Skocz do zawartości
DrKleiner

Nvidia G80 I Ati R600

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawostka:

ATI PLANS to reveal its future generation high-end chip by the end of this year.

Many have suggested that it might get pushed back to early Q1 2007 but things are still on schedule. We don't have the exact date but the chip should surface sometime in October or November, just before the Yule shopping madness.

 

Nvidia will be the first to launch, with its G80 chip, while ATI will have a refreshed R580+ powered with GDDR4 to counter Nvidia's new offering until its new beast arrives.

 

ATI is using the dust-it-out strategy but I don’t think it has any other choice as it cannot push delivery of the chip faster than that.

 

R600 should be the biggest and the fastest-clocked chip around but we still don’t know how it will compare to Nvidia's G80 chip. We do know that R600 will have more graphic features and will be more capable, but that doesn't necessarily mean faster in the frame-rendering battle.

 

ATI is not hiding the fact its R600 does Shader Model 4.0 and is fully DirectX 10 compatible. R600 will be a faster version of the redesigned Xbox 360 chip and will end up with more Shaders, more pipelines, faster memory and a faster clock. It won't have any on-die memory as this is too expensive and too complicated for such a chip.

 

We also hear the R600 won't need a master card so you will be able to plug a pair of them and they will work.

 

The Inquirer

Chyba jednak nalezy poczekac na R600 gdyz G80 bedzie "tylko" Windows VISTA Ready. Zreszta przeczytajcie to:

WE LEARNED that Nvidia G80 should be seen the face of the planet in late Q3 or early Q4. It could be ready for the end of Q3 but only if the first tape out goes well.

We still cannot confirm the status of the G80's tape out - if it's going well, September. If not you can easily add an additional two months to the projected date.

 

All we could confirm at this time is that the chip will be DirectX 10 compliant of course but it won't have the full implementation of Shader Model 4.0. It won't do the unified Shader but it will be Vista ready. Most of the chips out today are Vista ready at least the high end ones.

 

This chip has every chance to end up faster than ATI's upcoming R580+ fall refresh chip but this one will get R600 beast to compete with. It is still too early for clocks and final specs but we will start digging this one.

 

The Inquirer.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba sie nie zmiescisz. Skoro w momencie premiery G80, ati ma wydac R580+, a za jakies 3 miechy R600, wiec sadze ze karty oparte o R600 beda spokojnie powyzej 2tys. PLN. Full SM4.0 i full DX10 - za to pewnie na poczatku przyjdzie nam slono placic, szczegolnie ze to pierwszy chip ktory to bedzie obslugiwal w pelni.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ATI is not hiding the fact its R600 does Shader Model 4.0 and is fully DirectX 10 compatible. R600 will be a faster version of the redesigned Xbox 360 chip and will end up with more Shaders, more pipelines, faster memory and a faster clock. It won't have any on-die memory as this is too expensive and too complicated for such a chip.

A co miała mieć on-die memory (dla tych co nie wiedzą co to jest, to jest to pamięć np cache w CPU) ? Takie były założenia ? Bo na tych prostych schematach blokowych co są w necie nie widziałem :|. Wtedy byśmy płacili 4k za te karty :lol2: Wiadomo jak drogi koszt produkcji jest takiej mikro pamięci. Sam jestem ciekaw i czekam na to cudo. Najgorsze jest w tym wszystkim to, że gpu to nie wszystko w PC'ie i gry będą wolniej chodziły niż na takim x'ie. Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

misiek175 nie wiem ale w tym newsie nie ma nic o problemach nV z dx9 i ATi z DX 10 i SM 4.0 :]

 

wcześniej były jakieś pogłoski, że nv nie będzie w pełni kompatybilny z dx10, ale czy to jest prawda to nie wiem :), zaś o ati pisali ostatnio , że chip R600 jest już prawie gotowy i czerwoni mają teraz trochę więcej wolnego czasu aby zająć się kartami z dolnej półki :)

 

jeszcze frazpc jak widzę dodał coś od siebie

Mamy jeszcze drugą równie ciekawą, choć mało optymistyczną wieść na temat R600. Podobno zastosowany system chłodzenia w najnowszych kartach graficznych będzie najgłośniejszym, jaki dotychczas pojawił się w ofercie ATI

gdzie oni to wyczytali to nie wiem lol, była tylko wzmianka o tym, że ati pracuje nad jakimś nowym chłodziwem, nic o niechcianych dB nie było napisane

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No było dosyć późno jak to pisałem a jeszcze tego samego dnia byłem u kolegi i świętowaliśmy wakacje :)

 

Ale tak patrząc na to to jak R600 ma być większy od R580 przecież on jest ogromny 0.o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie oni to wyczytali to nie wiem lol, była tylko wzmianka o tym, że ati pracuje nad jakimś nowym chłodziwem, nic o niechcianych dB nie było napisane

http://www.bit-tech.net/news/2006/06/29/r6..._dx9_performer/

zrodlo "newsa", a interperetacja dowolna ;)

i tak to wszystko to tylko domysly. do premiery r600 jeszcze troche czasu, tak wiec imho ati stworzy jakies wydajne i ciche chlodzenie. musza. a nawet jezeli nie, to zawsze mozna zwodowac ;)

Edytowane przez Sulaco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

misiek175 nie wiem ale w tym newsie nie ma nic o problemach nV z dx9 i ATi z DX 10 i SM 4.0 :]

 

wcześniej były jakieś pogłoski, że nv nie będzie w pełni kompatybilny z dx10, ale czy to jest prawda to nie wiem :), zaś o ati pisali ostatnio , że chip R600 jest już prawie gotowy i czerwoni mają teraz trochę więcej wolnego czasu aby zająć się kartami z dolnej półki :)

Czytając to przypomniałem sobie wypowiedz pana z ATI.

Kiedyś po pojawieniu się na rynku chipów r4xx, mając jeszcze R350 zastanawiałem się, czy ATI nie będzie miało nic z SM3.0. Myślałem o zmianie karty i szukałem czegoś u kanadyjczyków. Wtedy natknąłem się w sieci na rozmowę redaktora z przedstawicielami ATI. Nie pamiętam już dokładnie jakie pytania padły. W każdym bądz razie w jednym z pytań padła odpowiedź, że albo chip R520 albo na pewno R600 będzie można upgreadować do nowszych technologi.

 

I teraz tak myślę, czy nie będzie tak, że w dniu wypuszczenia karty na rynek, sterownik będzie obsługiwał SM3.0, a po wyjściu Visty i gier na DX10 ATI wyda sterownik przeprogramowujący chip do najnowszego standardu? Dostalibyśmy wtedy najwydajniejszy chip w DX9 i gotowy na DX10. B)

 

Wiadomo, że teraz to możemy gdybać, bo tak naprawdę do końca nic nie wiadomo co z tych plotek jest prawdą i jaki ostatecznie będzie R600 ale.... :wink:

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kojak_ct --> jeśli z tą modernizacją chipa graficznego by było tak jak mówisz, to ja nie wiem, czy np. ATI by nie nie odnotowała strat, bo już nie było by potrzeby wydawania kolejnych generacji układów 3D, skroo by można było unowocześnić swój obecny. Jedynym wówczas wyjściem by musiała być wysoka cena takich układów, aby zamortyzować niższą ilość sprzedawanych chipów.

 

Ale sam pomysł w sobie genialny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi tu raczej o przygotowanie układu zgodnego z DX10 i nic więcej. Dopuki nie ma wsparcia softwearowego to układ skupiłby się tylko na DX9.0c. Po wyjściu odpowiedniego Softu programiści ATI przeprogramowali by układ na swój wyznaczony cel czyli DX10. Pozatym wiadomo, że układy ewoluują i w nowszych grach brakowałby mocy, więc imho potrzebne są nowe układy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Główną różnicą pomiędzy DX9, a DX10 jest Geometry Shader. Czyli w DX9 mamy Pixel i Vertex Shader'y, a w DX10 dochodzi do tej dwójki trzeci wyżej wspomniany shader i razem tworzą Unified Architecture. Wydaję mi się, że nie będzie problemu w tym żeby w przypadku Ati R600 procesory cieniowania w DX9 będą wykonywać kod dla PS i VS, a w środowisku DX10 jednostki cieniowanie karty podzielą swoje moce na trzy różne kody i po sprawie. Wydaję się to bardzo proste i prawdopodobne, ale czym będzie się różnił kod dla DX9 i DX10? I czy karta będzie zdolna do wykonywania obu? :roll: pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co miała mieć on-die memory (dla tych co nie wiedzą co to jest, to jest to pamięć np cache w CPU)

Nie. :) Ale w info bylo napisane ze robia ja na podstawie GPU do X360, a tam jest 10MB on-die memory o przepustowosci ok. 250MB/sek tylko i wylacznie uzywanej do robienia AA. Dlatego napisali ze R600 nie bedzie tego miala.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/newspro...152063655,35448,

 

jezeli to sie potwierdzi, to cos mi sie zdaje, ze R600 mozemy sie nie doczekac <_<

 

edit: ucina "," na koncu linku :/

a dlaczego ?? :blink:

co AMD zmieni diametralnie politykę ATi ?? i skasuje wszystkie projekty :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego ?? :blink:

co AMD zmieni diametralnie politykę ATi ?? i skasuje wszystkie projekty :lol2:

teoretycznie wszystko jest mozliwe - amd ma teraz ciezki orzech z intelem, moze chca wejsc na rynek chipsetow i integra graf, a pieniedzy nie przynosza high i tophighendy. wrecz przeciwnie. co za problem "skasowac" r600 jezli projekt juz sie zwrocil/zwroci sie w x360. w interesach nie ma sentymentow, liczy sie kasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już jest zbyt czarny scenariusz. Przypuszczalnie AMD chce za darmo korzystać z patentów ATI. Teraz zapłacą i mają technologie jakie chcą na dziś jak i na przyszłość. Tak chcą zdobywać rynek intela, który o ile się nie mylę jest przed ATI i NV czyż nie? Jeśli chodzi o karty ATI to nie powinno się nic zmienić. Obym się nie mylił.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry za OT ale stało się:

 

Firma Intel podała kilka informacji na temat nowego układu graficznego, który ma wprowadzić na rynek na przełomie lipca i sierpnia wraz z chipsetem G965 Express. Układ nosi nazwę GMA X3000 i w porównaniu do GMA 950 oferować będzie znacznie więcej funkcji. Jego główną zaletą ma być pełna programowalność, wg źródła informacji, serwisu DailyTech przy premierze obsługiwać będzie Shader Model 3.0 oraz technologię HDR a w przyszłości będzie rozwijany i dzięki aktualizacji oprogramowania, nie będziemy musieli wymieniać sprzętu aby cieszyć się obsługą różnego rodzaju nowinek. Tyle konkretów, na dokładniejsze specyfikacje będziemy musieli jeszcze przez pewien czas poczekać.

Czyli to może być już kwestią czasu u ATI i NV. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...