Skocz do zawartości

Aktualności

Artykuły

Może Cię zainteresować

Pojemność Kasety Magnetofonowej

Rozpoczęty przez gregoreq, mar 22 2006 00:09

42 odpowiedzi w tym temacie

#1

gregoreq
  • gregoreq
  • Początkujący uczestnik
  • Użytkownik
  • 5 postów

Wlasnie tak zaczalem wspominac moje commodore sprzed 15 lat ( nie pytajcie sie czemu bo sam nie wiem ) i zastanawia mnie jaka jest pojemnosc danych na kasecie magnetofonowej stosowanej wlasnie w Commodore Atari i innych zabytkach.
  • 0

#2

sialala
  • sialala
  • Uczestnik
  • Banned
  • 1745 postów

Latwo to policzyc ;)
Z Turbo na C64 na jednej stronie kasety C60 miescilo sie okolo 20 gierek. Zakladamy, ze kazda miala okolo 40kB (wiecej niz 48 bodajze miec nie mogla), wychodzi nam, ze na jednej stronie kasety przy zastosowaniu Turbo miesilo sie okolo 800kB, co daje ok. 1.6MB na cala kasete C60.
  • 0
[i'>"Kanciastosc jest bardziej realistyczna"[/i'> - by hydro[center'>-= Guitar Hero =-[/center'>[right'>Ta tam tatatata ta tam tam Katamari Damacy[/right'>DX4 120MHz, Trident 9440 1MB, 4MB SDRAM, 40GB Seagate, 14" Daewoo 800x600 85Hz, soundcard 16bit ESS668, MS DOS 6.0 <-- Duke Nukem 3D i Doom 2 chodza w 30FPS!

#3

spavatch
  • spavatch
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 1384 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdansk

Liczyc mozna roznie. W starej gazecie branzowej (C&A czy cos takiego) napisali kiedys ze dwustronna 90-tka ma ok. 50 MB. Interesujaca teoria.
  • 0

Spavatch

--------------------------------------------------------------

SLAY Radio - 8-bit, no $#!+.

--------------------------------------------------------------

 -> Powered by cała masa Komodorków i Amig oraz jakiś tam taki sobie piec

 -> Driven by "tyre-smoking turbocharged troublemaker" (szukaj w GT2 na PSX)

 -> (this space intentionally left blank)


#4

sialala
  • sialala
  • Uczestnik
  • Banned
  • 1745 postów

Liczyc mozna roznie. W starej gazecie branzowej (C&A czy cos takiego) napisali kiedys ze dwustronna 90-tka ma ok. 50 MB. Interesujaca teoria.


Podejrzewam, ze gdyby nie bylo naglowkow (w turbo najpierw ladowal sie naglowek) to moze i by sie tyle upchnelo...
Choc watpie. Bo to by oznaczalo, ze na taka kasete zmiescilbys 1066 gier (50x1024kb/48kb). Co jest absurdem.
  • 0
[i'>"Kanciastosc jest bardziej realistyczna"[/i'> - by hydro[center'>-= Guitar Hero =-[/center'>[right'>Ta tam tatatata ta tam tam Katamari Damacy[/right'>DX4 120MHz, Trident 9440 1MB, 4MB SDRAM, 40GB Seagate, 14" Daewoo 800x600 85Hz, soundcard 16bit ESS668, MS DOS 6.0 <-- Duke Nukem 3D i Doom 2 chodza w 30FPS!

#5

ludzik50
  • ludzik50
  • Początkujący uczestnik
  • Użytkownik
  • 3 postów

co jest absurdem?przecież kaseta w commodore była zapisana w 0.00001% możliwości!!!kaseta ma wiele większą pojemność nawet od dvd bo to akurat wszystkie inne parametry a nie pojemność wypchnęły ją z rynku.pamiętajcie że nawet film dvd jest to mocna kompresja (zgrajcie kasetę video bez kompresji na dysk-zapełni się momentalnie) ale nie chce mi się tłumaczyć bo komu..poczytajcie o streamerach-nie znalazłem na szybkiego nic o kasetach z commodore ale to w końcu nowsza generacja starej taśmy :
http://www.teleinfo....001/12/t36.html
  • 0

#6

costi
  • costi
  • Redakcja
  • Moderator
  • 21561 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

Skoro kaseta magnetofonowa ma o wiele wieksza pojemnosc od DVD, to nagraj na niej film VHS, ktory jazk wiadomo zajmuje mniej niz DVD. Dalej, skoro kaseta ma rzekomo wieksza od DVD pojemnosc, to czemu miesci sie na niej tak mala ilosc muzyki, wchodzaca bezproblemowow na CD?

Zreszta co maja tasmy do streamerow do kasety magnetofonowej? To tak samo jakbym napisal "na plycie CD wykorzystuje sie zaledwie ulamek miejsca, zobaczcie ile wchodzi na DVD".

Inne niz kaseta kompaktowa nosniki magnetyczne nie powstaly bynajmniej z widzimisie, ale po prostu z braku mozliwosci zapisania pozadanej ilosci informacji na tej ostatniej. A mieszanie do tego zapisu cyfrowego i konwersji A/C jest juz kompletnym nieporozumieniem, bo to sa zupelnie inne metody zapisu.

EDIT: jakbys nie wiedzial, streamery sa medium cyfrowym, nie analogowym, wiec porownywanie ich z kaseta magnetofonowa jest tym bardziej nie na miejscu.
  • 0

i5 2500K || Biostar TZ77XE4 || 4x4GB Kingston HyperX Genesis

MSI GTX750Ti Gaming 2GB || Lenovo L220x LCD

integra || Creative T20

Kingston HyperX 120GB + Samsung F1 320GB || Sony AD-7240S

Fractal Define R2 || be quiet! Purepower L7 530W

HTPC: 

Xbox360 Gamertag: costiPL

Regulamin | Indeks Gier | Szukajka


#7

TCJ
  • TCJ
  • Początkujący uczestnik
  • Użytkownik
  • 5 postów

Wydaje mi sie ze kaseta moze miec duzo wieksza pojemnosc. Wszystko zalezy od technologi w jakiej zostanie wykonana oraz urzadzenia ktore bedzie ja magnesowac. Wszak nie jest tu mowa o zwyklej kasecie od grajka. Mysle ze takowe mogly pomiescic pewnie kolo 50 MB, ale owczesne magnetofoniki nie byly jej w stanie tak gesto zapisac.

Tak przytocze jeszcze propo tasm. Pamieta ktos z was cos takiego jak Video Backup System? Zapisywanie danych na zwyklych VHSkach przy pomocy zwyklego magnetowidu (musial posiadac wiecej niz 1 glowice)? Pojemnosc takiej VHSki wynosila kolo 3.2 GB co na owczesne czasy potrafilo przyprawic ludzi o nie maly zawrot glowy. TO tak jak by na dzisiejsze czasy dac komus streamera ktory pomiesci 100 TB danych.
Jednak system taki posiadal 2 duze wady.
Pierwsza to taka iz trzeba baylo uzywac tylko tasm z najwyzszej polki ktory nie byle juz takie tanie, a i tak dane potrafily byc nieraz utracone. Byl to strasznie nie trwaly nosnik.
Drugim problemem byl zas gigantycznie dlugi czas zapisu i odczytu tasmy, co tez nie przysporzylo systemowi za wielu fanow.
  • 0

#8

costi
  • costi
  • Redakcja
  • Moderator
  • 21561 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

Wydaje mi sie ze kaseta moze miec duzo wieksza pojemnosc. Wszystko zalezy od technologi w jakiej zostanie wykonana oraz urzadzenia ktore bedzie ja magnesowac. Wszak nie jest tu mowa o zwyklej kasecie od grajka. Mysle ze takowe mogly pomiescic pewnie kolo 50 MB, ale owczesne magnetofoniki nie byly jej w stanie tak gesto zapisac.


Jak to nie o zwyklej? Jak pamietam, to gry na C64 mialem na normalnych kasetach ze sklepu, nawet te kupione.

EDIT: z pojemnoscia kasety VHS zdrowo przegiales:

http://www.lysator.l...l104/vbs30.HTML:

One 4 hour video tape can allegedly store up to 520MB's! I have not
been able to properly test this with my 300MB HD for two reasons.
Firstly, my hard drive isnt 520MB's, and secondly most of the files on my
hard drive are compressed with file compressors (LhA's, Powerpackered,
LZX's, ZIP's, and mainly StoneCracker) - meaning the actual amount stored
on my hard-drive is probably equal to around 500MB+ uncompressed. With a
4 hour video tape I was able to backup 76MB of archives (mainly LhA's),
130-140MB of StoneCracker crunched executables, 50MB of unpacked
executables, and 40MB of text on the one video.


http://www.man.lodz....96/06/1499.html:

Jest i to w dwoch wersjach. Jedna wersja to jakis lamerski kabelek, ktory
trzeba podlaczyc do zlacza SCART w magnetowidzie (jesli ktos ma taki) zas
druga wersja to karta ISA - pracuje pod Win )i do tego w tle). na jednej
240-min kasecie moze sie zmiescic cos kolo 1 GB.


  • 0

i5 2500K || Biostar TZ77XE4 || 4x4GB Kingston HyperX Genesis

MSI GTX750Ti Gaming 2GB || Lenovo L220x LCD

integra || Creative T20

Kingston HyperX 120GB + Samsung F1 320GB || Sony AD-7240S

Fractal Define R2 || be quiet! Purepower L7 530W

HTPC: 

Xbox360 Gamertag: costiPL

Regulamin | Indeks Gier | Szukajka


#9

^KapitaN^
  • Skąd:Pruszków

Jeżeli chodzi o pojemność w bliźniaczych streamerach to sprawa ma sie trochę weselej:
a tu dowód
http://www.allegro.p...wwa_okazja.html

Dlatego nadal słóżą jako magazyn danych (np. do zapamietania parametrów procesu technologicznego)
Gorzej w taśmach z czasem dostępu, ale to już inna bajka.

Reasumując na zwyklej kasecie moża by było sporo upchnać wbrew pozorom tylko trzeba by zastosować sposób znany ze streamerów.

Dalej, skoro kaseta ma rzekomo wieksza od DVD pojemnosc, to czemu miesci sie na niej tak mala ilosc muzyki, wchodzaca bezproblemowow na CD?


Hmm... idąc twoim tropem zawsze zdawał mi się że 120 lub 90min to więcej niż 74min (pomijajac probkowanie i pasmo)
  • 0
Barton 2500+ [cooled by Silent Tower'>/ abit nf7-s v2.0 [home made mosfets cooling '> / 512MB Hynix d43 / Saphire9800se@9800 [cooled by VF 700 AlCu'> / ST340016A , WDC WD800JB / SH-S203N/ SB Live 5,1 /100 /TAGAN 380 / [All in CHIEFTEC CA-01SL-SL-B'>Dell 2209W /

#10

costi
  • costi
  • Redakcja
  • Moderator
  • 21561 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

Sa plyty i 99 minut, zrestza to niczego nie udowadnia.

Miedzy 120 minut a 80 to troche mniejsza roznica niz 120 a jakies 500 (tyle mniej wiecej wchodzi na DVD jakby nagrywac Audio z takimi parametrami jak CD), nie sadzisz? A to wlasnie probowales nam wmowic:

kaseta ma wiele większą pojemność nawet od dvd


I znow prosze - nie wyciagaj tutaj streamerow, bo ja zaczne dowodzic pojemnosci CD uzywajac plyt BluRay jako argumentu. Ma to sens?
  • 0

i5 2500K || Biostar TZ77XE4 || 4x4GB Kingston HyperX Genesis

MSI GTX750Ti Gaming 2GB || Lenovo L220x LCD

integra || Creative T20

Kingston HyperX 120GB + Samsung F1 320GB || Sony AD-7240S

Fractal Define R2 || be quiet! Purepower L7 530W

HTPC: 

Xbox360 Gamertag: costiPL

Regulamin | Indeks Gier | Szukajka


#11

^KapitaN^
  • Skąd:Pruszków

Myśle że cieżko jest porównywać w jakikolwiek sposob taśmy do płyt.

W obu przypadkach mamy wiele rodzajów nośników i kążdy może być w różny sposób zapisany.
Stąd duże rozbieżności w pojemnościach.

Jeśłi ktos wiecej chiał by sie dowiedziec o archaicznych formach zapisu danych jak
i dotychczasowych to znalazłem coś takiego co może troche wyjaśnić:
http://shodan.math.u...20komputera.pdf

Ale nadal nie wiem ile standartowa kaseta przy zapisie typu atari czy c64 mieściła danych ?
  • 0
Barton 2500+ [cooled by Silent Tower'>/ abit nf7-s v2.0 [home made mosfets cooling '> / 512MB Hynix d43 / Saphire9800se@9800 [cooled by VF 700 AlCu'> / ST340016A , WDC WD800JB / SH-S203N/ SB Live 5,1 /100 /TAGAN 380 / [All in CHIEFTEC CA-01SL-SL-B'>Dell 2209W /

#12

spavatch
  • spavatch
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 1384 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdansk

Ale nadal nie wiem ile standartowa kaseta przy zapisie typu atari czy c64 mieściła danych ?

Dla uproszczenia przyjmijmy ze 50 MB ;).
  • 0

Spavatch

--------------------------------------------------------------

SLAY Radio - 8-bit, no $#!+.

--------------------------------------------------------------

 -> Powered by cała masa Komodorków i Amig oraz jakiś tam taki sobie piec

 -> Driven by "tyre-smoking turbocharged troublemaker" (szukaj w GT2 na PSX)

 -> (this space intentionally left blank)


#13

MesJasZ
  • MesJasZ
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 400 postów

Jeśli dobrze pamiętam to ok. 1.5mb przy zapisie dla komp.takich jak c64 czy atari.

Ale zastanawia mnie to - dlaczego dlugo niektóre gry nie pojawiały się na kasetach tylko na dyskietkach (poza różnicą w sposobie czytania przez FDD) jesli tasma mialaby taką pojemność...FDD mial cos kolo 180/360kb ale mam gdzies obraz pirates na C64 (po polsku! ;) ) z kasety i on ma 300kb ten obraz więc w takim razie należaloby przyjąć że kaseta miala 300kb z kazdej strony.

Ogólnie ciekawy temat:)
  • 0

4770K@4200mhz | Z97X Gaming 7 |16 Gb @1866mhz Crucial LP | GTX 1060 MINI | R7 SSD 480Gb | X-fi MUSIC & Z-5500 5.1 & Logi G930 | Dell U2913WM "29 | Seasonic 760W Platinum

EGlobal 5257U | Iris 6100 | 8Gb 1866 mhz | 80 Gb SSD | Gateway FullHD "24 16:10
Dell XPS 13 9350
FHD | 6200U | 8 Gb | PM951 NVME 256 Gb
Zbox CI-320 | N2930 2.16 Ghz | 2Gb ddr3 | 40Gb SSD | OpenElec
DV11PRO  | Core-M 5Y10 | 4Gb ddr3 | 64Gb SSD

DV11PRO | Z3770 | 2Gb ddr3 | 64Gb eMMC 


#14

spavatch
  • spavatch
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 1384 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdansk

mam gdzies obraz pirates na C64 (po polsku! ;) ) z kasety i on ma 300kb

Tlumaczenie by E.Goista? :lol: Tez mam i czesto gram, poza tym mam oryginalnych Piratow na C64 ;). To nawet ciekawe, myslalem ze Pirates! dalo sie odpalic tylko z FDD 8-).
  • 0

Spavatch

--------------------------------------------------------------

SLAY Radio - 8-bit, no $#!+.

--------------------------------------------------------------

 -> Powered by cała masa Komodorków i Amig oraz jakiś tam taki sobie piec

 -> Driven by "tyre-smoking turbocharged troublemaker" (szukaj w GT2 na PSX)

 -> (this space intentionally left blank)


#15

sialala
  • sialala
  • Uczestnik
  • Banned
  • 1745 postów

Tlumaczenie by E.Goista? :lol: Tez mam i czesto gram, poza tym mam oryginalnych Piratow na C64 ;). To nawet ciekawe, myslalem ze Pirates! dalo sie odpalic tylko z FDD 8-).


Piraci cieli gry z dyskietek i pakowali je na kasety - mozna to bylo zrobic Action Replayem i nawet nie trzeba bylo miec duzych zdolnosci. Caly problem lezal w tym, ze grac sobie mozna bylo tylko do momentu, gdy gra probowala sie odwolac do nastepnego poziomu/etapu, ktory trzeba bylo wczytac z dyskietki.
Tak bylo np. z Pirates!, F15, F18, North&South itp - mozna bylo sobie polatac, ale po wykonaniu misji i wyladowaniu gra sie wywalala mowiac brzydko. W North&South mozna bylo rozegrac bitwe, ale po jej skonczeniu nie wskakiwalo sie juz na mapke z wojskami. Podobnie bylo z takimi szachami (Battlechess? jakos tak) - mozna bylo w nie grac, ale nie mozna bylo zmieniac figurek (podmieniac im skorek ;)) itp - po prostu te bardziej rozbudowane gry byly pisane na FDD i nie dalo sie tego oszukac/zmienic (choc jeden znajomy zmusil jakas strategie - budowalo sie stajce telewizyjna) do dzialania na magnetofonie zamiast na FDD, ale wczytywanie etapow bylo koszmarnie utrudnione - trzeba bylo przewijac tasme do odpowiedniego miejsca wdg wskazan licznika - pozmienial chyba urzadzenie do ktorego odwolywala sie gra, w zwiazku z czym ta myslala, ze odwoluje sie do FDD - Action Replay potrafil dzialac cuda ;)).
  • 0
[i'>"Kanciastosc jest bardziej realistyczna"[/i'> - by hydro[center'>-= Guitar Hero =-[/center'>[right'>Ta tam tatatata ta tam tam Katamari Damacy[/right'>DX4 120MHz, Trident 9440 1MB, 4MB SDRAM, 40GB Seagate, 14" Daewoo 800x600 85Hz, soundcard 16bit ESS668, MS DOS 6.0 <-- Duke Nukem 3D i Doom 2 chodza w 30FPS!

#16

Fidel
  • Fidel
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 2081 postów
  • Skąd:Przyłęków

Ja tak se pomuslalem:P

mowie o kasecie VHS
jak by jedna klatke podzielic na 50x50 i kazdemu pikslowi przypisac 8roznych kolorow to mam tak jakby 8 kombinacji czyli jeden bbajt nie:P

1bajt x 100x100(tyle jest pixli w klatce) x 24(klatek na sek chyba tyle jest) x 60(seund w minucie) x 180 (tyle ma kaseta minut chyba)

daje nam 2592 000 000 bajtow czyli kolo 2,5Gb

ale nie wiem czy sie to komu przyda:P
  • 0
[center'>Macbook Alu Honda CRX[/center'>

#17

Xaon
  • Xaon
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 1245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała

kazdemu pikslowi przypisac 8roznych kolorow to mam tak jakby 8 kombinacji czyli jeden bbajt nie:P

Mała poprawka, jeden bit, to 0 lub 1. Jeden bajt składa się z kombinacji 8 bitów, a że każdy bit ma dwie wartości, to otrzymujemy 8^2=8*8=64 kombinacje na bajt (jeśli nic nie pochrzaniłem, co jest bardzo prowdopodobne, tym bardziej, że zmienna ważąca 1 bajt może przyjąć wartość od 0 do 255 (zależnie od typu zmiennej), czyli 256 różnych wartości :P ). Tak więc końcowy wynik trza nieco... ukrócić (na oko to gdzieś tak 32 razy). Ale nie powiem, ciekawy tak rozumowania :D
  • 0
http://www.ps3gamerc.../karta/Xaon.pngIm więcej wysiłku włożę w daną czynność, tym więcej stracę, gdy się ona nie powiedzie.Był sobie komputer...Jest sobie laptop: Lenovo 3000 N200 0769BYG + 2GB Ram 667Mhz CL5 od Goodram. Nawet przy 512MB ram goła Vista Home Basic (oprócz sterowników i Mozilli FireFox 3) śmigała aż miło (Warhammer 40k Dawn of War na średnich detalach z max. możliwą rozdzielczością chodził zwykle płynnie).PSN: Xaon.

#18

Walonek
  • Walonek
  • Początkujący uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 18 postów

Primo 1 bajt=256 kolorów.
Duo
http://www.stuartche...ideoBackup.html
istnieją kasety 240 minut czyli jakieś 4gb.
  • 0

#19

Xaon
  • Xaon
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 1245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała

Primo 1 bajt=256 kolorów.

Jak juz to wartości. A pozatym mówimy systemie kolorów (chyba tak to się zwało) RGB ?? Niechce się rąbnąć w rozumowaniu, a tylko ten rozumie (wtedy to przy ośmiu bitach [= jednemu bajtowi] na kolor mamy 256 odcieni na kolor).
Jeśli pomieszałem wszystko to serdecznie przepraszam.
  • 0
http://www.ps3gamerc.../karta/Xaon.pngIm więcej wysiłku włożę w daną czynność, tym więcej stracę, gdy się ona nie powiedzie.Był sobie komputer...Jest sobie laptop: Lenovo 3000 N200 0769BYG + 2GB Ram 667Mhz CL5 od Goodram. Nawet przy 512MB ram goła Vista Home Basic (oprócz sterowników i Mozilli FireFox 3) śmigała aż miło (Warhammer 40k Dawn of War na średnich detalach z max. możliwą rozdzielczością chodził zwykle płynnie).PSN: Xaon.

#20

Fidel
  • Fidel
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 2081 postów
  • Skąd:Przyłęków

no to sie p....... sorki:P moj blad

Użytkownik Fidel edytował ten post 09 maj 2006 - 21:01

  • 0
[center'>Macbook Alu Honda CRX[/center'>

#21

Walonek
  • Walonek
  • Początkujący uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 18 postów

Nie bój żaby RGB też idzie zapisać w 1 bajcie np po 3 bity na R i G a 2 na B. Pozatym istnieje coś takiego jak paleta. Co prawda można zapisać kolor w 3 bajtach po jednym na R G i B tyle ze nie da się tego rozróżnić zgrywając potem z kasety tam są przy takim podziale danych takie przekłamania, że ho ho i ho :-P . W teorii na nośniku analogowym można zmieścić tyle danych ile jest tam cząstek przenoszących dane, ale tylko w teori...
  • 0

#22

ridczak
  • ridczak
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 1195 postów
  • Skąd:Wrocław/Dresden

Mała poprawka, jeden bit, to 0 lub 1. Jeden bajt składa się z kombinacji 8 bitów, a że każdy bit ma dwie wartości, to otrzymujemy 8^2=8*8=64 kombinacje na bajt (jeśli nic nie pochrzaniłem, co jest bardzo prowdopodobne, tym bardziej, że zmienna ważąca 1 bajt może przyjąć wartość od 0 do 255 (zależnie od typu zmiennej), czyli 256 różnych wartości :P ). Tak więc końcowy wynik trza nieco... ukrócić (na oko to gdzieś tak 32 razy). Ale nie powiem, ciekawy tak rozumowania :D


Pochrzaniles :) 1 bajt ma wartosci od 0 do 255:

0 -> 00000000
255 -> 11111111 (2^7 + 2^6 + ... + 2^1 + 2^0 = 255)

Zapis analogowy <> zapisu cyfrowego i nie ma co go porownywac, np. dlugosc zapisu muzyki na kasecie (analog) i CD (zapis cyfrowy). Zapewne przy odpowiedniej metodzie zapisu (odpowiednia glowica, mechanizm prowadzenia tasmy) mozna by na standardowej kasecie magnetofonowej umiescic sporo danych.
Popatrzmy np. na kasete MiniDV do kamer z zapisem obrazu w postaci cyfrowej. W trybie LongPlay (wolniejszy przesow tasmy, dane zapisane te same) wchodzi max. 120 minut filmu. 60 min. to ~13GB danych, wiec na 1 malutka kasete wchodzi ~26GB danych! Tylko, ze glowicy i samej metody zapisu nie mozna porownac z tymi, teraz dosc prymitywnymi, z urzadzen audio z lat 70/80!

Co do pytania:
Many home computers of the 1980s, notably the TRS-80, Commodore 64, ZX Spectrum, Amstrad CPC and BBC Micro, used cassettes as a cheap alternative to floppy disks as a storage medium for programs and data. Data rates were typically 500 to 2000 bit/s, although some games used special faster loading routines, up to around 4000 bit/s. A rate of 2000 bit/s equates to a capacity of around 660 kilobytes per side of a 90 minute tape.

Link

Użytkownik ridczak edytował ten post 10 maj 2006 - 19:51

  • 0
[font="Tahoma"'>Intel Core 2 Duo 8400 Xigmatek HDT-S1283 GIGABYTE EP45-UD3 OCZ XTC Platinum PC8000 2x2GB EVGA 8800GT 512MB Zalman VF-900Cu WD 640GB Blue WD 1TB Green USB/eSATA Samsung 500GB USB Samsung SH-223FEnermax Liberty 400W Creative Audigy 2 OEM Logitech Z-640 5.1 NEC MultiSync 1920NX (MVA) LIAN LI PC-A05ADELL D600 # PM 735 1.7 @ 0,972V # 1,25GB # ATI 9000 32MB # Fujitsu 60GB MHV2060AH # 14" SXGA 1400x1050FUJITSU SIEMENS Pocket LOOX N520 # 64/128MB RAM/ROM # 4GB A-Data SDHC # QVGA # GPS # WM 5.0SANSA Clip Red 2GB/FM # KOSS KSC75[u'>[center'>Seti@Purepc.pl team member[/center'>[/u'>[/font'>

#23

costi
  • costi
  • Redakcja
  • Moderator
  • 21561 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

A czy LongPlay to nie byl czasem tryb silniejszej kompresji/mniejszej rozdzielczosci?
  • 0

i5 2500K || Biostar TZ77XE4 || 4x4GB Kingston HyperX Genesis

MSI GTX750Ti Gaming 2GB || Lenovo L220x LCD

integra || Creative T20

Kingston HyperX 120GB + Samsung F1 320GB || Sony AD-7240S

Fractal Define R2 || be quiet! Purepower L7 530W

HTPC: 

Xbox360 Gamertag: costiPL

Regulamin | Indeks Gier | Szukajka


#24

tukamon
  • tukamon
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 2274 postów
  • Skąd:n/a

ta, mniejsza rozdzialka i jakosc dzwieku.
  • 0

"some teens are so f*n' stupid that you could strangle them using cordless phone" © pablo francisko


#25

Xaon
  • Xaon
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 1245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała

Pochrzaniles :) 1 bajt ma wartosci od 0 do 255:

Wiedziałem :cry: :lol:
  • 0
http://www.ps3gamerc.../karta/Xaon.pngIm więcej wysiłku włożę w daną czynność, tym więcej stracę, gdy się ona nie powiedzie.Był sobie komputer...Jest sobie laptop: Lenovo 3000 N200 0769BYG + 2GB Ram 667Mhz CL5 od Goodram. Nawet przy 512MB ram goła Vista Home Basic (oprócz sterowników i Mozilli FireFox 3) śmigała aż miło (Warhammer 40k Dawn of War na średnich detalach z max. możliwą rozdzielczością chodził zwykle płynnie).PSN: Xaon.

#26

k@li
  • k@li
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 96 postów

I do tego z 80% na korekcje błędów, he he :D :blink: :lol:
  • 0

#27

oczytany
  • oczytany
  • Początkujący uczestnik
  • Użytkownik
  • 2 postów

Witam, chcę sprostować i zwrócić uwagę na nieaktualne i chaotyczne informacje jakie podaliście jak i wymienialiście w tym temacie.
Nie będę mówił o tym co było tylko o tym co mamy obecnie, na co pozwala nowoczestna technologia:

Płyta CD 80min/700MB:
Prędkość liniowa:
120 cm/s

Audio/Video
Pojemność:
827MB
Transfer:
176 KB/s

Dane
Pojemność:
827MB-125MB*=702MB *dodatkowe dane korekcji błędów
Transfer:
150 KB/s


Kaseta CC 90min:
Prędkość przesuwu taśmy:
analogowa:
4,76 cm/s
cyfrowa Audio/Video:
4,41 cm/s
cyfrowa Dane:
6,63 cm/s

Audio/Video
Pojemność:
48min/10GB
Transfer:
3,6 MB/s

Dane
Pojemność:
6,8GB
Transfer:
3,6 MB/s

Kaseta VHS 240min:
Prędkość przesuwu taśmy:
analogowa:
2,34 cm/s
cyfrowa
1,62 cm/s

Pojemność:
345min/35GB
Transfer:
1,76 MB/s

Pozdrawiam!
  • 0

#28

Kwazor
  • Kwazor
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 3907 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:REDA k. Gdyni

Jak juz bijecie sie dlaczego tasma magnetofonowa ma tak mała pojemnosc ..
Sa 2 powody :
Zapis równoległy
Predkosc przesuwu tasmy 4,76 cm/s gdyby ta wartos była zmniejszona to zostaje ograniczone pasmo dzwieku ( histereza namagnesowania tasmy )

W Magnetowidzie mamy zapis helikalny skosny dzieki czemu mamy wieksza ilosc danych na cal kwadratowy tasmy...

Przestudiujcie sobie rozwój streamerów to zobaczycie co i jak...

p.s. Kto z was ma Streamer i go uzywa ?
  • 0

Nie gonię za najnowszymi komputerami - na razie najlepszy mam we własnej głowie...

Max REGOR C2

Worklog-Elektrownia wiatrowa

Moja Elektrownia Słoneczna

 


#29

costi
  • costi
  • Redakcja
  • Moderator
  • 21561 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa

@oczytany - piekne bajki, rozumiem, ze perdkosc odczytu jest wg Ciebie jedynym czynnikiem determinujacym pojenosc nosnika? :lol:
  • 0

i5 2500K || Biostar TZ77XE4 || 4x4GB Kingston HyperX Genesis

MSI GTX750Ti Gaming 2GB || Lenovo L220x LCD

integra || Creative T20

Kingston HyperX 120GB + Samsung F1 320GB || Sony AD-7240S

Fractal Define R2 || be quiet! Purepower L7 530W

HTPC: 

Xbox360 Gamertag: costiPL

Regulamin | Indeks Gier | Szukajka


#30

oczytany
  • oczytany
  • Początkujący uczestnik
  • Użytkownik
  • 2 postów

@oczytany - piekne bajki, rozumiem, ze perdkosc odczytu jest wg Ciebie jedynym czynnikiem determinujacym pojenosc nosnika? :lol:


Witam,

Są to informację potwierdzone i bynajmniej nie chodzi tutaj o zapisywanie danych cyfrowych metodą analogową znaną z klasycznych magnetofonów Audio na CC czy Video VHS opracowaną w latach 60/70 XX w.

Chodzi tutaj o to na co pozwala dzisiejsza technologia która na:
168 mm2 taśmy magnetycznej o właściwościach tych znanych z CC/VHS pozwala na zapisanie do 3,6MB danych.

Przykłady to Streamer'y, DAT, ADAT, Digital8, DVCAM, DVpro, miniDV jednak najbardziej interesującym standardem jest DVHS który pozwala na zapisanie na kasecie SVHS 240 ponad 5 godzin materiału wideo w lepszej jakości niż DVD: HD 1080p.
Oczywiście dane są zapisywane w formacie cyfrowym.

Nie będę tutaj pisał pracy dyplomowej na ten temat.
Przy dużej determinacji Streamer można zrobić np. z kamery cyfrowej :)

Ponadto nie trzeba się długo zastanawiać dlaczego żadna z firm nie zdecydowała się na masowe wprowadzenie DVHS z możliwością nagrania na kasetę za 10 zl 35GB Danych tutaj nie chodzi tylko i wyłącznie o to że DVD jest wygodniejsze :) mi osobiście nie przeszkadzał by dłuższy czas dostępu do ścieżki w porównaniu z DVD w końcu VHS nas do tego przyzwyczaił.

Pozdrawiam.
  • 0



Dodaj odpowiedź