Jump to content

max6ter

Stały użytkownik
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralna

About max6ter

  • Rank
    Uczestnik
  1. Witam! Mam kilka pytań, wątpliwości, które chciałbym rozwiać przed zakupem dysku SSD do mojego PC. Na początek kilka informacji. 1. Specyfikacja to Q9550 + MSI NEO2 FR (P35) + 8GB RAM + GTX660 + HDD. Płyta posiada złącza SATA2. 2. Chcę kupić dysk SSD 500GB w cenie max 400zł. Moje wątpliwości to: 1. Rozumiem że SATA2 będzie ograniczać w jakimś wymiarze prędkość dysku ale z tego co czytałem to liczy się również parametr IOPS na który złącze nie ma wpływu? 2. Czy warto kupować kartę PCI ze złączami SATA3 skoro pewnie na mojej płycie port PCI będzie i tak ograniczał prędkość? 3. Czy lepiej kupić Cruciala MX500 który jest na TLC czy Samsunga 860 EVO który jest na MLC? Czy ja źle odczytuję co jest napisane w specyfikacjach bo nie ograniam do końca tych zapisów VNAND 3 bit MLC? ***(Sprawdziłem i to jest kpina z kilenta wciskać taki kit ze strony samsunga, 3 bit MLC znaczy tyle co TLC)*** Dziekuję za pomoc i pozdrawiam :)
  2. Witam! Co jakiś czas nie z gruchy ni z pietruchy znikają mi głośniki z panelu sterowania i pozostaje w opcjach urządzeń do odtwarzania tylko SPDIF out i Internal AUX jack. Jedyne co pomaga to kompletna reinstalka sterów, konsoli i drv, alch i badziew do aktualizacji może pozostać. Co powoduje taki stan rzeczy i czy można to naprawić inaczej (nie tracąc tyle czasu na instalację sterów)? Windows 7 64bit, zaktualizowany, sterowniki najnowsze ze strony creative (2.18.0015), karta X-Fi XtrGamer.
  3. Witam. Mogę odkupić tanio od qmpla zestaw: MEDUSA STATION 5.1 SL-8796-SSV. Nie miałem jeszcze słuchawek 5.1 a więcej jak 100 zeta nie mam a te mogę mieć nawet taniej. Niestety jeszcze nie miałem okazji ich posłuchać z braku czasu. Opłaca się brać taki zestaw? Z tego co czytałem na necie to jakieś problemy z basami są w tym zestawie.
  4. Oj przestańcie się już kłócić o SLI. Prawda jest jedna... SLI jest mniej poręczne niż 1 karta mocniejsza. Więcej prądu (+/-), więcej ciepła (70c x2??), mniejsza kompatybilność (taaa wszystkie gry śmigają z SLI na 100% mocy... right a dolina Muminków jest pod Zgorzelcem)... Jak ktoś lubi dla szpanu to śmiało... jak ktoś nie to shut up. Ja tam wole single GPU. Poczekam aż SLI dopracują... right... ile to już lat? xD Co do 2GB-4GB pamięci... już nie przesadzajmy... Miałem długo 2GB and XP/Vista/Win7. Pomijając Vista to nie ma na co narzekać... naturalnie gry się szybciej wczytują ale to jak rajcować się że Windows ładuje się w 30 s a nie w 33s... BTw. Win7 zwalnia większoć pamięci jak zapuszcza się gierkę... Jak kupować dziś pamięć do nowego kompa to naturalnie poniżej 3GB nie ma co schodzić (jak się zamierza korzystać z sysa x64 to można się pokusić o 4GB. Nie ma jednak parcia żeby upgadować 2GB na gwałt - no chyba że ktoś lubi tak jak ja - trzymać Operę w tle z 20 kartami xD. :P Karta Gigabyte z 1GB z Proline powinna zjawić się u mnie w poniedziałek... Mój kochany 8800GTX sie już wysłużył... nie chce ktoś chłodzenia HR-03+ do GTXa kupić? xD
  5. Kupiłem ostatecznie dysk 1TB. Dysk nie sformatowany, nie podzielony - 0 danych. 0 badów. Czy z dyskiem jest ok? Wiem że to syntetyczny test ale na dysku do którego nic nie powinno sie odwoływać pojawiają się te dziwne skoki. Się nie znam na tym - co zaznaczam zawczasu. Dodam że robiłem kilka testów, także HDTachem i te skoki pojawiają się zawsze ok 30%, 60% i 90%.
  6. Chce mieć jeden dysk (lub dwa -zobaczymy jak wyjdzie) ale F2EG (greenpower roxxx ;]). Jaki konfig lepiej wypada wydajnosciowo (ŻADNEGO sRAID 0) ? 2x500GB za ok 400 zl 1x 1TB za ok 330zl czy moze: 1x 1TB F2EG i jakiś mniejszy na system (czy ,HD321KJ 320GB 7200prm 16mb cache, ncq, ahci on, będzie dobry?) Nie jestem na bierząco na tyle by wyrokować co jest lepsze ale wiem że WD najlepsze to 640GB a srajgejty są do testów zderzeniowych tylko. Jakby był ktoś tak miły i podrzucił ew. artykuł na temat dzielenia takich 1TB potworów na partycje to byłbym również wdzieczny. pozdrawiam! EDIT: Jeżeli temat był to znaczy że nie wyczerpał moich oczekiwań co do informacji :] gdyż szperałem na forum ze 2h z użyciem szukajki.
  7. Mam taki sam problem i nie mam pojecia jak go rozwiazac... Zeby nie bylo niedomowien to naprawde identyczny!
  8. Bios zmieniony na 1.A1 (tudzież 1.10 - jak kto woli ;]). Pamieci poszły - Proc: e6600 333x9=3000 1:1,6 1066 5-5-5-15-51-5-5-5-5. Memtest 0 errors... :} Jak zmniejszam timingi bardziej to sypie bledami. V - 2,1(albo 2,2 nie pomne) (speedfan upiera sie ze jest 2,03V czy mam 2,1 czy 2,2, hmmm) Pytanie tylko mam co do wydajnosci... Ogolnie jest zauwazalnie szybciej (glownie pewnie przez 4GB ale i przez takty tez). Everest natomiast pokazuje wyniki ok. 7500 odczyt, 6000-6500 zapis, bodaj 6000-6500 copy i 64ns... Biorac pod uwage ze to syntetyk pytam sie czy wyniki sa ok?
  9. Posiadam plytke z FR i biosem 1,3. Zasilka Chiefa bodaj CFT-560A-12C dotychczas bez problemow. E6600 333x9 na def. Eist, SS wylaczone. Na plytce 8800GTX hr-03+, proc z Mugenem, wentylacja budy bdb (s-flexy 1600, fander etc). Mialem pamieci 2x1gb OCZ Platinium Rev. 2, chodzily 1:1,25 832 4-4-4-12-38-12-12-12-12 bodajze 2,1v. Ostatnio kupilem A-data EE Vitesta 2x2GB 1066+. i chodza tak samo jak OCZ bez problemow ale... nie chca za cholere wstac na 1066. Niewazne czy proc ma 333x9 i dzielnik 1:1,6, czy 355x9 1:1,5, napiecia ustawiane od 2,1v do 2,3v, timingi 6-6-6-18, 5-5-5-15 (wszystko na alpha 38-12-12-12-12 lub 38-5-5-5-5, lub 28-12-12-12-12 lub 28 i 5, nie probowalem tylko dac wiecej niz 38) a i tak nie wstaja. Po kilku probach kompa albo trzeba odlaczac wtyczke i Cmosa resetowac albo wstaja z komunikatem ze o/c jest be, czasami zmieniaja sie (samoczynnie) takty proca na wyzsze/nizsze, napiecia na NB/SB skacza do maks wartosci, pamieci zmieniaja dzielnik etc. Dodam ze dotychczas NB/SB mialy napiecie def. - moze tu jest problem? Mecze sie z tym od paru dni i nie mam juz pomyslu jak sprawic zeby chodzily na 1066+ przy timingach 5-5-5-15 (alphy to dla mnie nadal czarna magia :(). Zakladam ze moze chodzic o zmiane BIOSu na 1,6 lub wyzszy... ale ktory? :P Ubiegajac pytania: dlaczego 1066? Kupilem okazyjnie - za 200zl - roznica w cenie pomiedzy 800 a 1066 byla wiec na tyle niska ze zakup byl oplacalny. ;]
  10. PCI moze dlawic kartę. Dysk mam podobny (o ile nie taki sam) ale jako drugi w kompie - Visty bym na nim nie postawił bo to by byla z lekksza porazka... Rob czesto defragmentacje np progsem firmy Auslogics (b. szybka na NTFS). Co z tego ze dokupisz pamieci jak dysk bedzie mielil tak wolno ze przysniesz. W Viscie wylacz zakichanego Defendera (KONIECZNIE!) i cala te kontrole administracyjna czy jak to sie tam nazywa i odrazu poczujesz roznice... Czasami Viscie zdarza sie uzywac dysku "po nic" - zwlaszcza po wlaczeniu kompa lub wyjsciu ze stanu wstrzymania ale to nie wina pamieci ale Visty jako takiej ktora musi sobie cos tam doladowac ;p. Btw. patrzenie na 3DSmarki i takie inne jezeli jestes graczem ma taki sens ze zaden. Wlaczasz FEAR/Crysis/WorldinConflict czy cos innego pamiecio i karto głodnego i sprawdzasz jak toto chodzi. ;] U mnie na 2GB ramu V64bit chodzi bez problemow z Aero itepe, a dysk po skonczeniu zabawy z jakas gra - nawet dlugiej - pracuje rzadko (tylko na tych wypasnych tytulach - WiC, Crysis, Fallout3 etc.)
  11. No ok... Dlatego się pytam. Jak dzis poszukam to wkleje linka do innego forum gdzie facet jak zamontował shima to mu cooler nie stykał za dobrze z kartą. W momencie jak go wywalił to wszystko zaczeło lepiej działać. Jak widać nie jest to tak do końca jak mówisz. ;] Pytanie jest nadal otwarte. Może thermopad? Tylko to się klei... No i ten durny radiator HSI bez jednego stabilizatora...
  12. Mam mały problem z montażem HR-03+ na 8800GTX. Zaginął mi gdzieś silikonowy shim który powienien być niby wsadzony pomiedzy backplate a karte... Czy bezpiecznie jest zamontować chłodzenie bez niego a jeżeli nie to czy ten crap zastąpić? :( A i jeszcze jeden mały problem... Radiator HSI ma gumowe (?) stabilizatory po obu stronach - tylko ze mój ma ledwie z jednej strony. Czym to cholerstwo zastąpić? Kawałkiem drewna??? :D A może można bez problemu zamontować z jednym? Nadmienie że support TR jest strasznie ciężki w pożyciu i po dość długiej wymianie maili niechętnie zmierza ku udzieleniu tych odpowiedzi (prościej: owijają w bawełne jak się da :( ). Odpowiedzi z ich strony brzmią: hmmmm no tak - to może byc problem... hmmm jak zamontujesz go bez jednego stabilizatora to może być żle...hmmm. A ja tak się bawić nie lubię - czas to pieniądz... :P
  13. Na wspomnienia najlepszy WinUAE. ;] Szkoda że losy Amigi (Commodore) potoczyły się tak a nie inaczej bo być może świat by dziś był dużo bardziej przyjazny użytkownikowi. Ile razy komuś się Workbench zawiesił? ;] Ja tam swoją A1200 miałem wypaśną, dopalacz Blizzard, kooprocesor, dodatkowa pamieć, hadek 2x40GB (później 120GB), dostęp do internetu (jeszcze jak numeru TPSA nie było, przez modem 9600->14400->33,6 ;p), CD-ROM. Emulator PCta działał szybciej niż pecet,Emu Maca też szybciej niż same Maci ;p (Shapeshifter jeśli mnie pamięć nie myli ;]), do tego fajny monitorek... Tam poznałem smak instalowania gierek na hadeku i odpalania bez dyskietek (Diuna 2, Settlersi, Cannon Fodder). M I Ó D. Od paru lat zastanawiam się nad mała rekatywacją. Z braku kasy kończy się zazwyczaj na 100tnej instalacji WinUAE. Ostatnio tak się bawiłem że zrobiłem sobie wypasioną A4000 z full pamięci, akceleratorem, dyskami, dostępem do neta (da się! ale łatwe to to nie jest ;/, w koncu to tylko emu), filmy, muza i co tam jeszcze się dało.... i gierki! :rolleyes: No i najlepsze programy "graficzne" - DeluxePaint, FantaVision, Real 3D, Lightwave (ahh te animacje w 3d renderowane przez 2 tygodnie nonstop!), Scala (!!genialny program wykorzystywany w zastosowaniach profesjonalnych a prosty w użyciu jak konstrukcja cepa - wejścia napisów w np. filmach z wesel można nim robić ;]!!) i kilkadziesiat innych ktorych nazw teraz nie pamiętam...
  14. @SzperSon: RetentionKit ma sprawić min. że cooler pasujący do s478 będzie można zamontować np. na s775. Tylko że ja nie mam zapinek z mocowania s478 więc nie mogę zamocować RetentionKita z Mugenem. ;/ @romek-o: Wentyla masz pewnie w stronę kieszeni z dyskami czyli tuż nad slotami pamieci. Moje pytanie czy jest na tyle miejsca pod wentylem żeby można bylo bez problemu osadzić (juz po zamontowaniu coolera) kość pamieci w slocie najblizej procesora? Bo chyba zamontuje sobie na pushpinach ;/ ale gdzieś go przywiąże (pod nim bedzie 8800GTX - 1800zeta w bloto to tak niechetnie jakby sie urwal ;/). BTw. jezeli nie uzywasz RetentionKita to czy moglbys mi odsprzedac dodatkowe mocowanie na slot478? :) Konkretnie:
  15. Stałem się niedawno posiadaczem Mugena za przystępną cenę. Niestety Mugen posiada tylko pushpiny: Chcę do niego dokupić: Teraz pytanie do kolegów forumowiczów ;] : Jeżeli wymontuję pushpiny z zapinek, zamontuję backplate, to uda mi się przykręcić go do tych zapinek? Czy to wszystko będzie się trzymać i będzie odpowiednio dociśnięte? BO nie chce instalować mugena tylko na pushpinach - ale jak tak dalej pójdzie to tylko to mi zostanie ;/ + przyczepienie go na jakiś "tasiemkach" do czegoś w obudowie żeby się nie urwał. ;/ Pytam - bo może już probował ktoś takiej karkołomnej konstrukcji. Jeżeli ktoś wie gdzie można dostać zapinki slot478 do mugena albo posiada takowe i nie używa a może odstąpić/sprzedać: gg 2420624, skype: max6ter, mail: lordmaxter@wp.pl Bo mnie szlag już trafia ;/ mugen tydzień leży i nigdzie nie mogę tych zapinek znaleźć ;/
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.