acp___ Opublikowano 12 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2007 Od ponad dwóch lat mam Iiyam'e ProLite E435S 17" 10ms i pewnie długo bym nie myślał o zakupie innego monitora* gdyby nie fakt, że mnie ostatnio wkurzył** bo się popsuł ... ma jeszcze gwarancję do 03-02-2008 - najchętniej bym naprawił na gwarancji i sprzedał Potrzebuje monitor bardzo dobry (i to nie po to by gry na nim ślicznie wyglądały), ale głównie do pracy w zaawansowanych programach CAD (modelowanie 3D - czasem po kilka h przed monitorem bez odpoczynku). Dlatego 19" z roździelczością 1280x1024 było by idealnie*** (nie za małą plamka, taka sama roździelczość na 17" męczy przy dłuższej pracy). 20" czy też 21" też by mogło być z roździelczością powiedzmy 1440 na ... tylko byle by monitor był normalny nie panorammiczny ... Kontrast musi być większy niż w obecnym monitorze (obecnie chyba 500:1), jasność wystarcza jaką mam teraz (chyba 300:1). Kąty widzenia conajmniej jak mam teraz. NIE ZNAM SIĘ NA TYPACH MATRYC, obecnie mam dyplom na głowie i nie mam czasu szukać po necie szczegułów - no a z drugiej strony musze coś z obecnym monitorem zdziałać ... PYTANIE: 1) Czy zmieniać monitor, tzn. czy na rynku jest faktycznie coś lepszego od mojego monitora (jeżeli różnica ma być znikoma to nie ma sensu wydawać pieniędzy) - czy też ogólnie nic co w sprzedaży jest nie jest warte uwagi (np. kijowa technologia matryc)? Troszkę czytałem opini na temat np. Samsungów (drozszych modeli w danej grubie 19") i nie którzy narzekają na smużenia (qurde ja mam dwu letni monitor i nie narzekam!!), czy na kontrast (ja mam 500:1 i nie narzekam, a tamte mają minimum 700:1) ... Za obecny monitor dałem dwa lata temu 1500zł - teraz szpedam go za pół darmo ... dlatego bardzo ważne jest dla mnie by nei zamienić: "siekierki na kijek" 2) Czy prawdopodobieństwo wystapienia bedpikseli na nowych matrycach (nowe, lepsze technologie ... chyba ...) jest mniejsze od prawdopodobieństwa wystapienia takowych na matrycy mojego monitora (techno