Ranking
- uwzględniając wszystkie działy
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
11 Marca 2010 - 24 Października 2025
-
Rok
24 Października 2024 - 24 Października 2025
-
Miesiąc
24 Września 2025 - 24 Października 2025
-
Tydzień
17 Października 2025 - 24 Października 2025
-
Dzisiaj
24 Października 2025
-
Wprowadź datę
08/05/25 - 08/05/25
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 08/05/25 uwzględniając wszystkie działy
-
Witam chciałbym Wam krótko przedstawić moją historie o moim projekcie pt: "godere" tłumaczenie z włoskiego " ciesz się". Od dziecka fascynowałem się komputerami PC oraz klockami LEGO. Zawsze marzyłem o komputerze PC z bardzo dobrymi podzespołowymi tylko nie mogłem się zdecydować na obudowę. Szukałem wszędzie , cudowne obudowy na rynku wykonane perfekcyjnie, ale za każdym razem gdy oglądałem nową obudowę myślałem " to nie to". Chce coś wyjątkowego, coś czego nikt nie ma w domu. Postanowiłem ze chce mieć obudowę z klocków Lego:) I tak zaczęła się moja przygoda:). Miałem już zarezerwowane miejsce na komputer tzn , ograniczona przestrzeń wiec zacząłem mierzyć , rysować, modelować, kupować LEGO, maty wyciszające, itp. oraz moje wymarzone podzespoły. Pracy było mnóstwo bo startowałem od zera, bo nie mogłem znaleźć żadnej informacji pt: jak to jest zrobione:) Zobaczcie co z tego wyszło:) Nazwałem go Grond PC Kupiłem podzespoły: Power supply unit: Corsair AX860 80PLUS Platinum 860W Tubing: Masterkleer Tubing PVC 19/13mm (1/2"ID) UV-reactive Dark Red Fittings: 17x Alphacool Eiszapfen 19/13mm compression fitting G1/4 - deep black Bal valves: 2-way ball valve G1/4 - Deep BlackLearn Water Cooling Reservoirs: Phobya Balancer 150 Silver Nickel Lighting: Revoltec cold light cathode LED: BitFenix Alchemy 2.0 Matherboard: MSI X99A TOMAHAWK Processor: Intel Core i7-5820K, 3.3GHz, 15MB Graphics card: EVGA GeForce GTX 1080 FTW Gaming ACX Full-Cover GPU water block: EK-FC1080 GTX CPU water block: EK-Supremacy EVO Elite Edition Ram: G.Skill DDR4 16GB (4GBx4) 2133MHz, CL15 Ripjaws 4 Red Quad Flow Meter: Koolance INS-FM17N Coolant Pirmary hard disk: SSD Samsung 950 Pro 256GB PCIe 3.0 Secondary hard disk: Seagate SV35, 3.5'', 2TB, SATA/600, 7200RPM, 64MB Hard drive water block: Koolance HD-60 Cold Plate for 3.5in Hard Drives Fan controller: Aqua Computer aquaero 5 LT USB Wather block for LC panel: Waterblock for aquaero 5, G1/4 Radiator+D5 pump: Airplex modularity system 420 mm,D5 pump Anti vibration rubber: Phobya shroud & decoupling 140mm (7mm thickness) Fan: 3x Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 PWM Filter: Aluminium dust filter Grill: Phobya radiator grill triple (420) - Bricky – black Sensor: XPC Temperature sensors USB, Audi In/Out: Lian USB 3.0 + około 1500 klocków LEGO (Zdjęcia robił mi profesjonalny fotograf, potrzebowałem je na stronę internetową, oprócz ostatniego w nocy:) ) Jedną z zalet takiej obudowy z klocków Lego jest to ze można ją zbudować dla rożnych układów i rożnych konfiguracji sprzętowej , co kto lubi oraz oczekuje. Moze wyglądac zupełnie inaczej, nie mowie tylko o kolorze klocków Lego ale o kształcie:) Zdjęcia poglądowe co gdzie zostało umieszczone: Bardzo wiele mógłbym jeszcze pisać bo jest o czym, ale chciałbym jeszcze dodać informacje ze nadmiar ciepła można ujarzmić :) Oddzielne pomieszczenia na pompę, dysk twardy, kontrolera wentylatorów oraz chłodnice zdają świetnie egzamin. Odizolowane od reszty charakteryzują się bardzo dobra kulturą pracy. W moim mieszkanku na moim osiedlu nie mogę go usłyszeć podczas pracy mniej wymagającej jak filmy, internet, poczta. Podczas grania już słychać wentylatory ponieważ system jest dostrojony tak aby zachował zadana temperaturę w układzie tak aby temperatura podzespołów nie przekroczyła 50 stopni podczas długiego grania na ultra detalach. Sniper Elite 4 DX12 oraz Wiedźmin świetnie się nadaje do takiego długiego testu. Oczywiście wyniki będą rożne dla rożnej pory roku, poniższe wyniki wykonałem gdy temperatura wynosiła 22 stopnie oraz bez podkręcania. Zobaczcie sami: Najważniejszy dla mnie wniosek z tych zdjęć to taki ze muszę się skupić na obszarze zasilania procesora:) Chciałbym jeszcze pokazać jak odprowadzam ciepło z obudowy: Gdy uruchamiam komputer to przez 30-45 min wentylatory wcale nie pracują, dopiero potem zgodnie z zadaną charakterystyką pracy w oprogramowaniu Aquasuite zaczynają prace. Zasysają zimne powietrze i wdmuchują je w odizolowany tunel w którym jest chłodnica chłodząc ją a następnie wydmuchując gorące powietrze na zewnątrz. To wszystko co chciałem Wam napisać :) W razie pytań możecie zajrzeć na stronę http:godere.pl tam jest troszkę więcej informacji:) a ja ... juz mam pomysł na następną realizacje obudowy oraz całego PC, uchylę Wam rąbka tajemnicy: Trzy chłodnice 140 mm oraz SLI będzie w układzie:) Pozdrawiam serdecznie1 punkt
-
nie przesadzaj jak kupiłem minipc za 2250 A i uwaazaj co kupujesz ,sprawdz model.Moze i sie nazywaja ulta ale w 15 gen mieszają z że bo raptor lake np 210H,240H Pierwszy prawdziwy arrow lake to 225H I wyniki przy PL do 60 wat,z podcieńciem igpu bo asus jeszcze go nie ogarnął wiec dojdzie z jakieś 15 % Time spy grafa 3300 z ram5600,licze na 3700 I ciekawostka porównanie rdzeni P do E.Takze w grach to rdzenie P sa problemem w grach warto wylaczć LPE daje to nawet 20% fps wiecej tu masz symulacje rdzen P,E i LPE,LPE muszą być zupelnie inne lub wąskie gardło bo znajduja se gdzie indziej LPE ON vs 0FF chyba ze temat dotyczy HX1 punkt
-
Hej, Wraz ze zmiana platformy nastapila zmiana w ukladzie WC. Dlugo sie zastanawialem czy w ogole jeszcze zostac przy WC, ale to chyba uzaleznienie :D Jednak jakos tak podswiadomie czuje, ze to moj ostatni uklad - 33 wiosny na karku, w zyciu inne pirorytety, corka rosnie, brak czasu na wszystko itd... W tej wersji postanowilem zrezygnowac z mieszanki petrygo z woda destylowana, na ktorej to mieszance jechalem od 2006 roku. Petrygo troszke brudzilo (szczegolnie weze) i po dlugim czasie uzytkowania sprawialo, ze oringi sie krusza. Zastosowalem tym razem blyn bezbarwny. Postanowilem tez nie bawic sie juz w chlodzenie elementow plyty glownej - po pierwsze to problematyczne przy jakis manewrach sprzetowych, a po drugie przy obecnej platformie to zupelnie nie potrzebne. Uklad sklada sie z: - blok CPU: EK Supremacy Acetal Nickel - chlodnica: Coolgate Triple 120mm CG-360 - plyn: Aquacomputer Double Protect Ultra Clear - waz: Tygon 9,5/12,7 - zlaczki: Bitspower - pompa: nieslyszalna CWU Leszno - wentylatory na chlodnicy: stare, dobre i nadal b. ciche Scythe Slip Stream 1200 ustawione na 8 V - starusienki fillport pelniacy role reza :D Wszystko zamkniete w pancernym Chieftecu LBX. Jako, ze zakup k. graficznej odlozylem na przyszlosc, w tej chwili wyglada to dosc... ascetycznie :) No i zostalem przy mojej ulubionej gabce technicznej, ktora w tej rewizji okleilem wszystko co sie dalo :) Waz z bloku do chlodnicy puszczony jest w taki sposob, zeby bez problemu wpiac w uklad grafike z blokiem. Rozwiazanie z bokiem obudowy z siatki z poprzedniej rewizji spisalo sie na tyle dobrze, ze nadal przy nim zostalem. Jest przewiewnie, chlodniej, a jednoczesnie nie kurzy sie w srodku. Siatka w rzeczywistosci jest czarna - zdjecie robilem z lampa i dlatego wyglada jasniej. Uklad jest zwieczeniem mojego doswiadczenia, potrzeb i upodoban. Wszystko funkcjonuje i wyglada dokladnie tak jak tego chcialem i z calosci jestem zadowolony w 100%! Z zastosowanym nowym polpasywnym zasilaczem moge stwierdzic, ze tak cichego kompa jeszcze nie mialem. Z poprzedniego ukladu mam doswiadczenie: im mniej zlaczek obrotowych w ukladzie tym bezpieczniej. Po 5 latach pracy zaczely przecikac mi wszystkie obrotowe adaptery 45 st. Bitspowera! I okazuje sie, ze nie tylko mi: KLIK, KLIK. Mialem wycieki dokladnie w tych samych miejscach - gdzie zlaczka sie obraca. Pozdrawiam.1 punkt
-
O tym że muszę spróbować zrobić swoje pierwsze LC zdecydowałem kiedy pierwszy raz zobaczyłem The Tower 900. Przeczytałem wszystkie możliwe poradniki jak zrobić LC, zamówiłem części u chińczyków i po dwóch miesiącach pracy i zepsuciu kilku metrów rurek PETG wreszcie jest. Pompy Thermaltake Pacific PR22-D5 z wymienionym rezerwuarem. Chłodnice 420 i 560 Alphacool UT60. Wentylatory Thermaltake Riing Plus 14. Wentylatory Thermaltake Pure 14. Katody UV Revoltec, diody Twin EK Water. Złączki, rurki PETG, węże Barrow. Blok wodny CPU EK Water. Karta Graficzna GTX 1080 Sea Hawk EK X. Czysta woda destylowana.1 punkt
-
Hej, Tak wygląda moje WC po prawie 5 latach. Nic przy układzie nie robiłem. Zobaczcie jak zmatowiał Tygon w porównaniu do zdjęć z 1 posta. Poza tym czas sprawił, że przy bloku procka wąż się załamał: Węże w środku pokryte są białym osadem. Po ściśnięciu węża osad odrywa się od ścianek i tworzy białą zawiesinę: Węże wymienię, układ zaleję tym samym płynem Aquacomputer Double Protect Ultra Clear. Myślę jednak żeby najpierw całość przepłukać - tylko czym? Octem? Kwaskiem cytrynowym? Sodą oczyszczoną? Mieszanką wszystkiego? :) PS. Co się stało ze sklepem cooling.pl? Gdzie oprócz angela.pl można teraz kupić elementy chłodzenia wc?1 punkt
