Skocz do zawartości

krisstof

Stały użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia krisstof

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Ale pasowałoby, żeby bok silikonu był szerszy o kilka mm, bo jeśli zrobisz idealne odwzorowanie wentyla, to boki mogą być za cienkie i nie będziesz miał tego jak zamontować. Wg mnie boki muszą być trochę szersze. Pozdrawiam krisstof.
  2. Też myślałem nad foremką, ale nie chciało mi się babrać z modeliną. Pomysł świetny! Pozadrawiam krisstof.
  3. krisstof

    AMD FrontPanelMod

    Masz zamiar ciąć panel? Na zdjęciu są 2 miejsca 5"25, jeśli masz tyle samo, to nie zmieścisz tam CD-ROMu, wentyla, LCD i innych bajerów (chyba że masz inną wersję budy i masz więcej miejsc 5"25) Ja wentyl bym dał na dół, w miejsce power/reset (ale wtedy musiałbyś te przyciski przemieścić gdzie indziej), wtedy by też dmuchało na grafikę. Jeśli masz forsę, to pomyśl dodatkowo nad "kominem" czyli wentylem na górze budy, wyciągającym gorące powietrze. Pomysł z LCD jest super pozdrawiam krisstof.
  4. Jak dla mnie - ta nazwa odpada. Nazwa musi być prosta, wpadająca w ucho i łatwa do zapamiętania. "Tłikezajn" raczej tu nie pasuje - można sobie język połamać Nie jestem copywrighterem więc nic nie zaproponuję ale to wg mnie "za trudna" nazwa. Ogólnie pomysł ekstra, tylko mogą być problemy z dystrybucją - trzeba by uruchomić reklamową machinę pozdrawiam krisstof.
  5. @PelzaK: dlatego pasowałoby przykręcić wentyla razem z gumowymi podkładkami pod śrubki A podkładka ma eliminować dźwięki powodowane przez stykanie się drgającej powierzchni do drugiej. @Radek_BVB: jw Gumowe podkładki pod śrubki eliminują drgania przenoszone przez śrubki, a podkładka - przez wentylator. To co innego, ale działa na tej samej zasadzie Pozdrawiam kristof.
  6. Nie masz racji - wcześniej, zanim obkleiłem szkło, posmarowałem je olejkiem - silikon się "rozlazł" i wszystko było zafajdane. Lepiej, wygodnie, czyściej i sprawniej jest obkleić szkło taśmą lub folią śniadaniową, albo kupić pleksi pozadrawiam krisstof.
  7. To mój pierwszy artykuł, wszelka krytyka dozwolona Jak wiadomo, obracający się wentylator wytwarza drgania, które są często przenoszone na obudowę – wpadają w rezonans, co generuje tępiony przez nas wszystkich hałas Revoltec ma w ofercie tzw. pochłaniacz drgań - silikonową podkładkę którą wsadzamy między wentylator/zasiłkę a powierzchnię, do której będzie przyczepiona: Pochłaniacz drgań wentylatora 80mm Pochłaniacz drgań zasilacza ATX Cena, jaką Zdzieroltec chce za kawałek silikonu jest mocno przesadzona – dlatego postanowiłem sam wykonać taką podkładkę Co nam będzie potrzebne? 1) Silikon do szkła, do uszczelniania, ja kupiłem „Profil silikon” bezbarwny... ...w Obi za 8zł. Były też firmy Soudal za 12zł, ale jak mawia starożytne rosyjskie przysłowie „Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać?” Generalnie taki wynalazek znajdziemy w każdym Obi/Castoramie/Stinessie czy innym Dom Hobby Ogród Do tego potrzebujemy pistolet do wyciskania tub – o ile dobrze pamiętam, w Obi kosztował 5zł, ale ja zakosiłem ojcu 2) 2 kawałki pleksi lub 2 kawałki szyby. Jeśli mamy pleksę to nic dodatkowo nie musimy z nią robić, natomiast jeśli mamy szkło, musimy je okleić przezroczystą taśmą klejącą lub nałożyć na nie folię spożywczo-śniadaniową. Silikon bardzo mocno się trzyma gołego szkła, dlatego nie możemy go wyciskać bezpośrednio na szybę. Nie mam pleksi, więc pozostało mi okleić szybki taśmą klejącą do której silikon się w ogóle nie przyczepi 3) Wentylator (lub zasiłka), kartka papieru i coś do pisania. 4) Ostry nożyk do tapet, nożyczki też się mogą przydać 5) Chwila wolnego czasu i dobre chęci Nasz sprzęt: Do roboty! Najpierw musimy na kartce wyrysować boczną powierzchnię styku wentyla z obudową. W przypadku mojego TT Thunderblade’a 80mm powierzchnia boczna wygląda tak: Teraz przechodzimy do najważniejszej części całej „operacji”. Kartkę z wyrysowanym wzorem powierzchni wentylka podkładamy pod pleksi (lub oklejoną szybę, jak na zdjęciu), i wyciskamy silikon na wzór. Radzę wycisnąć więcej silikonu niż jest na zdjęciach – tyle, co jest, może nie starczyć (mi nie starczyło i musiałem drugi raz nakładać). Po nałożeniu: Kiedy nałożymy tyle silikonu, ile trzeba, bierzemy drugi kawałek pleksi (lub szyby oklejonej taśmą lub folią) i ostrożnie nakładamy na to, co przygotowaliśmy: Uwaga: Dobrze byłoby, gdyby pleksi/szyba którą przykrywamy tę pierwszą z nałożonym silikonem, miała dziurę która będzie w środku silikonowego kwadratu – żeby powietrze przy dociskaniu miało gdzie uciec. Chodzi o coś takiego: Zrobiłem dwie podkładki, „przykrywka“ pierwszej miała dziurę, a „przykrywka” drugiej podkładki jej nie miała. Teraz musimy poczekać jakiś czas, aż silikon wyschnie i uzyska właściwą konsystencję. Najlepiej, jak po kilku(nastu) godzinach ostrożnie zdejmiemy „przykrywkę”. Silikon po wewnętrznej stronie jeszcze nie wysechł, więc przy zdejmowaniu przykrywki może go trochę zostać na niej, ale to nic – bierzemy kartę telefoniczną i wygładzamy silikon na podstawce. Czekamy kilka godzin i mamy już prawie gotową podkładkę – będzie wyglądała mniej więcej tak: ...zabieramy się do cięcia! ...i po cięciu: ...robimy dziury na śrubki/kołki i mamy silikonowy pochłaniacz drgań za forsę nieporównywalnie mniejszą niż gdybyśmy kupowali od Zdzierolteca – taka tuba nam wystarczy na co najmniej kilkanaście podkładek! Możemy również zrobić taką pod zasilacz – procedura ta sama, tylko musimy wyrysować na kartce inny wzór. Pochłaniacz HOME MADE nie wygląda może tak ładnie jak Zdzieroltecowy, ale to nic – jest to przecież niewidoczna, całkowicie zasłonięta część – nawet wtedy, kiedy mamy okno w budzie i bezbarwnego wentylka. Niestety nie mam zdjęć z założonym wentylem i podkładką, bo jeszcze nie mam okna Podkładkę można również zrobić dużo prościej – chociażby z gumowej uszczelki okiennej, ale jest ona widoczna, poza tym silikon to jednak silikon Wielkiej różnicy w głośności kompa nie odczujemy – to po prostu kolejny kroczek wyciszenia kompa. Tym sposobem pozbędziemy się denerwujących dźwięków (np. bzyczenia, burczenia) powodowanych przez np. źle założony/niedokręcony wentyl. Czekam na opinie i komentarze! Zdjęcia robione Kodakiem EasyShare CX7300, edytowane w Photoshopie. Pozdrawiam kristof.
  8. ha! szkoda ze masz 0 argumentów... A z tymi gejami ciekawe... skąd ty masz taką wiedzę!? :D Skąd wiesz, ze "chłopaki" z gejowskich stron się łatwo umawiają?... coś w tym musi być! 16letni koneser gejowskich pozycji... pierwszy raz takie coś spotykam! Coś za dużo o ciotach myślisz! :D Do spania o tej porze a nie pedalskie strony przeglądać! Co będzie, jak mama albo tata zobaczą Historię stron? No, chyba że kasujesz :) Znajdź sobie jakąś dziewuchę, przewietrz pokój... powinno pomóc! EDIT: na wspomnianej stronce jakoś nie widzę strony http://www.gej.toplista.pl/ ! Widać, musiałeś się bardziej zagłębić w temat :) EOT mimo wszystko pozdrawiam, kristof.
  9. Pogratulować kultury!! Dobrze że chociaż ty jeden jesteś mądry... fakt - mój błąd, zwykła pomyłka, bo potocznie mówi się Arctic ceramique i arctic silver, a arctic silver ceramique na początku może wprowadzić w błąd... ??? gdzie? pokaż te posty. Udowodnij mi to :) Ja do siebie podchodzę z dystansem i wiem, że 95% osób na tym forum jest bardziej obcykanych w kompach ode mnie... więc nie kozakuję i nie zgrywam znawcy, a wydaje mi się, że po to jest forum żeby wymieniać poglądy/doświadczenia/pomysły! Czyż nie? heheheh, to jest smaczek (powiedział stary forumowy wyjadacz, 155 postów pfffff) :) Oprócz tweaka jestem zalogowany na kilku innych forach, na pierwszym się zalogowałem jakoś na przełomie 2001/2002 więc pudło :) Na każdym forum panują mniej więcej te same zasady, więc drugie pudło! :) kurcze a miało byc o pastach :) Życze ci troche wiecej dystansu do siebie, więcej życzliwości i uśmiechu, a wtedy twoje, jak domniemywam ponure życie na pewno nabierze kolorów :) ps coś chyba we mnie jest, skoro mnie "zauważyłeś" - sam nie wiem czy to traktować jako komplement! heheheh najlepsze jest to, że nikt mnie tak nigdy na żadnym forum nie zjechał i praktycznie z nikim nie mam zatargów :) Ja się unoszę ponad to!! Więcej luzu!!! (aha i mam prosbe - zdefiniuj mi pojecie 'błyszczenia" - ciekaw jestem, co odpowiesz!) pozdrawiam, krisstof.
  10. No to zdecyduj się... Arctic Silver to Arctic Silver, a Arctic Ceramique to Arctic Ceramique! No i jest droższa średnio o 15zł, ja bym nie przepłacał. Poza tym masz 100% pewności nieprzewodzenia prądu. Chętnie bym ją kupił, ale w Krakowie jest niedostępna (a jeżeli jest, to niech ktoś mnie oświeci, pleaseee! :) ) Co do czyszczenia: ponoć gumka do mazania jest ekstra do tego celu! Wyczyść jeszcze procka, spirol + jakaś szmatka, niektórzy "uporczywe plamy" :D czyszczą... elektryczną szczoteczką do kłów! pozdr.
  11. Jeśli masz kasę - bierz Zalmana CNPS7000A-Cu albo np. SP97 + jakis cichy wentyl. Pamiętaj, że jak kupisz Zalmana, to bedziesz musiał przyciąć zapinkę (czy jak to się tam nazywa). Jeśli masz trochę mniej siana, to wziąłbym któregoś z Pentagramów (ja mam 80Cu, 110zł). Osobiście go nie porównywałem z innymi, ale z czystym sumieniem mogę go polecić. Mam Athlona XP 1700+@2600+ i w idle mam ok. 38-40 gradusow. Słyszałem też (a raczej nie słyszałem, bo jest cichutki :) ) SilentBreeza, tylko że na Athlonie XP 1700+@2400+ i w idle miał... 65 gradusow! Nie wiem, może pasta kiepska... Więc jest to cooler dobry do słabszych procków. Jeśli długo nie będziesz się rozstawał ze swoim 2000+ i najbardziej Ci zależy na ciszy, to SilentBreeze będzie OK (ale i tak bym wziął Pentagrama :D ). pozdr.
  12. Hahahahaha, dobre :) A tak wracając do tematu, dobrze byłoby, gdybyś zrobił "komin" - czyli wentylek na górze obudowy (między zasiłką a CD) wyciągający gorące powietrze. pozdr.
  13. thx za odpowiedzi! Czy żeby zamontować Silencera 3, to trzeba te różowe radiatorki odczepić? pozdrawiam!!! krisstof.
  14. Źle mnie zrozumiałeś. Finy itd ma z miedzi, ale po bokach ma 2 aluminiowe (albo z jakiegoś innego metalu) bloczki służące chyba jako konstrukcja: zdjęcie przedstawia coolteka, ale to to samo co pentagram. I tak ten na zdjęciu to lusterko w porównaniu do mojego :) pozdrawiam, kristof :)
  15. Benek, Darro, Cinek, dzięki za odpowiedzi! :) Zastanawiam się nad nim, nie jest jakoś straszliwie drogi, ale nie wiem czy pasuje do mojej grafy. Wg strony producenta powinno być cacy, ale może być chyba problem z radiatorkami, bo mam je (fabryczne) na kościach pamięci, wygląda to mniej więcej tak: Zdjęcie przedstawia Ti500 ale moja z wyglądu jest identyczna. Czy żeby zamontować Silencera 3, będę musiał pozdejmować te radiatorki? Nie chciałbym, bo gwarancja jeszcze na dłuuuuugo starczy :) Zastanawiam się jeszcze nad pasywnym radiatorkiem, z syfiastego Titana, dokładnie taki jak na zdjęciu: Nawet jeszcze nie przymierzałem go, czy się zmieści, ale jeśli tak, to czy to byłby dobry pomysł? :) pozdrawiam! kristof.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...