Skocz do zawartości
Maragast

Projekt Cooler Master Cosmos 2 WC by Maragast

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety ale to jest kwestia bardzo indywidualna, jedni wolą tylko UV, inni np białe ledy.

Wydaje mi się, ze powieneneś nabyć po trochu każdego Dołączona grafika

 

Katoda UV - np za rezerwuarem, jeśli chcesz wyeksponować świecący zbiornik - oczywiście tylko w przykadku, jak plyn reaguje na UV, inaczej nie ma to sensu.

Paski LED na suficie, aby rozjaśnic obudowę.

 

Diody kuerynkowe, jeśli chcesz wyeksponowac inne elementy, np bloki.

 

Musisz zobaczyć ktorych załomow nie widać, a można tam wcisnąć np paski led, aby nie było ich bezpośrednio widać.

 

Opcjonalnie może na drzwiach dałoby się przykleić...

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katoda UV - np za rezerwuarem, jeśli chcesz wyeksponować świecący zbiornik - oczywiście tylko w przykadku, jak plyn reaguje na UV, inaczej nie ma to sensu.

Płyn nie reaguje więc odpuszczamy to sobie

 

Paski LED na suficie, aby rozjaśnic obudowę.

Białe czy czerwone??? Trudno powiedzieć co lepsze. ja bym się skłaniał ku białym, ale się na tym nie znam.

 

Diody kuerynkowe, jeśli chcesz wyeksponowac inne elementy, np bloki.

Czy to chodzi o te: https://www.cooling.pl/phobya-led-twin-5mm-red,produkt,552741.html?from_category=139_72 czy jakieś inne???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy takie paski: https://www.cooling.pl/bitfenix-alchemy-aqua-9xledstrip-30cm-white,produkt,553142.html?from_category=139_72 (jeden na dół, drugi na górę).

To coś do oświetlenia reza https://www.cooling.pl/phobya-led-twin-5mm-red,produkt,552741.html?from_category=139_72'>https://www.cooling.pl/phobya-led-twin-5mm-red,produkt,552741.html?from_category=139_72

Do eksponowania bliku na ram i procek to https://www.cooling.pl/phobya-led-twin-5mm-red,produkt,552741.html?from_category=139_72 albo to https://www.cooling.pl/phobya-led-twin-5mm-white,produkt,552742.html?from_category=139_72

 

Myślisz, wystarczy??? Zresztą zawsze można coś dołożyć.

 

PS Te diody montuje się przy blokach, czy z jakiegoś odleglejszego punktu kieruje się światło ku blokowi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić też korki do rezerwuaru z opcja montażu diod 5mm - to świetnie podświetla rezerwuar od dołu albo góry.

 

Sugeruję kupić jedną diodę białą i czerwoną i pokombinowac z ustawieniami, potem dokupisz więcej.

Co do pasów - w OBI można zamówićna metry, ale nie pamiętam czy przypadkiem nie są na 24V.

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okk, mniej więcej jasne.

 

Co do oplotów:

- na coś takiego wymieniam przewody sata: https://www.cooling...._category=68_70 powinno być ładnie

- to do zasilania płyty głównej: https://www.cooling....category=84_141

- to do zasilania grafiki i procka: https://www.cooling....category=84_141 (szkoda tylko, że nie ma krótszych)

- wtedy sam tylko oplatam zasilanie pompki na czarno i zasilanie karty dźwiękowej na czarno

 

Chyba, ze polecicie kogoś kto robi oploty, ja nie chcę się w to bawić.

Edytowane przez Maragast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do zasilania cpu i grafiki to musisz mieć dwa różne kable:

https://www.cooling.pl/bitfenix-przedluzacz-pcie-8pin-45cm-czerwonyczarny,produkt,553299.html - grafika

https://www.cooling.pl/bitfenix-przedluzacz-eps-8pin-45cm-czerwonyczarny,produkt,553254.html - cpu

 

Co do oplotow to darmacz robi full custom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darmacz robił genialną robotę i miał świetne dojścia.

W moim przypadku zalega już ponad 2 lata z całą masą robót... Szkoda. Bardzo duża szkoda.

Samemu nie ma szans zrobić tak świetnych oplotów jak on robił.

Kupne oplecione przedłużki to totalna chała, w porównaniu do tego co wychodziło spod jego rąk.

Ech...

Jeśli już masz coś kupować z przedłużek to może spróbuj poprosić Angelę o ściągnięcie ModSmart Cobra. Phobya to straszny szmelc, BitFenix ma np. ohydny pomarańczowy, więc podejrzewam, że inne kolory też są beznadziejne, NZXT już na zdjęciach wyglądają nie najlepiej...

 

 

Co do podświetlenia.

W żadnym wypadku nie pchaj się w katody. Potwornie awaryjny i bardzo nieporęczny szmelc (jeszcze ten inwerter...).

Kupiłem sobie zestaw i wiem co mówię. Diody są nieporównywalnie lepsze pod każdym możliwym względem.

Może kolega Kaszpir natrafił na jakieś marne, albo to ja miałem szczęście. Ale moje diody UV rozświetlały elementy reaktywne w sposób prawidłowy.

 

Jeśli chcesz podświetlać większe obszary, to bezdyskusyjnie takie pasy są the best.

Ma preaplikowany porządny klej 3M, diody są zalane plastikiem, więc się przez przypadek mechanicznie nie uszkodzą, można sobie przycinać paski praktycznie dowolnej długości i łączyć je ze sobą kablami, zasilasz je bezpośrednio z wtyczki Molex. Super sprawa.

 

Tu próba iluminacji przy pomocy takiego pasa w mojej budzie Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edytowane przez ivanov
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do podświetlenia, jak kolega KaszpiR wcześniej napisał jest to kwestia indywidualna. Jak napisałem wcześniej mi chodzi o BARDZO DELIKATNE PODŚWIETLENIE. Konkretnie wyeksponowanie pewnych elementów jak bloki, rez i węże. Nie lubię mocnego podświetlenia, które przypomina choinkę. Ivanov, twój układ jest napraw czadowy, ale kompletnie nie w moim guście. Jak znajdę gdzieś zdjęcie jakiegoś delikatnie podświetlonego układu, który będzie oddawał to co chcę u siebie osiągnąć to wtedy go załączę i będziemy kombinować jaki rodzaj podświetlenia dobrać by podobny efekt osiągnąć.

 

Co do oplotów: jasne jest, ze sam nie zrobię, jako nowicjusz nie jestem w stanie zrobić takiej roboty jak te kupne mimo, gdybym się sam zabierał wyszłoby gorzej. Ponieważ u Darmacza nie zamówię pozostaje kupno. przemyślę więc opcję jakie mam:

- do Sata najładniejsze są chyba te: https://www.cooling.pl/bitfenix-kabel-sygnalowy-sata-3-30cm-czarnyczarny,produkt,553762.html?from_category=68_70 raczej nic lepszego nie znajdę, phobii są okropne

- dysk leżący na dole podłączę tym: http://www.angela.pl/p7196,bitfenix-adapter-molex-sata-premium-sleeved-45cm-czarny.html też chyba najlepszy wybór

- zasilanie napędów połączę zaś czymś takim: http://www.angela.pl/p5759,nzxt-adapter-molex-2-sata-premium-sleeved-20cm-czarny-cb-42sata.html co prawda wygląda to gorzej niż ten powyższy od dysku, ale dwóch oddzielnych przewodów nie chcę ciągnąc, więc pozostaje tylko ta opcja. Zwłaszcza, że połączenia napędów z zza reza prawie nie widać. Chyba, że coś lepszego polecicie.

- do podłączenia zasilania panelu i kieszeni na dyski SSD użyje tego: http://www.angela.pl/p7192,bitfenix-rozgaleziacz-molex-3xmolex-premium-sleeved-55cm-czarny.html Też ciężko znaleźć coś lepszego.

- zasilanie karty dźwiękowej i zasilanie pompki muszę sam opleść, nic innego tu nie wymodzę. Na szczęście Jacenty zgodził się pomóc (właściwie samemu to zrobić).

- Co do zasilania MOBO, GPU i PCU pozostają przedłużki, nic tu innego nie wymodzimy. Zdecydowałem się na kolor czerwony. Chcę utrzymać następujący porządek: kable zasilające podłączone bezpośrednio do płyty głównej będą czerwone, zaś reszta czarna. Konkretnie o kablach zasilających myślałem o tych:

* https://www.cooling.pl/bitfenix-przedluzacz-pcie-8pin-45cm-czerwonyczarny,produkt,553299.html

* https://www.cooling.pl/bitfenix-przedluzacz-eps-8pin-45cm-czerwonyczarny,produkt,553254.

* html https://www.cooling.pl/bitfenix-przedluzacz-atx-24pin-30cm-czerwonyczarny,produkt,553263.html?from_category=84_141

Na zdjęciach wyglądają ok, faktycznie pomarańczowy jest straszny ale czerwone wydają się być fajne. Co do tych: http://www.angela.pl/p9149,mod-smart-kobra-ss-przedluzacz-8pin-pci-e-uv-red-40cm.html nie podobają mi się czerwone wtyczki, wole czarne.

- Reszty kabli chyba się nie oplata. Chodzi mi tu o USB 3.0 i kablach USB 2.0.

 

Dzięki wielkie za wszelkie sugestie, napiszcie co sądzicie o wybranych przeze mnie kablach, bo nie wiem czy je mogę spokojnie zamawiać, czy szukać jeszcze innych.

 

PS Musze jeszcze załączyć galerię mojego całego stanowiska pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślisz o delikatnym podświetleniu. Nie wiem czy nie kłuci się to trochę z tymi czerwonymi przewodami zasilającymi. Nie będzie za dużo tej czerwieni? Przewody powinny być dość dyskretne raczej, by uwaga mogła się skupić na blokach, recie, wężach. To oczywiście twój układ i twoja decyzji. Zastanów się jednak czy nie zdominują one zbytnio całości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oświetlenia najbliższy moim oczekiwaniom jest ten komp;

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=hZQycPnQFys&playnext=1&list=PL2QwM7OExi0CS7USUKuPAto0JNYvawpwL&feature=results_main

Co mi się podoba: nie wali po oczach.

Co bym dodał: bardziej wyeksponować blok i węże. U mnie nie powinno być problemu bo bloki są blisko siebie, a węże robią małe łuki. Zastanawiam się czy dawać taśmę, chociaż ta wskazana przez ivanov'a wygląda zachęcająco, a do tego nie jest droga, chyba kupię metr albo 2 na próbę.

 

 

 

Ogólnie nie chcę czegoś takiego, bo razi po oczach:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=b8h3g6SQWMo

 

W tym filmiku jest rzeczywiście dużo czerwonych przewodów i wygląda to okropnie, u mnie byłoby mniej.

Patrząc na układ wymysliłem taki porządek: od Grafiki czerwone, wyżej będzie widać czarne przewody Sata i USB 3.0 i dopiero wyżej czerwone od zasilania MOBO, do tego wszystkie z czarnymi wtykami by właśnie nie było przesady (dlatego nie chcę czerwonych wtyków). Myślę, że wszystko powinno się komponować.

 

 

PS A czysto teoretycznie wyobrażam sobie jeszcze jakby wyglądało SLI. Powiedzmy dwie GTX 690 albo lepiej, dwa GTX TITAN. Zapewne niespełnione marzenie każdego gracza. Niespełnione no chyba, że ktoś śpi na kasie albo bierze kredyty by ulepszyć sobie kompaDołączona grafika. Nie poruszając już nawet kwestii po co komu taka wydajność, patrząc tylko na wygląd i estetykę układu powinno to wyglądać odjazdowo.

Edytowane przez Maragast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, zgodziłem się pomóc Maragastowi w opleceniu niektórych przewodów, choć nie przepadam za taką krecią robotą Dołączona grafika

Co do podświetlenia:

https://picasaweb.go...229292463240754

Jest to jeden z projektów Screamera, on podświetlił komorę białym światłem i (o ile się nie mylę) była to taśma LED.

A tutaj:

https://picasaweb.google.com/113175403762802708651/LiquidCoolingRev3#5380703750127823426

Wygląda na punktowe podświetlenie.

Edytowane przez jacenty111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, zgodziłem się pomóc Maragastowi w opleceniu niektórych przewodów, choć nie przepadam za taką krecią robotą Dołączona grafika

 

Na jaki oplot się zdecydowaliście?

Nie wiem jak z kolorami, ale mój faworyt, jeśli chodzi o czarny to Scorpion :)

 

Ponoć Cobra jest najlepsza. Darmacz mi nawet podobno ściągnął z USA pomarańcz + czarny na cały zasilacz (miał być 100% recabling). Niestety do tej pory na oczy nie zobaczyłem ani jednej wiązki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(niestety każde zdjęcie wygląda fatalnie, nie da się tego pokazać).

Że niby czego się nie da ?

 

Strzelam w ciemno :

 

-Ustawienie manual w aparacie

-Wyłącz flash

-Ustawienie ISO 100

-Ustawienie T : 1/5s

-Ustawienie A : F 4.0

 

Fotkę zrób jak już masz ciemno w pokoju (żadnych innych źródeł światła) i użyj statywu, albo połóż aparat na pudełku/krześle itp.

 

Jeśli za jasno : skróć czas T o połowę.

Jeśli za ciemno : wydłuż czas T dwukrotnie.

 

 

Krok 2 : Jak już znajdziesz odpowiednie ustawienie, pobaw się z doświetleniem sceny np. latarką LED z telefonu (próbuj z różnych pozycji, kątów, odległości).

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jaki oplot się zdecydowaliście?

Nie wiem jak z kolorami, ale mój faworyt, jeśli chodzi o czarny to Scorpion Dołączona grafika

 

Ponoć Cobra jest najlepsza. Darmacz mi nawet podobno ściągnął z USA pomarańcz + czarny na cały zasilacz (miał być 100% recabling). Niestety do tej pory na oczy nie zobaczyłem ani jednej wiązki...

 

Poradziłem Maragastowi oplot firmy MDPC, jest dobry, ale o Cobrach też słyszałem wiele dobrego.

Szkoda, że Darmacz tak upadł, bo to co robił było genialne, ehh...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BUDOWA DRUGIEJ REWIZJI UKŁADU:

PLANOWANIE
 

 

Po grze w Crysis 3 na maksymalnych ustawieniach w 3D, niezadowolony z efektu lekkich lagów, zdecydowałem się wymienić kartę graficzną i przymierzyć się do SLI. Na oku mam dwa Titany http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/geforce-gtx-titan-sli.html Na razie po sprzedaniu karty i jeszcze paru rzeczy, które mi zostały kupię jeden, potem drugi wezmę na raty.

Dlatego mam tez parę pytań odnośnie SLI:
- łączenie bloków wodnych. Wiem, że mam trzy opcję: wężem, specjalną rurką do SLI albo blokiem do SLI. Blok średnio mi się podoba http://cdn.overclock.net/f/f3/500x1000px-LL-f3cddf1d_IMG_3174.jpeg Pytanie tylko czy poprawia on rzeczywiście przepływ płynu i wydajność chłodzenia? Biorąc pod uwagę, że mam kolorowy płyn, to chyba najlepiej wyglądałby kawałek węża, chociaż czarna rurka też jest ładna. Co o tym sądzicie???
- zasilacz, w teście wykorzystali 850 W, a ja myślałem o czymś takim https://www.cooling.pl/seasonic-ss860xp-80-plus-platinum-860w,produkt,553808.html?from_category=84_260 Chyba raczej ciężko będzie znaleźć coś odpowiedniejszego.
- Drugą kartę chcę chciałbym umieścić nad dźwiękówką, czy karta dźwiękowa mogłaby siedzieć między dwiema grafikami??? Wentyli na grafie nie będzie bo przecież są zwodowane więc dźwiękówka raczej nie powinna nic zakłócać. Dobrze myślę czy są jakieś przeciwwskazania i muszę drugą kartę umieścić poniżej???
- Ciekawe gdzie można kupić taki ładny mostek do SLI jaki wykorzystali w tym teście...


PS jakby ktoś był zainteresowany zakupem GTX 590 (z blokiem wodnym) i zasilacza Seasonic X-660 Gold to zapraszam, co do ceny zawsze można się dogadać...

Edytowane przez Maragast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy poprawia on rzeczywiście przepływ płynu i wydajność chłodzenia?

 

Pomijalnie, nie warto psuć wyglądu komputera, dla pomijalnych wartości.

- zasilacz, w teście wykorzystali 850 W, a ja myślałem o czymś takim https://www.cooling....category=84_260 Chyba raczej ciężko będzie znaleźć coś odpowiedniejszego.

 

Łatwo -> SeaSonic Platinium 1000W

Dołączona grafika Nie wiem jak te Titany pod największym obciążeniem, ale wszak będziesz miał na nich WC, więc możliwości OC także spore, lepiej mieć trochę mocy w zapasie. Twój sprzęt pobiera pewnie i tak więcej niż platforma testowa na benchmarku. A może z czasem strzeli Ci do głowy trzeci Titan ? Pomyśl.

 

- Drugą kartę chcę chciałbym umieścić nad dźwiękówką, czy karta dźwiękowa mogłaby siedzieć między dwiema grafikami??? Wentyli na grafie nie będzie bo przecież są zwodowane więc dźwiękówka raczej nie powinna nic zakłócać. Dobrze myślę czy są jakieś przeciwwskazania i muszę drugą kartę umieścić poniżej???

 

Jeśli wejdzie to oczywiście, że możesz. Edytowane przez MaciekCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej trzeci Titan jest poza zasięgiem i tak musiałem nieźle się zapożyczyć by kupić sobie dwa, dlatego zasilacz wziąłem SeaSonic Platinium 860 W. Właśnie czekam na przesyłkę. W międzyczasie postanowiłem zaprezentować zdjęcia mojego stanowiska pracy i rozrywki.

 

 

MOJE MIEJSCE PRACY I ROZRYWKI

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

PS Kolejność dalszych prac jest następująca: czekam na Titany i blok wodny z Cooling (jeden mam, drugi ściągają) oraz brakujące akcesoria (rurki do SLI i brakujące oploty). Część oplotów już założyłem, resztę założę przy montażu nowych kart. Potem pobawię się oświetleniem. W międzyczasie muszę załatwić sobie blaszkę do zakrycia otworu nad panelem w zatokach 5,25 i pomyśleć jak zamocować z przodu (pod zatokami 5,25 w tej wolnej przestrzeni) pojedynczą chłodnicę 140, by lepiej chłodzić Titany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zamontuj te Titany i zobacz jak się grzeją - ale pamiętaj, że takie zabawki jak 3DMark/Furmark ładują full load, a podczas normalnego grania i pracy, to raczej aż takiego obciążenia nie będzie, więc karty będą się mniej grzały.

 

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan/25.html to ci sie przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GTX Titan w SLI ma sens przy konfiguracjach z trzema monitorami FHD,będziesz taki konfig robił w najbliższym czasie czy jednak jeden monitor FullHD będzie?

Jeśli SLI to kwestia mostka i umieszczenia pomiędzy grafami dźwiękówki różnie wypada

w zależności od bloków wodnych jakie wybierzesz do GPU.

Porobili teraz jakieś dziwne mostki (np bloki XSPC) które wchodzą pod grafy i jest problem wtedy z montażem dźwiękówki.

 

Polecam od siebie układ parallel nie serial,złączki i węże nie blok...u mnie wypadł lepiej,podobał mi się bardziej niż acetalowy mostek Aquacomputer

więc taki układ połączeń graf zostawiłem na stałe.

 

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...