Skocz do zawartości

Merionar

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Merionar w dniu 23 Kwietnia 2022

Użytkownicy przyznają Merionar punkty reputacji!

O Merionar

  • Urodziny 30 Marca

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Śląsk

Merionar's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • One Year In Rare
  • Collaborator Rare
  • One Month Later Rare
  • Week One Done
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

1

Reputacja

  1. Hej, wysłałem Ci wiadomość na priv. Odezwij się jakbyś był zainteresowany
  2. Z tego co czytałem wszystko zależy o modelu chłodzenia (nie napisałeś jaki model Cie interesuje). Ja ze względu na obudowę zdecydowałem się na chłodzenie powietrzem i muszę powiedzieć, że ten noctua praktycznie jest niesłyszalny. Najgłośniejszym elementem jest teraz karta grafiki.
  3. @Mr.T... Po złożeniu reklamacji przy pierwszych telefonach mówiłem, że jestem w stanie zaakceptować stan płyty głównej oraz karty graficznej pod warunkiem, że sklep da mi pisemną gwarancję, że sklep sprawdził ten sprzęt przy zwrocie oraz do upust stosowny do sprzętu outletowego. Niestety nie dostałem na to żadnej odpowiedzi. W zeszłym roku było głośno o sytuacji, że ludzie kupowali GPU, kopali na nich 10 dni i zwracali i tak cały czas. Niestety nie mogę znaleźć artykułu o tym 😕 To już jest używany sprzęt. A jeśli tacy górnicy zakupywali karty, łamali zabezpieczenia LHR (podmiana bios, utrata gwarancji, podkręcenie) i kopali na maaksa? 10 dni mogło nie wystarczyć by zostawić ślady wizualne więc sklep przyjmuje zwrot, a następna osoba nie ma już gwarancji producenta + potencjalnie niestabilna karta graficzna. Niestety sądzę, że jak tak dalej będzie to po prostu na najczęściej zwracany sprzęt sklepy będą domyślnie doliczały 10% ceny, by przy ewentualnym zwrocie obniżyć ją o te 10%, by następny właściciel się cieszył z "upustu". 😞 Cieszę się, że już jest to za mną 🙂 Wczoraj miałem pierwszą sesję w Cyberpunka 🙂 Docker bardzo dobrze działa, a prędkość tworzenia i modyfikacji projektu w Unity to po prostu sama przyjemność 🙂 Nie wiedziałem, że utworzenie projektu poniżej 3 minut jest możliwe 😜
  4. Cześć, Wracam z moją historią z zakupem i testami. Historia zakupu 2022.01.16 (Niedziela) - Zakup komponentów. Pamięć RAM w sklepie NET-S. Pozostałe w sklepie MediaExpert w dwóch zamówieniach: GPU osobno w systemie ratalnym, reszta osobno płatna kartą. 2022.01.18 (Wtorek) - Przyszła karta GPU (podczas zakupu w systemie ratalnym nie mogłem wybrać terminu, przyszedł b.szybko) - poszła na półkę i czeka na resztę. 2022.01.19 (Środa) - Przyszła pamięć RAM - poszła na półkę i czeka na resztę. 2022.01.20 (Czwartek) ok 12:00 - Przyszła cała reszta. Termin sam wybrałem, gdyż w środę byłem po za domem - żona nie chciała odbierać tak wartościowej paczki. Rozpakowałem z folii MOBO i mnie ścięło. W środku folia antystatyczna pomięta, bez plomby/nalepki, a sama płyta główna bez ofoliowania + ślady po śrubach w miejscach montażowych. Przypominam - ofoliowana paczka! Szybka weryfikacja innych komponentów. Podsumowanie weryfikacji: MOBO używana/outlet - brak folii na elementach płyty głównej, ślady po śrubach, folia którą była opakowana paczka grubsza od pozostałych, lekkie rysy na elementach GPU używana/outlet - brak folii na opakowaniu (nie zaświeciła mi się czerwona lampka, bo byłem podekscytowany, że paczka przyszła), brak folii na elementach GPU, lekkie rysy na powierzchni grafiki na wiatrakach 2022.01.20 (Czwartek) ok. 17:00 - Założenie reklamacji (BŁĄD!!!) z pełną dokumentacją zawartości paczki (zdjęcia i opis) z proponowanym rozwiązaniem: Wymiana na nowe elementy. 2022.01.21 (Piątek) ok. 11:00 - Doczytałem regulamin reklamacji. Cały proces może zająć do 14 dni od momentu założenia reklamacji czyli dłużej niż mój czas na zwrot towaru bez podania przyczyny 😞 Telefon do biura klienta. Nakreślenie sytuacji. "Dziękujemy za kontakt, ustawiam priorytet na wysoki, by operator widział". Godzina 17:00 - reklamacja MOBO zmieniła na status, że wysyłają kuriera. GPU stoi. 2022.01.24 (Poniedziałek) - Przyjeżdża kurier i odbiera MOBO. GPU status bez zmian 2022.01.25 (Wtorek) - DHL o godzinie ok 11:00 informacja, że paczka została odebrana. Na stronie reklamacji MOBO i GPU bez zmian. Godzina ok 17:00 telefon do biura z prośbą o informacje jaki jest status obu reklamacji. "Dziękujemy za kontakt. Ustawimy ponaglenie dla operatorów." 2022.01.26 (Środa) - Statusy bez zmian. Telefon do biura o 14:00. "Dziękujemy za kontakt. Wyślemy informację z prośbą o kontakt do Pana osoby." 2022.01.27 (Czwartek) - Statusy bez zmian (Przypominam, że statusy stanęły na "Wysłanie kuriera" dla płyty głównej, a dla GPU pierwszy status reklamacji po przyjęciu "Oczekiwanie na rozpatrzenie" (lub podobne)). "Dziękujemy za kontakt. Ustawimy ponaglenie dla operatorów." 2022.01.28 (Piątek) - Statusy bez zmian. Kontaktu brak. Telefon do biura o 10:00. "Dziękujemy za kontakt. Wyślemy informację z prośbą o kontakt do Pana osoby." Kontaktu brak. Telefon o 16:00. Rządanie zmiany z reklamacji na zwrot bez podania przyczyny (w niedzielę mijało 14 dni od złożenia zamówienia, bałem się, że jeśli poczekam do poniedziałku to sklep powoła się na jakiś przepis i potem będę bujał się z reklamacją). "Tak oczywiście zmieniam status". O 21:00 zmiany statusu brak. Sam robię zwroty na oba produkty (aktualnie MOBO jest u nich na magazynie, a GPU u mnie). 2022.01.31 (Poniedziałek) - Kurier przyjeżdża po GPU. W tej chwili mała pauza. Nie wchodzę w szczegóły rozmów, bo to nie ma sensu, ale załączę krótkie podsumowanie o rzeczach których się dowiedziałem podczas rozmów: Większość krytycznych rozmów nagrywana z mojej strony (każdorazowo informowałem o tym fakcie operatora), Konsultant/sklep wiedzą, że czas na rozpatrzenie reklamacji jest dłuższy niż możliwość zwrotu i nie widzą w tym problemu (nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobisz?), Konsultant może wysłać tylko dyspozycje w systemie: priorytet lub prośbę o przyśpieszenie/kontakt, ale nie ma żadnego realnego wpływu na pracę operatora, Konsultant nie ma możliwości przełączenia do (lub poproszenia do telefonu) managera, kierownika lub kogokolwiek "wyżej". Może tylko przyjmować zgłoszenia. Uwierzcie mi każdego dnia moje nerwy puszczały coraz bardziej jednak z myślą, że po drugiej stronie też są biedne osoby, które "tylko" tu pracują starałem się być spokojny, ale łatwo nie było. Oczekiwanie. 2022.02.01 (Wtorek) - Informacja, że dla płyty głównej wystawili fakturę korygującą i zlecili zwrot kosztów (może potrwać 2 dni). Radość sięga zenitu! Płytę główną kupuję w RTV EURO AGD (20zł drożej) z odbiorem osobistym. 2022.02.02 (Środa) - Płyta główna odebrana - nówka! Zabieram się za składanie (GPU wezmę ze starego kompa, potem wymienię). Zestaw chłodzenia Noctusa ze starej partii. Brak podstawki do soketu 1700!!! Zaczynam szukać podstawki. Producent wysyła je gratis jeśli się przedstawi dowód zakupu chłodzenia i procesora i/lub płyty głównej z tą podstawką. Super!. Mogę poczekać 🙂 2022.02.03 (Czwartek) - Godzina 11:00 - Zwrot GPU uznany, będzie zwrot kosztów (Przypominam tu były raty). Godzina 16:00 - Korekty faktury oraz pieniędzy za MOBO nie widzę więc telefon do konsultanta. - Dzień dobry, pieniędzy nie ma i dokumentu nie mogę nigdzie znaleźć na waszej stronie. - Dokument powinien przyjść na maila - Nie ma tego ani tego - Dam dyspozycję do księgowości, z prośbą o kontakt. (W tej chwili przyjąłem podejście: telefon codziennie z pytaniem o stan zwrotu za płytę) 2022.02.04 (Piątek) - Godzina 16:00. Telefon do konsultanta z informacją, że dalej nie mam pieniędzy i korekty faktury 2022.02.07 (Poniedziałek) - Godzina 16:00. Telefon do konsultanta z informacją, że dalej nie mam pieniędzy i korekty faktury. Brak informacji ze strony Noctua. Sprawdzanie regulaminu - paczka może iść do 21 dni!!. Zamawiam podstawkę za 50zł w sklepie Morele.NET 2022.02.08 (Wtorek) - Godzina 16:00. Telefon do konsultanta z informacją, że dalej nie mam pieniędzy i korekty faktury Odebrałem z paczkomatu podstawkę! Składam PC. Zestaw działa (!!!) ze starym GPU. 2022.02.08 (Środa) - Godzina 09:11 Ponowienie informacji o akceptacji zwrotu jak dnia 2022.02.01. Godzina 12:49 - PRZYSZŁA FAKTURA KORYGUJĄCA. Godzina ok 17:00 - weryfikacja stanu konta. Przyszły pieniądze za MOBO. Pełnia szczęścia? Ano nie 😞 Raty w Santander nadal widoczne za GPU. Tutaj uzbroiłem się w cierpliwość. Stwierdziłem, że pod koniec Lutego będę dzwonić do banku w celu wyjaśnienia sytuacji. 2022.02.18 (Piątek) - W bankowości Santander raty zniknęły 🙂 Zwrot się dokonał. 2022.02.19 (Sobota) - Zakup karty w RTV EURO AGD w systemie ratalnym. 2022.02.22 (Wtorek) - Przyszła karta. Nówka 🙂 Wszędzie folie i oryginalne plomby. Montaż. Działa 🙂 Podsumowanie zakupu: Zakup całego zestawu trwał ponad miesiąc - 38 dni. Zakupione komponenty: Pamięć RAM: Ballistix Crucial DDR4 32 GB - 875,58 zł MOBO: GIGABYTE Z690 DDR4 - 959,00 zł CPU: Intel CORE i7-12700K - 2019,00 zł GPU: Aorus Gigabyte RTX 3070 TI - 5649,00 zł (postanowiłem zmienić na AORUSA, bo ma podbite taktowanie, a i tak była tańsza od pierwotnego zakupu za 6200 - akurat ceny spadły) Obudowa: SILENTIUM PC Armis AR7 TG - 399,00 zł Chłodzenie NOCTUA NH-D15S - 388,82 zł Zasilacz: CORSAIR RM850X 850W GOLD - 699,00 zł Podstawka modująca dla chłodzenia - 51,40 zł Cena całkowita: 11040,80 zł (5391,80 zł gotówka, 5649,00 zł raty) 2022.02.23 (Środa - dziś) - przyszła podstawka od producenta 🙂 Dla zainteresowanych: Do sklepu trafiły w sumie 2 reklamacje, które zamieniły się w dwa zwroty. Prócz telefonów pisałem 3 oficjalne skargi przez stronę internetową. Nikt przez cały proces się ze mną nie skontaktował ani telefonicznie, ani mailowo. Nie została wystosowana do mnie żadna forma przeprosin. Testy: 3D Mark DEMO: Graphics score: 14960 CPU score: 14636 Time Spy Score: 14910 CPU Temperatury (OCCT): Max: 74 stopnie - temperatura osiągnięta przy starcie tesut, gdy sprzęt nie zwiększył obrotów wentylatora Śr. temperatura podczas testu 58-60 stopni. Jeśli chcecie się dowiedzieć czegoś więcej lub chcecie bym zrobił dodatkowo jakieś testy dajcie znać. Spróbuję w miarę możliwości 🙂
  5. Kochani, trochę informacji :) Zestaw został już zakupiony, jednak przytrafiła mi się nieprzyjemna sytuacja. Ze wszystkich komponentów zakupionych w MediaExpert (strona internetowa) trafiły mi się dwa towary używane (outletowe): Płyta główna oraz karta graficzna. Płyta główna: opakowanie ofoliowane (ale folia inna niż na innych opakowaniach, taka trochę sztywniejsza, grubsza), ale wewnątrz płyta wsadzona w zmiętą folię antystatyczną bez plomby, elementy na płycie głównej nieofoliowane (w jednym miejscu była pozostałość po tej folii), w otworach mocujących do obudowy wyraźne zarysowania od śrub/zerwana fragmentarycznie cyna. Karta graficzna: Brak ofoliowania opakowania, brak ofoliowania elementów wentylatorów, delikatne rysy na grafikach na wentylatorach - brak innych oznak używania karty. Niestety paczki były zapakowane w jedną dużą paczkę, której stan sprawdzałem przy kurierze (ciężko byłoby dokonać zwrotu pojedynczych elementów, musiałbym odrzucić całość - spróbowałem tego nie robić. Zgłoszono reklamacje z opcją na wymianę sprzętu. Jak na razie na płytę główną rozpatrzona pozytywnie - kurier zamówiony. Mam oddać płytę - dostanę nową sztukę. Karta jeszcze w trakcie rozpatrywania - tutaj może być gorzej, bo nie ma takich niezbitych śladów. Zobaczymy. Jak już będę mieć cały zestaw to go tu opiszę wraz z testami i temperatur jak i wydajności 🙂 SPRAWDZAJCIE UWAŻNIE SPRZĘT! Ja rozumiem, że tą kartę i płytę mogli oddać użytkownicy do 14 dni od momentu zakupu, ale nie powinny być one sprzedawane jako nowe za pełną cenę 🙂 Zwłaszcza przy kartach grafiki jak jest teraz to całe krypto-walutowe szaleństwo 😉
  6. @Markok 21K? Musiało się coś pomieszać z koszykiem 😛 Jak wchodzę teraz na niego to mi pokazuje "11 758,81" - jej... jeszcze parę lat temu cena kosmos, dla takiego sprzętu... No nic 🙂 Jeśli chodzi o cenę chłodzenia to już nie tyle o nią chodzi, co bardziej o obudowę. Tak się głupio stało, że SILENTIUM PC Armis AR7 mi się po prostu spodobała + spełnia moje wymagania co do ilości miejsca na dyski (mam 1 dysk 2,5 cala oraz 1 dysk 3,5 cala z aktualnego zestawu) + miejsce na napęd blue-ray 🙂 Jak teraz szukałem obudowy, która pomieściłaby grubość ARCTIC-a to już dochodzi parę stówek do samej obudowy 🙂 Zwłaszcza jeśli bym się zdecydował na Full Tower - taką teraz mam i w sumie gabaryty mi nie przeszkadzają, a nawet uważam je za zaletę, ale nie przy tych cenach (>600zł) 🙂 Szukałem też alternatywnego chłodzenia wodnego, które zmieściłoby się do tej obudowy i dobrze schłodziło tego procka... Oj jest problem. Ta seria rzeczywiście daje w kość z temperaturami 😄
  7. @DaffyDuck I kolejna konfiguracja: https://www.mediaexpert.pl/cart/add-items?product_id=a:1:{s:5:"items";a:8:{i:1749843;s:7:"1749843";i:2235337;s:7:"2235337";i:3026262;s:7:"3026262";i:3290163;s:7:"3290163";i:3303123;s:7:"3303123";i:2919726;s:7:"2919726";i:2449944;s:7:"2449944";i:3437582;s:7:"3437582";}} Jednak zrezygnowałem z chłodzenia wodnego. Po pierwsze bardzo się go obawiam (jakoś nie jestem pewien chłodzenia wodnego). Po drugie ciężko mi było znaleźć obudowę, która w spokoju umieściłaby to chłodzenie + napęd blue-ray. Wybrałem chłodzenie NOCTUA NH-D15S, które jak patrzyłem na testy powinien sobie poradzić z tym procesorem i wejdzie do tej obudowy 🙂 Co myślicie?
  8. Ok. To po zastanowieniu się... Sądzę, że już łatwiej mi wydać dodatkowy 1K, a nie musieć iść w pół środki. Aktualnie mam coś takiego: https://www.mediaexpert.pl/cart/add-items?product_id=a:1:{s:5:"items";a:7:{i:1749843;s:7:"1749843";i:2235337;s:7:"2235337";i:3026262;s:7:"3026262";i:3290163;s:7:"3290163";i:3303123;s:7:"3303123";i:2919726;s:7:"2919726";i:2449944;s:7:"2449944";}} do tego + ~500zł za Chłodzenie wodne ARCTIC Liquid Freezer II 360 - muszę tylko poszukać czy ta obudowa zezwala na tak wysokie chłodzenie, bo tego na razie nie mogłem znaleźć. Edit: niestety znalazłem na innej stronie, że Liquid Freezer II 280 nie weszło na top. Pytanie: Kupić to chłodzenie i dać wentylatory na przód czy lepiej zmienić obudowę? Jeśli obudowę to macie jakieś pomysły? Ta obudowa wydawała mi się idealna ze względu na możliwość montaży napędu BlueRay, który chciałbym przenieść ze starego komputera... @DaffyDuck Uwzględniłem jednak i7 12700k - masz rację - przy wirtualizacji dodatkowe rdzenie mogą być zbawieniem. @Drizz Zmieniłem zasilacz na 850W (CORSAIR RM850X 850W Gold). Już wprawdzie zmieniłem procesor na i7, ale napisałeś, że: Ale w i5 jest 10 rdzeni, a w i7 jest ich 12 rdzeni (przynajmniej tak jest na stronie sklepu). Mają tam błąd? Więc... co myślicie o takim zestawie tym razem już do 12K 🙂 (Jak dobrze, że są raty 0% 😛)
  9. Zastanawiałem się nad 360 że względu na kulturę pracy. Nie znam się na chłodzeniu wodnym i zacząłem czytać. Ludzie radzą zabrać 3 wentylatory z racji na lepszą kulturę pracy (ogólnie przy wodnym, a nie przy tym modelu). Czy w tym modelu nie ma różnicy w kulturze pracy między 280, a 360? Niestety raty 0% są na max 20 miesięcy. Wpłaty mogę dać 0zl, ale ustaliłem taka kwotę, by mieć niższa ratę. Czyli większych zastrzeżeń di tego zestawu nie masz?
  10. Hej dzięki za odpowiedzi 🙂 @Markok Zasugerowałem się Twoimi ratami 0% i zacząłem składać w media expert - 6m nie płacę, a potem raty 0% przez 20 miesięcy... Zestaw kosztuje trochę więcej, ale przy płatności 3083,02 jako wpłata, to potem raty 400zł są naprawdę znośne 😄 @DaffyDuck Wymieniłem RAM na 3600MHz. Patrzyłem na wyniki 360TI vs 3070TI i z tego co widzę to różnica jest znaczna (18%-33% YOUTUBE - Geforce RTX 3060 Ti vs RTX 3070 Ti Test in 8 Games // 1080p, 1440p, 2160p). Z kolei jak patrzyłem na porównywarkę INTEL Core i5-12600KF vs INTEL Core i7-12600KF to różnice są na poziomie 3% - no chyba że proces obciąża wszystkie rdzenie to wtedy i7 jest na plus o 15% (https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-12700KF-vs-Intel-Core-i5-12600KF/m1699429vsm1700734). Chyba, że polecasz inną i7? @Raider Zasilacz wybrałem Zasilacz CORSAIR RM750X 750W Gold - byłoby ok? Bo w tamtym zestawie również był gold. Nie do końca się znam, a w Media Expert nie ma tego zasilacza o którym mówisz. @Markok@DaffyDuck Zmieniłem chłodzenie na wodne ARCTIC Liquid Freezer 2 280 - ale to tylko przymiarka, możliwe, że się przerzucę na 360, ale to już w innym sklepie wraz z Mounting Kit. Nowy set: https://www.mediaexpert.pl/cart/add-items?product_id=a:1:{s:5:"items";a:7:{i:2611727;s:7:"2611727";i:3290163;s:7:"3290163";i:3347140;s:7:"3347140";i:2919730;s:7:"2919730";i:1749843;s:7:"1749843";i:2235337;s:7:"2235337";i:3026262;s:7:"3026262";}} Co myślicie?
  11. @Markok Czyli albo inny procek albo zwodowanie? Patrzyłem na chłodzenia wodne, ale dla tej podstawki chłodzenie wodne to koszt ok 1000zł. Czyli mniej na resztę... Muszę poczytać o tych temperaturach. A może przeskoczyć na jakiś procesor z AMD? Co myślisz? Co do pkt 2 to również tego szukam. Zwykłe raty będą za bardzo boleć.
  12. Cześć, Nadszedł czas zmiany komputera i niestety trafiłem na bardzo nieprzyjemne czasy dla PC MasterRace. Już to przełknąłem, gdyż komputer dla mnie to nie tylko hobby (gry), ale i możliwość samorozwoju i potencjalnego dodatkowego zarobku (programowanie, gamedev, grafika 3d). Mam nadzieję, że poczuję wzrost wydajności/stabilności w porównaniu do aktualnej jednostki (i5-4690K, GTX970, 12GB DDR3, MOBO Z97 Extreme4). Co udało mi się złożyć: https://www.x-kom.pl/lista/8fqznrvzl Suma: 10 857,00zł Dysków nie dodałem, gdyż te przeniosę z aktualnej maszyny (mam 1 dysk na M2, 1x SSD oraz 1x HDD) Ogólnie chciałbym aby zestaw znów mi służył jak najdłużej - jestem bardzo tolerancyjny do „potato-mode” w grach. Na aktualnej karcie ogrywałem jeszcze RDR2 i całkiem wygodnie w 30 FPSach strzelało się do mumii Ważna jest dla mnie większa ilość pamięci RAM gdyż w wolnym czasie staram się rozwijać swoje umiejętności zawodowe i pracuję na wirtualizacjach (docker, virtualbox) lub w Unity3D oraz blender (te nie są priorytetem). Mam monitor 1440p. Co myślicie o tym zestawie? Można coś zmienić/zoptymalizować w kosztach lub/i wydajności? Pozdrawiam wszystkich
  13. Czy byłby możliwy jakiś dodatkowy rabat do takie zestawu: https://www.x-kom.pl/lista/8fqznrvzl ? Lub przynajmniej do jakiegoś dodatkowego elementu 😄 No a gdyby zamiast rabatu były raty 0% to by było niebo 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...