Cóż ja mam już zabawę z configiem za sobą, gra chodzi mi niewiele gorzej niż D:ROE, w Q4 zdarzają się pomieszczenia chodzące w 15 fps'ach, w ROE zdarzały się pomieszczenia "śmigające" niewiele szybciej (18-20 fps). Ale ogólnie przy takich samych ustawieniach chodzą prawie podobnie. W ROE gra średnio mi chodziła w około 35-40 fps, podczas walki potrafiło jednak zwolnić o 10-15 klatek.
W Q4 jest trochę inaczej gra jako sama penetracja pomieszczeń chodzi (jak na razie, jestem dopiero na 5 lvl'u) średnio w 30-35 klatkach. Ale walka już nie przysparza problemów takich jak ROE (przynajmniej na moim fx5900xt), nawet mimo tego że nie rzadko wyskakuje więcej "bad boya". Czemu?
IMO głównie chodzi o to że cienie nie występują już w takim natłoku. W doomie każdy wystrzelony strzał czy twój czy innego impa, tworzył cienie obiektów znajdujących się w pobliżu, w Q4 czegoś takiego nie ma (a szkoda), tak samo jak latarka w doomie tworzyła cień obiektu na które padało światło, w Q4 i to zabrali (no chyba że jakoś to się da włączyć), światło latarki (ale twoich kompanów) tworzy jedynie cienie postaci :lol2: .
Może dlatego niektórzy z kartami 6200-6600 itp. nie są zadowoleni z wyników i chodzi im wiele gorzej niż w doomie. Mają one 128 bitową szynę, co nie jest jeszcze złe, ale może tu nie wystarczać :unsure:. W doomie dawały sobie świetnie radę głównie za sprawą Ultra Shadow II które to ponoć dawały 4x wzrost wydajności w obliczeniach np. stencil shadows, w stosunku do zwykłego Ultra Shadow. A jako że Q4 nie ma takiego zapotrzebowania na obliczanie cieni, zwykłe US wystarcza.
Ps: Sorry jeżeli napisałem jakieś bzdury ale jestem przed śniadaniem, a głodnemu ciężko się myśli :ploom: