Jump to content

Michał22

Stały użytkownik
  • Content Count

    328
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Michał22 last won the day on October 6 2020

Michał22 had the most liked content!

Community Reputation

12 Pozytywna

About Michał22

  • Rank
    Uczestnik

Recent Profile Visitors

581 profile views
  1. @vegeciak Liczy to sie glownie jakosc matrycy, a nie, czy to IPS, czy VA. Wybor pomiedzy nimi to bardziej kwestia tego co we wlasnie roznym stopniu bylbys sklonny poswiecic w zamian za co. Czas reakcji czy odswiezanie tez sa istotne, ale to juz kwestie drugorzedne. Do tego w jakim zakresie Hz/klatek dziala FreeSync. Z FS chcesz korzystac, bo lepsze poczucie plynnosci, ale nic Ci po monitorze z troszke wyzszym odswiezaniem, bo i tak FS ograniczy Ci owe do ilosci wyswietlanych klatek. A pewnie bedziesz wolal ladniejsza grafe niz 140 fpsow. Co do zakrzywienia, sam siedze na zakrzywionym i nie odczulem przesiadki z prostego. Sa jednak rozne stopnie zakrzywienia i mozesz sobie wyguglac jaki ma moj monitor, bo jakiegos hardkorowego nie ma. Trudno mi tez powiedziec, jak to bedzie z zakrzywieniem na 16:9. Przy ultrapanoramie wydaje sie to dosc naturalne, a przy 16:9 jakos tego nie widze. Poczytaj sobie opinie uzytkownikow.
  2. @vegeciak porzadna VA - pravie jak vegeciak 😄 IPS fajnie wyglada, gdy sie go postawi obok VA i kolorki robia roznice. Jednak zagrasz w skradanke i zobaczysz szara ciemnosc, to Ci sie kolorkow odechce. Nie wiem, czy gadalismy wczesniej o monitorach, ale po calkiem niezlym IPSie dalem szanse pierwszej w zyciu VA i jestem unkontentowany - imo jesli chodzi o gierki, bardziej realistycznie podchodzi do tematu.
  3. 1. Z prockiem rob jak uwazasz. Generalnie 8/16 to sensowny future-proof w przypadku komputera do gier. Jesli twoje zastosowania nie skorzystalyby z dodatkowej ilosci rdzeni i nie jestes jakims maniakiem multitaskingu - spoko. Podejrzewam, ze zanim zacznie brakowac mu w grach rdzeni i watkow, beda one i tak na tyle slabe, ze sam proc bedzie do wymiany, bo np. nie uciagnie Ci nastepnej karty graficznej. Dodatkowe r/w 5900X wiele by tu nie wyczarowaly, wiec przy cenach, ktore wymieniles postapilbym tak jak Ty 😉 Temperaturami sie nie martw. Nie wiem jakie chlodzenie wybrales, ale pamietaj, ze dobor chlodzenia nie jest patrzeniem na slupki wykresow i rozumowaniem, ze piec stopni mocniejszy cooler bedzie piec stopni mocniejszy u Ciebie. Trzeba w to wkalkulowac metodyke (np. zwykle puszczane jednoczesnie stress testy CPU i GPU, ktore nierealistycznie powiekszaja roznice pomiedzy chlodzeniami - nie bedziesz tak uzywal komputera) czy sama platforme testowa. A wtedy musisz to przekalkulowac na twoja konfiguracje. 2. Szybkosc ramow w grach przyda sie glownie, dopiero kiedy procesor bedzie niedomagal. Tridenty to ramy znane z potencjalu wlasnorecznego OC. Jesli nie bawisz sie takie rzeczy, bierz Ripjawsy. 3. A jaki to zasilacz? Bo moze bulisz za jakies glupoty typu Platynowe certyfikaty czy najwyzsze serie sensowne jedynie w zasuwajacych 24/7 stacjach roboczych? Osobiscie nie uwazam zasilaczy 750W za w ogole oplacalne (tj. oplacalnosc konczy sie na Bitfenixie Whisperze za 450 PLN) , ale ceny sa teraz posrane, a dalej nie wiem, o ktorych mowisz. Kupujac zasilacz o tak wysokim zapasie mocy, rozpatrywalbym tylko 850 i 1000W. 4. Polecalo sie wlasnie Adatke 8200 lub PNY CS3030, ale obie marki zrobily walki w tym roku. Bodajze Tomshardware stestowal trzy rozne Adaty tego modelu i jest slabiej niz bylo. Teraz raczej tego nie odczujesz, ale moze wraz z szybkimi dyskami w konsolach zacznie robic to roznice. Porzadne dyski i chyba bez zadnego walka na koncie to Samsungi 970, ale nie bulilbym za Pro. Plyty 500 daja mozliwosc instalacji jeszcze szybszych dyskow PCIe 4.0, ale w gierkach na ten moment ledwie widac roznice pomiedzy SSD, a NVMe 3.0. 5. No i dobrze, bo cholernie nie jara mnie rynek monitorow :] Zadowolony jestem z AOC Agon AOC AGON AG352UCG6 Black Edition i tyle moge powiedziec 😆 Ale poradze trzymac sie 1440p i wziac jakas porzadna ultrapanoramke - nie oszczedzaj na monitorze, bo dobry posluzy pare lat i to on bedzie lepiej badz gorzej wyswietlac efekty bebechow komputera, na ktore kasy nie szczedzisz. https://pcmonitors.info/recommendations/
  4. @KeyserS GX to swietny zasilacz, ale w moim mniemaniu zasilacz tej klasy kupuje sie z mysla o korzystaniu z niego przez te dlugie lata byc moze nawet dochodzace do dziesieciu lat gwarancji producenta. Kijowo by bylo jakby za niedlugo zasilal jakas pradozerna konfiguracje, ktora sprawi, ze bedzie glosny. I to wlasnie nadrabia RMx. Co do PB600, zobaczysz sobie, jak to bedzie. W temacie obudow osobiscie nad wyglad preferuje wartosci uzytkowe jak potencjal wentylacyjny, wyciszenie czy filtracja. Wyglad przestanie cieszyc pewnie po miesiacu, a owe wartosci beda cieszyc przez caly czas uzytkowania obudowy. W obudowie nawet nie mam okna, bo wyciszana obudowa bez okna jest cichsza. Z PB600 w razie problemow z temperaturami i halasem przerzuc frontowy wentylator na druga strone mocowania (by byl troszke wycofany, a nie rownolegle do wlotow, bo to zwykle minus do osiagow) i/lub dorzuc na front jednego BL047, ktorego bedziesz mogl podpiac pod kontroler. Tak z ciekawosci wlasnie spojrzalem na ceny Anteka i R5 i kosmicznie odlecialy, wiec nie sa to na ten moment szczegolnie atrakycjne produkty (posrane czasy na zakup kompa Ci sie trafily). Zaproponowalem R5 zamiast R6 czy 7, bo to w zasadzie ta sama obudowa, a zwykla kosztowac 450-500 PLN. Anteka nigdy nie widzialem drozszego niz 510-520 PLN i byla to cena na granicy adekwatnosci. Coolery bq! maja niezle osiagi, swietna jakosc, dobry wyglad, cisze w nazwie, jakis taki ,,prestizowy feel" i glownie dlatego sa modne. Scythe to troche zapominana marka, ktora w temacie coolerow jest od bq! po prostu lepsza. Jest tez tansza, ale bez kompromisow, bo jakosc oferuje najwyzsza - to poziom Noctua czy wlasnie bq!.
  5. @KeyserS Dark Rocki to dobre chlodzenia, ale jest z nimi jeden problem - rozczarowujaca wydajnosc ponizej 800 rpm. A to jest wlasnie taka predkosc, powyzej ktorej nikt nastawiony na cichy cooler (czyli wiekszosc klientow bq!) nie chcialby wychodzic. Z drugiej strony te wentylatory sa ciche, ale nie wiem, czy koniec koncow efekt Cie zadowoli. Osobiscie na zadnego Dark Rocka bym nie postawil. Jak chcesz procka krecic i chcesz cichutko - za ta sama kase masz Scythe Fuma 2. Fajna alternatywa jest kolejny Scythe - Ninja 5 - i jest to najcichszy cooler na rynku, ale trudno powiedziec, czy da rade z OC. Pure Base 600 jest cicha, ale bardzo slabo wentylowana, wiec mozesz skonczyc z komputerem goracym i glosnym (nie wiem jaka karta tam bedzie siedziec). Jednak obudow z miejscem na naped i to jeszcze takich dobrych jest jak na lekarstwo. Fajna opcja jest Armis AR7, ale nie jest to obudowa wyciszana. Jesli dobrze pamietam, Cooler Master ma cos z miejscem na naped w podobnej cenie: NR-cos tam. Jednak jest to obudowa typu meshowego, dziadowskiej jakosci i niewyciszana, wiec jak dla mnie trzy razy NIE. Jesli ma dla Ciebie znaczenie cicha praca komputera, warto odpuscic okna oraz swiatelka i dorzucic do Define R5 lub Antec P101 Silent - maja miejsca na naped i sa na tyle swietne, bys raczej nie mial powodu zmieniac ich przez dlugie lata. Co do GX-RMx, to bardzo porownywalne zasilacze, ale - jesli mnie pamiec nie myli - GXy robia sie dosc glosne powyzej 60% obciazenia, wiec takie sobie z nich ,,zasilacze na lata". Poszperaj sobie po recenzjach, bo te zasilacze sa czesto ze soba porownywane.
  6. Wg mnie w twoim przypadku nie ma sensu doplacac do 360ki i ogolem za bardzo nie ma. Po prostu nie schodz ponizej 280 - tak generalnie. Do tego i zwlaszcza z Arctikiem bardzo sprawdzaj kwestie kompatybilnosci z reszta. W przypadku twojej kofiguracji jedynym sensownym sposobem montazu grzejnika bedzie top obudowy i zeby mialo to sens, bedziesz potrzebowal takiej z perforowanym topem (jak wlasnie Meshify 2 czy Define 7). W takiej NZXT niby wywietrzniki po bokach sa, ale zwykle dziala to tak, ze wypychane powietrze odbija sie od litego topu i sobie krazy wokol chlodnicy skutkujac gownianymi temperaturami i oczywiscie wzrostem halasu. Miej tez na uwadze, ze otwarty top obudowy to bomba do halasu komputera, a Ty jeszcze bedziesz mial pod tym dorzucajacy swoje grzejnik. Czyli generalnie jak chcesz cicho, tylko mocny cooler powietrzny i wyciszana obudowa - tak jest najciszej, wiec uznalbym to za ,,cicho". W innym wypadku bedziesz mial po prostu glosniej i nie mam pojecia, czy Cie to usatysfakcjonuje. Fractale maja posrane nazewnictwo, ktore ostatnio troszke upraszczaja, ale w zestawieniu z poprzednimi modelami zrobil sie jeszcze wiekszy balagan. Jesli Define 7 to po prostu Define 7. XL nie ma sensu, Compact to przycieta i mniejsza wersja, ktora ciezej bedzie schlodzic, wiec tez zachowac cisze. Reszta to rodzaje kolorow wnetrza i stopnia przyciemnienia szyby. W temacie Meshify 2 chcesz po prostu Meshify 2. Nie stare S2, nie C, nie XL, a reszta nazewnictwa to wspominana kolorystyka. Najlepiej zobacz sobie wszystko na stronie Fractala. Osobiscie polowalbym na 3080, bo to imo najlepszy deal, ale nie wiem kompletnie jakie ceny przyjac za te Radki (teraz czy kiedy bedzie normalnie). Dla mnie jednak Radki skresla to, ze AMD nie umie za bardzo w sterowniki lub ma to w [gluteus maximus], wiec ja bym od nich karty nie chcial. 3080 slabo stoi z iloscia VRAMu, ale jesli panujesz grac w 1440p, nie martwilbym sie tym.
  7. @vegeciak Chlodzenie: Arctic 360 jest prawdopodobnie krolem balansu wydajnosc/cisza, ale trzeba dostarczyc mu odpowiednio duzo ciepla, by tym krolem mozna go bylo obwolac. Na niekreconym 5900X i do gierek nie ma sensu zawracac sobie nim glowy, bo to samo zaoferuje Ci Scythe Fuma 2. Poczytaj sobie o zasilaczach i ich doborze. Generalnie licza sie bebechy, wyniki i to jak cichy jest oraz, co wazniejsze w przypadku porzadnego zasilacza na lata, do jakiego obciazenia cichy pozostaje (wszystkiego ponizej 30 dBA raczej nigdy nie uslyszysz). Duze W i tak musisz kupic, wiec swoje wydasz na zasilacz, dlatego nie oszczedzaj stowki, dwoch w tym temacie. Z dyskami zrob, jak chcesz. Sledz ogolem ten rynek, bo podejrzewam, ze lada moment pojawi sie cos, by zapelnic nisze po wczesniej wszedzie polecanych Adatach i PNY. Moze oplaca sie jakos wmieszac zwyklego SSD (np. porzadny Crucial MX500)? Na ten moment roznica nawet w grach pomiedzy SSD a NVMe istnieje na zasadzie wyjatkow potwierdzajacych regule jej nieistnienia (pare sekund na loadingu w nielicznych tytulach). Co do obudowy i do tak zacnego komputera postawilbym na cos po prostu najlepszego i uniwersalnego. Wg mnie na ten moment najlepsze co mozesz kupic to Fractale: Meshify 2 i Define 7. Pierwsza to nastawiona na przewiewnosc skrzynka, ktora przy bardzo dobrych wynikach nie jest glosna, druga to opcja nastawiona na cisze kosztem oczywiscie wentylacji. Jednak trzeba Define oddac to, ze po zalozeniu alternatywnego azurowego topu i otwarciu drzwiczek zaoferuje te same wyniki co Meshify. Oczywiscie wiele z cisza nie bedzie miec to juz wtedy wspolnego (wiem, bo sam mam 7ke Black Solid i to z ciekawosci porownalem). Wyciszana obudowa z oknem bedzie glosniejsza. Nie zagwarantuje Ci tez, ze 7 dzwignie twoj zestaw w wersji zamknietej, bo nikt jej na tak goracym sprzecie raczej nie testowal. Wspominana przez Ciebie NZXT - jesli zostaniesz przy chlodzeniu powietrzem - wcale nie jest piekarnikiem. Wtedy wrecz blizej jest do najlepiej wentylowanych niz do piekarnikow. Wiekszosc osob krzyczy ,,piekarnik, bo lity front" i takich osob nie nalezy sluchac, bo gowno wiedza. Problem z nia polega na tym, ze ani nie jest swietnie wentylowana, ani nie jest cicha. Jest to po prostu przecietna, a kosztuje jak cos swietnego.
  8. @vegeciak Tak pol zartem, pol serio pytalem, bo kminilismy cos z twoimi zakupami juz cholernie dawno temu (nie wiem, czy obecne Intele w ogole juz na rynku byly, o Ampere i nowych Radkach nie wspominam). Co do recenzji i opinii kupcow, czytaj tych pierwszych jak najwiecej, a stworzysz sobie taki ogolny raczej pokrywajacy sie z rzeczywistoscia obraz komponentu, drugie rozpatruj bardziej pod katem problemow technicznych. Recenzent nie napisze raczej, ze taka obudowa sie uciazliwie kurzy albo wentylatory na AiO wydaja nieciekawe dzwieki na randomowych predkosciach, plastik jest miekki czy nierowny lub potrafia pasc po paru miechac - takie problemy sa ze smiglami P Arctika, ktore masz tez na Freezerze. Te wentylatory to hit forow i yt, bo wydajnosc/kultura pracy faktycznie absolutnie topowe, ale to jest takie gowno, jakiego ludzie powinni sie spodziewac za te pieniadze i od budzetowej marki, ktora jest Arctic. Mam tez dla Ciebie jedna, adekwatna do obecnych czasow rade - nie kupuj niczego, poki grafa ( i moze procek) nie beda do Ciebie jechac. Zawsze moze wyjsc cos lepszego, warto tez miec czas na zwrot produktu w razie czego. Czyli mozemy pogadac sobie o komponentach, w ktorych raczej nic sie nie ruszy, a o ktore pytales. W temacie chlodzenia procka i obudowy musisz sie okreslic. Wolisz krecic czy wolisz cicho? Szyby i swiatelka musza byc? Jesli chodzi o zasilke, do opisanych przez Ciebie zastosowan najlepiej pasuje mi Corsair RMx. Swietny, pol-pasywny, cichutki zasilacz z 10-letnia gwara. Wez sobie 850 albo nawet 1000W, bo imo tylko te sie oplacaja, a tez zostanie z Toba na dluzej i trudno powidziec, co bedzie zasilal za te 5-10 lat. Co do dysku, osobiscie nie bralbym niczego od Adaty i PNY za wspomniane afery. Bez jakichs rozkmin czy odczujesz roznice, czy nie. Wez sobie jakiegos Samsunga 970: Evo, Evo Plus, Pro albo od razu 980/WD Black SN850 pod PCIe 4.0 na plycie B550. Oni chyba podobnych numerow jeszcze nie wycieli, ale moze nie slyszalem.
  9. @vegeciak Jak juz tak czekasz, to na nowe Intele nie poczekasz 😄 ?
  10. @Martyn85 Przy takim configu i po dokupieniu Ninjy nie ma palacej potrzeby wymiany obudowy. Tj. mozesz zmienic skrzynke na lepiej wentylowana, cichsza i wpuszczajaca mniej kurzu. Czyli zrobisz to jedynie dla wygody zwiazanej z odkurzaniem i kultury pracy komputera. Ogolem twoja obecna obudowa jest w temacie swojej funkcji ponizej krytki, a mozna zmienic ja na taka, ktora jest po prostu bez zarzutu. Koszt najtanszej obudowy bez zarzutu to ~300 PLN. Dalej jestes zainteresowany?
  11. @Martyn85 Bron Boze nie namawiam do wydania paru stowek na nowa obudowe. Zwlaszcza jesli masz lajtowa karte typu jakis RTX 2060 czy nizej i spokojnie RG4 z dolozonym porzadnym coolerem na procka styknie i moze nawet kultura pracy Cie zadowoli. Moze warto dac temu szanse zanim wyskoczysz z kasy na nowa? Faktem jednak jest, ze RG4 jest obudowa ze slabymi wentylatorami, gownianie ofiltrowana, wiec odkurzania masz wiecej niz moglbys i bardziej upierdliwego oraz sama jakosc pozostawia wiele do zyczenia, wiec wszystko przeklada sie na oprocz wyzszych temperatur takze slabsza kulture pracy. Dlatego skupilbym sie na wymianie skrzynki na taka, ktora jest po prostu w podstawowych tematach lepsza: odpowiednio chlodzi, filtruje, wycisza prace komponentow, jest ustawna i ergonomiczna. Czyli robi dobrze to, co ma robic obudowa. Jesli dalej kusi Cie zmiana skrzynki, podaj wszystko, co ma sie do niej zmiescic - tj. cala twoja konfiguracje z uwzglednieniem ewentualnych planow co do zmiany/dolozenia podzespolow.
  12. @Martyn85 Ninja 5, bo to najcichszy ze wszystkich coolerow. Fuma 2 jest najcichsza z tak wydajnych i na pewno wlezie Ci do obudowy, ale zdziwilbym sie, gdyby Ninja tez nie wlazl. Wymiana coolera na pewno obnizy temperatury na procku i zwyczajnie warto dla samego tego i kultury pracy stocka wywalic, ale problemem w przypadku twojego configu moze byc takze obudowa. Slaboscia tej obudowy sa gowniane wentylatory, ktore nie dmuchaja, a ciche tez pewnie nie sa. Nie wiem jaka masz karte, a moze takze doskwieraja Ci jej temperatury i halas. Regnum RG4 nie jest obudowa adekwatna do zestawow z R7. Od biedy da rade w konfiguracjach z jakas lajtowa karta pod nim.
  13. @Masaj007 Spoko, to bedzie bardzo fajny i cichy komp 😉 Do Ninjy dokupilbym gramca Grizzly Kryonaut, bo lepsza od kazdej dolaczanej do coolerow. Jakby glosnosc domyslnych wentylatorow obudowy byla dla Ciebie uciazliwa ( czesc ludzi mowi, ze ciche, czesc ze bardzo glosne 😄 ) , podmien je na 3x Silent Wings 3 140 mm 3-pin 1000 rpm (podlaczysz je do zewnetrznego kontrolera obudowy). Mocniejsze i cichsze, a ja sam je mam, bo to imo najlepiej zbalansowane wysokiej jakosci smigla, ktore obecnie mozesz kupic.
  14. Glosna? Chyba od tego pajaca z komentarzy na glownej 😉 ? Maksymalna predkosc wentylatorow to 800 rpm, wiec nie wiem, jak mozna uznac to za glosne, a same Kaze Flexy sa bardziej z cichszych smigiel. To cooler na tyle cichy, bys nie slyszal go w idle, a przy obciazeniu zawsze glosniejsze od niego beda grafa czy wentylatory obudowy. U mnie siedzi na niekreconym i z wylaczonym MCE 9700K. Mam go od marca, a najwyzsze temperatury w grach zanotowalem w sierpniu: temperatur wahala sie w przedziale 55-65C. Robil to na 500-600 rpm. Obecnie 50-60C. Doliczyc do tego nalezy to, ze siedzi w slabej w temacie chlodzenia procka skrzynce - Define 7 zawsze w tej najbardziej zamknietej opcji. Mam w niej co prawda podmienione smigla na trzy Silent Wingsy 3 140 mm 1000 rpm, ktore zostaly mi z poprzedniej skrzynki, ale to raptem 3C przewagi nad tak samo szybkimi domyslnymi w Real Benchu przy temperaturze maksymalnej 84 albo 86C (nie pamietam), wiec w realnym uzytkowaniu roznica pewnie bedzie zadna. Mam tez pod nim Kryonaut zamiast dolaczanej do coolera, ale nie probowalem z ta Scythe, bo bylaby gorsza - kwestia jak bardzo. Ninja robi swoje wyniki, bo to cooler bardzo duzy, ale z wolnymi smiglami. Wielkosc sprawia, ze owe nie maja wiele roboty. W niektorych testach podchodzi pod NH-D15, ale posadz go na kreconym i9 i wtedy Noctua mu odjedzie, bo wolne smigla nie ogarna juz tak dobrze takich dawek ciepla. Imo jest to sensowny cooler do niekreconych prockow i z nastawieniem na cisze. Oczywiscie da rade na nim pokrecic jakies lajty, ale trudno powiedziec, gdzie jest granica owych lajtow. Wejdzie, ale przy tych ramach po podniesieniu prawego wentylatora na doslownie milimetr, dwa (zaden problem). Z drugiej strony producenci obudow podaja zanizona tolerancje na wysokosc coolera, wiec powinno byc wiecej miejsca. Zamowilbym go. Jesli jednak sie tego obawiasz, postaw na Scythe Fuma 2, bo ten nie nachodzi na ramy. Glosniejszy i mniejszy, wiec caly czas bedzie zasuwal szybciej (glosniej), ale dalej z najcichszych. Opcja oszczednosciowa jest tu Mugen 5, ale to oszczedzisz pare dyszek na troszke slabszych temperaturach (nieistotnie w przypadku niekreconego procka) i gorszej kulturze pracy. Shadow Rock 3 odpada ze wzgledu na wysokosc. Grandisa odpusc, bo to cooler pod kazdym wzgledem gorszy od powyzszych za te same pieniadze. Dokupilbym tez gramca Grizzly Kryonaut, bo bez niej nie wydobedziesz pelnego potencjalu coolera.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.