Skocz do zawartości

hary

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    5864
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O hary

  • Urodziny 11/13/1986

Contact Methods

  • Strona WWW
    http://
  • GG
    0

Profile Information

  • Skąd
    Z równań Maxwell'a
  • Zainteresowania
    Moje zainteresowania.

Ostatnie wizyty

6561 wyświetleń profilu

hary's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

-3

Reputacja

  1. hary

    Codzienność za kierownicą

    Bosz... W której sekundzie filmu człowiek w mercedesie spycha kogokolwiek na pobocze? No i jakie podłe przekręcanie czyichś słów. Ja jestem za tym, żeby koleś odpowiedzialny za całą sytuację (czyli ten w porsche) poniósł karę z całą surowością, ale żeby nie dochodziło do absurdów że ciągnie za sobą jednego typa zupełnie bez winy w tym zdarzeniu i drugiego, który też by nie uczestniczył w wypadku (aczkolwiek stworzył realne zagrożenie) gdyby porsche mu nie wjechało w tyłek. Kara powinna być adekwatna do przewinienia, a nie na pokaz. O widzisz, a ja już parę ładnych lat jeżdżę dzień w dzień i nawet pouczenia nie dostałem jak do tej pory. Są momenty i miejsca gdzie można sobie pofolgować i nikt nikogo nie będzie za to ścigał, nawet są miejsca że można całkowicie bezpiecznie wyprzedzać pomimo ciągłej, ale jak się wjeżdża w wiochę na trasie to się zapina tempomat na 55 i kula ten kawałek spokojnie. Tak ochoczo krytykujesz, a może sam stwarzasz podobne albo większe zagrożenie jak człek w mercedesie z filmu poddawanego do dyskusji. Tylko jakoś nie widzę wielkich chęci rezygnacji z uprawnień i oddawania się w dyby.
  2. hary

    Codzienność za kierownicą

    Nie trzeba być tytanem intelektu, żeby obejrzeć nagranie i wyciągnąć samemu wnioski zamiast dawać się manipulować nagonce mediów. Kierowca Mercedesa nie możne odpowiadać za kolegów, którzy jechali daleko za nim, to jest po prostu absurdalne. On sam nie stworzył najmniejszego zagrożenia w tym miejscu, które widzimy na filmie. Jedynie popełnił wykroczenie przekroczenia linii ciągłej. A przypominam, ze nikt nigdzie nie pokazał innych nagrań z rzekomym "urządzaniem wyścigów". Powinien dostać tylko mandat za dane wykroczenie drogowe i tyle. No i gdzie tam gesty ruch widzisz? Ale to kierowca Cayenne nie zachował żadnego odstępu, wiec to raczej Cayene zaskoczył kierowce Ferrari i uniemożliwił mu bezpieczne zakończenie manewru. Siedzenie na du*ie podczas wyprzedzania na jezdni dwukierunkowej to jeden z najgorszych pomysłów na jakie można wpaść. Wyprzedzający musi dokładnie widzieć co się dzieje przed nim na pasie o przeciwnym kierunku ruchu! A liczenie ze "zmieścimy się w trojkę" to żadne pojecie o jeździe. Ja natomiast nie doprowadziłbym do podobnej sytuacji jadąc jakimkolwiek samochodem, bo tak jak pisałem wyżej, trzeba widzieć się dzieje z przodu. Osz Ty piracie, pewnie jeszcze podczas manewru przekraczasz prędkość, powinieneś gnić w Sztumie. :P
  3. hary

    Codzienność za kierownicą

    A skąd wiesz? Jechałeś za nimi? Moim zdaniem jechali albo daleko z przodu, albo trochę z tyłu, albo inną drogą - i to są jedyne opcje, które możemy przypuszczać z pewną dozą prawdopodobieństwa. A widząc fotki aut jakie tam były na tej imprezie, to trzeba być naiwnym żeby wierzyć, że cała reszta jeździła grzecznie max 90 poza terenem zabudowanym. Takie rzeczy się nie zdarzają.
  4. hary

    Codzienność za kierownicą

    Szkoda strzępić ryja. :) A na wycieczce było ich więcej niż trójka, dlaczego nie zamknęli wszystkich? Teraz to w ogóle kierowca mercedesa - okazuje się - ponosi całą winę, bo gdyby nie wyprzedzał, to kierowca porsche jechałby grzecznie i przepisowo, a przez chłopaka w merolu dostał małpiego rozumu. Rewelacja! :D
  5. hary

    Codzienność za kierownicą

    W jaki sposób kierowca będąc na swoim pasie, kilkaset metrów za miejscem zdarzenia przyczynił się do zgonu tego "kolesia" jak go nazwałeś? :) Może jeszcze powinni zamknąć wszystkich w promieniu 500 metrów, profilaktycznie. :) Jestem z tych, co jeżdżą adekwatnie do możliwości - samochodu, drogi, warunków, czasami szybciej niż dopuszczalna na danym odcinku, a czasami wolniej. Ale w internecie to wszyscy jak zwykle jeżdżą przepisowo, nie przekraczają prędkości i jadą za rowerzystą kilometr, czekając aż się skończy linia ciągła, żeby legalnie wyprzedzić z przepisowym odstępem 1m.
  6. hary

    Codzienność za kierownicą

    Z tym że karanie pierwszego czymkolwiek powyżej mandatu za przekroczenie linii ciągłej i (być może, bo znaku na tym konkretnym nagraniu nie widać) zakazu wyprzedzania, o ile nie ma kupy innych nagrań pokazujących jak rozrabia - a nie widziałem - jest niesprawiedliwe, sprawne mocne auto, długa prosta z dobrą widocznością, pusto z naprzeciwka. Karanie więzieniem kierowcy Ferrari też dosyć dyskusyjne, gdyby nie debil w porszu to też mógłby bezpiecznie zakończyć manewr, aczkolwiek już na lekkim przypale. Z mojego punktu widzenia, oprócz rannych i ofiary śmiertelnej to kierowcy zarówno mercedesa jak i ferrari są ofiarami idioty w prosiaku, który nie trzymał należytego odstępu. Osobiście trzymam kciuki, żeby surową karę poniósł tylko ten jeden.
  7. hary

    Auto Do 60k

    Póki co to z plastikami mam wrażenie, że się jednak cofnęli krok w tył, miesiąc jeździłem Megane IV i śmiało stwierdzam, że u mnie w Megane III/Ph3 jakoś lepiej te plastiki wyglądają. Meg IV chyba nawet głośniej skrzypi.
  8. hary

    Codzienność za kierownicą

    Jeszcze wracając do tematu wskazań komputera w Renault, od paru tygodni jeżdżę zastępczym Meg IV 1.6SCe, dzisiaj zalewałem pod korek i też dokładnością nie grzeszy, 9.9L/100km komputer vs 10.9L/100km przy dystrybutorze, 100% miasto.
  9. hary

    Codzienność za kierownicą

    W tych Megankach "to zależy" z tego co czytałem, Ty masz chyba ph2 i tam jest dobrze skalibrowany ten licznik. U mnie w ph3 1.2TCE komputer zaniża jakiś 0,75L/100km (a przynajmniej na tym silniku co tam był, zobaczymy co się stanie jak wreszcie odzyskam swoje auto z fabrycznie nowym motorem, może wtedy będzie się zgadzało :P).
  10. hary

    Codzienność za kierownicą

    No to nie jest tak do konca, owszem, oznakowanie ustap pierwszenstwa jest na wjezdzie wiekszoci rond, ale zajmowanie pasow ruchu jest juz regulowane przez przepisy ogolne. Czyli dojezdzajac do ronda musisz ustapic pierwszenstwa osobom poruszajacym sie juz po pasie ruchu drogi z pierwszenstwem, na ktory chcesz wjechac, natomiast osobe zmieniajaca pas ruchu obowiazuje przepis mowiacy, ze zmieniajac pas ruchu ma obowiazek ustapic pojazdom wjezdzajacym na ten pas ruchu z prawej strony (nie ma roznicowania, czy jest to wjazd z innego pasa ruchu, z drogi podporzadkowanej). Jesli byloby inaczej byloby to znakomite narzedzie do wymuszania odszkodowan, na przyklad na skrzyzowaniach z zielona strzalka - jedziesz pasem srodkowym/lewym, widzisz ze ktos wjezdza z podporzadkowanej na zielonej strzalce wiec myk, na prawy i pieniazki z OC tego wjezdzajacego z prawej. :) Na szczescie to tak nie dziala. :)
  11. hary

    Codzienność za kierownicą

    Nie ma czegoś takiego jak to, że pas po lewej służy do tego czy tamtego, póki nie ma odpowiedniego oznakowania stosujesz przepisy ogólne, a takie nie precyzują do czego służy ten pas. W polskich warunkach, jak zjeżdżasz trzecim zjazdem, to najpierw musisz zmienić pas na zewnętrzny i dopiero z tego pasa zjechać, nie możesz go ot tak sobie przeciąć bo to jest proszenie się o dzwona. Co jeśli ktoś szybko wjedzie wjazdem numer dwa na prawy pas? Musisz go przepuścić i tyle, bo on może Cię wyprzedzać tym pasem i wcale nie wymusza żadnego pierwszeństwa, póki jesteś na lewym on spokojnie może sobie ten prawy zająć, co więcej wjeżdżając na ten pas z prawej strony ma pierwszeństwo przed Tobą przy zajmowaniu tego pasa.
  12. hary

    Codzienność za kierownicą

    No ale to już ludzie muszą myśleć, jak jest duży ruch, to się korzysta z całej dostępnej przestrzeni. Czy to rondo, czy droga na której trzeba pojechać na zamek bo się zwęża, jak nie potrafią myśleć to będą stać w korkach na prawym pasie. Jak jest rondo, na którym trzeba bardzo usprawnić ruch, bo ludzie sami nie dają rady, to się stawia znaki i maluje odpowiednie oznakowania, a nie zmienia przepisy ogólne. Moim zdaniem jakby u nas dali pierwszeństwo przy skręcaniu z lewego pasa w prawo to dopiero by się porobiło, ale jak żyjesz w kraju, w którym można z wewnętrznego pasa zjeżdżać z ronda to ok, ale przepisy mogą różnić się między krajami, więc jak wjeżdżasz do PL to obowiązuje polska ustawa. Tak z ciekawości - jak jest skonstruowany przepis w tym przypadku?
  13. hary

    Codzienność za kierownicą

    Niby dlaczego te konkretny przepisy dotyczące rond są kulawe i przeczą zdrowemu rozsądkowi? To jest dokładnie tak samo jak z jazdą po innych wielopasmówkach, jak masz pusty prawy pas to jedziesz prawym, na inne pasy wskakujesz dopiero jak się robi gęsty ruch i nie ma sensu żeby wszyscy gnili na prawym. Ale z tego co widzę tutaj niektórzy to wyznają jakieś alternatywne podejście do przepisów ruchu drogowego, pewnie linie ciągłe przed zakrętami i ograniczenia 50 albo 70 przed skrzyżowaniami poza terenem zabudowanym też kulawe i tylko dałny się stosują. :)
  14. hary

    Codzienność za kierownicą

    Może być nawet 8 pasów i 15 wjazdów, cały czas można sobie jeździć w kółko po zewnętrznym, choćby dla zabawy. :) No chyba że jest oznakowanie precyzujące jak wygląda organizacja ruchu na tym konkretnym rondzie.
  15. hary

    Codzienność za kierownicą

    Jak najbardziej poprawne zachowanie na standardowym rondzie, może nie najbardziej kulturalne, ale zgodne z obowiązującym prawem. Lepiej niech jadą w kółko prawym pasem, niż mają zmieniać pas ze środkowego na zewnętrzny na pałę i się ładować w boki innych samochodów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...