Skocz do zawartości

czapla_pl

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    392
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    22

Zawartość dodana przez czapla_pl

  1. Nie. Jedyne PCIe 3.0 x16 to slot w którym jest GPU (PCIEx16 z punktu 2. instrukcji). Sloty z punktu pierwszego (oznaczony PCIEX4) oraz punktu trzeciego (PCIEX1) są w specyfikacji 2.0. Masz 16 linii PCIe w specyfikacji 3.0 bezpośrednio z CPU (slot PCIEX16), pozostałe są obsługiwane przez chipset (specyfikacja 2.0). https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Z87-H87-H81-Q87-Q85-B85---What-is-the-difference-473/
  2. Dobra robota z tutorialem. Ogranicza Cię PCIE 2.0 x4, ale te 1,5-1,6GB/s dobry dysk powinien zrobić.
  3. Hej, Przy tym sprzęcie nie ma szans na 600Mb/s po wifi. Przy idealnych warunkach na 5GHz zrobi w okolicach 400Mb/s realnego transferu. Urządzenia WLAN pracują w tzw. "half-duplex" - albo nadają sygnał albo go odbierają w danej chwili, stąd przepustowości podawane w specyfikacji urządzenia dzieli się przez 2 by otrzymać realną maksymalną przepustowość (a tą ruter obdziela wszystkich podpiętych do niego klientów). Te 370 Mb/s na iPhonie zbliża się do maxa rutera. Jak masz 3 metry do Xboxa, to podepnij Ethernetem. Xbox faktycznie z tego co widzę w internetach nie pociągnie po wifi więcej niż okolice 300Mb/s. pzdr
  4. Hej, Miłej lektury. https://www.win-raid.com/t871f50-Guide-How-to-get-full-NVMe-support-for-all-Systems-with-an-AMI-UEFI-BIOS.html pzdr
  5. Robisz upgrade istniejącego W7 zgodnie z linkiem z mojego wcześniejszego posta. Nośnik do nowej instalacji możesz zrobić zawsze. https://www.zdnet.com/article/heres-how-you-can-still-get-a-free-windows-10-upgrade/ Potem, jeśli upgrade pójdzie OK, wiążesz klucz ze swoim kontem Microsoft (zakładasz takowe, jeśli wcześniej nie miałeś) https://support.microsoft.com/en-us/windows/reactivating-windows-after-a-hardware-change-2c0e962a-f04c-145b-6ead-fb3fc72b6665#ID0EBD=Windows_10 - cała procedura jest opisana tutaj. Instalujesz system na nowym sprzęcie, logujesz się kontem Microsoft, do którego jest przypisana licencja, aktywujesz. Wszystko jest w dokumentacji MS. PS. zrób sobie backup systemu, zanim zaczniesz, żeby mieć do czego wrócić jakby upgrade się wysypał.
  6. Spoko, opcje masz na stole - zrobisz co uważasz.
  7. Oficjalnie nie, jak poszukasz w internetach to aktualizacja ciągle jest możliwa. https://www.zdnet.com/article/heres-how-you-can-still-get-a-free-windows-10-upgrade/ Jak W7 jest legalny i aktywowany, to nikt nie będzie się czepiał bez potrzeby. Jak to interpretuje Microsoft, to tylko oni raczą wiedzieć. Szczerze, jak chcesz przycebulić na kupnie systemu, to sobie zainstaluj wersję za którą nie będziesz musiał bulić. Ja bym kupił OEMa w normalnej cenie u normalnego dystrybutora - jak często kupujesz nowy system by kombinować kosztem "oszczędzenia" 400 PLN? https://www.x-kom.pl/p/248984-system-operacyjny-microsoft-windows-10-home-pl-64bit-oem-dvd.html pzdr
  8. Kolego, głosisz tutaj herezje nie poparte w żaden sposób aktualną treścią umowy licencyjnej końcowego użytkownika dotyczącej Windowsa 10. https://www.microsoft.com/en-us/Useterms/OEM/Windows/10/Useterms_OEM_Windows_10_Polish.htm By nie być gołosłownym: Bzdura - punkty licencji 1.a, 2ab Bzdura - dowolne urządzenie - jedno na raz. Ponownie punkty 2a oraz 4ab Nowe urządzenie - deaktywujesz poprzednią instancję systemu, logujesz się kontem Microsoft na nowym, licencja jest aktywowana. Tyle. Ba, nawet odnośnie przeniesienia/sprzedaży licencji MS musiał się ugiąć przed UE (przynajmniej raz ta cała biurokracja się do czegoś przydała) - punkty 4ab oraz 12c. Główna różnica między wersjami OEM a BOX dla W10 jest taka, że OEM w zasadzie nie ma klasycznego wsparcia technicznego od MS + wersja OEM nie może być wykorzystana do upgrade'u istniejącego systemu. PS. Na tej stronie można sobie sprawdzić warunki licencji dla dowolnego produktu MS https://www.microsoft.com/en-us/useterms
  9. Hej, To, że masz w laptopie złącze Thunderbolt nie oznacza, że takie jest w monitorze. W specyfikacji nie widzę, by ten monitor obsługiwał Thunderbolta, tylko USB-C w trybie DP alternate. Jeśli używasz kabla dołączonego do monitora, to to jest USB-C działające w trybie DP 1.4 https://pl.msi.com/Content-Creation-Monitor/Prestige-PS341WU/Specification Widzę też, że ten monitor ma klasyczne wejście DP1.4 - szukanie płyty czy GPU z wyjściem USB-C nie jest potrzebne. Dowolna nowa karta z wyjściem DP/mDP + odpowiedni kabel (notabene DP-DP powinien być z monitorem) i sprawa załatwiona. Co do tematu dlaczego Thunderbolt 3 w lapku współpracuje z monitorem USB-C - bo może, w tę stronę Thunderbolt jest kompatybilny z urządzeniami USB-C. W drugą stronę nie (host USB-C nie będzie współpracował z urządzeniami TB). Poczytaj https://www.cablematters.com/blog/Thunderbolt/is-thunderbolt-3-backwards-compatible @roar.RARMasz rację odnośnie technologii, ale lepiej najpierw sprawdzić założenia. Autor jak najbardziej może sobie kupić Intela, ale niekoniecznie musi mieć wybór ograniczony do płyt z kontrolerem TB. pzdr
  10. Hej, Strona 47 instrukcji. https://download.msi.com/archive/mnu_exe/mb/E7B93v1.4.pdf Enjoy.
  11. Nie ma sprawy. Zostaje jeszcze jedno źródło części - https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20211025135617&SearchText=RM1-6406 😄 Pytanie, jak bardzo chcesz tę drukarkę zachować i jak dużo drukujesz. Możliwe, że jak napiszesz do sprzedawców z Ali, to się dogadasz na sprzedaż samych rolek (o ile ten moduł jest rozbieralny, by je wymienić). IMHO, jeśli skrzypienie to jedyna obecna wada tego egzemplarza, a nie drukujesz non-stop, to bym to zignorował. Jakby te rolki były wymienialne bezpośrednio to bym się nie zastanawiał, ale jak są częścią całego modułu, to koszty są niewspółmierne do tego, co chcesz wymienić. +1 do wypowiedzi @ATB-FLASH - jeśli chcesz ładować kasę, to lepiej wydać ją jak wyżej 🙂 pzdr
  12. Hej, Wymieniałem swojego czasu rolki prowadzące w mojej leciwej HP 4M+ - kupiłem w tej firmie https://www.agawa.pl/ Teraz widzę, że nie mają już katalogu części zamiennych, ale zawsze warto napisać maila z zapytaniem. Z ciekawości sprawdziłem inne strony oferujące części zamienne. Wygląda na to, że w tym modelu te konkretne rolki nie występują jako osobna część zamienna, ale tylko jako część modułu grzewczego kosztującego miliony monet. https://drukparts.pl/p54,rm1-6406-nowy-oryginalny-zespol-grzewczy-zespol-grzejny-grzalka-fuser-unit-do-drukarek-hp-laser-jet.html Szczerze, jeśli przy drukowaniu nie zacina papieru, to bym to zignorował. Ewentualnie szukaj na Allegro/OLX, może ktoś sprzedaje na części. pzdr
  13. Pozwolę sobie wtrącić się do tej arcyciekawej wymiany poglądów. @Floyt Na forum HP natrafiłem na poniższy temat - https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware-and-Upgrade-Questions/HP-255-G4-wifi-issues-windows-10/td-p/6822160 Autor twierdzi, że dla tego konkretnego modelu lapka na etapie produkcji mogli zamienić konektory od anten wbudowanych (jedna od BT, druga od WiFi) - warto zamienić je miejscami i sprawdzić, możliwe że to powoduje efekty które opisujesz. pzdr
  14. Ok, wiadomo już więcej. Dla testu włącz "Losowe adresy sprzętowe" - zobaczymy, czy po zmianie MACa sieciówki coś ruszy. Drugą kwestią jest łączność z DNS. Te Googlowe (8.8.8.8 i 8.8.4.4) wpisałeś sobie na sztywno, czy zostały przypisane przez DHCP? Podejrzyj na "działającym" kliencie jakie DNSy są przydzielane przez DHCP (czy to na telefonie, czy na drugim lapku) + czy adresacja jest podobna do otrzymywanej na HPku. Na tym etapie nie widzę problemów po stronie Twojego urządzenia, szczególnie jeśli po podpięciu do innych sieci działa OK. Pomijam fakt, że osobiście bym się bezpośrednio nie podłączał do sieci tego typu bez wykorzystania własnego urządzenia, najlepiej takiego obsługującego tunelowanie VPN (np. router z funkcją klienta OpenVPN). Bardzo sobie ufacie w tej okolicy, szczególnie odnośnie bezpieczeństwa informacji :D. Taka dygresja.
  15. Hej, Wrzuciłeś temat do mało szczęśliwego działu. Trzeba było raczej tutaj: https://forum.purepc.pl/forum/36-sprzęt-sieciowy-amp-wi-fi/ Pomijając powyższe - napisz coś więcej odnośnie tej sieci osiedlowej - co to za sieć, na jakiej zasadzie przydzielany jest dostęp? Sieć otwarta, uwierzytelnianie WPA-Enterprise (każdy ma indywidualny login i hasło lub certyfikat), znane wszystkim hasło? Inne WiFi (np. hotspot z telefonu albo z rutera od internetu mobilnego) działają OK? Do samej sieci możesz się połączyć jak rozumiem, tylko nie wychodzisz na zewnątrz? Może MAC sieciówki jest przycięty od strony APka. Bez podania większej ilości informacji nic nie wywróżymy. Szklana kula się zbiła ostatnio. pzdr
  16. Hej, Skorzystać z narzędzia wbudowanego w system. https://www.windowscentral.com/how-convert-mbr-disk-gpt-move-bios-uefi-windows-10 Enjoy
  17. Jak masz ściągnięte źródło, to w jaki sposób próbowałeś instalować paczkę? Powinno się zainstalować w całości, włącznie z wszystkimi skrótami itp. Skorzystaj z tego: http://eddiejackson.net/wp/?p=17950 https://www.addictivetips.com/windows-tips/install-appx-application-windows-10/ Wtedy żadnych skrótów ani innych cudów nie będziesz musiał robić.
  18. Hej, Sprawdź narzędzie opisane na tej stronie: https://betanews.com/2018/07/18/download-copies-of-windows-10-apps-from-microsoft-store/ Może się uda. Pzdr
  19. Hej, Specyfikacja mówi o USB-C w specyfikacji 2.0 - nie zatrybi. https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_9_lite-9862.php pzdr
  20. Twoja płyta nie obsługuje SATA3, więcej niż 300MB/s nie zobaczysz zarówno przy odczycie jak i zapisie. Poleasingowe maszyny to jakaś opcja, ale na Twoim miejscu kupiłbym nową platformę (przynajmniej wykorzystasz nowy dysk...) https://komputerymarkowe.pl/12-komputery#/procesory-core_i5 Zobacz sobie zestaw za 1500 PLN - dysku kupować nie musisz, bo masz https://www.purepc.pl/jaki-komputer-do-gier-kupic-polecane-zestawy-komputerowe-na-sierpien-2021-gotowe-konfiguracje-w-roznych-cenach?page=0,2 Ogólnie to najlepiej stwórz nowy temat w dziale "Co kupić", określ budżet i zastosowanie maszyny oraz podaj specyfikację obecnego sprzętu. Forumowicze polecą coś na pewno. pozdrawiam
  21. Hej, Dobrze, że napisałeś PW, bo bez tagów @bespartyjny nie ma powiadomień. Co do meritum sprawy - szkoda, że przed kupnem dysku nie zapytałeś na forum. Asus P5K - legendarny model na P35. Niestety, tam nie ma UEFI, tylko czysty BIOS. Nie ma czego modować sposobem podanym wyżej. Czego byś nie zrobił, ta płyta po prostu natywnie tego nie odpali (chyba, że byś wygrzebał spod ziemi egzemplarz Samsunga 950 Pro, który wspierał bootowanie na wszystkim bez wsparcia - miał własny BIOS). Żeby ten setup dał się w ogóle uruchomić, to jedyną opcją jaką widzę, poza kupnem dysku SSD SATA, to użycie czegoś takiego: https://www.win-raid.com/t2375f50-Guide-NVMe-boot-without-modding-your-UEFI-BIOS-Clover-EFI-bootloader-method.html Z tym, że to już rzeźba i sztuka dla sztuki bardziej. Między system i sprzęt docelowy (NVMe + W10) wprowadza się pośrednika (mini distro Linuxa z odpowiednimi sterownikami odnośnie obsługi NVMe oraz bootowania EFI). Szczerze, w tym momencie kupiłbym dysk na SATA (np. Crucial MX500), przerzucił dane na nowy dysk, a ten M.2 wykorzystał gdzie indziej/zwrócił do sklepu/sprzedał/włożył do szuflady w oczekiwaniu na wymianę całej maszyny* (wybierz sobie opcję, która będzie Ci najbardziej odpowiadała). Są oczywiście również adaptery obsługujące dyski M2 po USB, ale kosztują mniej więcej połowę ceny nowego dysku na SATA (https://www.x-kom.pl/p/511093-obudowa-dysku-unitek-obudowa-do-dysku-m2-nvme-usb-c.html) Cóż takiego stało się ze starym dyskiem, że nie możesz go z powrotem zamontować do maszyny, by uruchomić system? Piszesz, że sklonowałeś poprzedni dysk - rozumiem, że z wykorzystaniem innej maszyny? Zawsze pozostaje zmiana platformy (natywnie Intel od Z97 w górę, używane opłacalne AMD to minimum Zen 1 generacji). pozdrawiam
  22. Hej, Jeśli jest stabilnie, to ten typ tak ma. Takie info znalazłem na forach Asusa: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?105012-Double-Booting-Issue EDIT: jeszcze taki link. https://rog.asus.com/forum/showthread.php?112840-Double-boot-when-D-O-C-P-is-enabled Nie przejmowałbym się specjalnie. pzdr
  23. Hej, Zapytaj na tym forum: http://www.bez-kabli.pl/ Nie wiem czy ktoś tutaj jest w temacie - na bez-kabli na pewno znajdziesz pomoc. pzdr
  24. Robią się, bo wykorzystałeś opcję "-ae" czyli nadpisywanie nowym rozszerzeniem. Trzeba było wybrać "-ce", czyli zmianę rozszerzenia :P
  25. Bardziej wersja -ce 🙂 Instead, the switch -ce will just change the file extension to the new one; if the file has no extension, the new one will be added. For example: IAmASoundFile.dat -> IAmASoundFile.wav IAmABitmap -> IAmABitmap.bmp Potestuj najpierw na jakiejś mniejszej próbie, czy detekcja działa tak, jakbyś oczekiwał.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...