Skocz do zawartości

Hammer Fate

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Hammer Fate's Achievements

  1. Tak, na stronie Gigabyte porównując wszystkie informacje dostrzegłem tę różnicę w ciepłowodach. 🙂 Gigabyte 4080S to już zdecydowanie poza budżetem: +1k pln na samą kartę, a i zalecają do niej zasiłkę 850W, a nie 750W. Ostatecznie postanowiłem nic nie zmieniać, Tak jak napisałem, z testów wynika, że obecnie w 1440p 4070 TiS pozwala bez RT we wszystko pograć na suwakach na maksa w prawo, a po odpaleniu RT, a już szczególnie PT, nawet na 4080S trzeba odpalić wspomagacze. Z kolei 4070 TiS ze wspomagaczami sobie wszystkim też dzielnie radzi; i w sumie dla tych wspomagaczy kupuje się RTXy, a nie Radeony, które wychodzą taniej w czystej rasteryzacji. Dodatkowo karta Gigabyte 4070 TiS Gaming OC powinna mieć (wedle informacji ze strony Gigabyte, bo na Morelach nic o tym nie piszą) 4 lata gwarancji po zarejestrowaniu na stronie producenta. Ponieważ swego czasu mi padła GTX 780 od Gigabyte, to taki dodatkowy rok gwarancji jest interesujący.
  2. [edit:] Zestaw jeszcze jest w realizacji w Morelach. Zastanawiam się, czy nie dorzucić 6 stów (ból) do Gigabyte 4080S Windforce. Widzę, że cena +13%, a wydajność +20%, ale z drugiej strony na 2K przy włączeniu RT trzeba i tak odpalać wspomagacze, a przy wspomagaczach 4070 TI S daje radę w każdym tytule. Jest jeszcze Gigabyte 4080S Windforce V2 (4.099 zł), ale nie potrafię wyczaić czym się różni od tego modelu bez V2. Zastanawiam się, na ile ciche i wydajne jest chłodzenie modelu Windforce, bo zwykła 4080 była na tyle niepopularna, że nie mogę w sieci znaleźć więcej niż kilku ocen...
  3. Ech, złożyłem już zamówienie, więc po herbacie. Ale generalnie mały był wybór pamięci 6400 CL32 z profilem AMD EXPO. Dzięki za wszelkie uwagi.
  4. Ty znów do mnie piszesz niezrozumiale 😂 Co to jest Hynix A-die? 🥴Czy te Lexary (one są 6000 CL30; nie znalazłem 6400 CL32 z EXPO) Twoim zdaniem są dobre, czy nie? W ocenach były chwalone, a w sekcji Pytań i odpowiedzi nawet wprost polecane do Ryzenów serii 7 (https://www.morele.net/pamiec-lexar-ares-rgb-ddr5-32-gb-6000mhz-cl30-ld5bu016g-r6000gdla-13118358/?sekcja=tech-all). Płyta Asus ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, wedle specyfikacji, obsługuje maksymalnie częstotliwość 6400 MHz.
  5. Już tak czekałem na premiery kart Super 🙂 Pewnie, jeśli teraz bym nie kupił, to czekałbym na serię 5000. O ile w prockach jestem otwarty na producenta, to kartę chcę mieć Zielonych Ostatecznie, dzięki poradzie @Bonusso3, wziąłem pamięci z profilem EXPO, ale nie GoodRam, tylko Lexar Ares RGB, DDR5, 32 GB, 6000MHz, CL30. I jeśli chodzi o chłodzenie, to zamiast Artctic Liquid Freezer II wziąłem Endorfy Navis F360 bo wygenerował mi się przy zamówieniu kod promocyjny na obudowę i chłodzenie Endorfy dający na te elementy -23%.
  6. Tak, tak, SSD to proponowany przez PurePc Dysk SSD Lexar NM790 2TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen4 NVMe. A o co chodzi ze "Zmiany - pamięci z EXPO", bo chyba tu się za mało dokształciłem? Pamięci wziąłem też z propozycji PurePc..
  7. Hej! Planuję zakup nowego kompa za ok. 10k zł (budżet na cały hardware, już z obudową). Zależy mi na sprzęcie, który będzie na lata, a w przyszłości upgrade będzie polegał na wymianie procka, dołożeniu RAMu czy wymianie grafiki. Na PurePC w zestawach do 10k w Intelu są w zestawach i5, jednak boję się, że 6 rdzeni P może niedługo być zbyt małą liczbą. Dlatego teraz zastanawiam się, czy lepiej: - dopłacić od razu do i7, - kupić i5 z mocną płytą i ewentualnie kiedyś w przyszłości kupić używaną i7 czy nawet i9 (tak zrobiłem w swoim dotychczasowym kompie z i5 4670k, który po latach zmieniłem na używane i7 4790k), - czy jednak lepiej wejść na AM5 i teraz kupić R 7800X3D. Skłaniam się bardziej ku Ryzenowi z uwagi na możliwość kupowania później nowych procków pod AM5. Wybór Ryzena z kolei skutkuje dwoma dylematami: - czy chłodzić go powietrzem (jak jest w zestawach do 10k na PurePC) czy jednak lepiej wodą (Artctic Liquid Freezer II 280 lub Arctic Liquid Freezer II 360), - czy kupić płytę na chipsecie B650 czy jednak lepiej B650E, bo w przyszłości karty pewnie będą na PCI 5.0. Oszczędności na chłodzeniu i płycie pozwalałyby chyba myśleć o RTX 4080 / 4080 S w ramach budżetu... Na teraz, przed debiutem RTX 4080S, myślę o takim zestawie: - Płyta główna Asus ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI (1 255,99 zł), - Procesor AMD Ryzen 7 7800X3D, 4.2 GHz, 96 MB, BOX (1 799 zł), - Płyta główna Asus ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI (1 255,99 zł), - Pamięć Patriot Viper Venom, DDR5, 32 GB, 6400MHz, CL32 (493,08 zł), - Karta graficzna Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti SUPER Gaming OC 16GB GDDR6X (4 352,87 zł), - Zasilacz MSI MAG A750GL PCIE5 750W (436,66 zł), - Obudowa Endorfy Arx 700 Air (519 zł). Przy wyborze chłodzenia, GPU i obudowy, oprócz wymogów przyszłej rozbudowy i grania pod 1440p, kierowałem się także tym, aby zestaw był chłodny i cichy. Będę wdzięczny za uwagi w sprawie moich wątpliwości i odniesienia się do poszczególnych składowych zestawu. Z góry dziękuję za każdy głos, zarówno pozytywny jak i negatywny.
  8. Hammer Fate

    Następca Dla GTX780

    @geforc Mi się sfajczyła 780OC. Procek mam identyko jak Ty. Stając przed dylematem, co kupić, wybór padł na jedyną słuszną opcję - GTX 1660Ti. Serce mnie bolało, jak płaciłem 2,5k za kartę wartą 1k, ale co było robić... Teraz myślę o wymianie procka, czyli właściwie całości kompa, ale za to karta zostanie i do 1080p jeszcze powinna spokojnie wystarczać.
  9. Zadzwoniłem w ciągu dnia do dwóch serwisów i jednego sklepu. Jeśli chodzi o serwisy, to jeden zaproponował reballing w budżecie do 250 zł, a drugi diagnostykę za 50 zł i stosowną naprawę "od 100 zł do granicy opłacalności". Oba serwisy zapowiedziały, że nie zagwarantują, że karta po naprawie szybko nie padnie. Jeśli chodzi o nówkę to chciałbym coś, co by było porównywalne lub trochę lepsze od padniętej 780, ale co by nie było przewymiarowane do kompa, który - z uwagi na procek - nie wykorzysta przecież mocy najnowszych kart. A pewnie i zasilacz ich by nie uciągnął. Z kolei w sklepie, do którego zadzwoniłem, usłyszałem, że od 20.01 powinny karty się w hurtowniach pojawić i jest też szansa na spadek ich ceny. Facet prorokował, że może znów będzie GTX 1660 Ti lub Super i to w cenie bliżej tysiaka niż półtora. Generalnie uważam, że za kartę lepszą niż padnięta te 1.000 - 1.500 cebulionów mogę przeznaczyć, jeśli ma to trochę starego kompa ożywić. I dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
  10. Łitam. Padła mi karta graficzna - Gigabyte 780 OC. Raz ekran się zrobił różowy, po resecie za jakiś czas szary i następnego dnia tak samo. W menadżerze urządzeń dowiedziałem się, że GPU generuje kod błędu 43 i że została odłączona. Przedmuchanie, wyjęcie i ponowne podpięcie nic nie dało, tak jak i zabawy ze sterami. Od kolegi pożyczyłem inną kartę i komp śmiga. Czy można i czy warto próbować taką kartę naprawić? Jeśli nie, to jaką kartą ją zastąpić? Na szybko pomyślałem o GTX 1660 Super, ale nie jest już dostępna. Mój komp to: i5 4670K @3.4 GHz śmigający w 4.0, MSI Z87-G45 Gaming, 8 GB RAM.
  11. Dobra, problem rozwiązany. Podam szczegóły, może się komuś przyda. 1. Trzeba było rzeczywiście Ausa ustawić w tryb AP według tego poradnika. Nie trzeba było dezaktywować portu WAN, nie trzeba było kabla łączącego Asusa za pośrednictwem switcha z routerem-modemem, podłączać pod port LAN - kabel mógł nadal pozostać w porcie WAN, być może tryb AP sam ten port dezaktywuje. 2. Na Asusa dostałem się, po jego resecie, przez adres 192.168.1.1; ze smartfonu, po Wi-Fi. Po przejściu w tryb AP zmienił się adres IP Asusa. Najłatwiej nowy adres ustalić skanując sieć - ja użyłem do tego programu Advanced IP Scanner (zaleta - można uruchamiać w trybie portable). 3. Po ustawieniu trybu AP na Asusa mogę dostać się już z peceta - po adresie IP ustalonym jak wyżej.
  12. A da się coś zrobić, żeby sygnał wchodził przez wan? Ten czwarty port lan jest mi właśnie potrzebny pod steam linka, inaczej będę musiał co i rusz przepinać urządzenia.
  13. Ok, tylko jak się na niego dostać? Mogę go podpiąć go bezpośrednio do kompa, odpinając jednocześnie kompa od sieci, ale czy jak wyłączę dhcp to nie stracę z nim połączenia? Sprawy konfiguracyjne robię z doskoku, w miarę potrzeby, więc niektóre rzeczy trzeba mi jak krowie na rowie :) Ten drugi sposób, to tak, jak to jest w FAQ Asusa - https://www.asus.com/pl/support/FAQ/1015009 ?
  14. Mam sieć domową, która generalnie śmiga. Z jednym ale, które wywołało drugie ale :) Dom jednorodzinny, szkielet sieci Ethernet, wszystko spina patch panel i switch TP-LINK TL-SG1016. Do switcha podczepiony jest modem-router ZTE MF283+, który daje neta z LTE. PC podpięty jest pod gniazdo RJ-45 w ścianie w jednym pomieszczeniu, w drugim do takiego samego gniazda podpięty jest router ASUS RT-AC66U , który ma rozdzielać sygnał przez Ethernet na kilka urządzeń (tv, konsola, dekoder) i rozsyłać sygnał Wi-Fi na parterze (ZTE jest na piętrze). I teraz - podłączyłem do routera Asusa Steam Linka i nie mógł się sprarować ze steamem na PC. Gdy Steam Linka podłączyłem bezpośrednio do gniazda RJ-45 w ścianie (czyli de facto przez kabel do switcha), to sparował się ze steamem na PC bez problemu. Chciałem wejść na router Asusa przez IP podane w instrukcji (192.168.1.1) i popatrzeć w ustawienia, ale nie mogę; a na pewno na początku, po podpięciu asusa, mogłem to zrobić, bo ustawiałem hasła do wi-fi. Przeskanowałem sieć i ustaliłem, że router Asusa ma obecnie IP 192.168.0.100, ale po tym IP też nie wchodzi (Komunikat w MS Edge: Hmm... nie można nawiązać połączenia z tą stroną). Jakieś sugestie odnośnie do obu problemów?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...