Skocz do zawartości
Krydor

RAM 2133Mhz a OC

Rekomendowane odpowiedzi

Jezeli plyta glowna obsluguje max ramy o czestotliwosci 2133mhz, to obsluzy wyzsza czestotliwosc w przypadku OC? Czy w ogole OC w takim przypadku jest mozliwe i zwiekszy wydajnosc, czy nawet nie mam co zaczynac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P67PRO3 I5 2500k nie krecony, ale bedzie, ram g.skill ripjawsX DDR3 2x4GB 2133Mhz

 

Ostatnio wpadlem na artykul w ktorym szybsze ramy moga zwiekszyc fps w grze. Dlatego to pytanie, jestem ciekaw czy moja plyta obsluzy wyzsza czestotliwosci niz 2133, czy bedzie jakos downgrejdowac do wartosci bazowej.

Edytowane przez Krydor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 2500K wyżej niż 2133 nie pójdzie. Może sie udać 2200, o ile w biosie będzie odpowiedni dzielnik. 2400 nie pójdzie. Może nawet nie chodzić dobrze na 2133 i trzeba będzie obniżać do 2000 lub 1866.

 

2133 to i tak jest dużo jak na DDR3. Zawsze masz jeszcze możliwość obniżania timingów zamiast pójścia w górę z MHz. 1866 na lepszych timingach spokojnie może być szybsze od 2133 na byle jakich z profilu XMP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzylem miesiac temu w specyfikacji mojej plyty, byly tylko pamieci 2133mhz, dodali teraz pare kosci 2400. Plyta obsluguje 2133 i 2400. Ponawiam tutaj swoje pytanie. Czy to bedzie dzialac? Czy ogranicznikiem w dzialaniu ramu bedzie sam procesor? Poluje na 2133mhz, a chcialbym zrobic jeszcze OC. Oczywiscie jesli chodzi o Sandy Bridge 1.65v na ramie raczej nie przekraczac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie domyslam sie teraz po przestudiowaniu ze 2133 dostepne sa na starszych biosach z Sandy Bridge. Nowsze biosy oferuja Ivy Bridge i tutaj pewnie mozna wlozyc 2400. Moj procek ma odblokowany mnoznik i w ustawieniach ddr rzeczywiscie mam tylko 1333 1600 1866 i 2133mhz. Moj Sandy jest wykrecony teraz na 45x100. W biosie mam ustawione 2133, jakby zwiekszyc  szyne z 100 na 110 to moze i ram zmieni czestotliwosc na wyzsza? Musze pokombinowac.

 

BTW Podkrecilem swoj goodram 8gb w jednej kosci z 1333 na 2133mhz. To jest jakis kosmos. Myslalem ze gora to bedzie 1866mhz. Jednak moje wyniki w Aidzie w porownaniu do testu ramu 1333-2400 z purepc sa o wiele nizsze. Ale roznica w grach jesli chodzi o fps jest kolosalna. Odnosnie tych roznic to wynikaja pewnie one z tego, ze mam 1 kosc, a tam byly duale. Jesli chodzi o zastosowanie nie benchmarkowe to ten dual robi az taka robote? Przykladowo moj copy ram i worxx to 15598 i 10414, a na pure 30424 i 16985. Czy ta roznice w syntetykach przykladowo  worx 10414 do 16985 da sie odczuc np w grach? 6k roznicy. Zwiekszy to jeszcze fps? Warto zaopatrzyc sie w duale?

Edytowane przez Krydor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dual zwiększa przepustowość maksymalną, a nie szybkość jako taką. Tak że poza benchmarkami jest to znacznie mniej odczuwalne, ale jednak trochę jest. Na fps wg mnie nie wpłynie to odczuwalnie, choć może i istnieja jakieś szczególne przypadki gier, gdzie dual daje dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. ) Zwróć uwagę że tutaj jest mowa o Sandy Bridge i ramach DDR3

 

2 . ) Nic nie piszesz o procku i płycie , szczególnie płyta ma duże znaczenie - płyty na chipsetach serii H/B obsługują max. taktowanie 2 133 mhz ( wyjątek to B250 gdzie max to 2 400 mhz ) , seria Z obsługuje pamięci nawet do 3866 mhz ( Z270 ) .

 

3. ) Wysoko taktowane pamięci + chipset Z trochę dają w grach - zależnie od tytułu to 10-15% boosta , podobne rezultaty masz przy OC ramów 2133 mhz / 2 400 mhz - wyższe takty to więcej FPS choć nie są to jakieś kolosalne różnice .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie prosze wytlumaczcie mi sens podkrecania RAM jak plyta obsluguje DDR4 2133MHz i procesor tak samo, po co podkrecac co do tego jest wymagane?

Zwykłe firmowe kompy mają takie płyty i procki, które obsługują te nominalne ramy ddr4, plus płyty z chipsetem M.

Jednak kiedy masz płytę z chipsetem Z, np Z170 i procka z K, to istnieje bardzo duża szansa, że ramy da się w biosie ustawić wyżej. Na ile można sobie pozwolić - to możesz przeczytać na stronie producenta płyty i danego modelu mobo, czasem jest tak, że nie każda marka ramu jest wspierana przez dane mobo i oc jest słabe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gybym skladal teraz kompa bralbym ramy o czestotliwosci jak najwyzszej, jakie obsluguje mobo, nawet 3800, chociaz czytalem ze sa juz ponad 4k. W zaleznosci od gry sa testy gdzie nie ma wzrostu fps i spory wzrost wraz ze zwiekszona czestotliwoscia. Np w Bf4 standardowo taktowany i5 6500 z 3200mhz ma 13 fps wiecej niz i5 2500k wykrecony na 4.6 z 2133mhz.A co jak podkrecimy jeszcze wersje K 6500, Jak skladalem kompa w 2011 nie mialem pojecia, ze ramy moga tak wplynnac na plynnosc w grach, wzialem standardowe 1333mhz. Teraz i5 6500k albo 7 generacja z wysoko taktowanym ramem to prawdziwe killery. Juz wiem, ze jezeli w przyszlosci zabraknie mi wydajnosci ze wzgledu np na 4 rdzenie, to wloze po sprzedazy obecnych czesci, po nieduzych nakladach, i7 3770k i 2400mhz i tez bede cisnal na full plynnosci i gorze fps.

 

A odnosnie samego przetakowania mojego ramu, to nie chce mi sie robic testow praktycznych na sredni i minimalny fps. Na moim sprzecie nie dalo sie grac w Bf4 na multiplayer na mapach 64 osobowych. Mialem takie scinki co chwile, dropy fps z 150-100 do 30-40, w zaleznosci od mapy bardzo czesto. Probowalem wszystkiego, zmiany sterownikow graficznych, unparkingu rdzeni, nawet zmiany windows i byla [gluteus maximus]. Wyczytalem o narzucie sterownikow amd na procki, o czym zreszta tez pojecia nie mialem(komp pewnie sie dusil w miejscach procesorowych), tak sie wkurzylem, ze chcialem juz kupowac geforca. Na mantle wzrost fps byl, ale mialem scinki spowodowane dropami, jeszcze czesciej niz poprzednio. Bo mantle zwieksza uzycie ramu na grafice, a ja mam tylko 1gb, wiec na mantle scinki i bez mantle scinki, coraz wyzsze oc procka nie dawalo rezultatow, bo widac problem nie lezal w taktowaniu, a obciazeniu rdzeni. Natomiast teraz po OC ramu gram na directx i te dropy zniknely, juz grafa widac nie jest w stanie tak obciazyc procka. Ten problem na SP nie wystepuje. Na mp uzycie procka jest 100% dla wszystkich rdzeni w max uzyciu.

 

Juz przymierzalem sie do wymiany grafiki na rx470 albo rx480 i zakupie monitora z freesync, ale teraz powaznie sie zastanawiam czy nie lepszy bedzie gf i jakis zwykly 144hz monitor. Ciekawe czy problem narzutu sterownikow amd na procka zostal wyeliminowany, jak sprawa wyglada na dx11 i dx12.Malo gier obsluguje mantle. Co mi z gry SP jak na MP bede mial znowu dropy, a zamierzam grac w Bf1. Chyba wole jednak geforca, ktory tak nie obciazy mojego procka w multiplayer. A moze w nowszych grafikach problem ten zostal wyeliminowany i np na 8 rdzeniach jest mniej odczuwalny. Musze przyznac ze amd mi podpadlo, chociaz moj 7850 to killer oc.

Edytowane przez Krydor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już porównujesz to rób to porządnie - porównuj taktowanie ramu w obrębie jednej architektury a nie porównianie Skylake i Sandy Bridge .

 

Kupowanie ramów powyżej 3 000 mhz to bezsens , wzrost wydajności jest niewspółmierny do ich ceny .

 

Choć nie chce mi się wierzyć że 2500K@4,6 Ghz jest wolniejszy niż I5 6500 na stock , ramy nie powinny aż tyle zmienić .

 

Chyba że w testach były kompletnie różne karty .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tu pisze o roznicach w fps na korzysci i5 6500 w skalowaniu z ramem.Na  i5 6500 standardowo taktowanym z 3200mhz w wiekszosci gier będzie więcej fps niz na 2500k 4.5ghz z 2133mhz. Jak jest powyżej 3200 to nie wiem, nie dotarłem do takich testów.

 

Natomiast masz racje, tutaj zaleznosc jest w grach. Crysis 3, Bf4, Wiedzmin 3, Far Cry 4, Gta 5. Wiedzmin  i Bf4 lubia szybkie ramy i tutaj przyrost jest znaczacy, w reszcie gier marginalny. Roznice miedzy 2133 a 3200 beda nieduze. Ale jak ktos juz gra w BF4 po sieci to wypadaloby miec te szybsze ramy. A jak podkrecony  i5 6500k z 3200mhz to juz bajka. 3200 sa w przystepnej cenie, roznic nie widze duzych z "nizszymi ramami". 3800 rzeczywiscie juz sa o wiele drozsze. Post wyzej zalozylem z gory, ze roznica miedzy 3200 a 3800 tez bedzie, biorac pod uwage roznice miedzy 1333 a 2133mhz. Jak widac nie musi tak byc, chociaz testow z ramem powyzej 3200 jeszcze nie widzialem. Fajnie jakby purepc sprawdzilo, czy ramy powyzej 3200 tez daja jakiegos boosta w grach np w takim BF4, ktory lubi szybsze ramy.

 

Posilkuje sie danymi z eurogamer.pl. Na purepc sa tylko testy na jednym procku.

Edytowane przez Krydor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...