Skocz do zawartości

Aktualności

Artykuły

Może Cię zainteresować

Pełne obciążenie dysku i czarny ekran z kursorem przed ekranem logowania WIN10

Rozpoczęty przez Lazerhawk, paź 06 2017 09:18
windows 10 problem

2 odpowiedzi w tym temacie

#1

Lazerhawk
  • Lazerhawk
  • Początkujący uczestnik
  • Użytkownik
  • 18 postów

Cześć,

 

Od wczoraj borykam się z problemem, który objawia się w następujący sposób - po włączeniu komputera i rozpoczęciu ładowania systemu, pojawia się czarny ekran z kursorem, obciążenie dysku systemowego skacze do 100% i tak mieli przez ok 1-2 minuty, po tym wchodzi do ekranu logowania i zaczyna już normalnie funkcjonować.

 

Normalnie rozruch nie powinien trwać dłużej niż 10 sekund - wszystko postawione jest na dyskach SSD.

 

Zaktualizowałem sterowniki karty graficznej, wyłączyłem część usług które wg. windowsa mają duży wpływ na czas uruchomienia. Bez rezultatu, problem występuje nadal.

 

 

Jakieś pomysły na rozwiązanie?


  • 0

#2

Devil
  • Devil
  • Uczestnik
  • Stały użytkownik
  • 12413 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Próbowałeś  dysk podpiąć innym kablem SATA pod inny port SATA? Zostaw tylko dysk systemowy  i odłącz resztę napędów nagrywarka DVD/BD czy co tam masz i pozostałe dyski.  I sprawdź jak będzie. Sterowniki do płyty głównej i kontrolera można wgrać od nowa lub nowszą wersje jak jest.  


Użytkownik Devil edytował ten post 06 październik 2017 - 09:22

  • 0

I7 6700K@4.5 GHz | ASRock z170 Extreme4 | Asus (Strix) GTX 1080Ti@2025/11000 | 2x8GB DDR4 3000 CL15 | Crucial M550 256GB + Samsung 850 EVO 500GB | WD RED  3TB | WIN 10x 64 | SAMSUNG 49KS7500 | ASUS XONAR D2X + Logitech Z-5500 | SAMSUNG GALAXY TAB S3 9,7 | Iphone 6S


#3

Lazerhawk
  • Lazerhawk
  • Początkujący uczestnik
  • Użytkownik
  • 18 postów

Sterowniki aktualne, a przepinanie kabli i odłączenia poszczególnych napędów i dysków nie daje rezultatu. Mam wrażenie, że to raczej kwestia programowa, coś zajmuje dysk przed odpaleniem ekranu logowania.

 

// edit - wszedłem jeszcze raz do biosu, zapisałem ustawienia bez dokonywania żadnych zmian i problem się rozwiązał.


Użytkownik Lazerhawk edytował ten post 07 październik 2017 - 17:56

  • 0



Dodaj odpowiedź