Skocz do zawartości

decorator

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

decorator's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Do napisania tego tekstu skłoniły mnie komentarze pod ostatnim artykułem na stronie głównej o RX 490. Premiera RX 480 była szumna, bardzo szumna. Informacje o Polarisie pojawiały się przed premierą często - plotki, ploteczki, przecieki, dywagacje. Średnio setka komentarzy pod każdym takim wpisem. Na PurePC czekali wszyscy - zwolennicy i przeciwnicy, wierzący i niewierzący, niscy i wysocy. Od razu przyznam się, że należałem [i należę!] do zwolenników wierzących i niskich. Dlatego też zawiodłem się strasznie na RX 480. Dziś jednak doznałem małego olśnienia [?]. Dlatego ten tekst też będzie pozytywny. W tekście padnie jeszcze nazwa innego portalu. Może to zostać odebrane jako chęć porównania - zaznaczam od razu że nie to mam na myśli. Chodzi mi tylko o zebranie informacji. Nie wszystko da się znaleźć w jednym miejscu. W teście tutaj RX 480 wypadł... blado. Zawiódł i tyle. Miał poprawić sławny "narzut na CPU" a nie zmienił prawie nic w tej materii w DX 11. Kręcony Maxwell z 2014 roku kopie w tyłek "next gen od Czerwonych". Tyle że testy tutaj jak i "wszędzie" mają jedną wadę - testują karty w technologiach obecnych na rynku. Tak, wiem, wada to urojona, bo w czym innym testować? I tak chwała ekipie tutaj [wazelina!] że wsadzili od testu Hitmana oraz nowe i piękne oblicze Pani Archeolog w DX 12. Czyli przyszłościowym API. I te dwa słowa - przyszłościowy oraz APi są tutaj kluczowe. Gry użyte w teście na PurePC: - Crysis 3 [serio, kto dziś w to gra jeszcze?] -> http://crysis3s.com/ - nie wiem na ile to wiarygodna strona - Falluot 4 [+- 35 tys graczy w jednym momencie na Steam] - Far Cry Primal [poza setką najpopularniejszych gier na Steam] - GTA V [+- 65 tys graczy w jednym momencie na Steam] - Hitman [nie znalazłem nic o popularności] - Project Cars [poza setką najpopularniejszych na Steam] - Tomb Rider [nie znalazłem danych o popularności] - Wiedźmin 3 [+-20 tys graczy w jednym momencie na Steam] - XCOM 2 [+- 9 tys na Steam] Gry użyte na PClab.pl w ich teście, które nie pojawiły się na PurePC - CS:GO [gra w to praktycznie każdy mieszkaniec Luksemburga, reszta ma bany] - DOOM [+- 6,5 tys w jednym momencie na Steam] - Quantum Brake [nie znalazłem danych o popularności] - TC: The Division [+- 8 tys graczy w jednym momencie na Steam] - TW: Warhammer [+- 20 tys graczy w jednym momencie na Steam] - Mirror's Edge Catalyst [nie znalazłem danych] [dane aktualne na dzień 17.07.2016] Gdzie dostaje bęcki RX 480? W grach siedzących mocno w DX 11 [ale nowość!] jednak tutaj warto zauważyć - Crysis, Far Cry, Project Cars są... już średnio popularne. - The Division, XCOM 2, Mirrors' Edge - prawdopodobnie niedługo przeminą i spotka je los gier powyżej - Wiedźmin, Fallout, GTA V, CS:GO - wielkie i popularne na "starych silnikach" [prócz Wiedźmina]. Fallout pamięta chyba jeszcze czasy Obliviona, RAGE napędzał już GTA IV, Source też ma swoje lata, ale może CS jak DOTA2 otrzyma wsparcie dla Vulcana - DOOM, TW, - gry które mają już obsługę nowych API albo je niedługo dostaną - Lara Croft, Agent 47 i Jack Joyce biegają już po swoich światach dzięki DX 12, ale to gry silnie singlowe i ich popularność nie jest duża pewnie dziś Oczywiście popularność tytułów jest średnim wyznacznikiem [dodatkowo tylko na jednej platformie do grania], ale co chcę pokazać - RX 480 miał słaby start, ale ta karta to nie jest sprinter. To długodystansowiec. Pytanie tylko czy nie wystartował za wcześnie. Do końca roku na rynku powinno pojawić się 6 dużych tytułów napędzanych przez DX 12 [Deus Ex, Forza Horizon 3, Gears of War 4, Battlefield 1, Watch Dogs 2, Cywilizacja VI] [według angielskiej Wikipedii] Największe nadchodzące tytuły, które będą siedzieć w DX 11 - No Man's Sky, Fifa 17, Mafia III, Skyrim Remastered, Titanfall II, CoD: Infinity Warfare, Dishonored 2, Dead Rising 4 [według Metacitic] Nagle może się okazać, że RX 480 w kolejnych testach będzie jednak bliżej 980. Frostbite wreszcie pokaże się w DX 12 [patrzę na Was Mass Effect i Fifa 18...], M$ jeśli coś wypuści na Xbox i PC to będzie też na DX 12, pytanie na jakim silniku będą działać gry od Ubisoftu. Do Asasyna używają AnvilNext Engine, do The Division Snowdrop, Far Cry to Dunia Engine, Watch Dogs korzystało z Disrupt. Nie ujawniono na jakim silniku będzie działać WD 2, ale powinien to być Snowdrop. Przyszłość RX 480 rysuje się jak widać w jasnych barwach - jak co roku zresztą wszystko dla AMD. Microsoft, EA ze Frostbite, do tego jeszcze Square Enix stoją po stronie AMD. Z większych wydawców zostaje Ubisoft i Bethesda i Rockstar - związane z Nvidią. Activision rozmienia się na drobne, Blizzard nie tworzy gier które znajdują się w testach GPU, to samo Konami i Valve. CD:RED mimo wszystko jest za małe obecnie aby brać je pod uwagę [chociaż nie da się nie brać pod uwagę Wiedźmina] W tym roku może zakończyć się historia 970tki - zostanie ona zepchnięta w rankingach przez gry na DX 12. Po dwóch latach karta może oddać koronę - tylko komu? I tutaj są dwa scenariusze, tak naprawdę zależne od trzech największych wydawców związanych z Nvidią. - Ubisoft, Bethesda i Rockstar nadal będą robić openworldowe gry, które będą na starych silnikach i starych technologiach - Ubisoft, Bethesda i Rockstar nadal będą robić openworldowe gry, które będą na nowych silnikach i nowych technologiach Mam nadzieję jednak, że nowe Asasyny, Far Cry'e, GTA, Red Dead Redemtion, The Elder's Scrolls, Fallout, Wolfenstein będą miały na tyle dużą konkurencję, że będą musiały porzucić już stare API. Zyskają na tym wszyscy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...