Skocz do zawartości

wamak

Stały użytkownik
  • Zawartość

    3219
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

13 Pozytywna

O wamak

  • Ranga
    Uczestnik

Contact Methods

  • Tlen
    0
  • Strona WWW
    http://
  • GG
    0
  1. wamak

    Codzienność za kierownicą

    Co zakład, to inna procedura. Mi sprawdzali 3 lata temu spaliny w aucie bez LPG. Mieli urządzenie, to je wykorzystali. W sumie dobrze przy przeglądzie wiedzieć, co jest w aucie do zrobienia. Kiedyś warunkowo dostałem przegląd wiedząc, że tuleje belki tylnej są do wymiany i rzeczywiście były wytłuczone. Zresztą gaz spośród silników spalinowych jest bardziej ekologiczny od benzyny i ON, więc czemu akurat tylko auta z LPG miałyby mieć badanie spalin? Instalacja gazowa może być źle wyregulowana, tyle że silnik na pb i on też przy jakiejś usterce będzie "bardziej zatruwać środowisko" Piszę w cudzusłowiu, ponieważ auta na prąd u nas byłyby zasilane prądem pochodzącym ze spalania węgla brunatnego.
  2. wamak

    Codzienność za kierownicą

    W tym samym miejscu (w pierwszym) była też stacja NAPRAW pojazdów, dodatkowe pieniążki. Gdyby naprawdę tylne hamulce były słabe, dałbym wyregulować kumplowi (z tyłu są bębny) za znacznie niższy koszt, sęk w tym że przy hamowaniu nie ściąga i ręczny działa prawidłowo. ps. jak trzeba, to zostaję po pracy i nawet kilka godzin, jeżeli tego sytuacja wymaga. Potem się odpowiednio rozliczam z szefem premią albo wolnym w innym czasie. Mógł gość powiedzieć, że dziś w ciągu 7 minut nie jest w stanie zrobić przglądu technicznego i od razu przekierować termin na poniedziałek.
  3. wamak

    Codzienność za kierownicą

    Relacja z corocznych badań technicznych. Jakoże dziś spojrzałem do dowodu rejestracyjnego i na moje szczęście akurat dziś wypadał ostateczny termin kolejnego badania technicznego mojego zardzewiałego golfa, ale dobrze utrzymanego mechanicznie, udałem się do najbliższej stacji kontroli pojazdów w Bolimowie. Było 7 minut przed piętnastą, a jako że zakład był czynny w godzinach 7.00 - 15.00, wchodzę i pytam się: -Jest jeszcze dziś możliwość przeglądu auta? -Przegląd gazu? -Nie, to jest diesel Chwila zastanowienia -Niech Pan wjedzie Wjechałem miałem polecenie jechać do przodu i zahamować. Potem pojechać do tyłu i zahamować. To samo z hamowaniem tylko na ręcznym. Wszystko dokonane kilkukrotnie. To była taka platforma, która po hamowaniu pokazywała wyniki. Gość mówi: -Tylne hamulce są słabe, szczególnie lewy tylny. Niech Pan przyjedzie w poniedziałek (ale do poniedziałku jeżdżę 3 dni bez przeglądu). Na szczęście nic nie płaciłem, pożegnałem się do poniedziałku. Podjechałem jeszcze dziś do PZM w Łowiczu (czynny do 20.00). Gość sprawdził hamulce przednie na rolkach, tak samo hamulce tylne, potem ręczny. Po sprawdzeniu luzów w zawieszeniu i komory silnika, przeszliśmy do biura. - Są jakieś uwagi do tylnych hamulców? - Wszystko w normie. Mogłyby być lepsze, ale jest w normie. Wniosek: Nie przyjeżdżaj pod koniec działania zakładu, bo pracownikowi zależy, aby wyjść punktualnie i zrobi wszystko, aby nie przedłużyć sobie pracy o kilka minut.
  4. Witam Od paru tygodni zauważyłem niepokojące zjawisko. Jak odtwarzam filmik ( np. teledysk) na yuotube, to gdy wznawiam odtwarzanie, pobiera od nowa transfer. Miesiąc temu i dawniej (rok) tego nie było, było cachowanie w przeglądarce. Teraz to się dzieje na Firefox + win xp, jak i IE 8 + win 8, więc nie chodzi o przeglądarkę, czy system, Wiadomo coś więcej na ten temat? Dla mnie to jest ważne, iż używam iplus z z ograniczonym transferem, tylko w nocy mi nie nalicza. Pozdrawiam
  5. wamak

    Wiejski Tuning

    Passat B5 z Piły. Jonas, miejscowy, żyjesz jeszcze na jego widok, czy też go jeszzce nie zauważyłeś?
  6. wamak

    Samochód do 10 000zł

    Przy normalnej jeździe 2.0T spali tyle samo, co 1.6, przy czym 1.6 czy 1.8 jest za słaby jak na masę auta. Różnica w spalaniu się pojawia przy pełnym wykorzystaniu mocy i w cyklu miejskim. Volvo V40 z silnikami benzynowymi są ogólnie idiotoodporne (sam poluję na V40, S40 1.9T, 2.0T lub Saaba), przy czym T4 przed liftem 1.9 jest bardziej bezproblemowy, niż 2.0 po lifcie. Za to Po lifcie Volvo V40/S40 ma lepsze wykończenie wnętrza. Jak Volvo V40 przed liftem nie ma oznak korozji, to jest dobrze (dużo jest aut ze zgnitymi progami). Jeżeli auto ma mało palić w KAŻDYCH warunkach, to albo diesel, albo mały benzyniak (duży benzyniak z małym silnikiem pali więcej, niż duży benzyniak z optymalnym silnikiem). W przypadku V40 diesel 1.9 90km był niezbyt udany (pękająca głowica), stąd ceny niższe od udanych i dość oszczędnych benzyniaków 1.8 i 2.0 odpornych na gaz zresztą. V40 2.0T z wiarygodną historią bym brał, jeśli auto będzie użytkowane głównie w trasie. Weź też pod uwagę fakt, że nie tylko spalanie się liczy, każda ewentualna naprawa może być droższa, niż wyższe koszty ze względu na spalanie. Do codziennej jazdy V40 bym brał albo 1.8, 1.9T, 2.0, 2.0T, albo 1.9TD ale tylko po lifcie wersja 95KM i wyżej.
  7. wamak

    Pb 95, Pb 98, On, Lpg, Cng ...

    Coraz częściej widuję PB95 po 5,99. Jak przebije 6 zł, to droga otwarta dla okolic 7zł, a ON pójdzie za benzynką. Nie nie, ja nie pozbędę się auta, nawet niedługo planuję zamianę ON na PB (Saab 900 2,3 lub 2,0T, od biedy 2,0 wolnossący, jednak 2,0T najlepsiejszy jako kompromis między spalaniem/kosztami i przyjemnością), tyle że będę jeździć mniej, bardziej dla frajdy. Na dojazdy do pracy lepsza komunikacja zbiorowa. Trudno dostać Saaba 900 2,0T w dobrym stanie i rozsądnej cenie, 2,3 już prędzej, a 2,0 jest "sporo", tylko szkoda, że to się zbiera dopiero na wysokich obrotach.
  8. wamak

    Codzienność za kierownicą

    Mi się raz zdarzyło nie włączyć świateł o 23 w nocy. Jechałem tak kilka kilometrów w mieście na dobrze oświetlonych ulicach (Gdańsk z Chełmu na Przeróbkę). Jadąca przede mną policja (na Przeróbce) włączyła kogut, wtedy się skapowałem dlaczego :lol: Skończyło się na szczęście na pouczeniu.
  9. wamak

    Codzienność za kierownicą

    W Bolimowie (rejestracja ESK ), gdzie przyszło mi pracować tymczasowo od niemal roku, mają za to zwyczaj oszczędzać na światłach. Rowerzyści nie mają nawet odblasków, a jeżdżą po zmroku. Kierowcy samochodów często oszczędzają prąd, gdy jest jasno to norma, jak jest szaro to raz dziennie i tak kogoś się spotka. Gdy mu mrugam światłami (a nóż zapomniał włączyć), to i tak nie reaguje. Co ciekawe, mi też się zdarzyło parę razy zapomnieć włączyć światła mijania- i co? Dawali znać tylko przejezdni z inną rejestracją. Jeszcze trzeba uważać na meneli, potrafią wtargnąć na ulicę bez obejrzenia się przed siebie, przecież są nietykalni.
  10. wamak

    Problem Gigabyte GTX460 768MB

    Mam zasilacz 400W, tyle że potrafi dać 348W dla 12V. Nie podbijam napięcia tylko dlatego, iż mam kartę palita i chłodzenie jest słabe (na podbitym napięciu aby zachować temperaturę chodzi głośno) Karta bierze mało prądu Masz bardzo mało prądożerny procek. Tak więc z karty możesz wyciskać ile się da, edycja Modecom FeelIII 400W też dał radę, trochę głośniej chodził, zero problemów.
  11. Kupiłem durona 1600 z płytą epox 8krai. Nie chciał się kręcić, ale płyta dawałą radę (fsb 220 przy obniżonym mnożniku). Na forum wtedy jeszcze twewak dowiedziałem się, że przyczyną jest stepping A0. Na tym samym forum dowiedziałem się, jak odblokować L2 i zrobić z niego Athlona- lutowanie.
  12. A mi to (z postu jonasa) wygląda na Cabbie (brytyjska taksówka) przerobioną na rolls royce'a cloud http://www.ukstudentlife.com/Travel/Transport/Taxi/TaxiCab.jpg Chodzi mi o proporcje auta. Może też być jakiś chiński wynalazek, oni lubią tak podrabiać auta, ale znowu tego by nie można było zarejestrować jako zabytek.
  13. wamak

    Codzienność za kierownicą

    Opcja 1. jest lepsza. Włocławek jest dziurawy.
  14. wamak

    Codzienność za kierownicą

    W sumie lepiej by było kupić auto ze szwajcarskiego salonu sprowadzone 2 tygodnie temu, niż kupione w polskim salonie dobite w naszych warunkach.
  15. wamak

    Codzienność za kierownicą

    Zakres obrotów podobny, to fakt. Chciałem jednak zwrócić tutaj uwagę na coś innego. Jak auto przyspiesza od 1500 obr. do 4300 obr. (zakres 2800 obr.), to na danym biegu zwiększa prędkość 2.8 raza. Gdy auto przyspiesza od np. 3000 obr. do 5800 obr. (też zakres 2800 obr. ! ), to prędkość się zwiększa tylko 1.9 raza. Wszystko jeszcze zależy, jakie obroty silnika są dopuszczalne akustycznie, ja w dieslu zmieniam bieg (chcąc uzyskać dobre przyspieszenie, a nie małe spalanie) przy 3000 obr., max 3500, bo później jest tylko głośno i się wcale nie opłaca ciągnąć wyżej.
×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.