Jump to content

Nemayu

Stały użytkownik
  • Content Count

    464
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Nemayu last won the day on October 2

Nemayu had the most liked content!

Community Reputation

-12 Zła

About Nemayu

  • Rank
    Uczestnik

Recent Profile Visitors

3352 profile views
  1. C-state odpowiada za stany energetyczne, czyli obniżanie napięcia i taktowania procesora, gdy procesor nie jest wykorzystywany w 100%. Po wyłączeniu c-state procesor nie może obniżyć napięcia, więc gdy nic nie robi bardziej się grzeje i wentylator w laptopie może wytwarzać więcej hałasu w spoczynku. Na codzień w laptopach wygląda to tak, że gdy procesor jest wykorzystywany w 100% przez kilkanaście sekund nagrzewa się do wysokiej temperatury i obniża taktowanie(throttluje) i po zaprzestaniu wykorzystania procesora, procesor zrzuca napięcie i taktowanie dzięki czemu szybciej się chłodzi i gdy znów będzie potrzebna wydajność procesora to ten zboostuje do maksimum, gdy jednak wyłączysz c-state wtedy procesor nie obniży napięcia i będzie chłodził się wolniej, więc by znów zboostował do maksimum potrzeba dłuższej przerwy przez co będzie boostował rzadziej i mniej co może przełożyć się na spadek wydajności przy zmiennym obciążeniu procesora. W grach raczej będzie bez różnicy, chociaż jednak na ekranach ładowania albo w oknie przeglądania ekwipunku procesor mógłby zmniejszyć napięcie i się schłodzić, ale to i tak na chwilę. Stany energetyczne też nie zmieniają się natychmiastowo, choć trwa to milisekundy, gdy są włączone może to prowadzić do minimalnie zwiększonego input laga i chwilowych (milisekundy) spadków wydajności, system może wydawać się mniej responsywny. Jeśli masz w biosie taką możliwość to zamiast wyłączać całkowicie to wyłącz jedynie ten stan, który powoduje pisk. Jeśli nie masz tej opcji to w Biosie włącz c-state, a w windowsie w panelu sterowania w zarządzaniu zasilaniem ustaw stan procesora np. na minimum 100%, maksimum 100% i sprawdź czy piszczy. Jeśli nie to zmniejszaj minimalny stan procesora o 10% w dół, aż laptop zacznie piszczeć i wtedy podnieś z powrotem o 10% i tak zostaw. Jedyne ryzyko wyłączenia c-state to, gdy nie wyłączysz laptopa i schowasz go do torby to może się przegrzać i awaryjnie wyłączyć, ale do tego też musisz wyłączyć usypianie albo np. zostawić włączony film, który zablokuje usypianie.
  2. Skoro fotografem w czasie wolnym to aż tak bym się nad kolorami nie spuszczał. Jest matryca IPS jest dobrze. Do grzebania przy zdjęciach przestawiałbym jednak monitor na 60Hz i tyle, powinno być dużo lepiej niż na średnich IPS 60Hz, bo do monitorów 120Hz+ ląduja lepsze matrycę, bo po pierwsze musi w ogóle zadziałać, a po drugie im wyższe Hz tym bardziej wyprane kolory (tymczasowo dopóki używane jest np. 120Hz, po zmianie z powrotem na 60Hz kolory wracają do poziomu jaki oferuje matryca 60Hz). Tu masz test: https://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_tuf_gaming_vg27aq.htm#brightness
  3. Dawno nie wchodziłem na forum, więc dopiero przeczytałem. Dobrze, że już sam rozwiązałeś problem i podałeś jak, ale brak odpowiedzi mógł się wziąć z tego, że pytałeś się o niewykrywany dysk, a dysk tak naprawdę był wykrywany, co można było sprawdzić w zakładce BOOT. Jedyna opcja, która została to ta co podał Jacekk44 tyle, że na odwrót M.2 Sata mode -disabled. O Windows 7 nic nie wspominałeś to też nikt o tym nie wiedział i nie myślał, skoro z twojej wypowiedzi można wywnioskować, że w BIOSie dysku nie widać. O możliwych problemach w innych systemach niż win10 było wspomniane w moim poście.
  4. Z tego co widzę to ludzie na necie twierdzą, że prędkość jaką router oferuje to nawet i 800Mb/s. Na początek fizycznym przyciskiem przywróc fabryczne ustawienia, sprawdź aktualizacje biosu. Jak nie pomoże to szukaj czy przypadkiem nie masz przestawionych portów na 100Mb/s. I pytanie czy masz 150MB/s, czyli 1200Mb/s czy jednak 150Mb/s
  5. Mam tą samą płytę i "ten sam" dysk, więc mogę ci odpowiedzieć bez szukania. Wpinając dysk w złączę m.2 ograniczasz ostatni slot PCIe do 2.0x2 i wyłączasz oba złącza PCIe2.0x1, a to w zamian idzie do m.2 PCIe 2.0x2. Prędkość dysku wynosi do 700/700 MB/s. Nie da się ustawić złącza m.2 na 2.0x4. Używając slotów PCIex16_1 i PCIex16_2 jest tak jak napisałeś. Wpinając przez adapter do ostatniego slotu PCIex16_3(realnie 2.0x4) musisz wyłączyć oba złącza PCIe 2.0x1 i slot m.2 NVME(możesz chyba nadal używać jako m.2 SATA) i wtedy dysk śmiga na 1400/1400 MB/s(2.0x4), ale wg mnie bez sensu bulić hajs za adapter, chyba że znajdziesz coś tanio od majfrendów to może wtedy. Niektóre płyty na Z97 mają slot m.2 ustawiony na 3.0x4, ale wpinając dysk do slotu m.2 obcina ci przepustowość złącza PCIex16 jakbyś w pro gamer wpiął w drugi slot PCIe. Wpinając dysk m.2 SATA wyłącza ci parę złącz Sata, ale nie rusza przepustowości slotu PCIe, ale ty masz dysk m.2 PCIe, więc ciebie nie dotyczy. Na forum https://www.win-raid.com piszą coś o modyfikacji biosu, która poprawia wydajność m.2 i chyba chodzi właśnie o przestawienie trybu pracy złącza m.2 na 2.0x4 wyłączając wszystkie złącza poza PCIex16 lub obcięcie pierwszego slotu PCIex16 do x8, by złączę m.2 miało 3.0x4, ale nie doczytywałem bo mnie to nie interesowało. Osobiście mam wpięty dysk pod m.2, a w ostatni slot PCIe dźwiękówkę i oba złącza działają w trybie 2.0x2(dźwiękówa 2.0x1 bo taką szerokość ma wtyk), a gpu 3.0x16. Wg mnie ciekawe opcje są trzy: albo m.2(2.0x2) albo PCIex16_3 przez adapter w trybie 2.0x4 pod warunkiem, że nie korzystasz z innych złącz PCIe, bo w innym przypadku będzie to niemożliwe. Lub jeśli na win-raid ogarniesz modyfikacje biosu, by złącze m.2 działało w trybie 2.0x4. ///EDIT: Link do tej modyfikacji: https://www.win-raid.com/t871f50-Guide-How-to-get-full-NVMe-support-for-all-Systems-with-an-AMI-UEFI-BIOS.html Chyba jednak chodzi jedynie o to by móć bootować system z dysku m.2 jeśli oryginalny bios tego nie wspiera. Na Z97 Pro Gamer bootowanie Win 10 GPT pod m.2 NVME działa bez kombinowania, więc chyba ten mod nic nie daje. Możliwe, że byłby problem zbootować np. win7 MBR i do tego to jest.
  6. Płyta na Z97, więc jak dorwiesz po taniości 4770k/4790k/5775c(raczej 4770k bo różnica będzie mała, a nie ma co niepotrzebnie przepłacać), ewentualnie 4690k lub 5675c i podkręcisz RAM na 2000MHz albo kupisz 2400MHz to możesz wpakować do tego: GTX1070/GTX1660/GTX1660S/GTX1660Ti lub GTX1070Ti/RTX2060 - tu już raczej i7, ale i5 od biedy też ujdzie, zależy też jaka rozdziałka. Jeśli tanio cię wyjdzie wymiana procka to wg mnie warto. Od biedy jak podkręcisz ram lub wymienisz na 2400MHz CL10 lub 11 i wsadzisz GTX1070 też będzie ok. Zasilacz da radę z każdą z tych kart. Osobiście rozważyłbym też sprzedanie dysków i wzięcie jednego 512GB m.2 NVME za jakieś 250-300zł, maksymalna prędkość na tej płycie to 700/700 MB/s, więc większego znaczenia, który dysk wybierzesz nie ma, ale te po ~280zł już mają 3200/2100 MB/s. Alternatywnie sprzedaż i wymiana na coś na Ryzenie.
  7. Co do monitora to przejrzyj: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/g-sync-monitors/specs/ KG271BBmiipx i Asus VG278QR są w okolicach 1200zł. KG271BBMiipx testowałem, chciałem wymienić z BenQ XL2720. W KG271B -Płynność lepsza, czas reakcji pixeli lepszy, kolory lepsze i kąty widzenia w pionie także, -G-sync działa tak jak powinien, -Zmiana temperatury barwowej na ciepłą sprawia, że matryca smuży na żółtawo, ale na domyślnej temperaturze barwowej(biały jest biały, nie niebieskawy, ani żółtawy) jest ok i smuży już normalnie tak jak powinien, bez reverse ghostingu, ani innych problemów, -Jakość matrycy bardzo wysoka, żadnych artefaktów, pasków, siatki czy innych ledwo zauważalnych defektów obrazu, -Strobbing działa kijowo- robi się podwójny obraz(ale 240Hz wygląda niewiele gorzej niż strobbing 120Hz), -Nvidia 3d vision po wymuszeniu włączenia i tak działało nie tak jak powinno, -Dwa monitory miały bad pixele, a trzeci już bez badpixeli miał clouding i piszczał. Odwidziało mi się, ale to tak naprawdę loteria, równie dobrze możesz trafić bez wad. Najtaniej widziałem za 1080zł. VG278QR wygląda spoko, ale nie używałem. Jedyny problem obu to rozdzielczość 1080P, ale cena niska.
  8. Fractal Meshify C Krótsza od innych ATX, a to pod biurkiem może się przydać. Trochę zbyt wąska i przy szerokich kartach graficznych może mieć to drobny wpływ na temperatury.
  9. To wina dysków Cruciala, a nie Della. Na każdym sprzęcie losowo znikają. Czasem przez parę lat spokój, by później zniknąć 3 razy w ciągu tygodnia. Z tego powodu osobiście unikam Cruciali. Miałem styczność z dwoma i oba znikają na 5 różnych konfiguracjach. Gdy w jakimkolwiek komentarzu jest wspomniane, że dysk znika też wolę unikać i z tego powodu A-Data też odpada. Nie miałem, ale ludzie się skarżą, że znikają lub nie są wykrywane, plus dużo wzmian o tym, że padają szybko, bez powodu. Co do pojemności 128GB vs 256GB to oprócz pojemności dysk 256GB będzie sporo szybszy ze względu na większą ilość komórek. Tani 256GB>drogi 128GB, tani 512GB>drogi 256GB. Na pewno nie bierz MX500, strasznie przesadzona cena, no i Crucial. W tej cenie to się bierze m.2, a nie dysk sata. https://www.x-kom.pl/p/503418-dysk-ssd-patriot-256gb-25-sata-ssd-p200.html Z kodem 119zł. https://www.x-kom.pl/p/381505-dysk-ssd-patriot-240gb-25-sata-ssd-burst.html z kodem 115zł. Pobieżnie przeglądając recenzje Burst wydaje się lepszy. Dokopałem się jeszcze do czegoś takiego: https://www.emag.pl/dysk-ssd-240gb-adata-xpg-sx930-2-5-sata-600-asx930ss3-240gm-c/pd/D7RKMYBBM/ 160zł Staroć na kościach MLC z 5-letnia gwarancją. 10% wolniejszy od Samsung 850EVO, więc nie ma tragedii. https://www.purepc.pl/pamieci_masowe/test_dyskow_adata_xpg_sx930_tanie_ssd_z_piecioletnia_gwarancja?page=0,18
  10. 31,5 cala są tylko na matrycy VA. ~27 cali masz do wyboru wszystkie matryce Bez sensu brać 24 cale. 27 cali jest sporo większy, mimo że to niby tylko 3 cale. Buda: Define C Jednym z najcichszych zasilaczy jest RM550X, ale ostatnio jakoś dziwnie drogi. Może w jakiejś promocji dorwiesz
  11. Zawsz możesz kupić Sound Blaster Titanium ~100zł. Minimalnie lepsza od Platinum. Na sam początek: W panelu realteka po kliknięciu na zębatkę wyłącz opcje: rodzielenie urządzeń wyjścia jako niezależnych wyjść czy zaznacz połącz urządzenia jako jedno czy jakoś tak to się tam nazywa. U mnie po tym zakłócenia znikały zupełnie do zera. Sterownik rozpoznaje wtedy słuchawki i głośniki jako jedno urządzenie, uniemożłiwia to korzystanie ze słuchawek i głośników jednocześnie do dwóch różnych źródeł dźwięku, ale w Sound Blasterze i tak tego nie miałeś. Jedna sprawa to przewód od front panelu, odsuń go od przewodów zasilających. Podłącz słuchawki z tyłu PC(odłącz front panel na próbę). Powyłączaj w oknie "dźwięki" wszystkie urządzenia do nagrywania i odtwarzania, których nie używasz. Wyjmij karte graficzną i cokolwiek wpięte pod sloty pci express i sprawdź czy dźwięk znika. Jeśli nic to nie da to wal na reklamacje/rękojmie(lepiej rękojmie) jako istotna wada i zaznaczaj, że uniemożliwia ci to korzystanie ze słuchawek. W najgorszym wypadku odzyskasz pieniądze. Zaznaczasz: "Mute the reat output device, when a front headphone plugged in" i "Tie up same type of input jacks..."
  12. Mniejwięcej: 480GB = 3200/2100 https://pclab.pl/art80283-4.html Przy 3000/2000 byłoby względnie ok, ale coś u was obu kuleje. Może taka jakość tych dysków, że każdy działa inaczej, ale wątpię.
  13. Na baterii czy podłączony do zasilacza? Spróbuj bez baterii na innym zasilaczu. Ewentualnie sprawdź przewód czy jest nieuszkodzony.
  14. Nie widzę problemu z podłączeniem. Wtyczki będą pasować, ale musi się jeszcze wyposażyć w przejściówkę z gniazda na wtyczkę. Co co do zasilania to czemu miałoby się spalić? Zachodzi tam jakakolwiek konwersja sygnału? Nie jest to to po prostu przewód od zasilania przeciągniety z sata do us-b bez żadnej konwersji w związku z czym nie ma znaczenia w którą stronę płynie prąd? Osobiście jedyne zagrożenie jakie widzę to, że kontroler najzwyczajniej nie zadziała jeśli konwersja sygnału cyfrowego jest robiona w jedną stronę i odwrócenie obiegu nie zadziała.
  15. Zmiana czegokolwiek spowoduje bottlenecka, więc wymieniasz wszystko albo nic. Teoretycznie jeśli coś wymieniać to płytę, procka i ram. Będzie stabilniejszy FPS, niewiele wyższy i to tyle. Jak wymienisz też GPU to już wymieniłeś wszystkie najdroższe części, więc masz praktycznie nowy komputer.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.