Skocz do zawartości

vlad_8011

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    160
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana vlad_8011 w dniu 20 Lutego

Użytkownicy przyznają vlad_8011 punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

850 wyświetleń profilu

vlad_8011's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • One Year In Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

7

Reputacja

  1. No to tak - dioda koło złącza zaświeca się w przypadku problemów z zasilaniem, lub niepoprawnym dociśnięciu/styku wtyczki - Piszczenie cewek nie wpływa negatywnie na prace karty, lecz jeśli jest bardzo uciążliwe, możesz próbować reklamować. Z mojego doświadczenia Gigabyte problemów z reklamacjami cewek nie robi, jednak wiadomo - zależy na kogo trafisz. Muszę cię jednak uprzedzić - zjawisko piszczenia cewek podczas dużego obciążenia, generowania 500+ klatek na sekundę nie uchodzi za wadę.
  2. vlad_8011

    Mikroprzycięcia

    Akurat tego postu nie widzę, bo mam karro w ignorowanych. Nie wiadomo skąd miesięczna przerwa - może autorowi coś wypadło? Wybacz że chciałem pomoc, matko....
  3. vlad_8011

    Mikroprzycięcia

    Nie widze, żeby problem został rozwiązany. (???)
  4. vlad_8011

    Mikroprzycięcia

    A masz jakiś soft na kompie pokroju MSI Center, ASUS armory crate?
  5. Grunt że działa i rozwiązałeś problem.
  6. Nie chodzi tylko o chłodne powietrze. Chodzi też o to, które wychodzi z karty graficznej - z pomiędzy żeberek i z pomiędzy chłodzenia a PCB karty. Taki ciąg ułatwia wyrzucanie gorąca z całej obudowy przy okazji. Do 92mm bym nie schodził, 120mm powinny być lepsze (od 92mm). Mniejszy wentylator musi wykonać więcej obrotów żeby przetoczyć tyle samo powietrza co większy, a z kolei duże ciśnienie powietrza na chłodzenie da niższe temperatury, ale spowoduje większy hałas.
  7. 140 mają tą przewagę, że nie wdmuchują powietrza tylko do radiatora, ale od razu kierują je do góry obudowy (wystającą poza radiator częścią). Jak chcesz bardziej skupić przepływ na radiatorze, możesz spróbować 120-tki. Wszystko kwestia znalezienia idealnego sweetspotu - głośność i wydajność. Jest też opcja sterowania obrotami wentylatorów na płycie względem temperatury hotspot GPU... był jakiś program do wentylatorów. TEN https://getfancontrol.com/ Spróbuj sobie dostosować obroty.
  8. W takim wypadku sugeruję założyć limit FPS, jak tylko w menu piszczą.
  9. Powiem ci że jestem w szoku. Naprawdę godne podziwu jest podejście gainwarda do tematu. Taki XFX odprawilby cię z kwitkiem. Dalej to już twoja decyzja, zrób co uważasz za stosowne.
  10. Z cewkami niestety dzisiaj jest loteria. Odkąd pamiętam, im silniejsza karta, tym większa szansa na piszczenie cewek - tak mówiono. Jednak zobacz co działo się w 2014 roku, gdy GTX 970 miał problem z piszczeniem cewek: https://www.purepc.pl/karty-geforce-gtx-970-maja-problem-z-piszczacymi-cewkami Ludzie się wkurzyli, zrobiło się wielkie halo, producent się tym "zajął". Dzisiaj, równo 10 lat później masz ludzi, którzy kupują sprzęt, słyszą piszczenie, i mówią sobie "OK, i tak gram w słuchawkach". Producenci się wycfanili i są już tacy, co piszczących cewek NIE UZNAJĄ ZA WADĘ. ALE.... Sprawa nie jest zero-jedynkowa wbrew pozorom. Jestem osobą z bardzo przeczulonym słuchem (pierwszy i ostatni raz zaznaczę - nie mam pseudonimu "zakius" na purepc). Zainwestowałem masę czasu i pieniędzy w jak nacichszy sprzęt - w obliczu cichego chłodzenia CPU, GPU, wentylatorów w obudowie, słyszę każdy pisk cewki. I tu pojawia się pierwszy problem - jak piszczenie cewek nie jest problemem, jaki jest sens istnienia rynku premium chłodzeń stawiających na ciszę? Przecież jedno przeczy drugiemu - po co ci droższa, ale cichuteńka (i chłodna zarazem) karta graficzna, jak cewki wybiją się ponad odgłos chłodzenia? Gdyby ludzie masowo zgłaszali problem, to by go nie było, bo istnieją sposoby, na wyizolowanie hałasu cewek, ale producenci sprzętu zdają sobie sprawę, że nikt dziś problemu nie robi, są ludzie, którzy twierdzą że to normalne i tak to się kręci cały czas. Jednym słowem mamy dzisiaj loterię. Otóż żeby uznać zjawisko za normalne trzeba definicji, kiedy to może być normalne, a takowa nie istnieje. Faktem jest, że cewki z uwagi na swoją budowę będą piszczeć. Sęk w tym, że skoro piszczą, ich budowa jest niewłaściwa. Spotkałem się z tym w Gigabyte R9 270 OC, który piszczał od ekranu POST. NON STOP, aż do wyłączenia komputera. Było go słychać przez zamknięte drzwi. Czy takie zjawisko zalicza się do normalnych? Nie sądzę. Po reklamacji, mogłem puścić na nim spokojnie 300+ FPS i nie było nic słychać - co zrobili w serwisie (nie wiem do dziś czy to był serwis gigabyte, czy sklepu w którym kupowałem)? Zalali cewki jakąś żywicą - cewki były częściowo otwarte, miały szczeliny, przez które można było wpuścić żywicę. Dzisiaj nie ma takich cewek, są szczelnie zamknięte z każdej strony. Musiałbyś je wylutować i wstawić nowe. Po tym radeonie, miałem 2 sztuki GTX 1080 gaming X, które kupiłem (i dopłaciłem) żeby było w kompie cicho. OBIE sztuki piszczały. Fart fartem udało mi się wstrzelić w koniec generacji Pascal i wymienili mi na odnowionego GTX 1080 Ti (już cichego). Następnie 6800XT. Po 2 używkach, następnie RTX 3080, zdecydowałem się że chcę takiego radeona, wybrałem XFX, z uwagi na to, że wcześniej posiadana używka była niesłyszalna i bardzo chłodna (używką był XFX Merc 319 6800 XT BLACK) Więc zacząłem szukać okazji, trafiłem w X-komie XFX Merc 319 6800 XT CORE. Karta identyczna z wyglądu, w podobnej cenie, wersja BLACK została oficjalnie wycofana (tylko wariant 6800XT - 6900XT był dalej produkowany). 3 sztuki z rzędu piszczały w niebogłosy, zacząłem szukać rozwiązania już przy pierwszej sztuce - UPS, 5 różnych zasilaczy, OC, UV, przeróżne kombinacje ustawień w BIOS i systemie, dokręcanie śrubek, wygrzewania - słowem - wszystko co znajdziesz w internecie. Poza stratą miesiąca czasu nie zyskałem nic, poza wiedzą, że jest to wadliwa parta (spisywałem numery seryjne). Od XFX usłyszałem że piszczenie cewek nie jest wadą i nie podlega gwarancji. Wróćmy do tej definicji.... KIEDY TO JEST NORMALNE? Do dziś nie znam odpowiedzi, i ile ludzi, tyle wersji. Wiem natomiast jedno i jest to moja wersja - jeżeli puszczam grę, która nie wyciska z karty ostatnich soków (w tym przypadku był to Far Cry 5), niezależnie od ustawień graficznych, z limitem na 30 i 60 kl/s i karta piszczy - NIE JEST TO NORMALNE. Jeżeli zaś odpalam grę, w menu mam 700+ FPS, zdaję sobie sprawę, że może coś piszczeć. Jeżeli gram w grę, gdzie jest 250+FPS, karta jest gorąca, w pełni obciążona - może to piszczeć. Jeżeli odpalam kompa, i jeszcze system się nie załaduje, a karta już piszczy - w żadnym wypadku nie ma to prawa mieć miejsca. Ale to tylko moja opinia. Z tymi 3 sztukami XFX zrobiłem kilka materiałów i film ostrzegawczy, który ma najwięcej wyświetleń ze wszystkich moich filmów. Co zrobiłem? Oddałem ostatnią, trzecią sztukę i wziąłem MSI Gaming Z Trio - fabrycznie podkręcona wersja. Niestety odnośnie UV nie wygrałem na loterii, ale karta była cicha przez 4 miesiące. Obecnie jest cicha wyłącznie przy zastosowaniu undervoltingu do 2250Mhz (tyle co referent), 1050mv (o 50mv mniej niż referent). Z dodatkowym power limit -3%, ramką na wiatraki, customowym panelem bocznym, który zrobiłem z odpadków (https://imgur.com/a/hyNsQGz) karta ledwo osiąga 70 stopni w hotspocie i nie widziałem poboru 200W jak narazie, ale coś za coś. Także myślę, że wyczerpałem temat, ale może ktoś jeszcze coś doda coś od siebie. Odpowiadając więc na twoje pytanie - nie jest to standardem, ale nie jest to też niczym obcym. Ludzie pozwolili sobie tolerować takie zachowania, producenci podchodzą do tego różnie. Możesz próbować reklamować, jeśli jest to dla ciebie uciążliwe (ja nie jestem w stanie przy takim dźwięku wytrzymać). Jeśli się zdecydujesz to zrobić, napisz jaką dostaniesz odpowiedź. Podpowiem tylko - nie daj się spławić. Z tymi GTX-ami 1080 pierwsza reklamacja - wróciła do mnie karta rzekomo bez stwierdzonej wady. Drugi raz - wymienili mi na nową ale tez piszczała, za trzecim razem dostałem model półkę wyżej. Nie mówię że dadzą ci 4090, ale warto próbować do skutku. PS: na koniec gwarancji zamierzam zareklamować swoją kartę z tego właśnie powodu, jak to powiadają "just for science" 😉
  11. Oi waży, waży.... Dlatego mam 2 podpórki 😉
  12. No właśnie dobre pytanie zadałeś - sam chętnie poznałabym odpowiedź. Sam z tamtad od dawna nie kupuje ze względu na udział innych sprzedawców, po tym jak zapsul mi się wentylator, i przy próbie reklamacji morele kazało mi odsyłać towar do sprzedawcy - sklepu sprzedającego wewnątrz morele (już nie pamiętam jak się zwał). To było jakieś półtora roku temu, nie wiem jak jest teraz.
  13. Jak masz Noctue, to montuj śmiało, lepszego wyboru nie dokonasz. Ja zamontowałem u siebie NF-A14 PWM czarne (140-tki) i zdecydowanie robią robotę. Tyle, że mnie poniosło trochę z kreatywnością i zrobiłem ramkę z aluminium: W sumie jakichbyś nie wstawił będzie lepiej - początkowo miałem 2 phanteksy PH-F140HP, ale jako, że miały niezły "przebieg" to łożyska zaczęły terkotać. Możesz też poszukać (zaraz też zerknę) czy pod twoją kartę nie ma przypadkiem gotowego rozwiązania na etsy albo gotowego szablonu pod drukarkę 3D - wtedy zamawiasz gdzieś blisko siebie i dodatkowo będzie estetyczniej, łatwiejsze w demontażu. Z doświadczenia wiem, że przy serii gaming X trio, nieistotne jest czy dasz wentylatory high pressure czy airflow. Ważne tylko jest to, czy sam radiator będzie miał sporo tych wypustek, prowadnic na przewody - pod żadnym pozorem ich nie wyginaj ani nie ucinaj - w razie w będziesz mógł założyć fabryczną osłonkę i wentylatory i odesłać na gwarancję, albo do sprzedaży. EDIT: Niestety gotowego rozwiązania nie widze pod gainwrarda. Pozostaje DIY, trytytki, albo poczekać na to : https://videocardz.com/newz/cooler-master-shows-off-prototype-gpu-cooler-with-two-fans Wycofany nie został: https://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=1211&lang=pl Może w sklepie zmieniają kartotekę lub stworzyli nową.
  14. Plomby są na śrubkach od chłodzenia. Osłona wentylatorów trzyma się przewaznie na 6-9 śrubkach - do chłodzenia - są to śrubki dookoła plastikowej osłony wentylatorów + śrubki pod łopatkami wentylatorów. Później odpina się delikatnie wtyczki od wentylatorów, od oświetlenia i zdejmuje się całość (chłodzenie zostaje). Dalej, żeby podpiąć wentylatory trzeba mieć przejściówkę (ok 7-15zl) 4pin VGA > 4pin pwm i rozgałęźnik. Podpina się wentylatory pod rozgałęźnik, rozgałęźnik do przejściówki, przejściówkę pod gniazdo wentylatorów na PCB karty graficznej. Wtedy można sterować pracą wentylatorów standardowo jak fabrycznymi. Jeśli będą kręcić się pomijając ustawienia w systemie albo nie będą startować, wystarczy podmienić wentylatory na rozgałęźniku (nawet jeśli są 2 identyczne). Żeby ograniczyć frustracji na przyszłość przy czyszczeniu, warto sobie oznaczyć tasiemka gniazdo na rozgałęźniku i wentylator tym samym kolorem tasiemki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...