Skocz do zawartości
pelewro

Problem Z Avast!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj Avast! 4.8 Home wykrył na moim komputerze szereg wirusów. Zainfekowały pamięć operacyjną, więc kazał mi uruchomić ponownie komputer i wykonać skanowanie przed rozruchem komputera. Kiedy to zrobił, wykrył całą masę wirusów. Nie pamiętam jakie dokładnie (wirus/robak zaczynał się na "Win32:" ; zainfekowal jedynie pliki o rozszerzeniu .exe). Nie mógł naprawić więc wszystkie dałem na kwarantanne. Po zrobieniu skana chciałem włączyć komputer, ale otworzyło się okno logowania (czego przy normalnym właczaniu nie ma) i kazal mi sie zalogowac. Kiedy sie loguje (oprócz `admina` nie mam zadnego konta, jest ono bez hasła), zaczyna sie logowac ale po chwili wylogowywuje i znow wraca do okna logowania. Rozumiem, ze wirus zainfekowal plik odpowiedzialny za logowanie sie do systemu. Mówie, ze jestem zupelnie zielony. Co mam teraz zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Unikać infekowania komputera - mnie się jakoś udaje; też mam Avasta, więc nie jest to niemożliwe

2. Prawdopodobnie do kwarantanny został oddany plik winlogon.exe, więc albo weźmiesz od kogoś ten pliczek, przeinstalujesz system albo sformatujesz partycję C:. Spróbuj zalogować się przez tryb awaryjny.

3. Unikaj infekowania komputera 8O

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skan bootowalnym Dr.Web Cureit.

Jeśli to Win32 i atakował pliki exe to wróżę z fusów póki co, że możesz mieć Sality lub Viruta.

Zobacz co powie Ci skan Dr.Web.

 

Uruchom system z płytki Windows i w konsoli odzyskiwania expand userinit.exe i winlogon.exe.

 

Jeśli jednak wykryjesz, że to Sality lub Virut to oszczędź sobie zachodu i po prostu przeinstaluj system zwalczyć te dwa szkodniki jest niebywale trudno. Albo kasujesz wszystkie dokumentnie wszystkie exe z dysku albo format wszystkich partycji po uprzednim backupie wszystkiego co nie jest exe.