Skocz do zawartości
pho

ATI Radeon X1600

Rekomendowane odpowiedzi

W przedziale rynku sredniego od niedawna mamy model nowej karty graficznej Radeon X1600!! Jak wam sie wydaje bedzie bardzej wydajna od G6600gt,X800 i X800Gto? Piszcie wszystko na temat tej karty!!! Zamieszczajcie linki do testow!! Nie uwzglednilem tu G6800Gs poniewaz cena tej karty to obecnie ponad 1000zl.

Edytowane przez fipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto dwa polskie linki na temat seri Radeon X1000 ktore znalazlem!! Moze kogos zainteresuja:

 

http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/...00/X1000_2.html

 

http://www.gamestar.pl/news/86047_2.html

 

Chemiczny ali dzieki za linki!!! chodzi mi o calą rodzine X1000!!!

 

Narazie niemam czasu posukac czegos wiecej!!

Edytowane przez Maciag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakup którejkolwiek karty z rodziny X1600 nie ma sensu. W podobnych cenach mozna znalezc duzo lepsze oferty.

Szczerze wole kupić X800GTO i ja podkrecic albo dozbierać i nabyc 6800GS.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X1600 ma 4 ROP'y (tak jak GF6600, 6600GT) i 12 jednostek pikseli, których riva tuner nie widzi jeszcze.

Niemniej takie rozwiązanie jest gorsze od pełnych 12 potoków, szczególnie w grach mało wykorzystujących shadery.

Być może ATi 'zagrało' podobnie jak nVidia i RV530Pro ma 12 potoków Pixel Shader, lecz tylko 4 potoki renderujące.

To już było od dawna wiadome, tylko na benchmark.pl nie wiedzieli. Edytowane przez WDK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co widze ta rodzina X1000 to lipna wyszla Ati!!! Chyba kupie sobie jednak Radeon X800Gto Lub Gf6800Gs!! Tą serie X1000 radeona to mozna bardziej porownac do seri 6 Geforca wydajnosc podobna :blink: !!!

Edytowane przez Maciag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

THX Kaeres za poparcie

Ja tez osobiscie uwazam ze seria X1000 to nie cuda (gdzie ten pogrom 7800GTX?). 16 potokow w X1800, i aż 4 tłusciutkie potoki w X1600 jakos mnie nie przrekonują.

7800GTX 512 bezapelacyjnie rządzi, a dla biedniejszych uzytkownikow takich jakich ja, seria 6800/6600GT to nadal najlepsza propozycja (PS 3.0)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karta robiona pod 3dmarka 05.

No zastanów się co piszesz :D

 

Po pierwsze, testowanie "Multi-Teksturing" to już odrobinę historia.

Dlaczego? Ano wszystkie nowe i większość obecnych gier bazuje w dużej mierze na PixelShaderach (w tym 3DMark05) stąd potrzeba większej ich ilości (X1600-12potoków pikseli). I jeśli ROPów jest faktycznie mniej to i tak dadzą sobie radę z tym co pozostanie do renderingu.

 

Po drugie, przyszłość grafiki 3D to właśnie programy shaderowe (polecam demko ATI "ToyShop") i coraz mniej będzie tekstur, wypełniania i pochodnych działań na "bitmapach". Oczywiście tego się całkowicie nie wyeliminuje jednak nie ma potrzeby konstruowania kolejnych potoków zajmujących się takimi rzeczami.

 

Jak wypada porównanie 9600XT (4PS i 4ROPy) oraz GF6600GT (8PS i 4ROPy) w grach DX8 i DX8.1? Różnice nie są wcale ogromne a już tam gdzie jest DX9c i duże wykorzystanie PixelShaderów róźnica prawie 2-krotna na korzyść oczywiście GF6600GT. To przykład, który obrazuje o co tu chodzi w X1600.

 

I dlatego właśnie nacisk w X1600 jest na potoki pikseli, poza tym to jest karta tzw. MID-END czyli dla tych co grają w 1024x768 i np. AA2x, AF4x. W takich warunkch ta karta powinna poradzić sobie znakomicie z nowościami. Zresztą czas pokaże co jest warta. Np. R9550 stał się hitem ekonomicznym i taki może jest cel tej karty w niedalekiej przyszłości.

 

...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

->southorn

Ale X1600XT jest nierzadko słabsza i droższa od X800GT. Niewykluczone, że będzie to dobra propozycja, ale nie za tą cenę.

Z jednym się na pewno zgodzę, X1600 ma przyzwoitą wydajność z AA i AF.

 

Niewykluczone, że w poppisie będzie u mnie kiedyś X1600XT, tylko obecnie nieco zawiodłem się na jej wydajności.

Edytowane przez WDK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze jestem ciekawy, co zrobi Nvidia z serią 7600 zapowiadaną na styczeń. Czy będzie taki przekręt, jak w GFF6600 i Ati X1600, czy wstawią prawdziwe 12 lub 8 potoków.

Przekret czy nie. Te ROP`y to sobie elegancko wykombinowali.

Mozliwosci OC sprawiaja, ze 6600 wygania R9800 do kąta o R9700 nie wspominajac - prawdziwe 8 potokowce z 256bit magistrala pamieci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytajac ten topic dowiedzialem sie tyle co nic, daremne zasmiecanie forum. Wystarczy zerknac na testy i wszystko jasne.

Osobiscie tej karty nie kupie.

 

Nie mam zamiaru tutaj kogos obrazic.

 

pozdro for all

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mapet ten topic byl po to zeby zobaczyc jak ta karta wypada w testach roznych kart w swojej klasie cenowej!! Zeby nikt nie wydal pieniedzy na jakis badziew!!! Krytyka mile widziana :) !! Pozdrawiam cie Mapet! W niedlugim czasie zamieszcze wiecej informacji oki!! Moze juz jutro!!

Edytowane przez Maciag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytajac ten topic dowiedzialem sie tyle co nic, daremne zasmiecanie forum. Wystarczy zerknac na testy i wszystko jasne.

Osobiscie tej karty nie kupie.

Nie mam zamiaru tutaj kogos obrazic.

 

pozdro for all

I dobrze myslisz. Za 800zl masz 6800 jak marzenie :-P

Edytowane przez Xan02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dane techniczne Radeona X1600XT: http://rankingi.chip.pl/ranking_39995.html...8c057420fcf331c

Typ złącza

PCI Express x16

Producent chipsetu

ATI

Model chipsetu

Radeon X1600 XT

Liczba potoków renderujących (pixel shaders)

12

Liczba jednostek VertexShader

5

Częstotliwość rdzenia [MHz]

590

Częstotliwość pamięci [MHz]

1380

Typ pamięci

GDDR3

Zainstalowana [MB]

256

Czas dostępu pamięci [ns]

1,2

Szerokość interfejsu pamięci [bity]

128

Przewidywana cena (z VAT-em) [zł]

950

Jezeli kogos to interesuje to moze odzwiedzic ten link! Zobaczyc porownania tej karty z innymi!! Ati mnie bardzo zawiodlo! :sad: Szkoda!! Pozdro for @all!!

Edytowane przez Maciag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostałem na testy Radeona X1600Pro firmy GECUBE. Wersja 256MB, pamięci Hynix 2.5ns, chłodzenie podobne do tego z 9800XT. Pierwszy feler jaki widzę to : pamięci znajdują się po obu stronach karty, z czego jedne z nich po stronie rdzenia są chłodzone a te na drugiej stronie PCB już nie. Pierwsze wyniki z braku czasu możliwe jutro na platformie A64 lub w sobote na P4.

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a znalazl moze ktos porownanie x1300; x1600 do ati 9700 lub 9800. mam wrazenie ze zakup 9700 jest lepszym pomyslem niz x1300 tylko chcialbym sie upewnic

tutaj masz porównanie kręconego X1300 PRO do 9800 PRO - niestety ten pierwszy daje ciała.

 

Co do 1600 XT i jego potokowości. Zacznijmy od tego, że zasadniczą różnicą między architekturą nowych kart ATI a kart nVidii z serii 6 oraz serii 7 jest jedna rzecz:

 

jednostki TMU (teksturujące) w przypadku nVidii zalicza się do jednostek Pixel Shader (jeśli tych ostatnich jest 8 tak jak w GF 6600 to i TMU jest 8), w przypadku ATI jednostek TMU nie musi być tyle co Pixel Shaderów i doskonały przykład mamy przy Radeonie X1600 XT, który przy 12 Pixel Shaderach ma tylko 4 TMU.

 

Dla przypomnienia:

Pixel Shadery: cieniowanie

TMU - teksturowanie

ROPy - FSAA (wygładzanie) oraz końcowe zapisanie pikseli do bufora ramki (na wyjście)

 

o ile GF 6600 kiepsko radził sobie zasadniczo tylko w bardzo starych grach, gdzie nie wiedziano o multi teksturingu, albo w specyficznych przypadkach (niektóre miejsca w GTA SA) oraz po włączeniu FSAA o tyle Radeon X1600 dobrze radził sobie będzie tylko w grach gdzie mamy jedynie cieniowanie. W tytułach takich jak FEAR, gdzie teoretycznie tekstur powinno być mało, tak nie jest i Radeon X1600 XT radzi sobie kiepsko, bo ma tylko 4 jednostki TMU (wydajność teksturowania jak rasowego 4-potokowca). Owszem im nowsze gry (technologicznie) tym Radeon powinien wypadać lepiej, ale ta karta w zdecydowanej większości aktualnych gier będzie sobei radzić po prostu tragicznie - i nie tylko tutaj ROPy będą ograniczać, bo one mają zasadniczo znaczenie można powiedzieć tylko przy FSAA ale i w grach z teksturami. Taki X1600 XT prezentuje wydajność w Far Cry na poziomie 6600 GT (9800 XT) a często i niższym.

 

A co do rewelacji na benchmark.pl - zdziwili mnie tym bardzo - gdyż o ile w GF 6600 nie dostrzegli nieprawidłowości i stwierdzili, że mamy "8 potoków renderujących" o tyle w 7800 GTX z dokładnie tych samych powodów stwierdzili, że 24 potoków renderujących nie ma. Zaś w przypadku Radeona X1600 XT oparli się tylko o Rivę i o testy Fill Rate. Riva jak widać źle pokazuje - bo u niej pierwsza liczba najwyraźniej to nie jest ilość Pixel Shaderów a ilość TMU - bo skoro dla 6600 pokazuje "8" a dla X1600 pokazuje "4" to nie może być inaczej - to automatycznie dyskwalifikuje ten program jako wiarygodne źródło wiedzy na temat elementarnej budowy układy graficznego.

 

Gromiłem już o tym od początku tego roku :)

 

Teraz pojęcie potoku renderujacego znika

Od teraz mamy:

 

Ilość jednostek Pixel Shader

Ilość jednostek ROP

Ilość jednostek TMU

 

Sorry - ale musicie się nauczyć więcej pojęć - bo ograniczenie się co do ilości potoków jest bardzo mylące i X1600 jest tego najlepszym przykładem

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...