Skocz do zawartości

Mr_Kain

Użytkownik
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Mr_Kain

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Znalazłem coś takiego ze sterownikami: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...mp;dlc=pl To oczywiście za duże słowo "sterowniki" - jest jeden sterownik - do nForce - nie drążyłem tematu głębiej, ale sądzę że jest to jeden sterownik do całej grupy układów płyty głównej, a pozostałe może przyjęli założenie że będą generyczne z Windows. Zresztą pozostałe sterowniki nie są trudne do znalezienia w sieci: - touchpad - zazwyczaj Synaptics lub Alps - WiFi - Intel lub Broadcom - LAN - czasami się zdarza Realtek (ale tutaj może być "wewnątrz" nForce) - Card Reader - często Texas Instruments Ciekawe tylko, czy została zachowana "zgodność" odnośnie sprawdzania legalności Windows? - w modelach 7400, 7300 można dość swobodnie wykorzystywać płyty odzyskiwania systemu (oczywiście wyłącznie w celach "badawczych"). Przetestowałem użycie WinXP Home Edition z jednego egzemplarza 7400 na innym, gdzie fabrycznie była Vista Home Basic - działa bez zrzutu (w zakresie sprawdzania legalności). Podobnie rzecz się miała z tymi samymi dyskami użytymi w 7300. Teoretyzując, można byłoby spróbować zastosować w tym Pavulonie płyty WinXP Home Edition z 7400 i potem dograć sterowniki, lub też użyć płytek Vista Home Premium z Pavulona 6125. Pzdr
  2. A jaki model HP kolega posiada? Hmmm... przyjemność pracy na niemieckojęzycznej wersji Windows.... bezcenna ;) Pzdr
  3. I jeszcze mała impresja na temat płyt HP :) 1. Mój mechanik (la grande spezialisti czyli mistrz od pięknych i ślicznych włoskich samochodów Lancia Lybra), kupił sobie zabawkę w Mendamarkcie - Pavulona właśnie - o ile pamiętam dv6125ev. Nie wykonał do niego płyt odzyskiwania i... w ciągu dwóch dni z kolegami tak uwalił system, że większość rzeczy nie działała (np. touchpad). Próba stworzenia płyt zakończyła się nagraniem jednej płyty i zawieszką totalną. Pojechał więc do Mendamarktu i w punkcie serwisowym powiedział: "dzień dobry, kupiłem tutaj komputer i przestał działać :) Mam tu płytę (jedną hehe) wykonaną zgodnie z instrukcją i ona nie chce pomóc". Pan serwisant ponad godzinę "ćwiczył" z tą płytą, po czym skapitulował i... dali koledze "brand new" sztukę Pavulona :) Oczywiście kolega, nauczony doświadczeniem i pomny tego, co mu powiedziałem o konieczności stworzenia takich płyt, przywiózł nowego Pavulona do mnie - ma teraz zarchiwizowane u mnie dwa komplety "dysków optycznych przywracania". 2. W kartonie z notkami HP w wersji 7400, 7300, 6710b, nc2400 oraz 9420 (takie kupowałem, o innych się nie wypowiem) można znaleźć taką karteczkę z narysowaną płytą w kolorze pomarańczowym zatytułowaną "Przywracanie systemu bez użycia dysków optycznych". Na tej karteczce jest napisane między innymi: Karteczka ma numer 412935-241 i wygląda tak: http://www.landofconfusion.eu/img/DC080118001.jpg Dlaczego to cytuję? Proszę zwrócić uwagę na zdanie: "Dyski zakupione od firmy HP..." - zdanie to oznacza, że jest możliwość zakupienia dysków z systemem operacyjnym oraz sterownikami od firmy HP. Myślę, że skoro firma HP w komplecie umieszcza taką informację, to ma ona charakter deklaratywny i można się na nią powołać żądając od HP sprzedania płyt. Oczywiście powyższą tezę należałoby potwierdzić z prawnikiem. 2bis. O ile dobrze pamiętam, podobna karteczka, tym razem w kolorze zielonym znajduje się w komplecie z Pavulonem - ta informacja może być przydatna koledze docento Pzdr P.S. Zadałem sobie trud i odszukałem oryginalny wątek dotyczący płyt HP, na którym się opierałem rozpoczynając operację zamawiania "dysków optycznych odzyskiwania" :) http://forum.laptopy.info.pl/viewtopic.php?t=2918 Zwracam uwagę na posty kolegi fieras - on to właśnie z sukcesem zakończył operację zamawiania.
  4. Spróbuj więc via niemiecka strona HP znaleźć analogiczny system zgłoszeniowy. Jeżeli będzie Cię identyfikował jako PL to spróbuj się połączyć przez jakieś niemieckie proxy. Oczywiście adres wysyłki podajesz w PL. Powyższe jest czysto teoretyczną dywagacją - sprawdź i podziel się doświadczeniami. Pzdr
  5. Zapisałem sobie komunikaty zwrotne ich systemu zgłoszeń: Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zarejestrowane. Firma HP została poinformowana. Nasz inżynier skontaktuje się z Tobą w celu rozpoczęcia obsługi zgłoszonego problemu. Oczekuj na kontakt uwzględniając godziny pracy Wsparcia Technicznego HP określone w umowie serwisowej.Zanotuj identyfikator zgłoszenia. Może być on przydatny w przyszłości. Pamiętaj, że za pomocą programu Menedżer Zgłoszeń Serwisowych możesz śledzić postęp obsługi Twojego zgłoszenia przez firmę HP. Zapoznaj się z ograniczeniami dotyczącymi korzystania z tej usługi. Identyfikator zgłoszenia: 1217604800 Zarejestrowane: 2007-11-13 00:37:49 CETOpis problemu : System Vista Business - nie można utworzyć płyt odzyskiwania zapomocą dostarczonego oprogramowania HP.Proszę o przesłanie stosownych płyt umożliwiających ponownezainstalowanie systemu.Wklejono z <http://www4.itrc.hp.com/service/mcmBsc/createHWCallReq.do> Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zarejestrowane. Firma HP została poinformowana. Nasz inżynier skontaktuje się z Tobą w celu rozpoczęcia obsługi zgłoszonego problemu. Oczekuj na kontakt uwzględniając godziny pracy Wsparcia Technicznego HP określone w umowie serwisowej.Zanotuj identyfikator zgłoszenia. Może być on przydatny w przyszłości. Pamiętaj, że za pomocą programu Menedżer Zgłoszeń Serwisowych możesz śledzić postęp obsługi Twojego zgłoszenia przez firmę HP. Zapoznaj się z ograniczeniami dotyczącymi korzystania z tej usługi. Identyfikator zgłoszenia: 1217604810 Zarejestrowane: 2007-11-13 00:48:15 CETOpis problemu : System Vista Business - nie można utworzyć płyt odzyskiwania zapomocą dostarczonego oprogramowania HP.Proszę o przesłanie stosownych płyt umożliwiających ponownezainstalowanie systemu.Wklejono z <http://www4.itrc.hp.com/service/mcmBsc/createHWCallReq.do> Fotkę płytek znajdziesz tu: http://www.landofconfusion.eu/img/DC080114001.jpg Co ciekawe, błędnie zgłosiłem dwukrotnie Vistę Business - HP po serialu dostosowało płytki do rzeczywistości i przysłali jedną z Vistą Business, drugą z Vistą Home Basic oraz dwie ze sterownikami i aplikacjami do odpowiednich modeli (grup modeli). Pzdr
  6. Na jakimś innym forum znalazłem info o tym, że HP wysyła płytki instalacyjne na żądanie. Skorzystałem z tej opcji w dwóch przypadkach: HP 6710b Vista Business HP nx7300 Vista Home Basic Modus operandi jest taki: 1. Na stronie HP zgłaszasz uszkodzenie - brak możliwości utworzenia płyt odzyskiwania aplikacją HP Recovery i prosisz o przesłanie nośników instalacyjnych (oczywiście podajesz adres wysyłki). http://h41159.www4.hp.com/wsparcie_technic...ja_zgloszen.php 2. Zapisujesz numer zgłoszenia 3. Cierpliwie czekasz (2-3 tygodnie) 4. HP Hungary radośnie przysyła Ci płytki, z których przywracasz system Ot i tyle :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...