Skocz do zawartości

spasiu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

spasiu's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputacja

  1. Niestety sprawdził się czarny scenariusz dla R5 1500X i niższych 4/8 - będzie to dokładnie ten sam chip co R7 z wyłączonymi symetrycznie rdzeniami w każdym CCX (konfiguracja 2x2/4 i prawdopodobnie dodatkowo obciętym L3 w każdym CCX). Taką konfiguracje osobiście traktuje już jako odpad produkcyjny i nie biorę pod uwagę. Natomiast R5 1600(X) co prawda ma wyłączone po 1 rdzeniu w każdym CCX (konfiguracja 2x3/6) myślę że będzie jeszcze do rozważenia o ile zachowa 2x8MB L3. Dodatkowo taka konfiguracja nie wypada bardzo źle (poniżej recenzja 1800X - od 13:25 w konfiguracji odpowiadającej 1600X (2x3/6 2x8MB) - w grach taki 1600X traci ~5% wydajności względem 1800X. Zakładając ze 1800X w grach jest na poziomie i5 K (4690K, 6600K bez OC) a 1600(X) będzie cenowo na poziomie właśnie i5 K może być nie najgorszą propozycją. R5 1600X ~ 1230zł R5 1600 ~ 1080zł Wszystko byłoby jeszcze OK gdyby Ryzen nie zaliczał takiego spadku wydajności w grach z DX12. @udam_u napisz coś więcej o sprzęcie, jak się sprawuje płyta, jakie ddr4 itd? Wiem że jest problem właśnie z ddr4 i na 3200MHz idą tylko kości z Samsungiem B-Die. Reszta ddr4 leży na 2400/2666 na większości płyt (może poza Hero i Titanium czyli topowych za ponad 1200zł). Poza tym VRM na wszystkich B350 z 8 rdzeniowcami też dostaje niezłej zadyszki (nawet ponad 90 stopni na VRM przy 3,8GHz)
  2. Zakładam że R7 8/16 to prawie 2x R5 4/8 zdjęcia architektury https://www.computerbase.de/2017-03/amd-ryzen-1800x-1700x-1700-test/ Jeżeli R5 4/8 będzie miał jeden moduł CCX odpadną problemy z komunikacja pomiędzy dwoma CCX przez Data Fabric i opóźnieniami z dostępem do pamieć podręcznej. http://www.hardware.fr/articles/956-23/retour-sous-systeme-memoire.html https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5x7oaq/ryzens_memory_latency_problem_a_discussion_of/ O ile nie będzie to kastrat z 2x4/8 i wyłączona połową rdzeni ale wtedy też miałby 16MB L3. Idąc tym tokiem - kastratem jest R5 6/12. Wydajność R7 będzie mocno uzależniona od optymalizacji obciążania rdzeni. Na chwile obecna Windows 10 ma problem nawet z odróżnieniem rdzeni fizycznych od logicznych. Kolejna sprawa dotyczy samego Data Fabric mocno uzależnionego od taktowania pamięci. http://wccftech.com/amd-ryzen-performance-negatively-affected-windows-10-scheduler-bug/
  3. Nowa platforma i jak zwykle są problemy, tak samo było na początku u intela z HT, z DDR4 na Z170 podobnie. Dopracują biosy do płyt i pewnie wyjdą jakieś poprawki pod Windows 10 i DX12. Ryzen ma IPC na poziomie haswella, może nawet lepiej - jak zapowiadali. Wystarczy spojrzeć na test w cinebench R15 Single Thread w porównaniu np. do 4690K o podobnym taktowaniu, widać to również w Fallout 4 który pewnie ciśnie tylko jeden rdzeń. Pozostaje jeszcze kwestia turbo w porównaniu do Intela. Turbo podane przez AMD nie jest jednakowe na wszystkich rdzeniach, https://www.purepc.pl/procesory/premiera_i_test_procesora_amd_ryzen_r7_1800x_dobra_zmiana?page=0,6 SMT widać że w grach nie zawsze działa prawidłowo za to np. w Crysis 3 daje niezłego kopa. Wiele zależy też od optymalizacji gier na procesory wielordzeniowe. Do tej pory większość tytułów obciąża max. 4 rdzenie fizyczne. Poniżej ciekawa recenzja. Jak dojdziecie do gier to wykresy można edytować wybierając konkretne tytuły. No i można sobie porównać ile obecnie Ryzen traci na wydajności w DX12 w porównaniu do DX11 na przykładzie BF1 i RoTR. https://www.computerbase.de/2017-03/amd-ryzen-1800x-1700x-1700-test/ Przydałoby się jeszcze porównanie Draw Calls w 3dmark. Windows 10 też ma problemy z prawidłowym działaniem turbo na Ryzen dla tego przełączanie na pełną wydajność planu zasilania pomaga. Realna granica OC Ryzen to 4GHz, Powyżej robi się już nie ciekawie. Z R5 będzie podobnie bo bardziej zależy to od procesu produkcyjnego w 14 nm. Najbardziej opłacają się R7 1700 i OC bo osiąga podobne rezultaty do R7 1700X. Ogólne procek bardzo udany, niech tylko wprowadzą te poprawki. Ryzen 7 nie jest do gier bo, do tego tak wielowątkowy procesor nie jest obecnie potrzebny, ale może w przyszłości kto wie. Update O możliwościach OC: https://forums.anandtech.com/threads/ryzen-strictly-technical.2500572/ Co nieco o przydzielaniu pamięci podręcznej... i pewnych problemach związanych z architekturą Ryzena 7. https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5x54ww/my_theory_on_why_ryzen_does_not_perform_in_games/defc6un/ https://forums.anandtech.com/threads/ryzen-strictly-technical.2500572/page-8#post-38775732 https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5x7oaq/ryzens_memory_latency_problem_a_discussion_of/ http://www.hardware.fr/articles/956-23/retour-sous-systeme-memoire.html https://www.techpowerup.com/231268/amds-ryzen-cache-analyzed-improvements-improveable-ccx-compromises Zakładając że R5 1600X (6/12) będzie miał architekturę R7 1800X (2x4/8) z zablokowanymi 2 rdzeniami sytuacja będzie podobna. Natomiast R5 1500X (4/8) powinien być już wolny od części problemów dotyczących większych braci.
  4. Ramy są spoza listy QVL - Gigabyte jest wybredny w szczególności do Goodrama. http://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-B150M-D3H-rev-10#support-doc szkoda ze lista QVL nie jest aktualna bo wypisane są tylko pamięci dla starego biosu. Za to porównaj sobie z listą dla GA-B250M-DS3H to zrozumiesz w czym problem: http://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-B250M-DS3H-rev-10#support-doc Chociaż nie można wykluczyć problemu z płytą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...