-
Liczba zawartości
3716 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
104
Odpowiedzi dodane przez KAX_
-
-
Też takie tam z orlenu żeby zachować równowagę w przyrodzie
- 1
- 2
-
W tym przypadku kompletnie nie masz racji. Poganianie kogoś kto na 70 jedzie i tak więcej niż powinien to jest drogowa patologia, a nie prawda. Uprzedzam, ze zdarza mi się też czasem jechać mniej przepisowo ale nigdy mi nie przyszło do głowy, żeby poganiać tych co jadą zgodnie z przepisami aby przyspieszyli do tylu ile ja aktualnie chce sobie jechać. Jedyne co mnie irytuje to zwalnianie przed fotoradarem do 50 gdzie jest ograniczenie 70/90. Jest niedaleko mnie fotoradar na krajówce, z jednej strony ograniczenie 70 (od tej strony pstryka fotki) od drugiej strony jest 90. Z obu stron większość dzbanów na widok radaru zwalnia zwalnia do 50 :)
- 1
- 3
-
Czekacie czekajcie bo czegoś tu nie rozumiem to maniakalny powinien przyśpieszyć ponad limit bo jaśnie Pan z 40 tonowego zestawu się spieszy? Bo nie wyrobi do pauzy? Bo mu spali więcej jak po końcu ograniczenia będzie musiał przyspieszyć? Poważnie? Tu nie jest mowa o blokowaniu do 70 na 90tce tylko o "blokowaniu" do 85 na 70tce. Też wielokrotnie zauważyłem szczególnie na krajówkach w terenie zabudowanym, ze jak zwolnisz poniżej 90 to momentalnie masz jakiś 40 tonowy zestaw, który najchętniej cała Polskę by przejechał na tempomacie bo ograniczenia ich nie dotyczą.
- 4
-
Ile kilometrów zrobiłeś ta Zetką? :)
-
3 godziny temu, piotreek napisał:
przecież w takich konsumenckich zastosowaniach konkurencja robi produkty lepszej jakości.
Naprawiłem, szczególnie jeśli chodzi o Pirelli i Valvoline :D
-
Dnia 16.12.2018 o 20:39, tom256 napisał:
Tutaj nawet nieźle wypadł.
A co ten test ma do jakosci oleju? W ogóle nie odzwierciedla warunków panujących w silniku. Najlepiej w tych smiesznych testach wypadl olej przekladniowy to może by przekladniowke do silnika zalać? Testowanie olejów w taki sposób to jak by opony samochodowe testować montując na tacze.
- 1
-
3 godziny temu, amanda99 napisał:
Mniej więcej tak, tylko że większość programów nie działa (wcale lub nie działa prawidłowo) z innymi kablami. Pomimo że we wszystkich elektronika jest podobna a wszystkich protokołów CAN jest mniej niż 10.
Ja wydałem 400, bo jeszcze cło i vat mi doliczyli :( :( :(
Ta podróbka Delphiego jest spoko, coś pomiędzy ELM327 a Rheingoldem (bmw) i 99% osób wystarczy.
Delfaj jest dobry jak ktoś robi różne marki jak ktoś ma konkretne auto to nie ma podejścia do dedykowanego sprzętu. Dla mnie i tak nr jeden do tej pory jest soft do fiatów zwany multiecuscan za 50ojro. Kupujesz do tego ELMa lub KKL (najlepiej oba) na allegro za parę złoty i opierdalasz wszystko co potrzeba. Dobre tłumaczenie, najbardziej przejrzysty interfejs jakiego używałem.
2 godziny temu, Imperator Kret napisał:Nie gadaj głupot. VAG nie wymienia silników, zamiast tego mówią że ten silnik tak ma.
Bo są mądrzy i zawczasu wpisują w instrukcje użytkownika zużycie oleju na poziomie litra na 1000KM, a później cyk próba olejowa i wychodzi jedynie pół litra i kasują Cię za wykonanie bezzasadnej próby olejowej :D
-
No to faktycznie psuje się na potęgę.... Auto potrafili naprawić tylko Pan nie chciał wymiany silnika, a całego auta dlatego trwały przepychanki :)
-
Zwykłe pewnie nawet poniżej 8 nie zejdzie :D Od tych kamarów i eMek już bym wolał Giulie Q bo i wygodna na codzien i da rade na torze, a nie trąci tandetą :D
-
Nie wiem w ile te kamaro robi ring ale dla porównania
Japonski heczbek 7 minuty 43,8s
Bemka M4 7 minut 52s
Francuski heczbek 7 minut 54,36s
Sekundowe różnice na ponad 20 kilometrowym torze :lol:
-
Chyba tylko Fiat i VAG są tak rozgryzione, ze kupisz soft z interfejsem legalnie za 3 stówki i wszystko opierdzielisz. Do pozostałych albo ori albo lewe klony serwisowych interfejsów od chinczyków.
-
To nie tyle zależy od interfejsu co od programu. Jeśli program jest dedykowany do danej marki to ma w swojej bazie wszystkie kody błędu i wtedy wyświetli błąd powiązany z danym kodem. Dla przykładu w Alfie elm327 z dedykowanym softem pod fiaty zrobisz wszystko z łącznie z dopisywaniem nowych modułów, połączysz się z modułem ECU, body computerem, klimą, zegarami no ze wszystkim. W Reno tym samym interfejsem możesz se co najwyżej kasować błedy i to tylko ECU bo z żadnym innym modułem się nie połączy, a do dlatego, ze nikt jeszcze nie napisał dedykowanego softu po Renaulta obsługującego elm327 tylko trzeba korzystać z jakiś uniwersalnych badziewi. Za to patalogia januszy diagnostyków w ogóle mnie nie dziwi ale jak ktoś wydał 300zł na chinską podróbę interfejsu to nie można od niego wymagać, że chinczyk dorzucił mu szkolenie w gratisie. Większość diagnostyki w Polsce to odczytanie błędów i skasowanie, ewentualnie wymiana części na chybił trafił na podstawie opisu błędu. Rzadko spotkasz kogoś kto poza odczytaniem błędu zrobi logi dynamiczne i na tej podstawie zdiagnozuje auto.
-
Spawa się bo to pewnie stop magnezu, aluminium i cynku w tym sek, ze w zależności od udziału składników stopowych spawa się to chujowo lub bardziej chujowo :D
-
Etykiety EU odpuść są gówno warte, a dlaczego to wystarczy przeczytać w jakich warunkach mozna testowac opony podpowiem, ze zimówki mozna testowac w dosc sporych widełkach temperatur dodatnich, a producent sam sobie wybiera temperaturę testu byle się w tych widelkach mieściła.
-
Z tym oponowym "premium" to chyba tak samo jak w samochodach bo często klasą średnia wcale nie wypada gorzej niż premiumy za worki zlota. Przyklad Kleber Kristal HP3 w tym roku dwukrotnie na podium i raz tuż za. Do zwyklego dupowozu szedlbym właśnie w tym kierunku.
- 2
-
2 godziny temu, radiergummi napisał:
Z tego testu jedno wynika, że wielosezonówki to przyszłość. W naszym obecnym klimacie gdzie śnieg oglądany tylko na światecznych pocztówkach to szkoda marnować czas i kasę na wymianę opon.
Oczywiście najlepsze projekty wielosezonowych opon leżą jeszcze w szufladach producentów, ale skoro Michelin przetarł szlak to niedługo będzie w czym wybierać.Pod warunkiem, że ktoś zimą lata tylko wokół komina. Jak pokazuje test nadal w warunkach typowo suchych letnia sprawuje sie lepiej tak jak w warunkach typowo zimowych zimówka jest lepsza. Najwiekszym problemem aby wielosezonowki dogonily sezonówki jest odpowienia mieszanka gumy, ktora zachowa stabilność temperaturową od -20 do +30. Przy moim aucie wielosezon mysle, ze bym wymienial co roku wiec prawie na jedno wyjdzie za to dziadkowi co robi kilka tys rocznicę wokol komina zamowilem wielosezon.
6 minut temu, Kilokush napisał:Nie wierzyłbym w nic co napisał Autobild. Tam nie ma obiektywizmu tylko opłacane artykuły.
Jak Ci nie pasuje autobild to sa tam testy z wielu innych czasopism i portali ale wymaga to choć minimum chęci aby je poprzeglądać.
Ogólnie Nokian z jedym modelem w jednym roku potrafil w zaleznosci od rozmiaru wypasc od 1 do 14 miejsca w teście. Rozrzut jak z dobrego gnojownika.
- 1
-
Dębica HP2 to budżetówka, która osiagami moze sie plasować w klasie sredniej natomiast Nokian to niby klasa wyzsza, ktora w testach raczej gdzieś w srodku stawki wypada.
Tegoroczny test autobilda
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm
W kilku testach ciekawie wypada Kleber HP3 i jak ktoś szuka niedrogiej opony to w ta strone bym szedł. Osobiscie latam RSem na Dunlopach Winter Sport 5
- 1
-
5 godzin temu, amanda99 napisał:
Jedyne słuszne tarcze, poletzam.
U mnie w parze z Ferodo Performance latają.U mnie z galferami high performance czyli odpowiednikami Ferodo DS Performance. Lepiej niz seria ale nastepne chyba wleca DSy 2500 tanie nie sa ale roznica w hamowaniu spora.
2 godziny temu, tom256 napisał:Archoil AR9100 warto dodać do oleju?
To zalezy do jakiego auta. Ogolnie AR9100 to spora dawka boru czyli skladnika obniżającego tarcie. Bor wystepuje tez w olejach z gornej półki ale nie w takiej ilosci jak w Archoilu. Dodatkowo pidbija TBN oleju.
-
Dnia 26.10.2018 o 20:49, Mikelos napisał:
A Wy dalej przedłużacie sobie koniami mechanicznymi i ilością sekund do setki?
Nooo od tego przedłużania już mi się kutas w nogawce nie mieści, a tu następne graty przyszły, pewnie będzie trzeba przyciąć
- 1
- 1
-
2 godziny temu, amanda99 napisał:
Jak w dieslu, idealne do dupowozu.
Strzał +225nNm w ciągu 1000RPM, Twoje panewki lubiom to :D
Przy 2000obr jest 277Nm, przy 3000obr 428Nm z matmy mi wychodzi 151Nm, ciężko to inaczej wystroić bo to w końcu tylko R4 to raz, a dwa nie butuje poniżej 2,5K obrotów bo to auto wtedy nie jedzie. Użyteczny zakres na dobra sprawę to 2,5-6K obr. Teoretycznie na aktualnych gratach do uzyskania jest 320-330KM i jakieś 460-470NM ale to już chyba przerost formy nad treścią. Korby niby wytrzymują do 500nm wiec wole zostać na bezpiecznym pułapie ;) W dizelku miałem 460NM przy 2100obr :lol:
-
Szacun! Mimo, że przez wiele lat miałem Alfe i teoretycznie też żyłem w ciągłej obawie to tym badziewiem bałbym się wyjechać po za granice gminy, a co dopiero na bałkany :D
U mnie pyknął już rok z RSem. Naklepane ponad 20K km i jako, ze te dwa z przodu przy mocy było takie mało koszerne to jeszcze coś tam podłubałem i do razu wynik wygląda lepiej :D
-
Żaden lanos nie miał vmax 200km/h no chyba, ze to nasz forumowy kolega co miał swapować na fałszesc z łopla :D
-
Pod warunkiem, ze ktoś nie jeździ w deszczu :) Droga hamowania na mokrym miedzy R888, a Azenisem to prawie 9 metrów różnicy, czyli dwie długości auta. R888, P Zero Trofeo i Pilot Sport Cup to typowe "trackdayówki". Na suchy tor kozak na mokrej ulicy trzeba brać na nie mocną poprawkę.
-
Miałem Michelin Pilot Sport 3 wymieniłem na Falken Azenis FK510 lepiej trzymają ale nikkną w oczach na mocnej oście. gdybym miał 19" a nie 18" dorzucił bym do Michelin pilot Sport 4S podobno o wiele lepsze od 3 z tym, ze dopiero od 19 cali. Ja kapcie zawsze przeglądam na http://www.tyrereviews.co.uk/
Tu jest fajne zestawienie http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Sport-Auto-UHP-and-Track-Day-Tyre-Test.htm
Codzienność za kierownicą
w Motoryzacja
Napisano
Mi by sie nie chcialo z tyloma agentami rozmawiać więc od kilku lat korzystam z jednego. Aktualnie 6 stów za 5 litrow płacę.