Skocz do zawartości
dem

Ati Radeon R580

Rekomendowane odpowiedzi

"Oficjalna premiera procesora graficznego ATI R580 odbędzie się 24 stycznia. Karty oparte na tym układzie należeć będą do serii nazwanej Radeon X1900. Na początku dostępne będą 3 różne odmiany: Radeon X1900XT, Radeon X1900XTX i Radeon X1900XT Crossfire. Nadal nie jesteśmy pewni, czym wyróżniać się będzie wersja XTX. Domyślać się jedynie możemy, że charakteryzować się ona będzie taktowaniami wyższymi od standardowych. Architektura ATI R580 przewiduje 16 potoków wykonawczych, ale 48 procesorów cieniowania i kompatybilna jest z obecnym układem R520. Oba procesory posiadają tyle samo pinów, przez co takie same płytki PCB mogą być użyte do budowy kart opartych na zarówno ATI R520 jak i R580."

 

Żródło

 

Specyfikacja techniczna:

 

Dołączona grafika

Edytowane przez dem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Oficjalna premiera procesora graficznego ATI R580 odbędzie się 24 stycznia. Karty oparte na tym układzie należeć będą do serii nazwanej Radeon X1900. Na początku dostępne będą 3 różne odmiany: Radeon X1900XT, Radeon X1900XTX i Radeon X1900XT Crossfire. Nadal nie jesteśmy pewni, czym wyróżniać się będzie wersja XTX. Domyślać się jedynie możemy, że charakteryzować się ona będzie taktowaniami wyższymi od standardowych. Architektura ATI R580 przewiduje 16 potoków wykonawczych, ale 48 procesorów cieniowania i kompatybilna jest z obecnym układem R520. Oba procesory posiadają tyle samo pinów, przez co takie same płytki PCB mogą być użyte do budowy kart opartych na zarówno ATI R520 jak i R580."

 

Żródło

 

Zapowiada się niezły produkt.

taaa

jak by miał z 24 potoki :D

a tak to nie wiem w czym będzie lepszy (i po co go wypuszczają) od R520 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forach pisza ze jest srednio szybszy o 35-40% od R520XT, a w niektorych grach ponad 50%. O to czy szybszy to bym sie nie martwił, poniewaz oprocz wiekszej liczby procesorow pixel bedzie tez mial wyzsze taktowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ATI tak szybko wypuszcza następce R520, to znaczy, że musiała mieć ona (r520) jakiegoś "babola", w innym wypadku takie posunięcie było by zupełnie nieuzasadnione.

Najbardziej jednak tajemniczo brzmii w tym cytacie ten fragment:

 

"Na początku dostępne będą 3 różne odmiany (...)"

 

Ciekawe jakie pojawią się nieco później i czy będzie to jeszcze R580.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, jeśli 1800xt faktycznie zostanie "zmiażdżony" przez 1900xt, to ktoś na allegro okazyjnie kupi sobie x1800xt ;)

 

Sądzę jednak, że x1800xt będzie szybszy o jakieś 20% od x1800xt non o/c i tyle. Odnośnie "baboli" w r520- każda gra działająca na x800 działa też na x1800xt, tylko, że ze dwa razy szybciej :) Niczego niepokojącego nie zauważyłem.

 

ATi nie chce po prostu spóźnić się z odpowiedzią na g71 i wypuszcza r580 wcześniej niż normalny "cykl produkcyjny", po to by wskoczyć na rynek przed zielonymi. Spiskowe teorie dziejów o błędach w r520 (które sam swego czasu głosiłem :lol:) w łatwy sposób można zweryfikować- po prostu obcując z vga na r520.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm mnie najbardizjez astanawia ile będzie ksoztowała X1900xl :) Bo chyba mój radzio ma swojego następce ;)

XL będzie dostępna z 256MB pamięci

na początek polecą 512 w cenie 600$ :D jak to prawda - to będzie jazda... na sklepy

 

modele:

X1900XTX 512 MB: Core 650 Mhz, Mem 775 Mhz

X1900XT 512MB: Core 625 Mhz, Mem 725 Mhz

X1900 CrossFire 512 MB: Core 625 Mhz, Mem 725 Mhz

 

cały top:

X1900XTX 512

X1900XT 512

X1900XL 256

X1800XT 256

X1800XL 256

 

/dane z forum na beyond3d/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapowiada sie po rpostu udoskonalony produkt, ciekawie jakz kręceniem go... ja mimo wsyzskto ze zmianą grafy się wstrzymam do premiery tego. Teraz mógłbym kupić X1800xl...ale chbya warto poczekać chwilkę i zobaczyć co z tego wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie gdybam :rolleyes: Ale biorac pod uwage ilosc ROP i PS to wychodzi na to ze x1900 bedzie sie mial do x1800 jak ma sie x1600 do x1300 :?

 

W x1300 mamy 4ROP'y i 4PS a w x1600 mamy tyle samo ROP'ow a PS jest trzy razy wiecej 12 :D

 

Analogocznie w x1800 mamy 16ROP'ow i 16PS a w x1900 bedziemy mieli 16ROP'ow i trzy razy wiecej PS czyli 48 :D

 

Pomijam tutaj kwestie taktowania poszczegolnych kart ,ale imho wydaje sie to byc to logiczne :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mowi nalac mu. Ati x1800 ma 16 ropow, 16 PS i 16 VS (jak nie to mnie poprawcie). Tak samo bedzie z x1900 - 16 ropow, 16 PS ale ilosc VS zostanie zwiekszona do 48. Ciekawe jak bedzie wygladac plynnosc gry na x1900xt w F.E.A.R przy max rozdzialce i z wlaczonym SS.

Edytowane przez dj.skorek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skad Wam sie wziely te VS :-P czyzby cavarr wprowadzil male zamieszanie :D

@srekal34 przeczytaj tekst na VR-Zone i moj drugi post w tym temacie ,w tekscie nic nie pisza VS pisza o shaders processors ktorych w r520 jest 16...no to o jakie procesory cieniujace im chodzi :-P

 

@dj.skorek a skad Ty bierzesz te info ,bo takim bzdur dawno nie slyszalem :D Jak r520 ma 16VS i 16PS :blink: R520 ma 16PS ,16ROP'ow i 8VS!!!!!!!! ,a z tekstu na VR-Zone wynika ze w r580 bedzie 48PS :) Przeczytajcie jeszcze raz moje posty w tym temacie a przede wszystkim tekst na VR-Zone :)

Dla jasnosci PS-pixel shader ,a VS-vertex shader :wink: pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w obecnych GPU vertex i pixel shader sa oddzielnymi blokami, kazdy z nich tez jest podzielony. jednostki pixelshader w przypadku r520 skladaja sie z 4 blokow po 4 quady jesnostek ALU (jednostki artytmetyczno-logiczne wykonujace kod pixel shadera, gdzie znowu mamy podzial na jednostki wykonujace wszystkie "polecenie" oraz jednostki pomocnicze stworzone do wykonywania wybranych "polecen") - w sumie 16. ale biorac pod uwage ze w kazdym quadzie mamy po dwa "pelne" ALU jak i dwa "pomocnicze" na upartego mozna powiedziec, ze r520 jest ukladem o 48 jednostkach pixel shadera. marketing. w przypadku veretex shadera wyglada to inaczej - 8 blokow po dwie jednoski ALU, gdzie jedna wykonuje operacje wektorowe, druga skalarne (jedno wymiarowa wersja wektora w uproszczeniu). tak wiec powtorze - vertex i pixel shader to oddzielne bloki obencych GPU. inaczej sprawa wyglada w przypadku R500, ktory jest pierwszym ukladem z unified shader - macierz na ktora skladaja sie bloki ALU, gdzie nie ma podzialu na vertex i pixel shader, gdyz macierz moze wykonywac operacje na obu typach shadera.

jezeli chodzi o r580, mam cicha nadzieje, ze uklad ten robila ekipa od r500 (ta od r520 zwolnili ;) ) i jest duza szansa, ze r580 bedzie mial bardzo podobna architektura jak r500. sa tego plusy i minusy - plus, ze dobrze zoptymalizowana aplikacje moze w pelni wykorzystac moc jednostek shaderow co przelozy sie na dyzy wzrost framerate, minus to to, ze aplikacja musi byc zoptymalizowana pod wlasnie taki typ shaderow, inaczej wydajnosc shaderow bedzie gorsza niz na "starszym" rozwiazaniu. bardziej prawdopodobne wydaje sie jednak dolozenie jednostek ALU (lub ich calych blokow np. zamaiast czerech quadow - 12) do istniejacych jednostek pixel shader, co oczywisccie przelozy sie tez na spory wzrost framerte w tytulach mocno z niego korzystajacych. mimo optymizmu osobiscie jednak stawiam na drugie rozwiazanie. za wczesnie jescze na unified shader, ale mam nadzieje, ze akurat w tym przypadku sie myle ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie moga tego zalatwic sterowniki ,ktore moglyby byc przygotowane w taki sposob ze w profilach gier bylo by zawarte w jakiej grze korzysta sie bardziej z PS ,a w innej VS :wink: Prawdopodobnie sa to tylko pobozne zyczenia i programisci od gier musza to wprowadzic :-| Ale jak juz wprowadza to czy klasyczna metoda nie zostanie olana ,czy jest mozliwe ze soft bedzie kompatybilny wstecz?? Bo jesli nie to jak piszesz jest za wczesnie a NV ktora nie zapowiada rewolucji ma za duza czesc rynku :wink: pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem ciekawy jak bedo sie sprawowały GDDR4 :) powinni dojechać do 1.4GB a to jest już coś + ukryte możliwości ;)

O so chozi :blink:

 

Nie moge skumac fragmentu "powinni dojechać do 1.4GB" :? Jezeli mozesz to napisz jeszcze raz duzymi literami ,bo cos ciemny chyba jestem :D

 

Prawdopodobnie chodzi Ci o herce ,a pamieci powinny dojechac do 1,4GHz :D Zgodnie z tym co pisza tutaj :wink: pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O so chozi :blink:

 

Nie moge skumac fragmentu "powinni dojechać do 1.4GB" :? Jezeli mozesz to napisz jeszcze raz duzymi literami ,bo cos ciemny chyba jestem :D

 

Prawdopodobnie chodzi Ci o herce ,a pamieci powinny dojechac do 1,4GHz :D Zgodnie z tym co pisza tutaj :wink: pozdrawiam

to ze szczęścia taki mały byk ;)

w czasie pisania tego posta czytalem o przepustowości :) pamiątek

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

ati coraz bardziej upodabnia sie do nvidii z rozłożeniem pamiątek :)

Edytowane przez Nierealny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...