Skocz do zawartości

mikro

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

mikro's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. mikro

    Superpower 2

    Też tak miałem dopuki nie zainstalowałem sobie pacha. Dostępny np. w eMule.
  2. mikro

    Superpower 2

    Witam :-P Na wstępie chciałbym podziękować za te opisy wyżej, bardzo mi na początku pomogły. A teraz to, do czego ja doszedłem - tak sam, jak i przy pomocy Poradnika dołączonego do gry - w głównym katalogu SuperPower 2 - SP2Manual.pdf - zachęcam do przeczytania. Jak sam Bill Clinton miał napisane na biurku: Najważniejszy jest budżet. Trza być na plusie, i nie ma tu nad czym się zastanawiać. Nie koniecznie sposobem jest dawać podatki na 100% (sic!). Jak to zrobić? W oknie do zarządzania Budżetem mamy takie oto pozycje: Infrastrukturę Jeśli mamy dobrą infrastrukturę w państwie to: *Zwiększa się nam produkcja wszystkich zasobów *Skraca czas mobilizacji wojska i ich prędkość poruszania się po naszym terytorium *Zwiększa nasz Approval Propaganda Zwiększenie wydatków na propagandę zwiększa poparcie dla naszej partii, lecz jest to kosztem naszej opinii w świecie. Innymi słowy - duże wydatki na propagandę zwiększają nasz approval, lecz zmniejszają nasze diplomatic relations z innymi państwami. Environment jeśli mamy ustawione wydatki na ten cel na max, to: *Zmniejszy nam to skutki wszelkich katastrof w przemyśle i środowisku naturalnym. *Zwiększa produkcję z 1 sektora w okienku Resurses - Food and Agriculture. *Zwiększa nasz Approval *Grając państwem w którym duży udział w przemyśle ma 1 sektor - np. Polska, warto inwestować w tą dziedzinę. Health care Zwiększa Human Development level - czyli poziom życia w kraju, zmniejsza śmiertelność, i oczywiście zwiększa nasz Approval. Education Zwiększa Human Development level, produkcje w sektorze Services (sektor Usług), no i nasz Approval. Telecom Również zwiększa Human Development level, oraz powoduje, że oglądając cudze wojsko będziemy mieli więcej danych. Moim zdaniem zwiększa też produkcje całych Resources, szczególnie z dwóch ostatnich sektorów. Government Faktycznie pozwala obniżyć korupcję, lecz również pomaga wygrać naszej partii w wyborach. Research Oczywiście - im więcej na to dasz, tym szybciej będziesz miał zaawansowaną technicznie armie. Tourism To jest inwestycja długo falowa - zwiększa infrastrukturę turystyczną. Trza w to ładować trochę czasu aby zaczęło przynosić zyski, ale się opłaca. Mi raz udział zysków z Tourism doszedł do 25% ogólnego zysku w budżecie. Co do zakładki Resources: Mamy tam 6 sektorów a w nich 27 zasobów. Nasz kraj może mieć za dużo lub za mało jakichś zasobów. Należy spojrzeć na produkcję, konsumpcję, handel i na końcu ile jest availble. Są one ze sobą powiązane, czyli np trza mieć stal i ropę aby produkować auta itd. Jeśli mamy mniejszą produkcje niż konsumpcję, to brakującą ilość trzeba będzie zaimportować. Import zawsze zmniejsza nasze PKB - czyli produkcję krajową brutto - w grze z angielska - GDP. Jeśli natomiast mamy zasoby, których jest więcej niż konsumujemy- to przy zasobie będącym w rękach prywatnych, są one automatycznie eksportowane, i przy okazji zwiększają nasze GDP. Jeśli opodatkujemy zasób np 10% podatkiem, to przy imporcie 1000$ dostaniemy do budżetu 100$. Przy eksporcie podobnie, lecz te 1000$ które wpłynie jako zapłata za resource który sprzedaliśmy, dostaną mieszkańcy naszego kraju, i część tej sumy skapnie do nas w postaci podatku od dochodów osobistych(personal income tax). Global Tax Mod - Ustawia podatek "dodatkowy" na wszystkie resource. Czyli jeśli mamy cerels opodatkowany na 8%, a Global Tax Mod na 0% to dostaniemy 8% od wartości imporu/exportu cerels. Jeśli zmienimy Global Tax z 0 do 10%, to cerels będą opodatkowane na 18%. Podatek od cerels - 8% + Global Tax 10% = razem daje 18%. Im mniejszy podatek na danym resources, tym większa będzie jego produkcja. jeśli zwiększymy podatek to produkcja się stopniowo zmniejszy. Kraje importujące resources chętniej importują od państw z większym Economic health. Osiągnąć to można przez jak najmniejsze oprocentowanie Interest level, inflację i podatki na resources. Pozatym nasz krajowy bilans zasobów też musi być nie zachwiany. Jeśli jakiś zasób zapragniemy przejąć pod opiekę państwa, wtedy cały dochód z eksportu trafi do budżetu. Tzn jeśli wyeksportujemy 1000$ - to 1000$ trafi do budżetu. Niestety - działa to w obydwie strony. Jeżeli okaże się że już nie eksportujemy tego zasobu, bo nasz konsumpcja się zwiększyła, to za import koszt poniesie również nasz budżet. Czyli przy imporcie 1000$, nasz budżet uszczupli się o 1000$. Ja osobiście raz jeden tylko wprowadziłem sterowanie państwem, gdy udało mi się na samym początku grania zdobyć Kuwejt - jak zwykle grałem Polską. Przestawiłem wtedy fossil fuels na goverment i zbijałem kokosy. Ale na dłuższą mete się to nie opłaca. Polecam wolny rynek. Oczywiście - cały swiat ma graniczone możliwości konsumpcyjne. Oznacza to że nie możemy ciągle zwiększać produkcji jednego resource, bo nikt tego w koncu nie kupi, jeśli przegniemy pałę. W świecie bedzie już wystarcająca ilość tego resource, naszą nadwyżke będzie można co najwyżej w nos se wsadzić. Innymi słowy. Jeśli produkujemy cerels np 1000$. Sami konsumujemy 500$, reszte eksportujemy. Niemcy i Francja chce zaimportować. Potrzebują łącznie 1000$. 500$ biorą od nas, a 500$ od Brazyli. Jeśli my zwiększymy produkcję do 1500$ i będziemy eksportować 1000$, to wcale nie jest pewne że niemcy i francuzi to od nas kupią, bo np Brazylia może mieć większy Economic Health. A my zostaniemy z nadwyżką 500$. Jeśli sektor jest w rękach prywatnych, sam się będzie regulował z odpowiednią produkcją. Ja robiłem w ten sposób: Używałem Tajnej Agentury do Sabotowania produkcji w innych krajach. W ten sposób, ja zajmowałem lukę która pozostawała do wypełnienia. Na przykładzie powyższym, można wysłać do Brazyli siatkę szpiegoską, i zsabotować produkcję cerels. Jeśli export Brazyli dzięki temu spadnie do 250$, to pozostanie luka na własnie tyle, którą możemy my zająć, i z 500$ eksportu zwiekszymy go do 750$. No jak narazie na tyle. Jeśli się przydało to piszcie, to może znowu siąde i opisze inne dziedziny tej gry :-P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...