Skocz do zawartości
marjuszo

Sieć Lan, Jaka Maksymalna Długość Kabla Sieciowego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie wiedzialem gdzie pisać, dlatego temat zalożyłem tu.

Mam następujący problem: przez wakacje będę mieszkać poza miastem a chciałem mieć stały dostęp do internetu. Dowiedziałem się, że mam możliwość założenia Neostrady(chyba jedyne wyjście bo nie chcę radiówki) i w sieci poprzez router chcialem połączyć 4 kompy ale w sporej odległości od siebie. Wyliczyłem, że oprócz kompa znajdującego się bezpośrednio w pomieszczeniu z routerem będą mi potrzebne przewody o długościach 8m, 50m i 80m. Czytałem, że spokojnie do 100metrów można zwykłą sieć łączyć poprzez kable sieciowe a powyżej 100m potrzebny jest jakiś wzmacniacz. Mimo wszystko chciałem się upewnić i dlatego pytam Was, bo w tematyce SIECI jestem troche zielony.

 

Jakbyście mogli doradzić coś innego niż Neostrada to byłbym wdzięczny. Słyszałem, że jest coś takiego podobnego do Neostrady do połączenia poprzez wejście telefoniczne RJ11 ale bez limitu transferu, ale nie pamiętam co to bylo. Jak możecie to pomożcie:)

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Pigmej

Wyliczyłem, że oprócz kompa znajdującego się bezpośrednio w pomieszczeniu z routerem będą mi potrzebne przewody o długościach 8m, 50m i 80m.

Spokojnie bedzie chodzić. No chyba że kable mają przechodzić obok kabli wysokiego napięcia, względnie innych "emiterów zakłóceń" (dotyczy tego 80m). Najlepiej zastosuj skrętkę FTP, względnie STP (ta musi być dobrze uziemiona), kategori 5e lub wyżej (sugerowałbym 6).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W okolicy nie ma żadnych kabli wysokiego napięcia, a te od niskiego są akurat doprowadzane z innych stron domów.

 

Chodziło mi właśnie głównie o ten 80m, czy na 100% nie bedzie zaniku sygnału, zeby potem nie bylo problemów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach