Jump to content

bziumak

Stały użytkownik
  • Posts

    151
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by bziumak

  1. Mam problem z Abitem IP35 i pamięciami OCZ DDR2 PC2-6400 SLI-Ready Edition. Przy włożonej jednej kości wszystko jest ok, przy 4gb reset raz na pół godziny. Ustawiłem napięcie 2.1 2.2 nic nie pomaga, ustawienie by spd czyli 6-6-6-18 powoduje resety, a domyślne pamięci 5-4-4-15 też nie pomaga. Nie wiem czy płyte słać na serwis czy zmieniać pamięci. Dodatkowo mam pytanie: mam E2160 - standardowe napięcie to 1,325 (chyba) dałem oczko więcej chyba 1,375 nie pamiętam już a CPU-Z pokazuje 1,312. Wiem że napięcia mierzy się miernikiem, ale czy płyta ma takiego vdropa czy cpu-z po prostu się myli i olać go ? Będę wdzięczny za pomoc.
  2. Witam ponownie, no i niestety dalej mam problem i pytanie czy coś można z tym zrobić. Po włożeniu drugiej kości ram komp znowu jest niestabilny, restartuje się i wywała się na small FFTs w orthosie. I teraz pytanie czy ram nie "pasuje" do płyty czy płyta walnięta i nie radzi sobie z 4 GB ramu. Wydaje mi się, że to nie wpięcie molexa pomogło a wyjęcie jednej kości ramu.
  3. Sorry za post pod postem, ale może ktoś jest zainteresowany :) Znalazłem problem - tak mi się wydaje - do płyty nie było wpięte zasilanie przy grafice. Ustawiłem w biosie wszystko na auto, RAM na 2.1V, wyjąłem jedną kość ramu i wpiąłem zasilanie koło grafiki (molex). Wczoraj komp przetrwał ponad 8h w orthosie na teście small FFTs, więc wydaje mi się, że powinno być ok. Muszę jeszcze przetestować przy obydwu kościach ramu i jeśli będzie ok, zaczynam kręcić :) Resety oczywiście zniknęły :)
  4. Witam, Komp dalej się resetuję co jaki czas, więc wydaje mi się że w wolnej chwili płyta poleci na gwarancję. Mam jeszcze pytanko: W BIOSie miejscu gdzie ustawiam napięcia jest opcja CPU GTLREF czy jakoś tak, domyślnie ustawia mi się 63%. Po pierwsze nie wiem jaki to jest stosunek (czego do czego) i co on daje, no i co najważniejsze czy wartość ustawione jest najlepszą z opcji. Jeśli ktoś wie proszę o info. Pozdrawiam.
  5. Niestety wczoraj po ustawieniach wszystko na auto + RAM na 2.1 test small w orthosie wywalił się po 20 minutach. Ile ustawić tRFC ? 50 i testować i tak aż do 55 ?
  6. Witam, Bluescreeny miałem ale podczas kręcenia, na normalnych ustawieniach tylko resety. Aktualnie w biosie zrobiłem load optimazed defauls zmieniłem tylko napięcie na ddr2 na 2.1V i będę testował, ale jakiś realny test jutro. Sprawdziłem memsetem, niestety już zmianie w biosie i teraz ram ustawił się na 6-6-6-6-18 i tRFC mam 46. Dam więc znać. Dzięki za pomoc.
  7. Witam, z betą chodziło mi o orthosa. Bios mam nr 18 oryginalny pobrany ze strony producenta. Nie tyle ze problem jest z orthosem, ale komputer co jakiś czas się resetuje. Dzisiaj już dwukrotnie. Dlatego sukam przyczyny. Wcześniej procesor - z inną płytą (Asus P5B-VM SE) i innymi ramami (2x1 OCZ platinium edition) chodził normalnie, nie kręcony, nie było żadnych problemów. Testowalem w orthosie przed chwilą small i skończyło się resetem. Teraz pytanie czy coś w biosie mogę poprzestawiać i jest nadzieja czy muszę odsyłać na gwarancję - a z tym będzie problem bo nie jestem pierwszym właścicielem płyty. Z góry dzięki za pomoc.
  8. Nic to nie zmienia, orthos wywala błąd. Testowałem i tak i tak (1T i 2T). Ram chodzi na 800 (5-4-4-15) (dzielnik 1:2) czyli zgodnie z normalnymi stawieniami (2.1V). Nie wiem jak w pro u mnie opcja jest, ale jakby nie działała.
  9. Witam, Mam problem ze na Abicie IP35 stabilnością już nawet nie tyle z podkręcaniem bo na standardowych ustawieniach 200x9 i podniesionych delikatnie wartościach napięć dla CPU, VTT i MCH. Po około 2h orthos wywala błąd, temperatura procesora wydaje mi się ok, jest poniżej 60*C (w stresie), idle jest ~35*. Ram (2x2GB OCZ Nvidia SLI Edition) testowałem memtestem, przeleciał 4 razy i nie było błędów, wydaje mi się więc że winą jest albo płyta albo procesor. Nie jestem pewny dysku czy na pewno jest ok (hd-tune nie wykazał błędów) ale nie wiem czy ma on wpływ na test w orthosie. Jeśli macie jakieś pomysły na ustawienie wartości w BIOSie dajcie znać, może orthos nie jest pewny - w końcu to beta (v0.41). Jeszcze jedno w biosie ustawiłem Command Rate na 1T dla ramu, a cpu-z pokazuje 2T, nie wiem czemu.
  10. Witam, Posiadam pilot od tunera TV razem z odbiornikiem (końcówka mini-jack), posiadam też odbiornik irda tak pomocniczo na usb. Czy jest jakiś soft, który pozwoliłby na kontrolę kompa za pomocą takiego pilota, albo generalnie oprogramowanie do zarządzania kompem pilotem. Wiem, że pod Maca jest sofa control, nie znam natomiast nic pod PC. Pozdrawiam, Paweł
  11. Zainteresowanych tematem chciałbym poinformować, że przed chwilą udało mi się rozwiązać problem. Pomogło wyłączenie w Menedżerze urządzeń "Standardowego rozszerzonego kontrolera hosta PCI to USB". dysk ruszył i śmiga jak miło. Pozdrawiam
  12. Mam taki kabel, tzn 1 USB typ A przechodzący na 2 USB typu A, dysk kręci, ale tak jak pisałem źle się instaluje. Na wiście nie ma problemu podłączony na 1 wtyczce i nie ma problemu.
  13. Witam, Zakupiłem tanią obudowę na dyski 2,5" ATA. Mam 2 dyski 4 GB i 40 GB. Gdy do obudowy wpięty jest dysk 4GB działa bez problemów pod Win XP (1 partycja na FAT32), pod Vistą jeszcze nie sprawdzałem. Gdy wpięty jest 40 GB pod Vistą działa bardzo ładnie, zero problemów z instalacją czy działaniem, natomiast w XP wywala się przy instalacji i w Menadżerze urządzeń przy masowym urządzeniu USB(czy jakoś tak) jest wykrzyknik. Dysk 40 GB sformatowany pod vistą 1 partycja na NTFS. Win XP Pro SP3, Vista home basic, oba dyski na ATA. Macie jakieś pomysły ? Mnie przychodzi do głowy tylko format 40GB na FAT32 i wtedy próba, ale poza tym nie wiem co może być problemem, może XP ?
  14. Witam, Zakupiłem nie dawno IP35, do tego reszta z podpisu. Brakuje jeszcze RAMu, i tu moje pytanko czy z jakimiś Abit się nie lubi ? Coś kiedyś o problemach z patriotami słyszałem, jak to jest ? Znalazłem nie dawno Corsairy XMS2 2x2GB i zastanawiam się czy nie będzie problemów ?
  15. OK, czyli rozpoczynam polowanie na Abita. Do tego 2x2GB Goodrama. W sumie powinno wujść ~450zł. Rozumiem, że w tej kasie to najrozsądniejszy wybór ?
  16. Dzięki za odpowiedzi. Wezmę Goodramy w takim razie. Co do płyty miło byłoby mieć możliwość wsadzenia 8GB. EP31 w takim razie odrzucam. Na placuje boju zostaje Abit i chyba jeszcze GB EP35-DS3L bo widziałem do 300zł na allegro. Co myślicie o takim zestawieniu ? ABIT czy GB ?
  17. Jestem w trakcie wymiany części w kompie (sprzęt z podpisu) i chce Was prosić o poradę. Płytę i RAM już sprzedałem, procesor został, zasilacz wydaje mi się ze na razie jest ok. W tym momencie mam 380zł na płytę i RAM. Odnośnie pamięci myślę o: A-data 2x2GB http://return.com.pl/tow_szczegoly.php?tow...mp;gru_id=15,45 Goodram 2x2GB http://return.com.pl/tow_szczegoly.php?tow...mp;gru_id=15,45 Patriot 2x2GB http://sklep.vico.pl/product_info.php/cPat...ducts_id/109930 Nie wiem czy jest sens dopłacać - w sumie nie wiele do - patriotów lub a-daty ? Linki do lubelskich sklepów bo wydaje mi się, że przy tych cenach nie warto zamawiać z netu skoro sklepy mam na miejscu. Przy dużych różnicach nie mam nic przeciwko oczywiście zamawianiu w innych. Co do płyty nie mam jeszcze właściwie koncepcji. Szukam czegoś rozsądnego, pewnie jeszcze będe musiał trochę dozbierać. Proszę o jakieś propozycje co jest sensowne do zakupienie w czasach kryzysu. Grafika idzie do wymiany ale później, po wymianie płyty i ramu, będę pewnie polował na coś na allegro w okolicach 200-300zł, ale to później. Będę wdzieczny za pomoc w wyborze Edit: Co do płyt to najbardziej zastanawiam się nad Abitem IP35-E i GB-EP31-DS3L - ceny ~300zł na allegro, jest jeszcze P5QL ale to już bardziej ~400zł. Mam nadzieję, że ktoś pomoże
  18. Witam, Mam do sprzedania płytę ASUS P5B-VM SE, płyta 100% sprawna, bardzo stabilna, idealna do zastosowań biurowo-domowych. Płyta ma wgrany najnowszy bios ASUSa - P5B-VM SE 1008 Bios. Link do aukcji poniżej, zapraszam: http://allegro.pl/item551082436_asus_p5b_vm_se_okazja.html Pozdrawiam, Paweł
  19. To gratuluje egzemplarza WMO 1.1a, bo w moim lewy przycisk padł po nie całym roku. Co z resztą, o ile sobie przypominam jest standardowym problemem w WMO 1.1a i IE 3.0. Więc nie przesadzajmy z tą niezawodnością. Teraz siedzę na razerze (i na LX8) i jestem zadowolony, ale wiem też, że innym razery padają jak muchy, więc dużo zależy od szczęścia przy danym egzemplarzu. Tak na marginesie jak patrze na kształt X738 to już wiem, że będzie mi odpowiadała, i chyba sobie kupie do zabawy :)
  20. Źle się wyraziłem, chciałbym wymienić moją płytę na Abita np. IP35-E dlatego szukałem na allegro - interesuje mnie używka - ale nie ma nic, absolutnie żadnej.
×
×
  • Create New...