Skocz do zawartości
Grimlock

F1 Sezon 2011

Rekomendowane odpowiedzi

Opadająca krawędź pokrywy silnika wraz z malowaniem nadaje oldschoolowy charakter R31 (tylko te czerwone elementy trochę zaburząją efekt). Bolid wygląda całkiem nieźle - grunt żeby Robert był zadowolony :)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, są pierwsze doniesienia o dosyć rewolucyjnym umiejscowieniu wydechu. Otóż nikt nie zauważył póki co wydechu w R31. Spekulacje są takie, że jest on poprowadzony tak, że dmucha na przedni dyfuzor :o

Renault’s Exhaust-Blown Front Diffuser Ť Steve Hopkinson's Formula 1 Blog

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro teamowi udało się zaimplementować F-Duct do R30 i przebić osiągami F-D McLarena oraz jeszcze bardziej usprawnić to, to nie zdziwiłbym się gdyby tak samo było z wydechem dmuchającym na dyfuzor ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I teraz na zagranicznych forach wrzawa, wszyscy szukaja wydechu, teorie spiskowe, ze po prostu zakryli wydach na czas prezentacji, a moze to Rosjanie maczali w tym palce i z tylu bolidu bedzie zamiast wydechu lecic sztuczna mgla?! Jutro 1 testy, zobaczymy ;)

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, to nie musiałem długo czekać na innowacje :)

I nie wiem czy to kwestia przyzwyczajenia, ale to malowanie wygląda nawet ok, dużo lepiej niż przy sztucznym świetle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tej perspektywy bolid prezentuje się całkiem dobrze. Po pierwszej prezentacji malowania na R30, bardziej podobało mi się malowanie na 2010, ale teraz coraz bardziej zaczyna mi się podobać aktualne.

Czy mi się wydaje czy na bolidzie jest więcej reklam :rolleyes:

Ciekawie wygląda "flaga" służąca do regulacji pochylania skrzydła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja sie tak zastanawiam. Skoro nie moze byc aktywnego F-Duct'u w tym sezonie, czego nie mialoby byc pasywnego ukladu nazwijmy to grawitacyjnym?

Dopoki 'kulka' jest po srodku kanalu dolotowego, doplyw jest otwarty. W momencie kiedy hamuje/skreca i wytwarzana jest sila inna niz stateczne poruszanie sie do przodu, kulka przesuwa sie pod wplywem sily odsrodkowej zamykajac kanal?

 

Jesli wydech bedzie dmuchac od przodu, owned!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja sie tak zastanawiam. Skoro nie moze byc aktywnego F-Duct'u w tym sezonie, czego nie mialoby byc pasywnego ukladu nazwijmy to grawitacyjnym?

Dopoki 'kulka' jest po srodku kanalu dolotowego, doplyw jest otwarty. W momencie kiedy hamuje/skreca i wytwarzana jest sila inna niz stateczne poruszanie sie do przodu, kulka przesuwa sie pod wplywem sily odsrodkowej zamykajac kanal?

 

Jesli wydech bedzie dmuchac od przodu, owned!

 

Regulamin zabrania wszelkich ruchomych elementów wpływających na aerodynamikę (poza regulowanym tylnym skrzydłem). W f-duckcie jedyną ruchomą częścią była ręka/noga kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

F-duct sam w sobie nie jest zabroniony dopoki nie ma elementow zaleznych od kierowcy?

Przyklad z kulka jest tylko przykladem, bo czemu nie zrobic systemu opartego na oporach powietrza, w zaleznosci od tego jak wieje, system bylby odblokowany? :)

 

Musialbym dokladnie przejrzec temat na planet-f1, ale z tego co pamietam to taki system jest cacy.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2006 roku? Renault wymyśliło tłumiki drgań harmonicznych, które były elementem zawieszenia schowane w nadwoziu. Dzięki temu rozwiązaniu wyraźnie poprawiły się osiągi bolidu i w efekcie zostało ono zakazane przez FIA jako ruchomy element aerodynamiczny.

 

Zakazane w F1 - System amortyzacji TMD - część 6 | Formuła 1 - Fan Club Polska

 

 

PS. Wyślą Webbera, ten włoży głowę gdzie trzeba i już będą wiedzieli jak Renault zaprojektowało wydech ;)

 

PS2.

 

– Nie chcę zagłębiać się w szczegóły – odparł Kubica pytany o rzekomą postawę „zamknięcia się na Pietrowa”. – Jeśli tak mówi, ma swój punkt widzenia. Jak mam nieco inny. Mówiąc szczerze jestem zadowolony, ponieważ nauczyłem się od niego czegoś, nie chcąc tego, ani o tym nie wiedząc – jak utrzymać samochód na torze – kontynuował Polak wywołując wśród dziennikarzy salwę gromkiego śmiechu. – Jestem zadowolony, że moim partnerem będzie Witalij i tyle – dodał.

http://f1.pl/Artykul.82+M5c92fd5a582.0.html

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bolid zapowiada się ciekawie. Jeśli wydechy faktycznie idą na przód i dmuchają dyfuzor przedni który nie ma wychylenia w tym sezonie to mamy bardzo ciekawą sytuację. KERS i regulacja tylnego ogonka zrekompensuje straty spowodowane dłuższą drogą spalin i ewentualnym spadkiem mocy. W zakrętach natomiast możemy mieć killera na miarę RBR w zeszłym sezonie. Rozwiązanie wydaje się trudne do skopiowania bo zmienia to niejako koncepcję bolidu w zakresie silnik-aerodynamika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie ze w 2010 Merc miał pasywny f-duct:

 

Mercedes has had a passive F-duct solution, where air is diverted at increasingly high speeds through a rear wing slot.

Takie rozwiązanie powoduje jednak problemy, bo jeśli działanie f-duct będzie zależało od prędkości z jaką porusza się bolid (a innej opcji nie widzę), to na szybkim łuku może nagle zabraknąć przyczepności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się czerwone dodatki podobają, dodają charakteru :) . Wiecie moze do czego służą dodatkowe otwory przy głownym wlocie powietrza do silnika? Skrzynia biegów?

 

Ciekawostka - podobno od konca listopada już myslą nad R32 :blink:

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest i Red Bull:

Dołączona grafika

http://twitpic.com/3ve4wq/full

Jak oni to upakowali wszystko pod pokrywą, to jest niesamowite ile pustej podłogi tam z tyłu zostało.

 

 

 

 

EDIT:

 

Mercedes:

 

Dołączona grafika

 

Williams:

http://adamcooperf1.files.wordpress.com/2011/02/fw33-photo-cooper.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/02/barr_will_2011.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/02/barr_will_2011_2.jpg

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pilnie facet z Lotus-Renault przygląda się tylnej części MGP W02 :D

 

Nawet całkiem, całkiem - podoba mi się Mercedes - tylko te "łuki brwiowe" w przedniej części tak trochę średnio wyglądają - od razu pada na skojarzenie z RB6.

 

 

Newey po raz kolejny przygasił entuzjazm Costy - ale jak widać obaj skupili się na uporządkowaniu tyłu bolidu, wygospodarowaniu jak najwiekszej gładkiej powierzchni. Jednak pull-rod RB7 pod tym kątem wypada skuteczniej niż push-rod F150 :)

 

A ten wydech w R31 jest dość intrygujący - czyżby takie skierowanie strumienia rozrzedzonego powietrza było tak rewolucyjne jak dmuchany dyfuzor i F-Duct?

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mialem to wkleic ;)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Stan na 14:35 (live)

Pos No. Name Status Best Gap Diff Last

1 37 HULKENBERG P 1:13.938 - - 1:17.978

2 5 ALONSO P 1:14.718 0.780 0.780 1:15.295

3 1 VETTEL P 1:14.921 0.983 0.203 1:16.929

4 16 KOBAYASHI P 1:15.831 1.893 0.910 1:17.131

5 32 PAFFETT P 1:16.256 2.318 0.425 1:20.272

6 25 D'AMBROSIO 1:16.398 2.460 0.142 1:18.395

7 10 PETROV P 1:17.424 3.486 1.026

8 19 ALGUERSUARI P 1:18.260 4.322 0.836 1:18.276

9 22 KARTHIKEYAN 1:18.650 4.712 0.390 1:18.751

10 11 BARRICHELLO 1:18.714 4.776 0.064 1:19.063

11 8 ROSBERG P 1:19.930 5.992 1.216

 

 

Ruchome skrzydlo Saubera

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=zYnUZHjl2Xs

Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.

1 S.Vettel Red Bull - 1:13.769 93

2 N.Hulkenberg Force India - 1:13.938 71

3 G.Paffett McLaren - 1:14.292 91

4 P. di Resta Force India - 1:14.461 28

5 F.Alonso Ferrari - 1:14.553 97

6 K.Kobayashi Sauber - 1:15.553 68

7 J.D'Ambrosio Virgin Racing - 1:16.003 71

8 W.Pietrow Renault - 1:16.351 28

9 M.Schumacher Mercedes - 1:16.450 15

10 J.Alguersuari Toro Rosso - 1:17.214 19

11 R.Barrichello Williams - 1:17.335 77

12 N.Karthikeyan HRT - 1:18.020 45

13 N.Rosberg Mercedes - 1:19.930 9

 

Oczywiście to tylko testy, a nie kwalifikacje, ale... ;)

 

RB7 o około 0,8 sekundy szybszy od F150 (Force India i McLarena nie biorę pod uwagę bo to przejściówki). Reszta zespołów poza Virgin i HRT sporo odstaje - a z czołówki szczególne Mercedes. Czyżby Ferrari wraz z Redbullem najlepiej odrobili pracę domową? Mam nadzieję, że RB nie ukrywa prawdziwej formy? ;)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Wyniki mówią jeszcze mniej niż treningi podczas weekendów. Vettel zrobił jakies szybkie kółko (może pare), a jak patrzyłem na czasy popołudniu to cały czas było powyżej 1.16. Każdy robi swoje i tyle, osobiście nie lubie tych spekulacji na temat czasów, zaraz bedzie fala bezsensownych newsów wszędzie, bo dziennikarze muszą z czegoś żyć. Polecam spojrzeć na zeszłoroczne wyniki.

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...