-
Postów
68 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Zulok
Newbie (1/14)
1
Reputacja
-
To mnie kolega zmartwił że jedynie tymi AWG można dobrze to zacisną. Trochę szkoda pieniędzy na tak drogą zaciskarkę dla zrobienia kilku kabli. Kolega nie miał z takimi złączami żadnego problemu? Widziałem akurat testy zacisków elektrycznych, pokazywały jak istotne jest zaciśnięcie tych końcówek a nie tylko zaklepanie. Niestety nie ma linku do tego i były to testy jednego z producentów tych kleszczy do zaciskania. Na wykresach pokazywały również spory wzrost rezystancji, jak i temperatury na zaciskach. Rozumiem że tu jest istotna powierzchnia styku miedzi z konektorem. Można by jeszcze spróbować zacisnąć zwykłymi szczypcami i do tego nałożyć trochę cyny to będzie lepiej trzymało na kablu jak i poprawi właściwości elektryczne. Tak porównuje po zdjęciach oba rodzaje szczypiec i widzę że te AWG mają wyraźne zakrzywienia, by te końcówki wbiły się w kabel, może dało by się troszkę wymodelować takie coś na tych szczypcach zwykłych by odpowiednio zaciskały. Może spróbuje je zmodyfikować, jak się uda to napisze.
- 5 odpowiedzi
-
Witam Aktualnie robie nową obudowę do PC to i postanowiłem zrobić sobie kilka przedłużaczy kabli w oplocie. Chce sobie zrobić kable od zera, więc muszę kupić zacisk do konektorów. I mam takie pytanie czy takimi prostą kleszczami zarobię te złącza PC? http://allegro.pl/szczypce-do-zaciskania-koncowek-200mm-konektorow-i4473890108.html Dedykowane kleszcze kosztują ponad 100 zł a ja chce sobie tylko dla siebie kilka kabli zrobić, nie chce tyle inwestować w kleszcze.
- 5 odpowiedzi
-
Kolega mógł dokładnie opisać problem i podać więcej informacji. Nie napisał kolega czy też ma bloki na CPU, bo tak mi się wydaje że 2kW to karty tyle nie wytwarzają, i jeszcze dochodzi do tego pytanie ile tego ciepła jesteśmy wstanie „przetransportować ” cieczą na zewnątrz bo karty przez PCB będą jeszcze emitować ciepło. Jeśli dom jest ogrzewany węglem to rozumiem jest to dom jedno/dwu rodzinny, jeśli jest to w nowym budownictwie to zgaduje że jest od zaprojektowany w sposób: kilka małych pokoi i jeden duży salono-kuchnio- korytarz bez drzwi odgradzających. W tym przypadku najprościej wykorzystać ten nadmiar ciepła. Ja bym ustawił jakąś chłodnice (od samochodu bo jest duża, lub jakiś grzejnik) za ścianom i w ten sposób dogrzewać dom. Przydała by się jeszcze druga chłodnica na zewnątrz by w lecie pozbyć się tego ciepła. Pomysł z ogrzewaniem ciepłej wody jest niezły ale na pewno nie da się tego zrobić bezpośrednio łącząc tego z bojlerem. Wstępne ogrzewanie wody poprzez drugi bojler było by bardzo wydajne (czytaj post kolegi chłodzącego komputer bieżącą wodą). Ale tu się nasuwają kolejne problemy jak duży bojler bo według mnie 120 to minimum. Da się to policzyć czy się to wszystko sprawdzi bo trudno na oko to ocieniać. Jeszcze mi się nasuwa jeden dość ekstremalny pomysł zaczerpnięty z jednego skandynawskiego kraju gdzie chodniki ogrzewa się ściekami by nie zamarzały(dokładnie nie wiem gdzie). Można by było poprowadzić rurki pod chodnikiem/podjazdem na samochód i w zimie podgrzewać by nie trzeba było śniegu odgarniać, ale i tak problem w lecie pozostaje. Z ciekawości dołączam się do pytania do czego kolega wykorzystuje te karty? Mógłby jeszcze kolega pokazać jak aktualnie wygląda układ, jak to jest wszystko podłączone? Rozumiem kolega ma tylko 2 kompy? P.S. Na tym forum za takie zdanie Przez to zdanie powinniśmy się czuć obrażeni. :lol:
-
Bloki Wodne <<//by Świder\\> ...duużo Fot...
Zulok odpowiedział(a) na Świder temat w Chłodzenie Wodne
Co do porównania bloków to kolega ma rację, ale co do "opływania" się nie zgodzę. W bloku liczy się powierzchnia oddawania ciepła teoretycznie czym więcej małych finów tym lepiej, ale ciecz chłodząca płynie tam gdzie jej prościej przepłynąć. Prosto mówiąc trzeba "zmusić" ciecz chłodzącą by płynęła tam gdzie trzeba a nie na około, z tond skomplikowana budowa topów wydajnych bloków wodnych. Wystarczy zobaczyć na najwydajniejszy blok na cpu EK Supreme HF który posiada bardzo małe finy rzędu 0.3 mm i skomplikowaną budowę topu(blaszka odpowiednio rozdziela strumień cieczy, a uszczelka między blaszką a topem zapewnia że ciesz płynie tylko między finami a nie na około). Co do zrobienia wydajniejszej konstrukcji to raczej nie ma szans, każda firma chce zrobić najwydajniejszy blok bo wszyscy walczą o klienta, a najlepszą reklamą są testy (przynajmniej dla grupy ludzi którzy są w stanie wydać kilka set złotych na blok) -
Bloki Wodne <<//by Świder\\> ...duużo Fot...
Zulok odpowiedział(a) na Świder temat w Chłodzenie Wodne
Dwd89 +10 mining Masz ode mnie Golden pick axe Tak trzymaj, a wykopiesz miedz na swoje bloki wodne :D -
Czemu kolega na początku nie napisał że chce podkręcać kompa. Nikt nie mówił że LC jest tanie. Obecnie najwydajniejszym blokiem na CPU jest EK-Supreme HF, ogólnie ich bloki są bardzo wydajne. Masz ich stronę Home | EkWaterBlocks i majom bloki na wszystko, kup co chcesz zwodować to na pewno będziesz miał niskie temperatury. Do każdego bloku jest instrukcja montażu i nawet jakieś filmiki więc poskładanie wszystkiego to żaden problem. Co do sprzętu na 5 lat to bloki fullcver na GPU pasują tylko do jednej karty graficznej i przy zmianie grafy będziesz musiał kupić nowe bloki, a stare ciężko później sprzedać. Bloki na sekcje zasilania też mogą w innej płycie nie pasować.
-
Na początku piszesz w sprawie pomocy przy montażu, czyli założyłem że kolega już coś wie i się na LC zdecydował. Tak jak napisał Elder Cału urok budowy LC to własnoręczna praca i inwencja. Linki nie działają. Nie wiem co kolega wybrał ale za cenę jednego Radeona 7970 już złożysz dobre LC. Bloki na MB, SB, NB, RAM, sekcje zasilania są zbędne bo się tak nie grzeją te elementy i wystarczy tylko dobra wentylacja obudowy. Jeśli nie chcesz kasy na to wydawać, nie "bawi cię" LC i nie podkręcasz kompa to daruj sobie chłodzenie wodne.
-
Po sprzęcie widzę że kolega przy kasie. Najprostszym rozwiązaniem jest znaleźć jakiś układ co koledze się podoba i kupić te same części. Sam wybór wszystkich elementów trwa dłużej niż ich montaż, bloki są sprzedawane w komplecie z śrubami, zapinkom, złączkami, jedyne co trzeba zrobić to przyciąć na odpowiednią długość węży i połączyć wszystko. A największym dylematem jest problem przykręcenia rezerwuaru tak by dobrze się prezentował ;p
-
Projekt jak najbardziej żyje :) Doszedłem do wniosku że muszę lepiej zaplanować obudowę, ma być nie tylko ładna ale i funkcjonalna, ma się szybko rozkładać. Uczę się Sketchup'a by zrobić nowy model bo jak raz zespawie obudowę to trudno będzie wprowadzą zmiany np. gwintować itp. Kompletuje jeszcze części, mam już wszystko do konstrukcji metalowej, jeszcze tylko drewno muszę kupić. Ostatnio też zacząłem planować nowe bloki na CPU i RAM więc chyba pierwsze to zrobię, a później się obudowy chwycę.
-
Jest temat na forum dotyczący nagrzewnic to może coś się nada, chyba najlepiej używana nagrzewnica z kadeta można dostać za jakieś 50 zł. Może kolega napisać ile kosztowała ta nagrzewnica 2x140mm? Moja chłodnica ma finy miedziane a kanały aluminiowe. Ciecz jakiej używam to: płyn do chłodnic (z dodatkami anty korozyjnymi, glonowymi)+ woda demineralizowana (ok 1:1) bloki mam z topem akrylowym i żadnej korozji nie widzę, ciecz nie zmieniła się w żaden sposób a układ chodzi już ponad 2 lata. Ja bym się tak nie przejmował chłodnicą miedzianom. Napisał kolega że z kasom cienko to najlepiej wybrać się na szrót wybrać jakąś używaną chłodnice czy nagrzewnice a kasę przeznaczyć na dobrom pompkę. Na zdjęciach dobrze nie widać, czy top będzie leżał bezpośrednio na finach, czy jest tam jakaś przerwa? Bo jak wiadomo woda wybiera zawsze drogę po najmniejszej linii oporu.
-
Jeśli kolega miał dostęp do frezarek i innych maszyn mógł wykonać jakiegoś Prisona lub coś podobnego do tego EK Supreme HF Full-Nickel Review | Skinnee Labs , dysponując frezem tarczowym można wykonać bardzo szybko taki blok. Sam wykonałem 4 bloki na CPU, GPU, NB i jeden eksperymentalny (również lutowany) i nauczyłem się że nie warto tyle kombinować, lepiej skopiować jakieś wydajne rozwiązanie bo ja straciłem dużo czasu, materiału i trochę pieniędzy bo spaliłem starom kartę graficzną. Dodatkowo jeszcze mój pierwszy blok wygląda naprawdę "badziewiato", choć działa na CPU. Pomimo tego gratuluje samozaparcia :) Ja posiadam chłodnice z peugota 205 (72x32x5 cm), zdobyłem po znajomości za darmo na szrócie, sprawdza się znakomicie. Po kilkugodzinnym wygrzewaniu chłodnica jest letnia a nie używam żadnego wentylatora. Do tego posiadam grundfosa i najgłośniejszym elementem w moim kompie jest dysk twardy.
-
Witam Chciałem przedstawić projekt obudowy, którą mam zamiar wykonać w najbliższym czasie. Jako że nie mam dużego doświadczenia w moddingu to chciałem poznać opinie i uwagi bardziej doświadczonych osób na forum. Czym obudowa powinna się charakteryzować: - duża by chłodzenie wodne oparte o pompę C.O. bez problemu się zmieściło - większości z drewna (takie mi się podobają), a jako że z drewna to głównym motywem będą drzewa - musi się dobrze wyglądać, ale bez żadnych udziwnień (oparta o standardowy kształt prostopadłościanu) - musi być funkcjonalna (prosta wymiana podzespołów) - cicha To może od początku Stelaż będzie się składał z profilu metalowego 15 mm (aluminium odpada, bo nie mam do niego spawarki), wszystko pospawane, żadnych śrub czy kątowników. Wymiary stelaża to: wysokość 67 x 25 x 60 cm. Boki, przód i góra będą drewniane (grubość ok. 1,5 cm) (chyba całe będzie z dębu lub tylko przód a reszta świerk). Boki będą na zawiasach otwierane do tyłu jak na zdjęciu poniżej. Na zdjęciu 3 widać chłodnicę (to zielone, chyba z peugota 206 ) sprawdza się świetnie w moim aktualnym zestawie, więc ją użyje. Chłodnica razem z cieczą chłodzącą trochę waży i deska 1,5 cm mogłaby tego nie utrzymać, dlatego cały bok będzie przyklejony do kawałka blachy, do której będą przytwierdzone zawiasy. Tutaj nasuwa mi się pierwsze pytanie, jako że bok będzie przyklejony do blachy (myślałem nad wkrętami, ale chyba bez nich będzie to bardziej estetycznie wyglądać) to, jakiego kleju użyć by związał metal z drewnem? Kolejną sprawą jest okno w lewym boku. Kształt będzie miało jak na zdjęciu wyżej. Okno z plexi i na nim narysuje (a raczej osoba, która ma większy talent artystyczny niż ja) drzewo farbami do szkła by rysunek by taki półprzezroczysty (jeszcze nie wiem, jaki dokładnie, nie sugerujcie się tym, co na zdjęciu). Plexia będzie podświetlana , ale nie zwykłymi katodami tylko chciałem zastosować tego typu neon NX1 NEON GIETKI 1,2 MM RÓŻNE KOLORY (1699280767) - Aukcje internetowe Allegro będzie się znajdował w rowku w drewnie i będzie na około okna z plexi. Myślę, że będzie to fajnie wyglądać. Świecić będą również nóżki obudowy. Będą zbudowane z walca z drewna o wymiarach średnica 6 cm i grubość 2 cm na to walec z plexi o grubości 0,5 cm. W każdym kawałku plexi będzie zamontowana zielona dioda . Tu również mam pytanie, jakiego kleju użyć by skleić drewno z plexom ? Co do panelu przedniego to u góry będzie przycisk power, reset i diody; później Usb, audio; kontroler 4 wentylatorów; rezerwuar ; napęd i wentylator 14 lub 12. Przyciski, zaślepki i pokrętła będą z drewna (dla kontrastu użyje orzecha włoskiego który jest ciemniejszy niż dąb) Rezerwuar również będę sam robił, będzie zajmował dwie zatoki 5,25(przód plexia 1 cm reszta 0,5 klejone silikonem), przed podświetlany i na to kawałek cienkiej deski z wyciętym jak na zdjęciu wzorem, myślę, że będzie to wyglądać zajebiście :) A co do samego układu WC to jak już pisałem posiadam już jeden. Użyje w projekcie: pompa C.O., chłodnice, o której pisałem wyżej, rezerwuar, który zrobię i bloki, które już zrobiłem na CPU, NP, GPU. A jak zrobię obudowę to wymienię sprzęt na nowy i do tego dojdą jeszcze bloki na sekcje zasilania i może na Ram. Jeszcze ostatnio myślałem nad drewnem, który użyje i doszedłem do wniosku, że klejenie desek może być trochę uciążliwe i czy by nie użyć sklejki 1cm- 1,5 cm i na to przykleić fornire dębową. Tylko czy to nie będzie wyglądało tak samo dobrze jak użycie litego drewna? Gdzie najlepiej szukać forniry i czy się ją trudno kładzie, bo nigdy z tym nie robiłem? Chyba już wszystko, co chciałem to opisałem, napiszcie, co o tym myślicie.
-
Witam Mam pompę Grundfos UPS 25-40 w swoim układzie, na razie testuje szczelność bloków to chodzi mi na 3 prędkości. I mam problem czasami w niej cos mi terkocze na parę sekund i przestanie. Czytałem, że nie może być wirnikiem położeniu równolegle do ziemi. Mam ją pokrętłem prędkości do ziemi, ale w położeniu prostopadle jak na zdjęciu czy w ten sposób ona może być? Czy to może wina źle odpowietrzonego układu? http://img143.imageshack.us/i/p11943885iz.jpg/
-
Witam Mam pytanie do osób robiących ze szkłem akrylowym czyli z plexiom. Nie wiecie czy jest sposób na wiercenie w plexi bardziej przezroczystych otworów bo zwykłym wiertłem jak wiercę to ono topi plexie i takie białe są te otwory?
-
Gdybym miał pieniądze :banana: A myślicie, że ten blok będzie sprawny zamknięty w pudełku i ochłodzi dysk?? A co do uszczelki to może i bym wydłubał rowek na oring w plexi, ale i użyłbym silikonu takiego odpornego na temperaturę, co nic się z nim nie dzieje z czasem i jak bęndzie grubsza warstwa i w dodatku przyklejona i to będzie trzymać 6 śrubek to powinno wytrzymać.