Panowie ale jak Wy nie wiecie to tez nie piszcie bzdur... ;)
W 6genie w silniku 1.5 jest VTEC-E (econo)
Czyli silnik do 2,5k lub 3krpm (juz nie pamietam dokładnie) pracuje z wyłaczonym po 1 zaworze na kazdym cylindrze po stronie ssącej w celu zmniejszenie spalania. Te silniczki jezdzac w takim trybie pala jak diesle.
W japonskiej wersji był tez tak zwany 3-stage VTEC - do 2,5krpm pracował na 12zaworach, do 4,8k na 16 zaworach a powyzej właczał sie jeszcze normalny VTEC.
A co do Type-R vs VTI, co to w ogóle za porównanie? :) To są kapletnie dwa rózne samochody, zawieszenie w tajper jest jednym z najlepiej opracowanych w autach fwd, pozwala kierowcy na bardzo duzo.
Silnikowo k20 - ogromny potencjał do dłubania zarówno NA jak i doładowanych, ogrom aftermaketowych gratów (do VTI zreszta tez, potencjał też jest)
Zależy czego oczekujesz od auta, jezeli bedziesz nim jezdził po torach i wykorzystywał potencjał to bierz Type-R'a.
VTI bedzie napewno tańszym wyborem w kupnie i eksploatacji :)