Siemanko.
W ramach wymiany reklamowanego sprzętu, postanowiłem wybrać nowy dysk ssd do mojego laptopa - Lenovo Y530. Wybór padł na budżetowy dysk Intenso SSD 128GB. Po odebraniu SSD, chciałem go sklonować, wykorzystując program easeus todo backup free (tak jak było w kilku poradnikach o klonowaniu). Po podpięciu dysku do adaptera sata-usb i odpaleniu programu, nigdzie go nie widziało. Korzystając z innej aplikacji - AOMEI Partition Assistant Standard Edition, także wywalało błąd. Postanowiłem zainicjować dysk, wg opisów w necie (komputer- zarządzaj - itd.), alei to nie dało pozytywnego skutku. Przy próbie inicjacji (dysk był niezainicjowany i nie miał nic przydzielone, ale wyświetlała się jego pojemność), wyskoczył błąd: "nieznana funkcja" - screen.
Skoro nie działało z tym adapterem, postanowiłem wsadzić ssd bezpośrednio do złącza w laptopie i dokonać czystej instalacji.
Wykorzystując bootowalny pendrive, gdy instalator się uruchomił pojawiło się coś takiego:
Nawet załadowanie sterownika, wg sugestii ze strony pomocy technicznej lenovo nic nie dało. Ustawienia w dość prostym biosie zahci, na ide oraz na odwrót. nie dały żadnego rezultatu. Jak coś biosu nie da się zaktualizować oraz nazwa dysku wyświetla się w menu boot.
Co może być nie tak? Czy dysk ssd jest walnięty, czy mój laptop nie chce go przyjąć? Mam nadzieję, że udało mi się w miarę jasno opisać sprawę. Gdy szukałem w necie podobnych problemów, to zwykle odsyłano do rozwiązań, z których już korzystałem i nie mam więcej pomysłów :(
Pozdrawiam.