Skocz do zawartości
kelcior

Jak długo serwis może przetrzymywać sprzęt @ RMA? (Komputronik)

Rekomendowane odpowiedzi

Konkretnie chodzi o karte graficzna, karta kupiona w karen.pl i serwisowana przez Komputronik (karen zostal bodajze przejety przez Komputronik), producent gpu HIS.

Generalnie karta w serwisie jest juz od 5'go maja, do tej pory jedyne info jakie otrzymalem to takie ze do nich dotarla.

Ktos sie orientuje ile ustawowo moze trwac taka naprawa/wymiana (w regulaminie sklepu nic nie znalazlem)?

Jesli ktos mial stycznosc z tym serwisem opinie mile widziane.

 

Jest to o tyle irytujace ze mniej wiecej w tym samym czasie wysylalem Nexusa 7 2013 na RMA, gdzie w 48h wymienili digitizer + plyte glowna i nastepnego dnia wyslali z powrotem.

Edytowane przez kelcior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie czy Komputronik faktycznie zajmuje się serwisem czy tylko pośredniczy a serwisuje kto inny .

 

Czas naprawy może być różny - kilka dni lub kilka tygodni , zależy gdzie karta poszła i co w niej będzie robione i czy mają części do naprawy czy nie .

 

Nie wiem też gdzie jest serwis HIS-a - gdzieś w Polsce czy np. za granicą .

 

Sklep ma ustawowo 14 dni na poinformowanie ciebie co i jak .

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14 dni roboczych czy ogólnie 14 dni? Mam podobną sprawę z serwisu agito.pl. 5 mają dostali moje pamięci i dostałem jedynie maila, że je dostali. Nic więcej od tego czasu nie napisali. Co jak co, ale miałem wrażenie, że pamięci to się wymienia z miejsca (3 lata temu wysłałem cruciale na rma do UK w poniedziałek i w tym samym tygodniu w piątek miałem w domu nówki...)

 

Tapatalk 4 @ SGS 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w twoim przypadku pamiątki poszły najpierw do serwisu agito , oni je sprawdzili ( choćby pod kątem uszkodzeń wykluczających gwarancję ) , potem agito wysłało do dystrybutora lub prosto do producenta te ramy .

 

A producent tą samą drogą wysłał im nowe ramy .

 

Może dlatego tyle to trwa - wtedy wysyłałeś pamiątki prosto do producenta z pominięciem sklepu / dystrybutora a teraz jeden i drugi uczestniczy w procesie reklamacji .

 

W jednym i drugim przypadku radzę zadzwonić do serwisu i spytać się co i jak .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak to serwis poza Polską to sobie poczekasz. Ja na wymiannę płyty czekałem ok 2 tygodni w sklepie ESC. Płyta była odesłana do ASRocka. Nie wiem gdzie oni mają serwis. Zwykle tyle się czeka. A statusem bym się nie przejmował, bo nie zawsze jest aktulziowany. Jak masz wątpliwości to łap za telefon i dzwoń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na stronie agito.pl to zostały wysłane do zewnętrznego serwisu. Corsair ma 1 problem w gwarancją. Przez 2 lata sprzęt trzeba odesłać do sklepu, nie można bezpośrednio do nich ;/ A szkoda, bo z tego co czytałem w necie to wysyłka bezpośrednio do corsaira gwarantuje nowy towar w ciągu tygodnia...

 

Tapatalk 4 @ SGS 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na bank 14 dni roboczych.

Dwa lata temu odsyłałem uszkodzony nowy dysk zakupiony w Komputroniku. Pisałem do centrali czego tak długo i że termin wymiany sprzętu już minął. Dostałem od nich informację, że o dni robocze się rozchodzi. W 3 tygodniu dostałem nowy, sprawny dysk. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słabe to strasznie jest w naszym kraju, że większość serwisów się trzyma strasznie tych 14 dni roboczych. Nie potrafią tego zrobić szybciej, zawsze odsyłają ostatniego dnia ;/

 

Tapatalk 4 @ SGS 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz kiedys pisalem ;) Rowniez mialem przygode z grafika, ktora poleciala do producenta(Taiwan) i czekalem ponad 2 miesiace na informacje o tym, ze uznaja gwarancje :D Dostalem kase i wybralem nowy towar ... prawie 3 miesiace bylem bez karty za ktora dalem prawie 1500zl i gdybym nie mial wlasnego 8600gts(ktory, tez byl w zamian za reklamacje innej karty) to komp by stal i sie kurzyl. Jesli sprzet jest w Polsce to jest szansa, ze pogonisz serwis z robota (14 dni roboczych i ani dnia dluzej) ale jesli sprzet pojdzie do producenta to pozostaje nam jedynie czekac na ich werdykt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Buziak

 

Te 14 dni to termin na poinformowanie klienta co i jak z naprawą a nie faktyczny czas naprawy .

 

Nawet jak serwis jest w PL to czas naprawy może być dłuższy np. jak będą czekać na części , miałem tak z nagrywarką NEC-a .

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tytułu gwarancji -> czasowo / w sposób określony w warunkach gwarancji, z reguły przewija się sformułowanie "czas potrzebny na naprawę", sporo Producentów sprzętu ma zapiski że deklarują naprawę w możliwie najkrótszym czasie/ w czasie 14/21 dni od daty dostarczenia produktu do Serwisu/Do Nich (nie do Sklepu/miejscu zakupu);
Np. warunki gwarancji pewnej marki mówią że naprawa trwa do 21 dni chyba że potrzebne są części z magazynu głównego (azja) to dodatkowy okres na ich sprowadzenie;

Z tytułu NTzU -> Sprzedawca do 14 dni kalendarzowych odnosi się do pisma/żądań z pisma może przekazać sprzęt do Serwisu Producenta celem naprawy, wtedy... dochodzi czas potrzebny na naprawę;
Pod kątem NTzU można też wnosić o zwrot gotówki;

 

A w regulaminie KT:
"Komputronik S.A. rozpatruje reklamacje najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od ich wpłynięcia. W przypadku konieczności wysłania wadliwego towaru lub jego części do specjalistycznych serwisów okres rozpatrywania zgłoszenia gwarancyjnego może zostać wydłużony do 28 dni roboczych."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeby tylko zaktualizowac, ta HD7850 od HIS'a juz nie jest w sprzedazy, i chyba nie mieli czesci zapasowych do naprawy, w sumie uszkodzone bylo tylko chlodzenie.
W piatek dostalem decyzje ze karta zostanie wymieniona, moglem wybrac jakąkolwiek za kwote jaka zaplacilem przy zakupie wiec generalnie jestem mega zadowolony mimo tych 3 tygodni czekania, bo przeciez HD7850 jest w tym momencie warta z 500 zł? 3 lata temu (bez 1 miesiąca) zaplacilem ponad 900 zł, dzieki temu moglem ja teraz wymienic na GTX'a 760. :smoke:
 
Takze mega + dla Komputronika.

Edytowane przez kelcior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...