Patrol 2,8TD - ja bym nikomu tego silnika nie polecił, silnik z aluminiową głowicą skłonną do pękania i do tego spalanie to 12-16 litrów, 4.2 jest ekonomiczniejszy i wytrzymalszy ale praktycznie nie do zdobycia w wersji kontynentalnej - bynajmniej nie w tej cenie :D
Jedyny kuloodporny silnik diesla w dostępny bez większych problemów w Polsce posiada stara 160'ka 3,3D/TD(sam takiego posiadam).
Jimny 1.3(odradzam francuskiego diesla 1.5) fajny sprzęt - dzielność terenowa naprawdę dobra, porównywalna z Samurai'em/SJ ale za to zdecydowanie wygodniejszy(resory vs sprężyny).
Jeepa z włoskim dieslem VM odpuść sobie całkowicie - chyba, że lubisz żonglować głowicami.
Freelander ma niby całkiem dobry silnik BMW, ale za to awaryjność napędu i koszta jego naprawy są ogromne.
Za to disco z silnikiem 200Tdi lub 300Tdi spalają nikłe(7-12l) ilości paliwa w stosunku do masy i stałego napędu na 4 koła.
Jeśli chodzi o małą terenówkę z dieslem to dobra będzie vitara/grand vitara 2.0TD.