Mam ogromny problem, na który jedyne rozwiązania jakie znalazłem pochodziły z serwisów zagranicznych i niestety nie wydają mi się tego rozwiązywać. Problem jest o tyle dziwny iż znam się na sprzęcie, a mimo to trudno tu wpaść co dokładnie jest powodem tej usterki.
Byłoby świetnie gdyby ktoś tu obecny miał podobny problem i oczywiście był już po jego rozwiązaniu, okay do rzeczy:
Bazowa konfiguracja:
* Płyta główna Asus Prime B350-PLUS
* Pamięć GoodRam IRDM DDR4, 8GB, 2400MHz
* Procesor AMD AMD Ryzen 5 1600X, 3.6GHz, 16MB, bulk (YD160XBCM6IAE)
* a testowane na sprawdzonej przed chwilą wykręconej od kumpla grafice gtx 760 (a moja 980 w drodze)
Problem:
Po większych i mniejszych perypetiach, w końcu na zainstalowanym Windows 10 Enterprise pojawiły się bluescreny, które dołączam do załączników... Dodatkowo freeze co jakies 5 min do czasu kiedy nie zrobiłem podstawowych aktualizacji chipsetu oraz nie zaktualizowałem biosu. Po tych czynnościach doszło już do kompletnej makabry i brainfucku, lecz nie mowa tu o języku programowania logicznego, a o głupocie i kompletnej losowości tych samych błędów. Odpaliłem Obcego Izolacje po czym wywaliło ten sam błąd i po chwilowym freez nastapił bluescreen. Następnie reset i odpaliłem gre znowu, z nerwów juz nie mogłem to dałem kumplowi, ten pograł z 30 minut i nic, odpalił Wiedzmina i tez nic, dał detale ze wszystkim na ultra i faktycznie procek okazał się być dobry, ale chwila gry i znowu, ale od razu blue...
Na zagranicznych serwisach wskazywali na:
- Windows 10, co jest zabawne bo system komputerowy oparty o tą płytę główną jest dedykowany pod właśnie 10-tkę... Podobno reinstale i inne wersje pomagały, ale jaki ma sens taka konfiguracja z tak dobrym prockiem skoro nie działa na wersji systemu, który dopiero co instalowałem u znajomego na fx8350.
- Kolejnym problemem może być błąd kompatybilności systemu z ram... Ale żeby Nasz dobry GOOD RAM... ?No nie możliwe!
Moim problemem jest brak czasu, ponieważ mam wyjazd niebawem i nie wiem co robić, bo zawsze zostaje opcja wadliwego sprzętu, jednak niestety raczej to kwestia błędów oprogramowania...
Dziękuje z góry za zainteresowanie się problemem.