
Bartoleon
Stały użytkownik-
Postów
123 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Bartoleon
Newbie (1/14)
0
Reputacja
-
C++ Operacje Na Bitach,kopiowanie Bitów.
Bartoleon odpowiedział(a) na Bartoleon temat w Programowanie
Właściwie to w przypadku tego algorytmu wystarczyłoby jakbym w każdej iteracji pętli mógł spawdzic stan odpowiednij ilości ostatnich bitów zmiennej amount bez konieczności tworzenia tablicy binarnej reprezentacji.Więc to wszystko co napisałem można ograniczyć do pytania - czy mozna sprawdzac stany poszczególnych bitów danej zmiennej np odczytywać kolejne stany 6-ściu ostatnich korzystając z jakiś instrukcji c++ ? -
Twój post skłonił mnie do tego,że postanowiłem napisać algorytm zamieniający wprowadzoną wartość typu liczbowego(nie łańcuch znakowy) na tablice wartości liczbowych będacych cyframi tej liczby :) . Zaletą tego jest min to,że nie musisz z góry deklarować rozmiaru tablicy. Jeśli cię to interesuje to wygląda to tak - int l; cout<<"podaj liczbe"<<"\n"; cin>>l; int d=l; int p=1; while(d=d/10) //tyle razy ile dzieli się przez 10 z częścią całkowitą w wyniku dzielenia // stanowi wartość wykładnika maksymalnych liczb będących potęgą dziesiątki // mieszczących się w tej liczbie tym samym wiemy na ilu pozycjach miesci sie //podana liczba należy jeszcze tylko dodac do tego 1 aby uwzględnić również //ostatnią pozycje jedności p++; int t[p]; //znamy już liczbe pozycji więc tworzymy tablice o takim rozmiarze int k=p-1; do { d=l%10; //odkładamy odpowiednie wartości na odpowiednich pozycjach,począwszy od ostatniej t[k]=d; //czyli pozycji jedności kończąc na pozycji drugiej od początku k--; l=l/10; } while (l>=10) //gdy warynek niespełniony to l zawiera cyfre pierwszej pozycji ; t[k]=l; //którą teraz zapisujemy w pierwszym elemencie tablicy for(int i=0;i<p;i++) //ta część zby sprawdzić że algorytm działą dobrze cout<<t; cin.get(); getchar();
-
Mam następujący problem. Ostatnio bawie się algorytmiką i postanowiłem w 3 różnych wersjach zaimplementowac algorytm szukania najdłuższego wspólnego podciągu 2 ciągów. Problem mam z tym najłatwiejszym i najgorszym tzn o największej złożoności obliczeniowej. Polega on na tym że poprostu generuje wszystkie możliwe podciągi krótszego z tych dwóch ciągów których jest n do potęgi 2 np dla ciągu o długoci 6 istnieje 2 do 6 jego podciągów i sprawdzam czy podciąg ten występuje w drugim ciągu przy czym wartośc jak dotąd najdłuszego wspólnego podciągu zapisuje w jakiejś zmiennej powiedzmy np int longest. Należałoby najpierw zapisać ilośc wszystkich możliwych podciągów tego krótszego ciągu i użyć tej wartości w petli tzn od 0 do tej wartości -1 tworzyć binarne reprezentacje wszytskich liczb z tego przedziału przechowywane w tablicy pomocniczej w postaci 0 i 1 jako jej elementów i chciałbym to zrobić w następujący sposób - - niech unsigned long long int amount będzie zmienną przechowującą wartość ilości wszytskich podciągów krótszego ciągu - załóżmy, że np długość krótszego ciągu n = 8 więc istnieje 256 podciągów -w pętli dla każdej liczby 0-255 zapisuje jej bitową reprezentacje w tablicy o długości n i chciałbym to zrobić w taki sposób żę poprostu kopiuje do tej tablicy 8 ostatnich bitów zmiennej amount(po każdym na ostatni bit w odpowiednim elemencie tablicy n) po to aby w tej tablicy jedynki wyznaczały elementy danego podciagu Czy są w C++ jakieś instrukcje do takiego kopiowania bitów. Jedyne operatory bitowe jakie znam realizują tylko operacje logiczne na bitach. Może jednak takie niskopoziomowe operacje są możliwe jedynie z poziomu asemblera.Jeśli tak to poradze sobie z tym w inny sposób - pisząc funkje zamieniająca liczbe dziesietną na jej binarną postać w postaci 0 i 1 pzrechowywanych jako elementy tablicy ale ciekawy jestem czy możliwe jest zrobienie tego poprzez takie operacje na samych bitach. Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi
-
W wersji PC można kupić za 90zł co jest moim zdaniem o 70zł za dużo.Za 20zł możnaby ją kupic. Mogliby ją również dodawać gratis w kinie przy kupnie kilku biletów naraz :D . Obawiam się tylko tego,że jeśli na konsolach dobrze się sprzeda to producenci mogą wyciągnąć z tego wniosek na przyszłość,że 4 godziny w zupełności wystarczy.
-
Ostrzegam przed zakupem pełnej wersji tej gry. W demo nie grałem więc nie wiem jakie jest w stosunku do pełnej wersji pod względem gameplaya. Według mnie gierka jest w miare przyzwoita fakt że absolutnie nie wprowadza żadnych innowacji i jest totalnie sztampowa pod każdym wzgledem poza tym kiepskie AI przeciwników o ile wogóle ich zachowanie ma cokolwiek wspólnego z AI jednak mimo to gra się w nią całkiem przyjemnie poprostu ma w sobie to coś,że chce się w nia grać. Dziś zainstalowałem i ukończyłem co zajeło mi ........ 4 godziny ! :lol2: .Dodam jeszcze że się nie spieszyłem a nawet pzreciwnie 0- starałem się wykonywać wiele akci nie tylko efektywnie ale też efektownie. Jakbym się bardzo postarał to mógłbym ją swobodnie ukończyć w 3 godziny. Tak to nie pomyłka mówię o pełnej wersji :D . Mało brakło abym spadł z krzesła po tym jak weszłem na allegro i zobaczyłem konsolowców płacących 200zł za co najwyżej 4 godziny gry :lol2: .
-
A ile jest poziomów trudności? Może na wyższym niż średni jest duzo trudniej :) . Chyba już nigdy nie zrobią tak trudnej gry jak np w podobnym klimacie genialne AVP2 w trybie dla marines :-| o AVP1 już nawet nie będe wspominał. Teraz robi się gry prawie tylko dla niedzielnych graczy i niestety dotyczy to wszystkich gatunków.
-
Spodziewałem się dobrej zręcznościówki dla wszystkich. Tak jak już napisałem wystarczyło trochę bardziej rozbudować model jazdy oczywiście z możliwością stopniowania jeśli komuś tak skrajnie uproszczony odpowiada. Ja po prostu chciałbym sobie w tą gre pograc a nie tylko patrzeć na to co się dzieje na ekranie mając swą role w tym ograniczoną do zmiany kierunku i prędkości jazdy uważając tylko na to by nie zderzyć się z czymś i nie biorąc przy tym pod uwage żdanych innych czynników mających w rzeczywistości wpływ na zachowanie się pojazdu wtedy mógłbym to nazwać grą wyścigową czyli taka w której moje zadanie polega na kontrolowaniu prowadzonego pojazdu co powinno wymagać dużego refleksu i zdolności do skupienia uwagi na tym co jest tu i teraz oraz wczucia się w sam pojazd tzn opanowanie właściwego stylu jazdy co powinno być zależne od jego parametrów. Trochę dużo tego napisałem :) i nie ukrywam,że najbardziej lubię symulatory jazdy ale dobrą zrecznościówką też nie pogardze. A dobrymi wyścigowymi zręcznościówkami są według mnie np niedoścignione do dziś nfs 3,4 albo np flatout gdzie model jazdy jest również zręcznościowy ale nie na tak dziecinnym poziomie jak tutaj.
-
Z filmików,które widziałem jestem pewien ,że sam klimat tej gry idealnie trafi w me gusta ale zanim kupie to musze wiedzieć jak jest z poziomem trudności w tej grze? Ostatnio większość gier mnie dobija pod tym względem :sad:. Dla mnie gra jest przedewszystkim po to aby w nią grać a nie po to aby się na nią tylko patrzyć a grać tzn wkładac dużo wysiłku ze swej strony w pokonywanie kolejnych przeszkód i czerpać satysfakcje właśnie z tego . Czy ta gra stanowi miejscami duże wyzwanie ?
-
Pograłem w to trochę dzisiaj i niestety muszę powiedzieć ,że jestem bardzo zawiedziony :sad: . Według mnie tą gre można wysoko ocenić ale tylko jako gre skierowaną dla dzieci bo poziom trudności chyba właśnie na to wskazuje,że głównie z myślą o nich ta gra powstała. Nie oczekiwałem dużego realizmu ale przy tym również miałem nadzieje że jakieś podstawowe prawa fizyki są w modelu jazdy zawarte choćby w szczątkowej formie ale w tej grze model jazdy to poprostu - zmiana prędkości i kierunku jazdy i nic ponadto. Naprawde bardzo trudno jest spowodowac wywrotke. Mogli dodac opcje zmiany poziomu trudności jazdy wprowadzając troszkę realizmu(oczywiście bardziej w strone arcade) co uczyniłoby grę bardziej wymagająca i przez to po prostu mającą lepszą grywalność a tak mamy wrażenie jakby nasz kład był cały czas przyczepiony do nawierzchni.Grafika jest znakomita tak samo muzyka - idealnie dopaowana ale ja wogóle nie widze miejsca na samo granie w tej grze bo nie ma wniej nic co stanowiłoby dla mnie jakieś wyzwanie a przecież to stanowi istote każdej gry - pokonywanie wyzwań stawianych przed graczem. Ta gra dla mnie to poprostu oglądanie ładnych widoczków i efektownych akrobacji a wszystko to dzieje się przy minimalnym zaangażowaniu z mej strony dlatego wogóle trudno mi to coś nazwać grą ale jeśli komus to sprawia przyjemność to życze dobrej zabawy.
-
Podobno możliwe jest,że Deus Ex 3 powstanie jako exclusive tylko na PC :smile:. A to dlatego,że producent uznał,że dzięki temu będzie miał pełną swobode przy projektowaniu wielu elementów mających wpływ na poziom złożoności i nie będzie musiał uważać aby nie stworzyć gry nie mieszczącej się w konsolowych standardach poziomu złożoności rozgrywki :) . Miejmy nadzieje,że tak będzie bo tworzenie tej gry na kilka platform naraz raczej napewno doprowadzi do powstania nie takiego deusa jakiego chcielibyśmy w trójce zobaczyć. Dla mnie jest to zdecydowanie jedna z bardziej oczekiwanych gier. Należy do wielkiej trójki gier których kontynuacje chciałbym zobaczyć - deus ex3,system shock 3 ,thief4.
-
Zastanawia mnie co was trzyma przy rts-ach bo przecież wszystkie rts-sy to według mnie poza różnymi tytułami i grafiką niczym innym się nie różnią. Pamiętam gdy po raz pierwszy grałem w prekursora tego gatunku czyli dune 2. W tamtych czasach była to bardzo innowacyjna gierka przy której spędziłem kilka nieprzespanych nocy tak bardzo mnie wciągneła. Później był warcraft,command conquer,wordcraft 2. Wraz z każdym kolejnym tytułem odnajdowałem coraz mniej przyjemności z grania w rts-y i przy red alert zrezygnowałem mniej więcej w połowie bo tak bardzo zaczeło mnie to nudzić. Niedawno postanowiłem sprawdzić czy tak długa przerwa sprawiła,że znów jakiś rts mnie wciągnie i kupiłem c&c tw i jak się okazało po to aby po 2 godzinach grania w to odinstalować i następnego dnia odsprzedać. O ile np w fps-y gram od lat 15 i nadal trafiają się takie w które chce mi się grać bo w tym gatunku można wprowadzić jeszcze wiele innowacji i nadal udoskonalać wszystko to co składa się na mechanim rozgrywki to uważam ,że gatunek rts jest już całkowicie wyeksploatowany. Czym np różni się red alert 3 od C&C tw ? Według mnie niczym.
-
Szukam Dobrej Ksiązki O Algorytmach W C++.
Bartoleon odpowiedział(a) na Bartoleon temat w Programowanie
Dzięki za wszystkie porady. Wybrałem - "Wprowadzenie do algorytmów" i nie zawiodłem się :D . Ksiązka w 100% spełnia me oczekiwania i jak dla mnie jest napisana bardzo przystępnym językiem a to,że nie ma implementacji opisywanych algorytmów w C++ stanowi dla mnie zallete bo będe miał dodatkową zabawe próbując zrobić to samemu :D . C++ zajmuję się od nieawna bo dopiero od roku a wcześniej wiele lat temu miałem trochę doświadczenia w pascalu i asamblerze,którego podstawy pamietam do dziś i bardzo mi to pomaga w głębszym zrozumieniu wielu zagadnień C++. Co do Thinking in C++ to przeczytałem pierwszy tom i uważam,że ta książka jest znakomita.Bardzo mnie się w niej podoba,że przy opisywaniu wielu zagadnień (np funkcje wirtualne) autor tak bardzo zagłębia się w szczegóły schodząc na poziom asemblera oraz odsłania wiele niejawnych działań generowanych przez kompilator. Wiem,że można programować nie wiedząc przy tym czym jest stos,vptr,wczesne i poźne wiązanie itp skupiając się jedyie na praktycznych korzyściach wynikających z tych mechanizmów ale mnie taki poziom rozumienia tego języka nie satysfakcjonuje.Ja muszę w najdrobniejszych szczegółach rozumieć samo funkcjonowanie tych mechanizmów :D. A przy okazji - czy w drugim tomie thinking in c++ również wszystko jest opisane tak szczegółowo ? -
Jaką książke moglibyście mi polecić ?. Zależy mi na tym aby była w niej zawarta szczegółowa analiza jakiś bardziej skomplikowanych algorytmów niż np sortowania z implementacją oczywiście w języku C++ oraz aby było to w miare dobrze wytłumaczone bo o to bardzo trudno w literaturze z tej dziedziny. Niewielu jest dobrych programistów, którzy są przy tym również dobrymi nauczycielami.
-
Jemu pewnie zależy na tym aby uniknąc kosztów prowizji. Tak,że możliwe że bęzie chciał abym mu jeszcze dopłacił za to. A jak np wystawi aukcje prywatną w cenie za 1zł :) to wtedy w razie problemów jest utrwalona transakcja kupna tego roweru przezemnie za 1zł i prawnie ten rower jest mą własnością ?
-
Czy według was kupno od sprzedawcy z allegro ale dokonane poza allegro jest bezpieczne ? Dziś zakończyła się aukcja z rowerem wycenionym na 850(+50 za przesyłke). Najpierw jeszcze w trakcie trwania aukcji zaproponowałem sprzedawcy 700łącznie z przesyłka za ten rower czyli o 200 mniej niż on sobie go wycenił.Sprzedający się nie zgodził więc moją kolejną propozycją było 800 łącznie z przesyłką czyli o 100 mniej. Długo czekałem na odpowiedź i ok 2 godziny po zakończeniu aukcji(nikt nie kupił) sprzedawca odezwał się i oto co napisał - Witam,niech będzie.Proszęo wpłatę konto 800 zł na moje konto 29 2030 0045 1130 0000 0547 3360 i przesłanie mi adresu.Rower zostanie natychmiast wysłany po zaksięgowaniu pieniędzy na końcie.Pozdrawiam Czy według was powinienem kupić ten rower od niego nie poprzez allegro ? W razie jakiś problemów kopie korespondencji emailowej oraz blankiet dokonania wpłaty na jego konto wystarczą jako dowód na to,że wpłaciłem pieniądze na jego konto ? oto ten rower- link