Skocz do zawartości
Artuross

Komputer do 3000 - procesor AMD vs Intel?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym kupić komputer do 3000 zł, ale zastanawiam się nad zestawem, jaki procesor wybrać - Intel vs AMD. W związku z tym, że nie znam się na procesorach zastanawiam się czy jest znaczna różnica pomiędzy jednym procesorem a drugim, wiem też (a przynajmniej wydaje mi się), że wybór procesora zależy od zastosowań - u mnie to przede wszystkim przeglądanie Internetu i korzystanie na raz z wielu aplikacji, rzadziej gry (aczkolwiek nadal należałoby je brać pod uwagę - czasem się zdarzają). Ja sam skłaniałbym się ku AMD, ponieważ ma 8 rdzeni i w zestawie jest już cooler, więc można podkręcić procka. Z drugiej strony wg tego co jest napisane, procesor oferowany w zestawie jest przeznaczony do aplikacji wielowątkowych - u mnie korzystanie z komputera to najczęściej wiele aplikacji, ale większość z nich działa w jednym wątku.

 

Aczkolwiek tak jak pisałem, na podzespołach mało się znam, więc jeśli ktoś jest w stanie wskazać mi lepszy zestaw (niekoniecznie jeden z tych, które podałem, ale nie więcej niż 3000 zł) to będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie Intel , co z tego że AMD ma niby 8 rdzeni ( moduły to nie pełne rdzenie , prędzej coś pokroju HT ) ale te rdzenie są ogólnie słabe .

 

Podstawowe pytanie co będziesz dokładnie robił - bo co innego na raz otwarych wiele okien przeglądarki , do tego GG czy inny komunikator , player audio/video a co innego jak masz uruchomionego Photoshopa czy inny wymagający program albo programy .

 

G3220 to typowej pracy biurowej , nawet jak masz pootwieranych wiele programów , I5 czy I7 to jak potrzebujesz dużej mocy - PS , CAD/cAM itp. szczególnie jak chodzi kilka programów na raz  .

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji