Skocz do zawartości
Dovahkiin54

Komputer do gier za 2000zł (Na razie ze starą kartą graficzną)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu komputera, nie znam się za bardzo na sprzęcie ale trochę poczytałem i wybrałem te części.

 

CPU - i5 4570 @ 3.2 GHz

Mobo - MSI H87-G43

Ram - Corsair Vengeance 2x4GB @ 1600 MHz CL9

PSU - XFX Core 550w

Obudowa - SilentiumPC Gladius M40

Windows 7 Home Premium 64-bit OEM

 

Dysk i nagrywarkę już mam.

 

Narazie nie stać mnie na kartę. Chciałbym póki co używac mojego starego radeona 6770 a za pare miesięcy lub w 2015 kupić GTX 760 lub GTX 770 (jeśli portfel pozwoli), czy ma to sens? A może powinienem kupić wszystko razem?

 

I jeszcze parę pytań:

 

  • Windows 7 czy 8? Najchętniej bym kupił 7 ale boje się, że 8 może mieć jakieś funkcje lub ulepszenia których w 7 już nie dostanę.

  • Czy ten procesor starczy na parę następnych lat? Nie znam się na OC więc wolę nic nie ruszac i żeby działał jak najdłużej, dlatego wybrałem procesor ze zablokowanym mnożnikiem i plytę główną H87.

  • Czy chipset Z87 daje cokolwiek poza możliwością OC i SLI/CF 3 kart? jest jakis powód dla którego powinienem go wybrać zamiast H87?

Wszystkie rady mile widziane, ale wolałbym nie zwiększać budżetu. :)

Edytowane przez Dovahkiin54

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 jest wydajniejsza, co by nie mówić szybciej się ładuje, po prostu szybciej działa. Ale ciężko jest się w niej połapać.

Procesor starczy na kilka lat, a co ciekawe można zaoszczędzić kilka dych wybierając wersję ciut wolniejszą. Różnicy w wydajności zauważalnej w zasadzie nie ma, a w portfelu kilka dych zostaje. Albo na coś innego. Druga rzecz że wybrałeś dość drogą pamięć Corsair- niepotrzebnie. Zasilacz jest dobry ale są już nowsze tańsze i wcale nie gorsze.