
kociol1978
Stały użytkownik-
Postów
11 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia kociol1978
Newbie (1/14)
0
Reputacja
-
http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=2957
-
Athlon Xp 2700+ I Chłodzenie Pasywne
kociol1978 odpowiedział(a) na mir_as temat w Chłodzenie Powietrzem
Ma sens :) Wentyl na procku zawsze będzie głośniejszy niż np dwa inne puszczone na 5V, chocby z powodu bicia powietrza o radiator. Po drugie to nie jest montowanie dodatkowych wentyli skoro ma już Akasę to wystarczy, może jeszcze jakiś wolny wiatrak wdmuciach!ący na dyski. Przecież to podstawa zdrowia podzespołów. Już nie raz komuś musiałem przelutować kondensatory na płycie głównej bo powypływały z powodu wysokiej temp. w obudowie :) Dwa wolne wentyle wymuszające obieg dają więcej niż otwarta obudowa. -
Athlon Xp 2700+ I Chłodzenie Pasywne
kociol1978 odpowiedział(a) na mir_as temat w Chłodzenie Powietrzem
Czemu piszesz że to nieporozumienie, zalozyciel tego tematu nie pytał czy powinien wydać 140zł na pasywne chłodzenie tylko jaki radiator sobie poradzi z tym zadaniem. Jeżeli znasz tańsze rozwiązanie to przedstaw je. To że Sonic jest tak wydajny to plus, chłopak zmieni procka za jakiś czas a chłodzenie dalej będzie spełniało rolę. A tak, kupi coś za 60zł a przy mocniejszym procku trzeba będzie znowu zmieniać :). -
Athlon Xp 2700+ I Chłodzenie Pasywne
kociol1978 odpowiedział(a) na mir_as temat w Chłodzenie Powietrzem
Mam Sonic towera, coprawda procek mniejszy, ale radzi sobie na tym procku lepiej nic posiadany do tej pory Glacialtech SilentBreeze™ 462 II ze zmienionym wentylem z oryginalnego 7cm na Arctic Fan 3, 8cm w dodatku o wysokim profilu, ten chodził z prędkością 2100 obr/min. Teraz temp, jest 2st niższa, ale podstawa!! to dobry przewiew w budzie, ja mam np 12cm wiatrak o predkosci 1200obr przy 12V ustawiony na 9,5V. Witrak jest tuż za sonic tower a jeszcze nad nim lekko wyciąga wiatrak z toopowera400W, Jak kiedyś zmienisz na jakąś super grzałkę to do tego radiatora jest możliwość założenia 12cm wiatraka, pasuje na wszystkie obecne podstawki, więc polecam :) -
Witam Poczynilem pierwsze kroki, bylo ich kilka i nie wiem ktory dał najwięcej. 1. Klatka z dyskami ( http://www.fastlanehw.com/reviews.php?i=131&page=2 - tu można zapoznać się z moją obudową i wspomnianą klatką) została odkręcona od budy, mimo ze jest wyposazona w gumowa amortyzacje to jednak wibracje sie troche przenosily, i to nie koniecznie dzwięk głowic. 3 dyski wirujące z pr 7200obr to juz halas, prawdopodobnie poprzez zasade superpozycji (nakładania roznookresowych) fal dzwiekowych powstawal w obudowie buczący dzwięk narastający i opadający w okresie około 5 sekund. Ustąpił, kiedy klatkę umieściłem luzem na dole obudowy. 2. Klatka jest obłożona styropianem jak pisałem (OK 1cm) a pod nią warstwa miękkiej 1cm gąbki. 3. Klatka jest przesynięta bardziej do wnętrza obudowy, aby była dalej od jej przudu, gdzie jest siatka wlotowa powietrza. Przod obudowy jest zaizolowany jednak pozostały 3 paneliki tylko z filtrem przeciwkurzowym, miestety, wentyl musi skąds brac powietrze. 4. Narazie prowizorycznie wytłumiłem boki obudowy dwu wartwową karbowaną karimatą. Tylko boki, więc pewnie ten krok nie dał zbyt wiele :) Jest ciszej, wysokie dzwięki nie znikneły, ale ich srodek ciężkosci przesunol się w duł pasma, co mniej męczy ucho. Proszę o ewentualne sugestie, może zamiast styropianu coś innego na klatce?? Co do obudowy z miedzi, nie wiem czy taka obudowa jest konieczna, wyciszenia to wiekszego nie da, a chlodzenie.... dyski jak nie bylo styropianu i wentyl byl na 12V mialy raptem okolo 2st wiecej niz teraz, (Maxtor 120GB ma 28st, cawiary po 38st, temp w pokoju 25st (pokoj od poludnia). Podobne rezultaty uzyskiwalem w poprzedniej budzie, midi codegen, a dyski wkręcone między dwie zeszlifowane aluminiowe obudowy starych dyskow :) postawione na dole przy wlocie 8cm wiatraka 1600obr :)
-
Witam. Wiem że temat wyciszanaia dysków był już poruszany nie raz, ale nigdzie nie znalazłem skutecznego pomysłu na świst talerzy. po podpisie można się zorientować że dyski są najgłośniejszą rzeczą w kompie, tymbardziej że są aż 3szt i jakiś czas się to nie zmieni. Dlatego proszę o pomoc, zaznaczam że proszę o nią tych co sobie z tym problemem poradzili, a nie o radosną twórczość pomysłodawców w stylu: włóż dyski do worka i do miski z wodą albo postaw komp w innym pokoju :) Obecnie sytuacja jest taka: wszystkie dyski są w koszu elastycznie przykręcanym do obudowy. Pojemnik taki jest na wyposażeniu obudowy Coolermaster Stacker. Gumki tłumią dość dobrze wibracje, jednak świst daje się we znaki. dodatkowo obłożyłem ten kosz warstwą ok 1cm styropianu (tylko 3 ścianki, na przodzie kosza jest 12cm wentylator, tył wiadomo kable, spód otwory wentylacyjne w koszu. zamierzam wytłumić obudowę matami, gąbką perforowaną lub perforowaną karimatą. Nawiasem mowiąc Stacker to piekna przestrzenna obudowa, jednak bardziej pod overclocking niz pod ciszę :) jest jak sito, same siatki. Pytanie podstawowe: Co najlepiej wyciszy świst: mata bitumiczna? gąbka perforowana? a może coś zupełnie innego. Proszę o pomoc :)
-
Gdzie wsadzić drugi zasilacz?? Cooler Master Stacker :) ma miejsce na dwa zasilacze i dołączaną przejściówkę do ich połączenia. Minusem jest cena obudowy - około 700zł bez zasiłki. PLusem jest to że jest to chyba najlepiej wyposazona obudowa ponizej 1000zł. A tak na poważnie, radzę na forach poszukać jakiegoś uzytkownika tego potwora, jest ich niewielu ale są, zapytać się jak ta przejściowka wygląda, jak to jest rozwiązane. Gdyby działanie dwóch zasilaczy nie było możliwe to jeden z liderów wśród producentów obudów by tego nie zalecał.
-
Thermaltake Armor Black Va8000bws
kociol1978 odpowiedział(a) na kociol1978 temat w Zasilacze, Obudowy, UPS
Witam Google to juz przewertowałem na wylot, znam jej parametry jakie podaje producent, ale jak każdy co miał do czynienia choć odrobine ze sprzętem wiem że to co podaje producent nie zawsze jest zgodne z prawda, zwłaszcza jesli chodzi o DB :) Koncepcja mi się odrobinę zmieniła, teraz na pierwszym miejscu jeśli chodzi o kandydatów jest CoolerMaster Stacker :) Powiem ci że CHieftec jest niewiele tanszy, nie licząc moze starszych modeli i biorąc pod uwage conajmniej medium tower. Jak do chiewteca doliczyc wiatraczki i jakąś wyciszającą klatkę na dyski (Stacker ma ją w cenie) to cena jest niewiele nizsza :) Uzytkownikow jest mało bo każdy woli obudowe za 200zł a za reszte mocniejszy procek, pamięci grafe itd. ale wszystko zalezy do czego uzywa się kompa. Ja głownie uzywam do netu, ogladania filmow, sluchania muzy, sporadycznie drobne prace w Photo Shopie czy Page Makerze, zero gier :) do tego athlon 1800XP i 640MB RAM wystarcza :) Mimo wszystko wielkie dzięki za pomoc :) -
Pozwolisz że będę polemizował. Coprawda nie widać tu dokładnie, ale wydaje mi się że w tunelu znajduje się tylko wentylator procesora, a nie cały radiator, co za tym idzie nagrzane przez niego powietrze jest wtłaczane do obudowy. Być może tutaj wyjątkowo wiatrak kręci się w drugą stronę i podaje ciepło z radiatora do tunelu, ale to skolei jest mało efektywne, sam robiłem experymenty, czy lepiej wywiewać z procesora czy nawiewać, i to klasyczne drugie rozwiązanie jest wydajniejsze, wiec ja nadal się upieram żeby tunel był "ślepy" to znaczy żeby się kończył na procku a żeby wentylator wyciągający był poza tunelem i wywiewał powietrze z całej obudowy a nie tylko przyspieszał cyrkulację zimnego powietrza w tunelu. Chyba że.... obie te 12ki wtłaczają zimne powietrze.. to już coś by dawało :)
-
No ciekawe rozwiązanie, ale nie do końca przemyślane, z tego co widze to rozwiązanie nie zapewnia wyciągania z obudowy nagrzanego powietrza, jedyne co daje to to że wiatrak procka pobiera sobie zimne powietrze z przelotowego tunelu. Wiatrak wyzrucający tylko przerzuca zimne powietrze na drugą stronę obudowy, gdyby go nie było to przynajmniej ten wtłaczający "pomagałby" wiatrakowi procka.... no takie pseudo BTX :) bo w prawdziwym BTX rozmieszczenie elementów jest takie że wszystko jest chłodzone jednym strumieniem powietrza. Ja bym tego nie kupił. A najprostrzy tunel: wywierć otwór w boku obudowy dokładnie na przeciw procka, wstaw tam np aluminiową puszkę (oczywiscie bez denka) o średnicy zbliżonej do wiatraka procka :) Możesz też między puszką a bokiem obudowy umieścić jakiś wentyl wrzucający, ale to dodatkowy hałas :) no i warunek: lepiej żeby na procku był klasyczny wiatrak a nie taki co jest przykręcony na boku jakiegoś "towera" :)
-
Witam, mam dość konkretne pytanie do użytkowników tej obudowy. Mianowicie jakie są w komplecie wiatraki (modele) i jakie macie odczucia słuchowe :) wiem że to subiektywna sprawa, ale zastanawiam się czy jak już ją kupię to czy nie będę musiał wywalić tych coolerów i kupowac dajmy na to AKASY Amber czy papsty.... Do tej pory w moim sędziwym codegenie siedziały sobie 4szt Arcticów, lekko poprzerabianych :) i hałas był znośny.... Zasilacz mam Toopower 400W. Pozdrowionka