Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki DX9 zobaczysz efekty, które wykorzystują nowe gry jak na przykład Half Life 2 czy Doom 3. Jeśli masz grafikę która nie obsługuje DX 9 po prostu nie zobaczysz tych efektów (proste:))

mógłbys mi "zescreenować" te efekty?

U mnie tak towygląda

http://micek.no-ip.com/~jastrzab/HL2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak nie wykorzystuje??? to dlaczego doom służy najczęściej jako benchmark?

I co z tego że benchmark? A tak w ogóle to doom chodzi w open gl'u.

 

 

HL2 to nie jest najlepszy przykład bo w ramach "optymalizacji działania" częsc efektów chodzi na kartach z DX9 w dx8 a na kartach dx8 są efekty dx7 (jak np woda na do której to niby jest patch dający dx9 na kartach z dx8, co na prawde tylko pokazuje prawdziwe dx8 którego w grze nia ma).

 

EDIT

Masz tego FX'a z podpisu?

Ta karta ma DX9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FX'y sa w pelni zgodne z bibliotekami DX9.0 co nie oznacza ze wlaczenie efektow DX9.0 jest wskazane na tych kartach ;). Glowna bolaczka FX'ow to kulejacy PS2.0, reszta to juz mao wazne wady(4 potoki).

 

A jesli chodzi o HL2 to na mojej karcie woda wyglada jak na kartach DX9.0, poprostu przepieknie a wydajnosc nie spadla, przynajmniej nie zawuwazylem. Tutaj Valve dalo "tylka". Marketing zwyciezyl. Mozna popatrzec na pierwsze komentarze odnoscnie wody w HL2 po premierze gry. Wszyscy sie zachwycali odbiciami na wodzie i pewnie wielu zmienilo karty aby zobaczyc te efekty a jakis czas potem okazalo sie ze na kratach DX8.0 mozna uzyskac taki sam efekt. Wsytd.

Dlatego HL2 nie jest dobrym przykladem na pokazanie mozliwosci kart DX9.0.

 

Dobra gra jest FarCry gdzie bardzo ladnie przedstawiono efekt PS2.0. Najnowszy Tomb Raider tez posiada mozliwosc wlaczenia efektow DX9.0 ale nie sa one tak latwo zauwazalne ale jak sie przypatrzy to sie znajdzie.

Gownie chodzi o to ze DX9.0 powoli staje sie standardem. Narazie jeszcze jest okres przejsciowy czyli polaczenie DX8.0 i DX9.0 ale to sie powoli zmienia i wtedy dopiero zobacz sie ile naprawde warte sa FX'y.

 

A propo jeszcze HL2 to efekty DX9.0 to nie tylko wyglad wody ale rowniez refleksy na roznych powierzchniach czy pare innych efektow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pelni sie z toba zgadzam roznica pomiedzy DX8 ,a DX9 w HL2 nie jest tak zauwazalna.Wczesniej posiadalem 9200SE :lol: ktory szprzetowo wspomaga DX8.1 ,a po zmianie na 9800PRO w przypadku DX9.0 nie zauwazylem az takiej rzonicy zwlaszcza w przypadku wody ;)

 

To ze tak powiem moje skromne zdanie ;) Ktore podzieli pewnie sporo graczy ,ale znajdzie sie z pewnoscia taki co to dla niego DX9.0 w HL2 to istna perelka byle tylko zachwalic swoja karte w niebiosa :? .

 

P.S Co do doom 3 i dx9 to sie nie wypowiadam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnicy pomiędzy HL2 w DirectX-ach trudno opisać lepiej sami zobaczcie. Wejedzcie na www.counter-strike.pl -> archiwum -> listopad 2004 -> i znajdzcie news DirectX a Half-Life 2 [21:47 19-11-2004]. Pisze o różnicach w DX-ach 7, 8.0, 8.1 i 9. Różnice w wyglądzie macie przedstawione w screenach na http://gear.ign.com/articles/567/567437p2.html i róbcie next page jak chcecie więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile razy ATI i Nvidia wrabiały nas w kupno nowych kart.Przykład half life 2 jest dowodem ,że valve i ati na spółkę wyrolowały nie tylko posiadaczy nvidii ale także słabszych radeonów czyli ati specjalnie gnoi nie tylko konkurencję ale także swoich klientów a to śmierdzi i to okropnie.Dowodem na to jest mój już wiekowy sprzęt na którym half life 2 śmiga aż miło w 1024x768 aax4 i anizo x16 ,przy aa x 6 też można pograć.To mi się akurat podoba ,natomiast posiadaczom fx-ów napewno nie.Spaczowałem gierkę tak aby było widać odbicia dx9 i gra nic nie straciła na płynności.Valve wiedziało że nawet na starym 9200 można uzyskać te efekty,ale polecenie z góry nakazało zablokować je tylko po to aby przyspieszyć sprzedaż kart z dx 9.0.Zostaliśmy wciągnieci w nieuczciwą grę producentów kart graficznych.Dobrze ,że są ludzie którzy odnajdują te sztuczki na przekór im.Założę się ,że i far cry i doom 3 mogłyby chodzić zupełnie dobrze na moim sprzęcie jeśli tylko ich kod zostałby odpowiednio napisany.Ale po co w końcu producenci kart zarobią ,a ci którzy robią gry nie muszą się męczyć.Ati i nvidia znalazły doskonały sposób na wyciągnięcie kasy od nas i doom 3 i hl2 napewno nie są końcem tych zagrywek.Co więcej myśle,że w przyszłości dopiero wybuchnie prawdziwa wojna na gry za którą my zapłacimy z własnej kieszeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dr.cox - troche masz racje, ale tez troche bredzisz...

 

Co do patcha do HL2 z rzekomym DX9, to juz sgj pisal...

 

Co do reszty: chcialbym zobaczyc to plynnie z AA i Anizo w 1024x768 na Twoim sprzecie; no chyba ze za plynnosc uwazasz 25fps...

 

Doom3 jest napisany tragicznie i zalosnie; moze to i jest dobry engine, ale id pokazalo go chyba w najgorszym mozliwym wydaniu. Co do Far Cry sie nie wypowiadam, bo nie gralem.

Ale musisz pamietac o tym, ze w miare zwiekszania szczegolowosci grafiki rosnie ilosc danych do przeliczenia, i to rosnie w tempie wykladniczym.

Dla przykladu wezmy zwykly szescian: 8 wierzcholkow, kazdy ma 3 wspolrzedne przestrzenne, to tego kazdy moze byc indywidualnie cieniowany (Vertex Shader), na kazdej scianie jest tekstura (a kazdy piskel tej tekstury moze byc indywidualnie cieniowany Pixel Shaderem), do tego jeszcze bufor Z (czyli obliczanie powierzchni niewidocznych) - a jeszcze nie zaczelismy go nawet ruszac.

Sam wiec widzisz, ze pewnych rzeczy sie nie przeskoczy - skads ta moc obliczeniowa trzeba brac. A modne ostatnio odwzorowanie fizyki i grawitacji dodatkowo znacznie zwieksza zapotrzebowanie na CPU i RAM. Mozna to do pewnego stopnia zminimalizowac optymalizacja, ale to nie rozwiazuje problemu - nie da sie niestety jechac na karcie sprzed pary lat i miec caly czas wysoka ilosc detali i efektow przy dobrej wydajnosci.

A marketing jest niestety nieuczciwy z definicji i jedyne co mozemy zrobic to nie dac sobie wyprac mozgu haslami reklamowymi tylko zachowac umiar i zdrowy rozsadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobna konfiguracje tylko zamias R9200 mam R9100 oraz lepsze MOBO.

Pieszesz ze na twojej konfiguracji HL2 chodzi plynnie w 1024x768 FSAA 4x i AF16x to dziwne bo u mnie na radku wykreconym na 275MHz/275MHz i procku @1650MHz wlaczenie gry w takim trybie spowodowaloby niemozliwosc gry. Chyba ze masz ustawione wszystkie delate na LOW. Ja gram w detalach HIGH, oprocz "Model Datail", ktory mam ustawiony na Medium. Gra chodzi wtedy bardzo ladnie. Ale o wlaczeniu FSAA moge zapomniec. AF zgodze sie ze mozna wlaczyc bo nie spowalnia to za bardzo gry ale przy FSAA spadek jest znaczacy.

 

EDIT:

Tak mnie zaintrygowalo to co piszesz o FSAA ze postanowilem jeszcze raz sprawdzic tylko ze tym razem wlaczylem FSAA z poziomu gry. O dziwo gra sie calkiem calkiem. ALe sprawdzajac czy dziala FSAA to nie jest tak rozowo. Czesciowo krawedzie sa wygladzane ale na moje oko jest to posrednie pomiedzy 4x a 2x. Poprzednio wymuszalem FSAA z poziomu sterow wiec mozliwe ze grales przy takich ustawieniach jednak framerate nie jest super. Na moje oko waha sie od 35 do 20 klatek w zaleznosci od sceny i ilosci przeciwnikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...