Skocz do zawartości

t_harry

Stały użytkownik
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Contact Methods

  • GG
    1844510

Profile Information

  • Skąd
    Lublin
  • Zainteresowania
    komputery :)

Osiągnięcia t_harry

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. dokladnie tak - ja zaproponuje ci kilka konkretnych propozycji 1 - idziesz do sklepu elektronicznego i kupujesz radiatorki(male, aluminiowe) pasujace mniej wiecej na takie stabilizatory jak masz na karcie, na allegro albo w jakims lepszym technicznym kupujesz tasme dwustronna termoprzewodzaca i masz wzgledny spokoj 2 - poniewaz i tak masz duzego niebieskiego zalmana, a kupic tak wysokie a jednoczesnie o malej powierzchni radiatorki jest trudno, kupujesz drugiego niebieskiego, i go kroisz pilka do metalu(tak zeby to gdzie masz wysokie piny wyszly z tego np 4 radiatorki na mosy), potem papierem sciernym nieco wygladasz krawedzie, kleisz go tak samo tasma 2stronna termoprzewadzaca 3 - nie cackasz sie i kupujesz specjalny zestaw tzw. radiatorow do mosfetow (aczkolwiek te stabilizatory moga byc wykonane nawet w innej technice, zargonowa nazwa sie przyjela) - i tu masz wszsytko w zestawie, ale drogo. kleic nie radze na stale(ciezko potem cos poprawic ;), jest jeden jeszcze problem z tym - bo te uklady wiecej ciepla emituja w strone karty niz na zewnatrz(od spodu maja metalowa okladke z napieciem i cieplem), wiec te radiatorki pomoga tylko troche, chyba ze znalazbys sposob na przymocowanie czegos takiego na 2 strone laminatu takze(z pominieciem elementow smd oczywiscie). no i na koniec moim zdaniem spaliles sprawe, ide o zaklad ze zalman niebieski i zolty w kwesti pasivvowania grafiki w kompie typu tower ida leb w leb, a niebieski tylko wiecej zawadza - powod prozaiczny, finy umieszczone sa pionowo w dol, a nie jak na mostku plyty poziomo, wiec ta dodatkowa powierzchnia sie marnuje moim zdaniem tak jak napisal tesz przedmowca - te uklady pracuja czesto i powyzej 100C, wiec sie nie uszkodza, co do PCB karty graficznej nie bylbym taki pewny - jazeli mozesz, zamocuj radiatorki(kiedys w lepszych plytach glownych np starszych soltekach i asusach, stabilizatory fabrycznie mialy spore radiatorki, teraz wyscig o najnizsza cene wykosil takie rozwiazania)
  2. witam, czy istnieje mozliwosc sterowania wentylatorami podlaczonymi do plyt abita z faneq pod kontrola linuksa? w windowsie jest do tego ladny kolorowy program, a czy uzytkowanicy linuxa moga powiedziec bye,bye ?
  3. no wpadlem na to - ale kto kupuje xeona na workstacje? (jezeli juz to chyba itanium, chociazi ntel znow z tym miesza) - a co do wielkosci - kiedy paslo haslo 3U, pomyslalem od razu o szafie - wiec pomysl wyciszania wydal mi sie bezcelowy, i przyznam bez bicia, ze 4U to max co widzialem, ale pewnie robia i wieksze - pulsar w koncu zdecydowal sie na opetrona i pewnie chodzilo mu o jakas w miare wypasiona workstacje - chociaz najchetniej poznalbym jego zastosowanie ;) no i wybacz mi zalozenie ze szafa rakowanie moze stac w pokoju - mieszkam w bloku, pokoiki po 10m, tu nie ma gdzie postawic szafy 19 cali ;)
  4. bylem dzisiaj chwilke w MM przy okazji innych zakupow, i tak sie zdarzylo ze moglem poogladac sonica(choc cena 149 jak na dzien dzisiejszy jest nieco przesadzaona) - to co rzuciolo mi sie w oczy, ze wszystkie egzemplarze - sztuk 6, mialy tak paskudnie niederobione 1-3 heatpipy - na koncu wygladaly jak zgrzane-wyciagniete zwezone - przez co ostatnie 4-5 blaszek wydawalo sie ze siedzi na slowo honoru ;( . czytajac zachodnie opisy ninja tesz widzialem, ze ktos sie przyczepil tych pierdzielniczkow pozakladanych na konce heatpipow, ze odpadaja, ze niedokladnie wykonane... posiadacze moga sie na ten temat wypowiedziec ? ma to jakis wplyw na praktyczne dzialanie ? na ergonomie? ogolnie ten sonic w MM wydal mi sie 5 razy gorzej wykonany i biedniej zapakowany niz lezacy obok beetle i big typhoon. zaopiniujcie prosze
  5. moge sie mylic, ale uwazam ze ten celeron nie ma mozliwosci zmiany czestotliwosci ani poboru mocy, a procesory intela prawidlowo utylizuja instrukcje HLT i nie jest potrzebne odlaczanie szyny sterujacej jak w starszych komputerach na amd, tak wiec na twoim miejscu nie spodziewalbym sie kokosow - podejrzewam ze system operacyjny jakiego uzywasz(nie napisales) i tak i tak zapodaje mu HLT, wiec cpuidle nic tu nie pomoze. moze ktos z wieksza wiedza w temacie skoryguje mnie
  6. yyy, nie do konca rozumiem - masz szafe rakowa(chociaz nie widzialem wiekszych niz 3U), szukasz chlodzenia dla xeona, wiec jaki interes w pasywie, skoro i tak pewnie masz zasilanie redundantne kolo 1kW, i pewnie jakas macierz dyskowa ?
  7. no jak juz napisalem, obieg powietrza mam raczej dosc dobry, ten plastyk co ci sie wylamal to czesc standardowego mocowania czy zapinki pod a64? jak juz pisalem mam s478, i na silentpc widzialem opinie recenzenta jakoby wlasnie zapinanie bylo b dobrej jakosci wiec twoj post troche mnie zmartwil...
  8. SUNON KD1209PTB3-6OC - dobrze wieje 66m3/h, jest praktycznie niezniszczalny(solidne lozysko kulkowe), i w miare cichy przy regulacji (nominalnie od 5 do 13,8V), przy 12V wieje na 2200rpm i troche halasuje, ale przy 5V jest przy w miare glosnym wentylatorze na proca nieslyszalny... no i zapomnialem o cenie - 15-20zl co uwazam za ok...
  9. nie napisales jaka ma miec grubosc wiec zalozylem, ze moze byc 20mm, wiec ja ci polece: SUNON KD1204PKV2, jest na nowoczesnym lozysku, obraca sie na ok 6000rpm przy 12V, ale pracuje w spektrum 5-13 wiec mozesz sie pokusic o spokojne wyregulowanie do swoich potrzeb, przy czym zauwaz, ze w nominale masz niezla wydajnosc 12m3/h i niski poziom halasu - ok 20 dBA - kupisz go w lepszych sklepach elektronicznych w cenie 15-20pln + koszt wtyczki ok 20gr-1pln jak ktos juz wczesniej pisal
  10. no skoro juz mam dosc solidne(mowie o wydajnosci) smiglo 12cm na tyle, to skladajac kompa planowalem wlasnie taka ewolucje w kierunku duzego radiatora zeby polaczyc funkcje smigla oboudowy i smigla procesora - ale jestem otwarty an propozycje, zwlaszcza te interesujace - tak jak mowilem, nie wykluczam podkrecania i zalezy mi na skalowalnosci (cicho i stabilnie w idle@std, ale jak podkrece smigla to komp sie nie spoci przy paro godzinnej kompilacji czy wizualizacji)
  11. witam jest sobie p4 3,2 (prescott, 100W grzala z tego co czytalem) na s478 w chieftecu medium tower, jest on teraz chlodzony boxem, czyli ani specjalnie wydajnie( w stresie do 60 i wiecej) ani specjalnie cicho, obudowa jest wentylowana dodatkowo sunonem 120x38(spowolniony, ale nadal niezle dmucha, nie jest bezglosny ale jest cichy). z nadchodzaca wyplata pomyslalem, ze warto zainwestowac w jakies konkretne chlodzenie - moj wybor padl na alternatywe thermaltake sonictower - podobno niezle spisuje sie jako "prawie pasyw", przy niezlym obiegu w obudowie(to raczej mam zapewnione), cena to tylko 115pln(za tyle znalazlem w angeli, mozna gdzies taniej ?) wiec nie jest tragicznie scythe ninja (1000) - w testach podobnoz bije na glowe sonica, nawet z minimalnym przeplywem powietrza, cena dosc wysoka(198, mozna gdzies taniej?), podobno super mocowanie cooler chcialbym zeby sie zmiescil na abita ic7, radiatorek na mostku jest ten aluminiowy a'la orb, ale ze smigielkiem wylaczonym - jest cieply, ale nie bziumczy, docelowo chcialbym aby w dzien smigielko 12cm chodzilo w trybie cichym(i tak niezle dmucha), ale to nie problem w czasie jakiegos dluzszego obciazenia zapuscic je na wiecej(na razie jade na selfmejdzie, ale predzej czy pozniej kupie regulator na przod), w nocy gdy halas otoczenia spada, a ja ide spac - optymalnie byloby moc wylaczyc smiglo, lub skrecic je na maxa w dol. jak zapewne zauwazyliscie chodzi mi o cichy, ale skalowalny pc - obecnie po odpieciu abita glowne zrodla halasu to box, sunon 12cm widze jako kwestie regulacji. cyrkualcja w obudowie jest niezla - na grafike od spodu dmucha ruslan 8cm @7V(zamocowany na elastycznym ramieniu selfmejd jest nieslyszalny w porownaniu do boxa - ten go totalnie zaglusza) - z przodu 2 sunony 8cm @ 5V(model niskoobrotowy - czasami wpada w jaks dziwna wibracje, ale ogolnie tesz ich nie slychac) leniwie przepychaja powietrze. prosze nie pisac mi, ze mam g... warte smiegielka, tylko doradzic ktory z radiatorow warto brac, w zasadzie czy warto doplacic prawie 100zl do ninja. dziekuje z gory za wszelkei opinie i porady, pozdr serdecznie forumowiczow i przepraszam ze troche przynudzilem ;)
  12. t_harry

    Abit IS7 i IC7

    witajcie posiadam abita ic7 - wydaje mi sie ze jest to juz ta nowsza wersja - na mostku polnocnym mam aluminowy radiator ala orb a w srodku maly glosny wiatraczek - myslalem o uciszeniu tego ustrojstwa i moj wybor padl wlasciwie na revoltec northbridge freezera(nie chce mi sie bawic w dorabianie zapinki do zalmana, po trosze boej sie uszkodzic odsloniete jadro chipsetu) - jednak kiedy na niego patrze wydaje mi sie ze nie nalezy on do demonow wydajnosci(malo grubych finow) - zaczalem sie zastanawiac - czy ten pierwotny cooler - z wylaczonym/wyjetym smiglem - nie bedzie wydajniejszy jako goly radiator od tego revolteca? obecnie fsb to 200MHz - komp jest wystarczajoco szybki i na razie nie bawie sie w podkrecanie, a zalezy mi na ciszy - jest ktos kto uzywa ic7 z wylaczonym smiglem ?, moze ktos porownywal temp np na firmowym bez smigla i tym revoltecu ? sorki jesli gdzies sie to powtorzylo, ale ten topic ma juz 51 stron, trudno o ogarnac - zwlaszcza ze jest w nim mowa o 100 roznych rzeczach... pozdr
  13. AHA - NIE POLECAM CPCAHA - NIE POLECAM CPC radze poczytac watek przyklejony - a dla niedowiarkow odwiedzic prezentacje na bronowicach w krakowie, no i cena 30zl w momencie gdy za 50 mozna miec przynajmniej normalny blok na bloki.pl jest nieodpowiednia - pudeleczko z blachy miedzianej mozna zrobic lepiej i znacznie taniej, taka cienka blaszke mozna lutowac zwyczajna lutownica i przynajmniej normalne rurki zrobic(min 9mm wew...)
  14. jak uwazasz - ja bym kupil po prostu bloczek/zapinke + ew. pompke jak nie masz pomyslu gdzie kupic(dobre sklepy zoologic zne ew markety ogrodnicze...) - waz cell fast 12mm mozna kupic no problemo w obi, zaciski po 1zl w polmozbycie, po 90gr w sklepie metalowym, ja bym przemyslal wiekszy pojemnik - tzn najwiekszy jaki ci bedzie odpowiadal... mam taka pompke i moim zdaniem na poczatek wystarczy, jak chcesz zrobic funkcjonalen i dobre krocce to kup w sklepie z agregatami ogrzewania rurke miedziana 12mm wewnatrz - jakies grosze od metra..., ew. kolanka co by sie weze nie giely obi tesz jakies grosze.. prosty rachunek w tym zestawie placisz ok 50zl za: 2 metry weza(4-5zl w obi), 4 zaciski(3,60 w metalowym), pojemnik(ja kupilem w realu pewnie gorszy ale daje rade za jakies 5zl) - prosty rachunek w zestawie przeplacasz te 35-40zl, no i ja bym wolal miec wiekszy kawalek weza na ew. poprawki, zaciskow bedziesz potrzebowal i tak wiecej, a pojemnik wolalbym wiekszy... z ciekawosic - jaka w koncu chlodnice wybrales ?
  15. popatrz jaki pojemnik ci sie zmiesci w budzie i wez najwiekszy jaki sie da - lepiej wytlumisz pompke i bedziesz mial bardziej bezwladny uklad... kup w supermarkecie a pompke w zoologicznym sklepie... pompka ma wylot 12 i takich ja ci radze uzyc... obi cell fast kolo 2zl za metr - wystarcza ci 2,5 metra max... podobno te zapinki nie sa najlepsze, poczytaj forum - sprawdz czy na pewno nie masz otworow(jaka to mobo), zastanow sie czy nie lepiej kupic wiercony blok z bloki.pl - bedzie tanszy, dostaniesz zapinke do soketa, skoro nie chcesz krecic to north star wystarczy (u mnie na podobnym wierocunm bloczku mam temp max 44C a chlodze w sumie 100W, ty bedziesz chlodzil 65W i bedziesz mial mniejsze opory bo ja mam w ukladzie tesz gpu...) nie kombinuj bierz black ice pro na bloki.pl albo coolteka na mcs.pc.pl- spoko to zamontujesz w budzie bez ciecia blach(napisales, ze sie nie palisz do majsterkowania), na to ew. smiglo 120mm i masz spokoj... IMO chlodnica to najwazniejszy elemnt WC...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...