Skocz do zawartości

serwal4

Stały użytkownik
  • Postów

    4855
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana serwal4 w dniu 30 Stycznia 2018

Użytkownicy przyznają serwal4 punkty reputacji!

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

7747 wyświetleń profilu

Osiągnięcia serwal4

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Unikat
  • Collaborator Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Week One Done
  • One Month Later

Najnowsze odznaki

133

Reputacja

  1. Witam, kurczaki, 1. post od 2018 roku :E A konto już 20+ lat... wspomnień czar...
  2. Doprecyzuję, bom post napisał nie-składnie a i wywołałem dyskusję gorącą: Auto będzie używane poza dojazdem do pracy, który nie odbywa się codziennie bo nie pracuję w każdy dzień tygodnia. W obecnym miejscu pracy, mimo żem z zadu*** od dobrych 7 lat Miasto nie robic nic żeby kierowcom ułatwić życie vel robi wszystko żeby z tych paskudnych bestii plujących tlenkami, spalinami itd. wyrzucić nas na rower. Jeśli mam walczyć o miejsce parkingowe 5-metrowym autem lub wbić się w haszcze jak dzik w sosnę no to... Kiedyś od takich rzeczy był Civic, który znosił dzielnie wszystko, potem była Vectra która robiła wszystko żeby ją znienawidzić także... A E38 jak rasowy Janusz wzięta w "podstawie" czyli 2.8 R6 w manualu; Zawieszenie tył (tuleje pływające / wahacze) ma zrobione 90tys (robione w DE w ASO na częściach ori), sprzęgło ma 90tys km (też wymiana w ASO BMW w DE), przednie zawieszenie ma jakieś ~10-15tys km; Hamulce świeże (klocki / tarcze / tarczobębny); Układ chłodzenia (termostat, pompa wody, chłodnica, przewody) ma ~50tys km. Jak to E38 ma w sobie - bak paliwa nowy bo stary przegnił; Łańcuch jeszcze nie dzwoni, single-Vanos jeszcze działa. Sprężarkę klimatyzacji oraz elektro-zawór + wisko reanimował również poprzedni właściciel. Z rzeczy na teraz to jedna sonda lambdy pada, do ogarnięcia linki hamulca nożnego (brak hamulca) + standardowa wymiana olei i filtrów. Z racji że nie chce robić tego na szybko czekam do urlopu (koniec lutego) gdzie auto będzie w pełni przygotowane do jazdy i będe wiedział na czym stoję. Jak coś wyskoczy do roboty, to się zrobi; Dostęp do części z ASO BMW też mam. Także z marcem auto będzie używane wszędzie, nawet dla "głupiej" przyjemności pojeżdżenia bez celu.
  3. Po sprzedaży Vectry uznałem że do pracy będzie klasyczny gruz, za to lata spędzone z VC chce sobie wynagrodzić: Do wiosny auto będzie przeglądnięte, sprawdzone - a póki co zimuje w garażu. Żadne tam 750 w longu ale po prostu odkąd jest w Polsce (2016.02) zimy nie widziało i widzieć nie będzie.
  4. Lekki odkop: Jeśli szukamy alternatywy dla Solówek, przy mniejszym budżecie - do odsłuchu przy PC: http://www.fenda.pl/pl/produkty/glosniki-20/r50/ Od 2 tygodni współ-użytkowane z 7C (7C odsłuch nie siedząc przy biurku) i cena / jakość dźwięku świetne; Dość że odnoszę wrażenie iż gra to lepiej (inaczej na plus) dla mnie niż 7C - pomijając brak zdolności do tworzenia aż takiego ciśnienia akustycznego jak 7C.
  5. Vectra C, 1.9 16V 150KM, 2005r; Skończone 26 lat, zamieszkanie wieś ~500 mieszkańców, powiat Tarnowskie Góry / woj. Śląskie; Pełne zniżki, zero szkód z mojej winy, kontynuacja; AXA via mBank: 1.11.16 -> 31.10.17: ~480zł (OC) AXA via mBank 1.11.17 -> 31.10.18: ~520zł (OC);
  6. Intel Core i7-8700K Coffee Lake 3,7 GHz s. 1151 Box + Cryorig H5 Ultimate ASRock Z370 Killer SLI DDR4 1151 Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB (2x8GB) 3000MHz CL15 black ASUS GeForce GTX 1060 DUAL OC 6GB GDDR5 DUAL-GTX1060-O6G. Adata SSD XPG SX8000 256GB M.2 NVMe 2280 Seagate Barracuda 2TB Fractal Design Focus G Window (FD-CA-FOCUS-BK-W) Thermaltake Smart SE 530W (SPS-530MPCBEU). Części dostępne w Proline (z prockiem włącznie), ~6170zł;
  7. T-Górskie: VC, Insignia czy Ceed to znam, kojarzę itd... Z okolic będzie już gorzej... no trudno :E
  8. Będę gonił kropkiem jak się go ogarnie, choć z 1.4 T-jetem nie mam co startować :E
  9. Z racji że VC nie ma co się chwalić to odświeżę nowszymi fotkami Kropka: GP z nami od 02.2016r, po roku, 6 miesiącach i 10 dniach autem nabite ~25tys km - co nie co do ogarnięcia wychodzi ale auto lekko nie miało...
  10. serwal4

    Seriale

    TWD oglądam na zasadzie: czekam na 3-4 odcinki, całość obejrzę w 30minut, czuję że niewiele straciłem :E To już Z Nation wychodzi na bardziej racjonalny serial o zombie...
  11. http://www.oponeo.ie/details-tyre/fulda-ecocontrol-hp-205-55-r16-91-v#137539246 http://www.oponeo.ie/details-tyre/dunlop-sp-sport-bluresponse-205-55-r16-91-v#137166484
  12. http://katalog.mroauto.pl/tecdoc-produkt/2345800-sprezyna-zawieszenia-kyb-rx5510/
  13. Nope, Mapa paliwa, dawki paliwa itd w pełni seryjna i w pełni poprawna / właściwa; DPF wyleciał bo działo się to cyklicznie, padło podejrzenie że DPF siada; Nie pomogło; Jedyne co w sterowniku było zmieniane to wylogowanie DPF, EGR; Jak wspomniałem, mapa paliwowa 100% seria, brak śladów wszelakich wirusów / boxów / pałer-boxów z DE; A robiła to (i auto ogarnia) osoba która "trochę" JTD / CDTI w życiu ogarnęła więc tu ufam że zrobione zgodnie ze sztuką; Natomiast jak wspomniałem, w listopadzie auto postało 4 dni nie ruszane (wyjazd nad morze), wróciłem do domu, autem do pracy i ... od połowy listopada spokój :E
  14. W zasadzie jedna rzecz, która od listopada / ~5000km sama ustała - dosłownie sama; Auto kompletnie losowo przelewało się paliwem przy rozruchu, kończyło się to - po ruszeniu - zamuleniem auta i przy wysprzęglaniu gaśnięciem VC; Po zgaśnięciu trzeba było 2-5 minut odczekać bo przy próbie rozruchu tj. nie dostawał paliwa, potem odpalał normalnie, jechał już normalnie; Pomagało też lekkie dodanie gazu po odpaleniu auta lub od razu zgaszenie i od nowa odpalenie; Na chwilę obecną zostaje (jak to wróci) sprawdzenie całego układu paliwowego ew. podmiana ecu / sterownika na inne; I tak w aucie na przestrzeni ~35tys km: - ogarnięte sterowanie turbo, sama turbina nie pluje olejem, ciśnienie prawidłowe - regeneracja 2x wtrysk + czyszczenie 2óch kolejnych + kodowanie + pomiary (800zł) - zaślepiony EGR + wyprogramowany - usunięty DPF + wyprogramowany - usunięte klapy wirowe - sprawdzone podciśnienia / pompa 'vacuum' - listwa wtryskowa paliwa / czujniki listwy sprawdzone - regeneracja klapy gaszącej (Opel elektronikę klapy umieścił na spodzie, w nieszczelnej plastikowej puszcze, ścieka sobie olej, dostaje syf...) - korekty wtrysków ok - wstępne odczyty pompy paliwa ok - wizualnie brak wycieków w komorze silnika, pomijając ubitą miskę olejową ostatnio - wykres na hamowni jak należy / 156KM / 320NM / przebieg krzywych wykresu czy momentu prawidłowy W zasadzie eksploatacja diesla :E
  15. O Vectrze nie wspomnę bo ekhm... no... Ale współ-używane Grande Punto 1.4 T-Jet 132KM/220NM (za hamownią, seria katalog 120KM), z maja 2009r; Zakupione używane / 1. rejestracja w PL 8go lutego 2016r z przebiegiem ~118tys km; Obecnie dobija do 138tys km na liczniku po lekko ponad roku; Na tej przestrzeni w sumie eksploatacja: - 2x zmiana oleju (5W40) z filtrem oleju - filtry kabinowy + powietrza - 4x cewka zapłonowa + 4x świeca - rozrząd + pompa wody - chłodnica W drodze drążki + końcówki, łączniki staba z gumami + sprężyny H&R -35mm + zbieżność; No i kolejna wymiana oleju;
×
×
  • Dodaj nową pozycję...