Skocz do zawartości

jahras

Stały użytkownik
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jahras

  • Urodziny 05/15/1990

Contact Methods

  • GG
    8099873

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia jahras

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Mój obecny to TD-W8901G. Wszedłem w pierwszą stronę na Google i faktycznie widnieje tam RJ-11 jako gniazdo ADSL. Nie wiem dlaczego ciągle myślałem o RJ-14. Dzięki za pomoc. Jeśli ktoś miałby chęć polecić coś do 300zł to chętnie przeczytam. W grę wchodzi tylko TP-Link, bo nie chcę się uczyć nowego oprogramowania. Gniazdo RJ-11 i cztery gniazda RJ-45. Więcej nie chcę, bo moja linia i tak obsługuje tylko 2 megabity, a sieć LAN nie wymaga szybkiego transferu danych.
  2. 1. Orange 2. adsl 4. 200-400zł, lecz w stronę 200 czyli ok. 300zł 5. powierzchnia nie mia znaczenia, długość przewodu telefonicznego to ok. 10m 6. Beton, ilość ścian w zależności od ułożenia DRUGIEGO laptopa, od 2 do 4 7. Trzy 8. Skończyłem technikum informatyczne z egzaminem na pięć. Ale to było dawno :) To wszystko. Nie wiem jak prościej to wyjaśnić. Po prostu chciałbym się dowiedzieć, czy RJ-14 można z powodzeniem wpiąć do gniazda WAN. Albo w inną stronę, jeśli ktoś mógłby mi dać link do jakiegoś routera z gniazdem typu RJ-14, to już sam bym sobie poradził. Właśnie cały kłopot w tym, że nie wiem czy RJ-14 "wejdzie" do gniazda WAN i będzie to działało jak 10 lat temu :) Z tego co napisałeś rozumiem że jednak RJ-14 ma mniejszą wtyczkę. Więc jak w dzisiejszych routerach podpiąć do nich kabel telefoniczny RJ-14? :(
  3. Z grubej rury, zepsuł się mi pstryczek od zasilania w routerze, potrzebuję kupić nowy. I teraz zdębiałem, godzinę przeglądałem oferty sklepów i nigdzie nie widzę w routerach gniazda RJ-14. Jest tylko gniazdo WAN. W temacie informatyki już jestem emerytem więc... :( Od razu konkret, czy ono pełni taką samą funkcję, jak gniazdo do podłączenia kabla telefonicznego do routera? Z tego co wiem te drugie ma 4 żyły, ale jest też chyba mniejsze, więc już się pogubiłem. Nie chcę wywalić 3-.4. stów na router a później nie móc do niego podłączyć przewodu. Dzięki za pomoc...
  4. Kablem zakupionym był DVI-DVI, ale mniejsza z tym. Koniecznie chciałem mieć połączenie DVI NA CZYSTO, nie dało się więc DSub-DVI tylko wchodziło w grę., Zrezygnowałem i w ruch poszła nowo zakupiona przejściówka DVI-HDMI. Cóż, sam sobie poradziłem, tylko nie tak jakbym chciał. Temat do zamknięcia. P.S. Ważne że działa na tym gruchocie. P.S.2 jak telewizor z ~2016 roku może nie mieć złącza DVI? :P
  5. Od początku. Jak w temacie, stary złom z 2007 roku. Karta graficzna to GTX260. Ma dwa wyjścia DVI oraz jedno S-Video, z którego do tej pory korzystałem. Nie mam pojęcia kiedy, ale piny w kablu od SV się wykrzywiły po ostatnim czyszczeniu i za cholerę nie idzie ich naprostować, nawet najtwardszym noże, co mnie super zdziwiłom. Połączenie: karta do TV przez SVid (do tej pory). SVid w tej leciwej karcie wygląda nienajfajniej, pomyślałem, kupię DVI-D i już. [gluteus maximus]! Ten telewizor, jakiś chyba pięcioletni, Hanspree,e modelu nawet nie podaję z oczywistych względów (no name). Mimo że ma HDMI, o matk,o nawet USB etc, za cholery nie ma DVI. Ma tylko VGA (D-Sub żeńskie). Kupiłem oczywiście przewód DVI-D - DVI-D, ale kupiłem go zanim nie sprawdziłem że to ustrojstwo nie ma takiego gniazda. Więc dwa proste pytania: 1. Kabel HDMI - DVI-D? (Czego chiałbym uniknąć). 2. Mając te żeński przewód DVI-D, czy gdy go wepnę w kartę, drugim końcem w przejściówkę do żeńskiego gniazda, a samą przejściówkę męskim do żeńskiegoi w telewizoirze, czy toi zadziała? (Strasznie nagmatwałem ale prościej nie potrafię). Nie pisałbym tego posta, gdybym wolał wydać 6 tysi na nowy zestaw niż 6 zł na przewód/prerzejściówke :P
  6. jahras

    Jaki dysk twardy?

    Wybrałeś już coś? Mam obecnie taki sam dylemat. Do wyboru: Western Digital WD Blue WD30EZRZ Western Digital WD Red WD30EFRX HGST Internal Drive Kit 0S03661 Blue raczej odpada ale jeszcze nie wiem na 100%. Wolę dołożyć ~100PLN na Red'a. Z kolei od Reda do HGST już tylko 6 dych i coraz bardziej skłaniam się ku tej ostatniej opcji. Testów rzetelnych nigdzie nie mogę znaleźć. HGST jest na pewno liderem niezawodności, ale nie wiem czy tyczy się to również tego segmentu cenowego. Nigdy nie miałem i nie znam nikogo kto by używał dysków Hitachi, a mój WD Caviar Blue (stary) śmiga już 9-ty rok :) Brałem jeszcze pod uwagę tego Deskstara od HGST którego wymieniłeś, ale tylko 2 lata gwarancji, a na IDT 0S03661 - 3 lata. Cena ta sama.
  7. Oczywiście jest to prawda. Po prostu boli fakt, że praca wykonana w pięć minut wygrywa z pracą, na którą poświęcono dwa dni (i nie ma to nic wspólnego z "szybkością tworzenia" wynikającą z doświadczenia). Cóż, świat jest brutalny...
  8. Padła już taka wypowiedź, ale powtórzę raz jeszcze, bo zalezy na tym z pewnością nie tylko mnie. Miło by było gdyby zostały ujawnione prace, które nie dostały się do trzeciego etapu. Kiedy patrze jakie prace zakwalifikowały się do finału zżera mnie ciekawość zobaczenia tych odrzuconych.
  9. Mam wrażenie, że postawiono przede wszystkim na wklejenie loga i kilku napisów do odpowiedniego obrazka. Zostaje głosować, z prac 1, 3, 7, 10 głos poszedł na siódemke. Są prace nie spełniające regulaminu (rozdzielczość), ale już się nie odzywam... :)
  10. Zgadzam się w 100% z powyższym. Wymagany staż w serwisie byłby jak najbardziej na miejscu. Co do samego głosowania, lepiej byłoby pisemnie (w poście). Chociaż z drugiej strony jest baza danych z zapisanymi głosami.
  11. Została niecała godzina ale może się jeszcze przyda. To jest chyba Handel Gothic, ale ciężko będzie pobrać tą czcionkę za darmo.
  12. Ja mam pytanie z innej bajki. Skoro można przesłać 3 prace, to czy wszystkie 3 mają mozliwość przejścia do drugiego etapu? Wtedy mogło by się zdarzyć tak, że jedna osoba wygrałaby więcej niż jedną nagrodę, ale to akurat każdemu się spodoba :) Po prostu chcę mieć pewność, że komisja, której spodoba się moja najgorsza praca nie odrzuci pozostałych dwóch (wg mnie lepszych) tylko dlatego, że przejśc może jedna. Sam już się zamotałem, ale chyba wiadomo o co chodzi
  13. Dzięki za radę. Niestety jestem zielony i nie wiem jakie powinny być napięcia dla dysku. Co do zasilacza, mam Tagan'a EasyCon (TG480-U15) działającego w trybie split i nie chce mi się wierzyć, aby po półtora roku użytkowania tak bardzo stracił na jakości. Prędzej doczepiłbym się jakości przewodów SATA, ale to z zasilaniem ma chyba mało wspólnego. W każdym razie pomierzyć napięcia rzeczywiście warto. Byłoby miło gdybyś dorzucił więcej szczegółów...
  14. Wstyd, że nie wpadłem na to, żeby sprawdzić czy dysk pracuje w trybie DMA... Bad faktycznie jest. Wrzucę jeszcze wykres jako ciekawostke: Thx za pomoc.
  15. Cała sprawa zaczęła mnie już przerastać, więc proszę o pomoc, ale po kolei: Problem zaczął się jakiś tydzień temu, dysk zaczął wydawać dziwne dźwięki (pyknięcie + taki świst), na moje ucho zaczął się po prostu restartować, a ten świst to dźwięk rozpędzanych talerzy. Miało to miejsce podczas pracy na XP'ku, temu "restartowi" towarzyszyło zatrzymanie muzyki grającej w tle itp. wszystkiego co było czytane z dysku, trwało to 2-3 sek. po czym wszystko wracało do normy. Później problem stał się poważniejszy, już przy bootscreenie dysk się krztusił, często musiałem resetować komputer po kilka razy, zanim winda zdołała się załadować. Zauważyłem też, że transfer znacznie się pogorszył. Dysk C na którym siedzi system ciągle posiadał błędy (pewnie przez te restarty). Po tym wszystkim zrobiłem format dysku C i zainstalowałem XP'ka. 2 dni cieszyłem się brakiem problemu, ale później zaczęło się to samo. Defragmentacja + pełne skanowanie chkdskiem nic nie pomogło. Zmieniałem kabel od zasilania, też nic. Kabla sata na razie nie mam możliwości wymienić. Restarty dysku już raczej nie występują, ale martwi niski transfer. Zrobiłem test HD Tune i zdębiałem. Liczę na pomoc i wytłumaczenie co sie dzieje. Screeny:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...