Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Owszem, w FWD. Nie bardzo wiem co jest takiego przerażającego w 280 konnym FWD. Toć jest dość dupowozów o tej mocy z napędem na jedną oś i o dziwo jakoś jeżdżą. Do codziennego pokonywania drogi do pracy byłoby jak znalazł. Do tego "mody towarzyszące" i nie wiedze żadnego problemu w użytkowaniu takiego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, w FWD. Nie bardzo wiem co jest takiego przerażającego w 280 konnym FWD. Toć jest dość dupowozów o tej mocy z napędem na jedną oś i o dziwo jakoś jeżdżą. Do codziennego pokonywania drogi do pracy byłoby jak znalazł. Do tego "mody towarzyszące" i nie wiedze żadnego problemu w użytkowaniu takiego auta.

 

Mam 1200 KG i 210 Nm na przedniej osi i brak kontroli trakcji. I głównie sprzedaję samochód przez zamiłowania do jazdy prosto na zakrętach albo mielenia na mokrym do 3go biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, Twój problem. Mam jedno auto z TC i powiem szczerze, że nie widzę sensu tego rozwiązania. Czemu ma to służyć? Aby matoł mógł trzymać gaz w podłodze ruszając spod świateł? Jakoś o wiele bardziej odpowiada mi tu idea LSD, najlepiej takiego które działa na innej zasadzie niż torsen.

 

Co do braku trakcji... Mam sporo więcej niż 1200kg i to nie licząc mnie. Na mokrym trakcja znika, ale jakoś problemów ze sprawnym odjechaniem spod świateł nie mam. LSD robi swoje. Z reszta jak miałem RWD to na mokrym tez trakcja znikała.

 

Co do zakrętów to LSD naprawdę sporo zmienia. Miałem okazje jeździć tym samym (no prawie, to bez LSD było słabsze) autem zarówno z LSD jak i bez i to naprawdę daje fenomenalna poprawę. Owszem, na idiotyczne wciskanie gazu w podłogę gazu nie ma skutecznego lekarstwa. Tyle, że to dotyczy zarówno RWD jak i FWD. Miałem osławione E36 i napęd na tylną oś nie zmieniał wiele. Wbrew pozorom auto nie jechało każdego zakrętu nadsterownie a bywało, że ryło przodem niczym dzik pod dębem. Dla odmiany auta oparte o podwozie na którym jest zbudowane Coupe chętnie jeżdżą bokiem. Wina fatalnego rozkładu masy.

 

Mimo to podoba mi się to ciągłe gloryfikowanie każdego RWD jako idealnie prowadzącego się i piętnowanie każdego FWD jako auta, które nie skręca i to nawet pomimo wysiłków.

 

I na koniec: każdy jeździ czym lubi. Nie zamierzam toczyć tu wojenki o to czy FWD jest be czy nie. Mając 5 auto oparte o to konkretne podwozie jestem zdania, że 270-280KM ze współczesnej turbosprężarki + "mody pomocnicze" zmieniły by to auto w naprawdę fajny dupowóz z zapasem mocy. Większe moce w tym podwoziu to już moim zdaniem konieczność grubszej ingerencji aby to funkcjonowało.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja np. jak AWD to tylko z naprawdę sporym zapasem mocy. Subiektywnie według mnie 220-250KM to trochę mało i czuć, że napęd swoje zjada. A z RWD to trochę inaczej. Ostatnio jeździłem MX-5 i BRZ. Teoretycznie bardzo podobne auta bo oba FR o dość niskiej masie Tyle, że kompletnie różne charakterystyki prowadzenia a co za tym idzie i kompletnie inaczej się je odczuwa.

 

Z resztą ja tam nie mam ani złudzeń co do tego jak sportowe jest moje auto ani aspiracji aby budować z niego pogromcę torów. Ot, zwyczajny dupowóz którym fajnie się wyprzedza ;) 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniam w tym tygodniu. Wyjątkowo nie w styczniu xD ALe letnie są tak zniszczone i stare, że po prostu dobra okazja żeby je już wywalić. (Gala mam od 2m-cy, a wiedziałem że do zimy zrobię nie więcej niż 500km więc nie było sensu ich zmieniać). Ale ogólnie to jeszcze z m-c można spokojnie jeździć na letnich o ile w razie śniegu jesteś w stanie zostawić auto do odwilży. Bo jak popada to pewnie znów tylko postraszy chwilę a potem będzie kilka dni ciepła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wole RWD. Jak już FWD to tylko z kontrolą trakcji, bo nawet 100-konna Vectra czy 65-konne Polo potrafi być upierdliwe przy ruszaniu na mokrym - szczególnie, jak chcesz szybko się wbić na skrzyżowanie/rondo/drogę.

 

Jeśli chodzi o opony, to można już zmieniać - kilka dni z temperaturą do 15 stopni nie zrobi im strasznej krzywdy.

Z drugiej strony, jak się ma dobre letnie opony i nie ma nadmiaru mocy, to można nawet po śniegu w miarę spokojnie dojechać do domu czy do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. A propos ramki - i co, w związku z tym będzie na kaczkę głosować? To już niech lepiej jeździ X6

 

Dijkstra, Świat to nie są decyzje binarne... 

 

Wolisz zupę pomidorową, czy ogórkową ? Załóżmy, że ogórkową, a czy to implikuje, że pomidorowej nie lubisz ? 

 

Ja również mógłbym sobie taką ramkę nakleić, bo jest mi wstyd, jestem zażenowany i zdruzgotany, ale daleko mi do głosowania na pierzastego przyjaciela. : >

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolisz zupę pomidorową, czy ogórkową ? Załóżmy, że ogórkową, a czy to implikuje, że pomidorowej nie lubisz ?

Nie, ale jeżeli w trzecich z rzędu nadchodzących wyborach wybór jest stricte binarny (bo nie oszukujmy się - jest), to jeżeli zakładamy, że zero jest be, to nie ogłaszamy światu, że jedynka jest do [gluteus maximus], bo robiąc taką reklamę, kierujemy uwagę części ludzi na zero ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że jedna z tych dwóch pasożytniczych organizacji potrafi mówić tylko o lustracji, zamachach, Katyniu, brzozach etc. Zrobić nie potrafi nic.

 

Binarny w tym sensie, że tylko dwie pasożytnicze organizacje bezpośrednio walczą o większość. W tej sytuacji każdy głos oddany na jakąkolwiek trzecią, jest głosem straconym w tym sensie, że to kto inny decyduje kto wygra.

 

A żeby nie było totalnie nie na temat, takie znalazłem:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,16803047,Audi_A3_Limousine_1_8_TFSI___Test___Mocny_sedan.html

 

1.8 i 15l przy ostrej jeździe, a parametry jak wolnossące 2.5l sprzed 15 lat. Hrhrhrhr ;]

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że jedna z tych dwóch pasożytniczych organizacji potrafi mówić tylko o lustracji, zamachach, Katyniu, brzozach etc. Zrobić nie potrafi nic.

Za to druga chce tylko naszego dobra. Na szczęście pilnuję swoich dóbr, nic nie dostaną.

 

A żeby nie było totalnie nie na temat, takie znalazłem:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,16803047,Audi_A3_Limousine_1_8_TFSI___Test___Mocny_sedan.html

 

1.8 i 15l przy ostrej jeździe, a parametry jak wolnossące 2.5l sprzed 15 lat. Hrhrhrhr ;]

Nowoczesność w domu i zagrodzie. Wybór między wolnossącym 2.4 a turbogunwem 1.4 jest oczywisty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A żeby nie było totalnie nie na temat, takie znalazłem:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,16803047,Audi_A3_Limousine_1_8_TFSI___Test___Mocny_sedan.html

 

1.8 i 15l przy ostrej jeździe, a parametry jak wolnossące 2.5l sprzed 15 lat. Hrhrhrhr ;]

15l przy pałowaniu po mieście. Średnia 8,9l czyli podobnie jak mój 1.6 150 KM. Z resztą spytaj się KWS'a ile mu pali Leon, ma identyczny silnik jak w tym A3 ;) Wszystko zależy od stylu jazdy. Jak ktoś jeździ jak dziadek to nawet V8 twin-turbo będzie mu mało palić. Fan Mustangów wrzucał niedawno filmik z Corvette, która na trasie przy 100 km/h pali 6 litrów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X5 serii E53 to jedyny X wśród dresowozów, który nie przejmuje mnie dreszczem obrzydzenia.

Kupuj. Za 100K kupisz z końca produkcji, na wypasie i zrobisz igłę dla świętego spokoju. I sprawia mniej problemów, niż Subru ;]

 

A żeby nie było totalnie nie na temat, takie znalazłem:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,16803047,Audi_A3_Limousine_1_8_TFSI___Test___Mocny_sedan.html

 

1.8 i 15l przy ostrej jeździe, a parametry jak wolnossące 2.5l sprzed 15 lat. Hrhrhrhr ;]

Pardon moja ignorancja, ale czemu tam jest znaczek A3, skoro to jest wypisz wymaluj A4 produkowane od 2009?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupuj. Za 100K kupisz z końca produkcji, na wypasie i zrobisz igłę dla świętego spokoju. I sprawia mniej problemów, niż Subru ;]

Już kupiłem, ale nie stare BMW ze sprzęgłem, zawieszeniem i dwumasem do zrobienia ani Subaru z wielką niewiadomą w postaci silnika i skrzyni. W środę odbieram i jak zdążę przed wylotem w niewolę do królowej to będą foty. Bo ile można o tym Mustangu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już kupiłem, ale nie stare BMW ze sprzęgłem, zawieszeniem i dwumasem do zrobienia ani Subaru z wielką niewiadomą w postaci silnika i skrzyni. W środę odbieram i jak zdążę przed wylotem w niewolę do królowej to będą foty. Bo ile można o tym Mustangu.

Rdzopel Captiva? ;]

Niebrzydkie. Koniec zalet.

Ha! Pierwszy hejt na nowe auto jonasa!

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...