Jump to content

Atais

Stały użytkownik
  • Posts

    90
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Atais

  1. http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/21 wedlug tego i3 530 pobiera mniej mocy niz 2100 dlaczego wiec to 2100 polecane jest zawsze do HTPC?
  2. Zupelnie zapomnialem o plycie; posiadam Foxconn P35A-S, wiec chyba nie ma tragedii. Uzywalem kalkulatora Online (strona Thermaltake chyba) do obliczenia ile ciagnie moj PC, i co mnie rozwalilo to dla i3 2100 pokazywal podobne wartosci, powiedzmy 30W roznicy. Mozliwe?
  3. Witam, jak w temacie, ostatnio borykam sie z pewnym problemem; otoz doszedlem do wniosku ze nie potrzebuje juz dluzej swojego komputera stacjonarnego, w formie obecnej. do codziennych obowiazkow uzywam laptopa i postanowilem podlaczac do niego monitor, myszke i klawiature, a swoj obecny komputer zamienic lub zmienic w Media Center. Z racji studiow informatycznych wybor padl na Linuxa i oprocz media center komputer bedzie pelnil funkcje serwera plikow, WWW, FTP, SSH, printservera oraz (idealnie) dzielil lacze i udostepnial je po WLAN. A to wszystko oczywiscie polaczone z Media Center. Dzieki ubuntu (na ktorym w tej chwili mam serwer z w/w uslugami, ale nie nadaje sie on do Media Center) mysle ze bedzie to mozliwe. Problem polega na tym, ze straszliwe mi szkoda mojego obecnego komputera, jednak mam na uwadze tez zuzycie pradu i tu glowny problem: sprzet ktory posiadam; Intel C2D Q8200 4x1 GB DDR2 7900GTX 1TB Samsung Tagan 430W Moj plan polegal na zmianie obudowy na NOX HTPC Media Black 2 ktora wydaje sie miec idelany stosunek cena/jakosc no i obsluguje ATX, oraz zmiane 7900GTX na GeForce 210, co powinno zmniejszyc znacznie zuzycie pradu, do tego Downclock Quada do powiedzmy 1.5-1.7 Druga opcja to spylic wszystko w .... i kupic: i3 2100 jakas plyta (nie mam pojecia) 4GB ram i to zamknac w jakiejs mini-itx obudowie czy cos takiego. Jednak koszta wieksze, a czy zuzycie pradu tak duzo nizsze? Chyba roznicy az tak kolosalnej nie bedzie, a wydajnosciowo staruszek powinien pociagnac. Co sadzicie, warto sie przesiadac? (jestem bardzo sceptyczny) Zalezy mi na ciszy, rozsadnym poborze energii i trzymaniu nisko kosztow (a jednak wymiana przynosi chyba najwieksze). Dzieki z gory!
  4. wszystkie dyski sa w zasadzie takie same. jesli chodzi o koszta to najtaniej kup dysk i kieszen... uzywana np :)
  5. W zasadzie no nie wiem co moge wiecej napisac, oba w/w spelniaja twoje warunki sprzetowe i mieszcza sie w granicach ceny. Jesli chodzi o AutoCada to jak musialem to pracowalem nawet na swoim lapku 13" + myszka bluetooth i bylo ok, ale nie porownam tego do pracy na stacjonarnym 26" :P jesli nie masz wiecej wymagan ponad to co napisalas, to kwesia gustu jest czy asus czy dell. asus na pewno lepiej pociagnie na baterii i ma lepszego procka, dell z kolei... no ma lepsza grafike troche ( ATI Mobility Radeon HD 5470 - Notebookcheck.net Tech ) chociaz granie na lapku i tak uwazam za skrajny sadomasochizm :P generalnie kup chociaz jakas myszke do tego i oba powinny byc ok :-)
  6. wiem ze tanszy i wiekszy, ale sprawdz Asus UL30VT albo mneijszy brat 12". Ja mam 13" i jestem mega zadowolony, pracuje na baterii ok 8h jak oszedzam :)
  7. Brakuje najwazniejszego - budżetu :P? ah i nie czaje jednego elementu nie znam sie, wiec po prostu pytam co laptop moze miec lub nie by byl w tym pomocny :) //sorry nie spojrzalem na temat ze za 2,5k :P http://www.x-kom.pl/p/58720-notebook-laptop-15,6-asus-k52jc-ex098-i3-370m-4096-500-dvd-rw.html lubie te asusy bo maja hybrydowa karte graf. wiec gdy nie grasz czy cos, to na baterii ciagnie na prawde dlugo :), a czasem sie to przydaje, szczegolnie na studiach by nie nosic torby 3,5kg tylko wyjac zasilacz i juz 0,5kg lzej :) edit2: della nigdy nie widzialem (w przeciwienstwie do asusow) ale jedyne co pasuje do opisu, to wykraczajacy za 2500: http://www.x-kom.pl/p/56782-notebook-laptop-15,6-dell-inspiron-15r-i3-350m-4096-320-hd5470.html /przypomnialo mi sie ze moja kolezanka ma jakiegos della ale 16+ cali, i jesli chodzi o wykonanie to dell jest wporzadku, no ale kolezanka sama przyznala ze noszenie tego kloca nie nalezy do przyjemnych :)
  8. GTX260 nie mam szans wcisnac, na pewno. ten GTX 460 jest ciekawy ale za drogi, a co do to co do tego sie nie zgodze, tzn o ile nie wypuszcza nic co w tamtym czasie bedzie rowniez kosztowac 500zł i będzie bardziej wydajne, w co watpie bo raczej glownie sie skupiaja na kartach za 800+ niz middle-end ;P to dalej bedzie oplacalna Po prostu nie bedzie najnowsza i nie pociagnie moze kolejnych produkcji ale to jest zamkniete kolo, a ze nie jestem zapalonym graczem to moge poczekac ;) co do tego Gigabyte, no faktycznie fajne ;) ale jak mowie, pewnie poczekam po prostu az ktos bedzie odsprzedawal i zaopatrze sie w nia za 3/4 ceny :) chyba ze sie zaopatrze w 5770 do tego czasu ale jakos wole Nvidie.
  9. a GTX 460 1GB nie warto? bo z tego o czym mowisz to jedynie widze: MSI GTX 460 Cyclone 768MB GDDR5 192bit DX11 ZABRZE (1230229081) - Aukcje internetowe Allegro ale ciezko o uzywke i to prawie 700zł kontra 400-450 dla 5770 ;P no ale widzac po testach to nawet wole poczekac do stycznia jak stanieje i przynajmiej juz potem moc grac w natywnej przynajmniej "na chwile ;P"
  10. no dobra juz dobra:P jakos tak... kiedys bylo tak, ze nvidia mimo czasem slabszego sprzetu nadrabiala sterami. Szukam teraz okazji na 5770 :) pozdro
  11. No dobra ;) chyba wiec przeboleje i padnie znowu na AMD :P mam nadzieje ze stery mnie nie zawioda.
  12. No wlasnie fajna opcja zdaje sie byc GTS 450 jako oszczedna karta. A co o AMD, jak z PhysiXem wtedy? http://pclab.pl/art43219-12.html w tym tescie GTS 450 gorzej, ale martwi mnie najbardziej uwaga, ze 1920x1080 to dla tej grafy za duzo... a to moja natywna. Czy przy wyzszym budzecie bylaby jakas karta ktora jest mala i energooszczedna a lepsza od 5770? a ten test mowi odwrotnie ;s http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Just_Cause_2-3259/strona/11105.html
  13. Witam, ostatnio przymierzam się do taniej modernizacji PCta ;) Głównie jego trzech elementów: CPU, RAM, GPU. Dwie części już wymieniłem po kosztach C2D 2160@2.7GHz -> C2D Q8200 Corsair 2x1024 @ 667 + (dokupilem) 2x1024 @800 Została karta graficzna: Obecnie GeForce 7900GTO @ GTX 512MB No i cóż. Mozna niby po prostu celowac w rankingi, ale mam problem. Gdyż mój zasilacz Tagan 430W ma już swoje lata, ale nie chcę go wymieniać. W dodatku mam obudowę Thermaltake Aguila i nie ma w niej zbyt dużo miejsca na grafę. Mój 7900 ledwo wszedł. Dlatego karta nie może być zbyt duża ani zbyt prądożerna. Następną modernizację pewnie przeprowadzę całościowo, ale na razie chodziło mi o ogólne przyspieszenie. Najwazniejsze jest to, ze mi sie nie spieszy :) Dlugo szukalem dobrej aukcji na allegro na proca i ram i kupilem je łącznie za 450zł wiec jak sprzedam teraz 2160 za jakies ... 50zł to uważam, że do 400zł lepiej się nie dało (a i zalezalo mi na 4 jadrach bo nie tylko gram). Zważywszy że nie chciałem prądożernego Q6600, moja płyta główna to Foxconn P35A-S więc zasilanie... takie sobie. I jakoś tak.. wszystko byłoby wporzo, ale mam sentyment do Nvidii tym bardziej teraz gdy mają PhysiX a AMD nie... No ale, tak generalnie (UZYWANA!) tak powiedzmy w tym przedziale 400-500zł lub czekać jeszcze (nie spieszy mi sie :P!) co byście poradzili? Dzieki.
  14. nie wiem dlaczego ale okazalo sie ze kabel sie luzuje + zainstalowanie K-lite Codec Pack pomogło
  15. Witam, problem jest strasznie zagmatwany, co gorsza, na początku wszystko działało! Potem złapałem wirusa, więc przeinstalowałem Windows 7 i zainstalowałem wszystko ze stronki Asusa tak jak robiłem to wcześniej... ew. zmieniłem trochę kolejność, no ale to nie powinno mieć aż takiego znaczenia. I od tego czasu, niestety moj Sharp Aquos z laptopem nie działa. Na początku myślałem, że uszkodziło się coś sprzętowo, ale OBECNIE: TV Sharp działa ze stacjonarnym (kabel DVI->HDMI) Lapek ASUS działa z innym telewizorem (kabel HDMI->HDMI) a Sharp + Asus teraz wygląda tak: - Podpięcie TV nie skutkuje jego znalezieniem, trzeba resetować kompa - Wtedy widać TV w panelu rozdzielczosci (Win7) etc. ale niezależnie od ustawien nic się na nim nie wyświetla, ani nie działa dźwięk. ALE, co najgłupsze, system mysli, że ten TV działa i w ogóle on chyba działa tylko nie wyświetla bo telewizor przy podłączeniu skaluje sobie jasność do czerni a myszką mogę wjechać na obszar telewizora przy współdzieleniu, no tylko nic nie widać. Tak jak googolowałem, to problem wyglądał na Handshake'ing sprzętu, ale nie wiem jak go rozwiązać. W ogóle nie wiem co się stało, bo wszystko działało. Jakieś pomysły? Dzięki
  16. Atais

    Subpixel, czy co?

    Widziałem parę metod nt. tego pukania. Robiłeś to przy włączonym monitorze czy wyłączałeś, pukałeś, włączałeś? I jak długo pukać? Ponad 10s :P?
  17. Atais

    Subpixel, czy co?

    No troche poczytalem i jedyne co mi przyszlo do glowy to katowanie monitora Undead Pixelem :P. Zobaczymy czy to cos da.
  18. Atais

    Subpixel, czy co?

    tak w sumie racja ;-) LG W2600HP no miala byc prawie nowka bez wad... w sumie tylko to mnie niepokoi, reszta jest ok. Jest tez dziwne male przyciemnienie w jednym punkcie (wielkosci palca) na matrycy ale... przezyje. No i nic nie robilem z tym jak dotad. no ale dziwi mnie bo skoro wyswietla sie czern oraz czerwien to co, bialy nie moze?
  19. Cześć, Ostatnio zakupiłem "nowy" monitor, "nowy" - ponieważ używany ;-). Wszystko byłoby fajnie gdyby nie jedna niepokojąca rzecz: jeden pixel. Nie mogę tego zdiagnozować. Widać czerwony pixel na szarym, żółtym, zielonym tle. Widać czarny pixel na niebieskim tle. Na czarnym tle wyświetla się poprawnie. I dlatego... nie wiem co to jest i co z tym robić. Generalnie czasami obserwuję podobne punkty w innych miejscach i okazują się one zwykłym brudem. Też świecą na czerwono, z tym, że łatwo umyć je palcem, a to nie schodzi. Poniżej parę zdjęć. Co do licha?
  20. A warto szukać LG Flatron W2600HP przy cenie < 1500? oczywiście używany. no bo jednak ten Dell to 2x więcej, a cena prawie jak Dell U2410 z tym, że zawsze +2" :D
  21. Wg mnie błąd przy polecaniu IPS zamiast TN polega na tym, że TN to nie jest tragedia. Gdy pracujesz na tym monitorze oczy ci nie wypadną i będziesz rozróżniał niebieski od żółtego. Różnicę widać dopiero gdy ma się porównanie i obok stanie IPS. I wtedy, przykro mi, ale TN to syf, chyba, że jedyne co robisz na kompie to grasz. Jednym słowem - TN sprawdza się jako monitor dla przeciętnej osoby, jednak gdy zobaczysz prawdziwe kolory na IPS to bez dwóch zdań wybrałbyś tamtą matrycę. Cena to inna kwestia.
  22. Kurcze, zmienilem właśnie oryginalny na XTHERMAL BTF 120 PRO i powiem ze cholera... no ciszej moze i jest ale nie czuje prawie wcale powiewu na palcach... co robic?
  23. Tak zapytam właściciela ASUS-a UL80VT, czy ktoś mógłby go zważyć? bardzo byłbym wdzięczny. Asus podaje 1,5kg, ale coś mi się nie wydaje, gdyż 13' brat też tyle waży a wg. Niemców 13' waży 1,7kg wiec 14' spodziewałbym się 2kg.
  24. Podłączę się pod temat. Komp jak z podpisu i myślałem by wymienić wentyl w Taganie bo buczy. Czy U15 steruje wentylatorem czy puszcza zawsze na full? Bo mogę go podpiąć pod panel i tam sobie skręcę obroty wiatraka jakby huczał. Myślałem o: http://allegro.pl/item918436491_arctic_coo...dajny_21db.html Trochę mi szkoda więcej jak 20zł na ten zasilacz wywalić, tym bardziej S-Flexa nie włożę. Slip stream tylko jeśli warto bardzo, ale ten 1200 to i tak 24dB więc wyraźnie słyszalny... no i co zrobić? :P
  25. No tak ten twój jest faktycznie cichszy ale ma tylko 2/3 przepływu powietrza w porównaniu do AC, co daje już jakąś 1/2 przepływu w stosunku do oryginalnego wentyla. w sumie te 21dB to jest właśnie granica słyszalności bo mam w obudowie jeden taki wentyl i na maxa zaczyna buczeć a jak jest skręcony to jest cisza, dlatego moje pytanie czy ten zasilacz cały czas puszcza go na max czy reguluje obroty.
×
×
  • Create New...