Skocz do zawartości
maSTHa212

Xbox One

Rekomendowane odpowiedzi

Z nazwą to chodziło o to, że to ma być jedyne urządzenie, którego potrzebujesz jako narzędzia domowej rozrywki. IMO troche chybione skoro np dekoder TV musisz mieć osobno. A co do powera obu konsol to z racji tego, że obie są mocno zbliżone pod względem architektury to różnie może być. Niby na papierze ewidentnie wygrywa PS4, ale za to X1 ma ESRAM i wsparcie z chmurki - finalnie może być, że główne ex-y na X1 mogą być ładniejsze, a multiplatformy na równi bądz z przewagą PS4. Mnie ciekawi jak chętnie devsi będą chcieli korzystać z tego wsparcia cloud computingu, w sensie ciekawy jak duży "kop" wydajnościowy może dawać ta farma 300.000 serwerów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to bzdura, jak sobie wyobrażasz liczenie na bieżąco danych wyświetlanych na ekranie nawet przy łączu 50mbit (~6MB/s) gdy wszyscy się zastanawiają czy różnica pomiędzy DDR3(68GB/s) a GDDR5(176GB/s) będzie znacząca? Nie mówiąc już o problemach z lagami.. Jedyne co taka chmura może liczyć to imo elementy statyczne w grze, które się nie zmieniają i są buforowane z wyprzedzeniem ale czy devsom będzie się chciało to robić gdy każdy gracz ma inne łącze? Wątpie. Inna sprawa czy ilość tych danych nie będzie za duża nawet na szybkie łącza.

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Yog-Sothoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to bzdura, jak sobie wyobrażasz liczenie na bieżąco danych wyświetlanych na ekranie nawet przy łączu 50mbit (~6MB/s) gdy wszyscy się zastanawiają czy różnica pomiędzy DDR3(68GB/s) a GDDR5(176GB/s) będzie znacząca? Nie mówiąc już o problemach z lagami.. Jedyne co taka chmura może liczyć to imo elementy statyczne w grze, które się nie zmieniają i są buforowane z wyprzedzeniem ale czy devsom będzie się chciało to robić gdy każdy gracz ma inne łącze? Wątpie. Inna sprawa czy ilość tych danych nie będzie za duża nawet na szybkie łącza.

 

 

Akurat liczenie na bieżąco można bardzo ładnie i fajnie wykorzystać w takich obliczeniach rozproszonych. Pamiętaj, że przesyłasz tylko dane a nie całe metody, więc problem przepustowości u użytkownika nie powinien występować w dobrym systemie... Problemem będzie zaufanie takiemu rozwiązaniu, jak w danej chwili masa ludzi zacznie korzystać z KlockaŁan. Szczerze nie wiem ile jest użytkowników Xa, ale 300.000 serwerów nie brzmi optymistycznie*... Zwłaszcza, że tutaj może pojawić się owy problem przepustowości (niby tylko dane, ale w znacznej ilości mogą zrobić swoje i zadziałać jak DDoS).   

 

* W sumie nie wiem jakie to serwery, ale raczej nie będą w stanie obsłużyć więcej niż 100 użytkowników na raz. ;) 30mln ludzi ma Xa, czy więcej ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedali jakieś 80mln sztuk. A ile osób jednorazowo jest podpięta do sieci? Ciężko powiedzieć. Gdzieś tam w 2009 mówili o rekordzie 2mln w jednym momencie, ale to byli userzy Xbox Live więc to nie to samo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://arstechnica.com/gaming/2013/05/how-the-xbox-one-draws-more-processing-power-from-cloud-computing/

 

Tutaj więcej, tak jak pisałem chmura głównie dla "latency-insensitive computation". Natomiast widzę głównie problem po stronie developerów którzy musieliby zakładać grę która ma dodatkowe opcje graficzne z chmury oraz która takich nie ma - ergo więcej roboty a chyba wiemy jak oni to lubią. Zresztą nie wyobrażam sobie jakoś sytuacji żeby dzielić graczy konsolowych na tych z lepszą/gorszą grafiką przy tym samym sprzęcie.

Podobna sytuacja była/jest/będzie prawdopodobnie z Vitą która ma być tym czym jest ekrano-pad w WiiU, tylko jako że nie jest to standardowy zestaw każdego posiadacza PS3/PS4 to niewiele ekip w to się bawi (a raczej tylko wewnętrzne studia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co czytam jakiś kolejny wywiad to jedyne co przychodzi mi do głowy: co ich nakłoniło do takich pomysłów? Wychodzi na to, że mimo niewymagania permanentnego połączenia to i tak takie połączenie jest mocno wskazane, bo gry po prostu będą lepiej wyglądać. Do tego ten Kinect, który potrzebny jest jak pięść do oka. No sory, ale kto normalny będzie wymachiwał rękami czy krzyczał "Xbox TVN24" zamiast po prostu użyć normalnego pilota?? No wielki brat jak nic, to nawet z zakazem stadionowym trzeba się meldować tylko podczas imprez, a tutaj skan twarzy raz na dobe. Nadal trzymam kciuki za MS, ale wyglada to malo optymistycznie mowiac wprost. W takim momencie nie ma tez co czekac na growy tablet od MS, bo będzie to jeszcze bardziej casualowy wypust niż to. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te obliczenia w chmurze dla grafiki, fizyki to jak dla mnie tylko bajanie, snują taką fantazję. Może jestem pesymistą albo za stary żeby docenić nowinki, ale nawet w tym artykule było, że "może developerzy jakoś wykorzystają". Zresztą i od strony technicznej wydaje się to nierealne, tzn. kombinować sobie wiadomo, mogą, ale nie ma za bardzo szans żeby to rzeczywiście działało bez ciągłych problemów.
 

Podobna sytuacja była/jest/będzie prawdopodobnie z Vitą która ma być tym czym jest ekrano-pad w WiiU, tylko jako że nie jest to standardowy zestaw każdego posiadacza PS3/PS4 to niewiele ekip w to się bawi (a raczej tylko wewnętrzne studia).

Gdyby tylko developerzy nie musieli niczego w związku z tym implementować i była to funkcjonalność realizowana przez samą konsolę, i każdy tytuł mógłby być streamowany. Niestety, patrząc na Vitę, nie ma ona triggerów, jest tylko 1 para przycisków na górze więc to już może być problem.

Edytowane przez borsuczy_król

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ma dotykowy ekran z przodu i dotykowy panel z tyłu, bez problemu można przypisać dodatkowe funkcje.

 

 

Jakby jeszcze było w co grać na te platformy to OK. 

 

 

Przenośne konsolki to wymarły gatunek.

 

 

Rzeczywiście, w ogóle gier tam nie ma, za to na smartfonach same "hity" jak Angry Birds i Temple Run.. oh wait..

 

Miałem telefon z Androidem, gry znudziły mnie po 2 dniach. Mam tablet i sporo gier na nim, ostatnio może z pół roku temu grałem w jakąkolwiek. Vitę z chęcią przytulę jak będę miał kasę, zwłaszcza że dzięku plusowi mam już sporo darmowych tytułów do zassania.

Edytowane przez Yog-Sothoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka gier na Andka, które dają radę, ale Vita pod tym wzgledem tez jajec nie urywa. Uncharted to jeszcze nie powod zeby wywalac taka kase. Dlatego po cichu liczylem, ze plotki o Xbox Surface okaza sie prawda i MS zapowie swoja mobilna zabawke. Niestety NAWET jesli by sie tak stalo to mozna miec pewnosc, ze poszloby to w strone casuali. Vita bylaby atrakcyjniejsza, gdyby procz wiekszej ilosci gier dodawali co jakis czas kolejne apki, a z tym juz od dawna jest nieciekawie. 

 

Poza tym raptem wczoraj sciagnalem sobie z ciekawosci tech demo Epica Citadel. No i powiem, ze kopara mi opadala. UE na telefonach i to w dodatku tych wcale nie wypasionych (dual core 1GHz, 1GB pamięci) po prostu masakruje wizualnie, a przy tym dziala mega plynnie. Jesli devy w koncu zaczna traktowac powazniej (o ile zaczna) Androida to mobilne granie moze miec przed soba swietlana przyszlosc. Mam zainstalowane Angry Birdsy czy ostatnio Carmageddona, ale to sa zabijacze czasu podczas stania w kolejce. Brakuje prawdziwych, duzych i rozbudowanych gier. Wszedzie free2play, mikroplatnosci i socialszajs. 

 

Przy okazji tabletów to ciekawe czy X1 wprowadzi jakieś konkretne zmiany do Smartglass. Zapowiadali to dość szumnie, w Forza Horizon faktycznie GPS działał całkiem nieźle, ale poza tym nie wiele. Fajnie byłoby gdyby rozwineli pomysl, bo IMO jest on ciekawy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwie sie, czemu Microsoft rozdzielil te prezentacje na dwie czesci - pierwsza wbyla dla USA i skupiala sie na elementach tylko dla Ameryki - w tym IPTV (bo nie sadze aby dzialalo to z normalnymi telewizorami, chyba, ze HDTV in przetwarzaja).

 

E3 jest dla reszty swiata - czyli gry.

 

 

Co do wspomagania gier cloudem - marketing bullshit. Pamietajcie ze takie rzeczy juz robil OnLive. Dziala to dobrze jak masz dobre lacza internetowe, niska jakosc wideo (np urzadzenia przenosne) i serwerownie u kazdego ISP.

 

Z poczatku cloud nada sie do tego, co juz robi - przetwarzania filmow wideo z gier, do hostowania serwerow gier online, gdzie wczesniej gry byly na zasadzie p2p i byly ograniczone z powodu mocy obliczeniowej do 24 graczy.

 

Co do tekstow typu 'volumetric cloud' mozna miedzy bajki wsadzic. Niemniej jest w tym ziarno prawdy. Moim zdaniem te ich cloudy beda jedynie do cut-scenek gdzie wiadomo, jak bedzie sie poruszac kamera - np gra na cinecta typu jedziemy kolejka gorska, kamera przypspawana do wozka, a my machamy rekami aby cos zlapac. Tyle ze to wtedy mogloby byz zalatwione w o wiele prostszy sposob - stream video, czyli prerender.

Znajac zycie to kazda cut-scena bazujaca na cloudzie bedzie zie zaczynala od czarnej d.... albo bialego blasku, kiedy to zamaskujemy fakt, ze czekamy te 1~2s na dane z clouda.

A jesli beda offloadowac na cloud inne obliczenia, to takie jak fizyka beda lagowac. Chyba, ze wprowadza input lag okolo 50ms.

 

Poczekamy, zobaczymy, na razie [gluteus maximus] nie urywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka gier na Andka, które dają radę, ale Vita pod tym wzgledem tez jajec nie urywa. Uncharted to jeszcze nie powod zeby wywalac taka kase. Dlatego po cichu liczylem, ze plotki o Xbox Surface okaza sie prawda i MS zapowie swoja mobilna zabawke. Niestety NAWET jesli by sie tak stalo to mozna miec pewnosc, ze poszloby to w strone casuali. Vita bylaby atrakcyjniejsza, gdyby procz wiekszej ilosci gier dodawali co jakis czas kolejne apki, a z tym juz od dawna jest nieciekawie. 

 

Poza tym raptem wczoraj sciagnalem sobie z ciekawosci tech demo Epica Citadel. No i powiem, ze kopara mi opadala. UE na telefonach i to w dodatku tych wcale nie wypasionych (dual core 1GHz, 1GB pamięci) po prostu masakruje wizualnie, a przy tym dziala mega plynnie. Jesli devy w koncu zaczna traktowac powazniej (o ile zaczna) Androida to mobilne granie moze miec przed soba swietlana przyszlosc. Mam zainstalowane Angry Birdsy czy ostatnio Carmageddona, ale to sa zabijacze czasu podczas stania w kolejce. Brakuje prawdziwych, duzych i rozbudowanych gier. Wszedzie free2play, mikroplatnosci i socialszajs. 

A po co apki na Vicie? To konsola a nie smartfon. Gier jest na dzień dzisiejszy całkiem sporo - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_Vita_games - naprawdę z tej listy tylko Uncharted?

 

IMO nigdy nie będzie poważnych pozycji na smartfonach bo jest to nieopłacalne. Duże piractwo + kulawe sterowanie tego nie zmieni. Smartfony to popierdółki i dema technologiczne i tak już zostanie.

 

Wracając do Xbone - będzie region lock.

http://www.digitaltrends.com/gaming/microsoft-answers-the-question-of-xbox-one-region-locks/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tej listy to jeszcze Assassins Creed, NFS ale recenzje mają średnie. Call Of Duty to w ogole jakas porazka z ocenami typu 3/10. Reszta ktora by mnie interesowala: Batman, Killzone - status TBA. Mial byc Bioshock, a na chwile obecna cisza o tym jak makiem zasial. Są inne gry, ale zdecydowanie przeznaczonych dla fanów japonskich klimatów, a te nie kreca mnie w ogole. Devsi olewają Vite i takie sa fakty. A apki to jeden z powodów dla ktorego Vita ma sie obecnie tak, a nie inaczej. Same gry to obecnie za malo zeby wygrac z Androidem czy iOS i ide o zaklad, ze duzo osob rozwazyloby zakup, gdyby mogly traktowac PSV nie tylko jako konsole, ale rowniez jako przynajmniej namiastke tabletu. Ale bez apek to się nie stanie. 

 

Blokada regionalna? Do przewidzenia. X360 miał i nie spodziewałem się, żeby tym razem miało być inaczej. No big deal. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

+ kulawe sterowanie tego nie zmieni.

Jakie kulawe sterowanie ? 

Dołączona grafikaDołączona grafika A na poważnie, Sony ma wydać w updacie możliwość sparowania z padem od PS3, będzie bezprzewodowo. 

Edytowane przez MaciekCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Android od ICS wspiera chyba natywnie pady Bluetooth. Zresztą, sterowanie raz jest lepsze raz gorsze, ale da się to zrobić żeby poziom był akceptowalny. Oczywiście nie ma porównania z gałkami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=qK1lmE4v-uw

 

 

 

"Yes, you can turn the system completely off," the Microsoft rep said. "This would use no power and turn everything off. We’ll share more details about how it all works later."
Edytowane przez borsuczy_król
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwie sie, czemu Microsoft rozdzielil te prezentacje na dwie czesci - pierwsza wbyla dla USA i skupiala sie na elementach tylko dla Ameryki - w tym IPTV (bo nie sadze aby dzialalo to z normalnymi telewizorami, chyba, ze HDTV in przetwarzaja).

 

Co do wspomagania gier cloudem - marketing bullshit. Pamietajcie ze takie rzeczy juz robil OnLive. Dziala to dobrze jak masz dobre lacza internetowe, niska jakosc wideo (np urzadzenia przenosne) i serwerownie u kazdego ISP.

 

HDMI in po cos zostal tam wbudowany. Sterowanie oryginalnym tunerem zapewne przez CEC. Z IPTV tez problemow byc nie musi bo w USA popularne sa urzadzenia tych HDHomeRun, ktore po prostu udostepniaja Ci "sygnal" po sieci na pozostaje urzadzenia. U nas masz bardziej popularne Dreamboxy, glownie do satki. Jesli (znajac MS jakos sprawe skomplikuja) nowy XBox dalby sie zmusic do wspolpracy z tymi urzadzeniami to nie widze powodu, dla ktorego mialo by to u nas nie dzialac.

 

Odnosnie chmury dosc sporo napisane zostalo tu. Trzeba pamietac, ze chodzi o wykorzystanie chmury do odciazenia niektorych obliczen z konsoli a nie streamowania gier jak robil to OnLive czy jak chce to zrobic SONY z GaiKai i wsteczna "kompatybilnoscia". To nie musi wcale wymagac kosmicznych przepustowosci. Problemem moze byc bardziej to, ze nikt nie bedzie sie w to bawic w produkcjach multiplatformowych a exclusive'ow na XBoxa wczesniej zbyt wiele nie bylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka. Chcą nam wcisnać HTPC z własnym systemem o wyglądzie odtwarzacza VHS. Coraz dalej temu do konsoli, a bliżej do zestawu kina domowego z mozliwością odpalanaia gier. Podobny efekt można uzyskać podłaczając mała skrzynkę PC. Do tego bezprzewodowa myszka  i klawiatura. Granice sie zacierają i to nie są już te konsole co ja pamiętam.  Ale oczywiiście mam zamiar poczekać i samemu ocenić. Bo niewykluczone że $ony  obierze podobny kierunek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...