Ty marudzisz i teoretyzujesz, ja sprawdzałem w praktyce. Jak do tej pory bez problemów przyjmowali ;) Arriva: jeżeli możesz jakoś namierzyć właściciela sklepu, to poproś go, żeby dał ci fakturę/gwarancję na którą on dostał od dystrybutora. Spokojnie wystarczy też xero. Jeżeli nie da rady, to też spokojnie możesz uderzać do dystrybutora - sprzęt rozpoznają na podstawie nr-u seryjnego i żaden dokument nie jest potzrebny. Osobiście sprawdzałem taką procedurę w Pronoxie. Myślę, że inni dystrybutorzy też nie będą robić kłopotów - w końcu co za różnica dla kolesia w serwisie, czy sprzęt przywozi sprzedawca czy inna osoba.
No właśnie dlatego napsałem, że nie wiem nie sprawdzałem tego. Ale to dobrze że dystrybutor nie zostawia klienta końcowego na pastwę losu mimo, że nie ma takiego obowiązku ale nie wszyscy muszą tacy być