Skocz do zawartości
desolace

Potrzeba więcej miejsca 2 dyski, 2 systemy?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam 4 letni komputer z dyskiem HDD 1TB. 

Nie starcza mi to i potrzebuję więcej miejsca głównie pod duże ilości gier.

Planuję jednak kupno nowego komputera za rok lub 2 lata.

 

Proszę o radę bo podobno można mieć 2 dyski HDD na raz, tak samo dwa systemy, ale nie znam się na tym. Chciałbym więc mieć w całości jakieś 3TB miejsca i dwa systemy Win10 na nowsze gry i Win7 na starsze gry.

 

Jak najlepiej możnaby to zrobić? Dokupić drugi HDD czy może dysk zewnętrzny? I w jaki sposób wtedy ustawić te oba HDD i oba systemy aby działały? Będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo27

W jednym komputerze chcesz mieć dwa systemy? Hdd na system to trochę już przeżytek, bo dużo ludzi ma na system osobny dysk ssd z uwagi na to, że system uruchamia się z dysku ssd znacznie szybciej niż z hdd. Na gry z uwagi na wysokie ceny dysków ssd Możesz dokupić dysk wewnętrzny hdd wd blue. Są w sprzedaży dyski zewnętrzne hdd, ale również ssd, tylko nie wiem jak było by z szybkością zewnętrznego hdd. 

Edytowane przez pablo27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zdecyduję się na kupno SSD to podzielę go na 2 partycje i na nim będą tylko systemy, ewentualnie jakieś zdjęcia, muzyka, filmy, programy itp. tak aby wypchać te 128GB czymś tongue.png
Do tego dokupię HDD 3TB i tam będą raczej same gry albo jak wyżej filmy, programy itp.
A jeśli nie kupię SSD to ten mój HDD 1TB zrobię na systemy i <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>ły i dokupię HDD 3TB.
Tak będzie ok? smile.png

Btw. to w takim razie dysków zewnętrznych się nie opłaca? Bo są wolniejsze tak? Jakbym chciał tam trzymać gry i instalki to lepiej po prostu HDD?

Edytowane przez desolace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach