
doomfan
Stały użytkownik-
Postów
33 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia doomfan
-
@Zwykły User2 Zainstalowałem jeszcze jakieś Rapture3D, też chyba jakieś coś od dźwięku, ale dalej kupa.
-
@Zwykły User2 Dobrze, to spróbuję jeszcze to zrobić i dam znać czy pomogło. @Zwykły User2 Niestety, po instalacji tego openAL dalej to samo.
-
@Mr.T... Doom Eternal w końcu mi poszedł - zainstalowałem sterownik do grafy w wersji R550 U13 (553.62) i cud, działa. Natomiast Arma 2 niestety dalej kupa - po przeleceniu reklam dalej wywala do pulpitu. Próbowałem jeszcze starszych sterowników, ale dalej to samo.
-
Witam. Mam problem z uruchomieniem gry Doom Eternal na moim komputerze. Problem polega na tym, że gra zawiesza się, a przynajmniej tak mi się wydaje na ekranie "wciśnij lewy przycisk myszy" który pojawia się zaraz po przejściu przez te wszystkie reklamy (Bethesda, ID, itd. - wiadomo chyba o co chodzi) które pojawiają się zaraz po uruchomieniu gry. Gdy już jestem na tym ekranie "wciśnij lewy przycisk myszy" to jak klikam ten lewy przycisk myszy aby w domyśle przejść dalej to nic się nie dzieje, a w dodatku sam kursor myszy na tym ekranie w ogóle nie działa jak ruszam myszką - stąd wniosek, że gra się zawiesza właśnie na tym ekranie "wciśnij lewy przycisk myszy". Próbowałem już chyba wszystkiego i nic nie pomogło jak do tej pory. Zainstalowałem przeróżne pakiety DirectX'a, wszystkie wersje VC redist, NET Framework'a, do tego próbowałem uruchamiania w trybie zgodności z różnymi starszymi Windows'ami, uruchamiania jako administrator, wyłączenia antywirusa, dodania gry jako wyjątku dla Firewall'a. Poza tym jeszcze w trybie zgodności próbowałem wyłączenia optymalizacji pełnoekranowych jak i opcji "zarejestruj ten program w celu ponownego uruchomienia". Do tego w tym trybie zgodności wszedłem w "Zmień ustawienia wysokiej rozdzielczości DPI" i tam zaznaczyłem "Użyj tego ustawienia, zamiast dostępnego, aby rozwiązać problemy ze skalowaniem tego programu" - bawiłem się tam też tymi innymi opcjami których już nie będę tutaj wymieniał. Mam zainstalowaną chyba najnowszą wersję sterownika jaka jest w tej chwili dostępna do karty graficznej która mam teraz w tym kompie, czyli NVIDIA Quadro M2000 - wersja sterownika 573,42 DCH. Poniżej podaję pełną specyfikację tego kompa. Model: HP Z440 CPU: Intel Xeon E5-1650 v4 3.6 GHz RAM: 32 GB DDR4-2400 (2 x Samsung M939A2K40CB1-CRC 16 GB DDR4-2400) MB: Hewlett-Packard 212B, wersja BIOS/UEFI M60 v02,62, oryginalna z tego modelu GPU: NVIDIA Quadro M2000 4 GB DDR5 VRAM PSU: oryginalny dla tego modelu, 700W OS: Microsoft Windows 10 Pro 22H2 64-bit Za wszelką pomoc i porady z góry dziękuję.
-
Witam. Mam problem z uruchomieniem gry Arma 2 (Armed Assault 2) na moim komputerze. Problem polega na tym, że gra wywala się do pulpitu zaraz po tym jak przejdzie przez te wszystkie reklamy na początku jak się ta gra uruchamia, czyli "Bohemia Inteactive presents", następnie "Arma II" i znowu coś tam "Bohemia Interactive" i na tym koniec - wywala do pulpitu i nic. Próbowałem już chyba wszystkiego i nic nie pomogło jak do tej pory. Zainstalowałem przeróżne pakiety DirectX'a, wszystkie wersje VC redist, NET Framework'a, do tego próbowałem uruchamiania w trybie zgodności z różnymi starszymi Windows'ami, uruchamiania jako administrator, wyłączenia antywirusa, dodania gry jako wyjątku dla Firewall'a. Poza tym jeszcze w trybie zgodności próbowałem wyłączenia optymalizacji pełnoekranowych jak i opcji "zarejestruj ten program w celu ponownego uruchomienia". Do tego w tym trybie zgodności wszedłem w "Zmień ustawienia wysokiej rozdzielczości DPI" i tam zaznaczyłem "Użyj tego ustawienia, zamiast dostępnego, aby rozwiązać problemy ze skalowaniem tego programu" - bawiłem się tam też tymi innymi opcjami których już nie będę tutaj wymieniał. Mam zainstalowaną chyba najnowszą wersję sterownika jaka jest w tej chwili dostępna do karty graficznej która mam teraz w tym kompie, czyli NVIDIA Quadro M2000 - wersja sterownika 573,42 DCH. Poniżej podaję pełną specyfikację tego kompa. Model: HP Z440 CPU: Intel Xeon E5-1650 v4 3.6 GHz RAM: 32 GB DDR4-2400 (2 x Samsung M939A2K40CB1-CRC 16 GB DDR4-2400) MB: Hewlett-Packard 212B, wersja BIOS/UEFI M60 v02,62, oryginalna z tego modelu GPU: NVIDIA Quadro M2000 4 GB DDR5 VRAM PSU: oryginalny dla tego modelu, 700W OS: Microsoft Windows 10 Pro 22H2 64-bit Za wszelką pomoc i porady z góry dziękuję.
-
@Grolshek. No niestety, ale nie mam nie wiadomo ile kasy aby wydać na samą grafę nie wiadomo ile.
-
@zakk87 Jak zobaczyłem po raz pierwszy te błędy to ten dysk był jeszcze zamontowany w starym kompie, a model zasilacza w tym kompie to Chieftec BPS-500S 500 W. Ten stary komp z tym zasilaczem coś nie bardzo ostatnio działał więc nie będę tego dysku do niego z powrotem montował - zaczęło się od tego, że podczas pracy tego kompa nagle zniknął obraz na monitorze choć ten komp nie przeszedł w żaden stan uśpienia lub hibernacji, bo wentylatory się dalej normalnie kręciły, nacisnąłem kolejno przyciski power i reset i dalej nic więc całkiem wyłączyłem tego kompa przytrzymując przez chwilę przycisk power , potem ponownie włączyłem tego kompa naciskając przyciski power, dalej nic, komp startował, wentylatory się kręciły, ale był brak obrazu, nawet nie postował do BIOS'u. Okazało się, że jest uszkodzona w nim karta graficzna (R7 260X 2GB DDR5), bo jak tata kazał mi podłączyć do płyty głównej tego starego kompa głośniczek to okazało się, że jak go potem podłączyłem to po włączeniu kompa po raz kolejny wydawał on kolejno wpierw jeden długi beep, a potem dwa krótkie beep, a że ta płyta ma BIOS typu AMIBIOS to na to właśnie wychodzi. Poza tym wymontowałem tą grafę z tego starego kompa, tata wziął ją do znajomego serwisu komputerowego, tamci w tym serwisie dali ją jakiemuś znajomemu koledze żeby ją przetestował, ten zamontował ją u siebie w swoim kompie i dokładnie to samo u niego co i u mnie - czyli wentylatory się kręcą, ale brak obrazu, komp nie postuje do BIOS'u. Zatem grafa raczej na 100% jest uszkodzona więc na próbę tata znalazł jakąś starą grafę w swoim warsztacie (jest to NVIDIA Geforce 210), zamontował ją do tego kompa i na początku niby zadziałało, ale jak tata kazał mi później zainstalować sterowniki do tej grafy i instalator NVIDIA po zakończeniu instalacji sterownika poprosił o ponowne uruchomienie kompa to już po restarcie komp nie wstał po dobroci - tzn. wentylatory się kręciły, ale brak obrazu i komp nie postował do BIOS'u więc nacisnąłem przycisk resetu na kompie i po tym jakoś ten komp wstał, ale od tego momentu już nie ufam temu kompowi. W międzyczasie tata jeszcze sprawdził multimetrem wszystkie napięcia w tym zasilaczu od tego kompa - po pomiarach tata stwierdził, że napięcie 3.3V jest trochę za niskie więc wymienił kilka kondensatorów w tym zasilaczu i po tym zabiegu to napięcie 3.3V było już w miarę w porządku, ale komp jak powiedziałem zdanie wcześniej dalej wariował więc daliśmy już sobie spokój z tym starym kompem. Tyle tylko wiadomo, że grafa raczej na mur beton uszkodzona, zasilacz po wymianie kondów niby ok, ale nie wiadomo co z samą płytą główną (MSI 970A-G46), bo ona też może być przecież uszkodzona, a swoje lata tez już ma tak samo jak reszta kompa. Oczywiście ta grafa Geforce 210 co jest zamontowana w zastępstwie za tego uszkodzonego R7 260X też nie jest wcale powiedziane, że jest w 100% sprawna, bo jak powiedziałem wcześniej - tata na szybko znalazł ją gdzieś w swoim warsztacie i już nie pamięta jaka była jej historia, skąd ta grafa, itp.. Poza tym tata powiedział, że jeśli jest jeszcze do tego uszkodzona płyta główna w tym starym kompie to już nie opłaci się tego naprawiać, bo to już dość stara płyta główna sprzed ponad 10 lat i lepiej kupić coś nowszego więc stąd zakup tego nowego kompa zgodnie z radą taty.
-
@Kyle Czyli lepiej kupić kartę z serii RTX 4xxx niż serii RTX 5xxx, bo ten generator klatek to coś nie bardzo działa ? Czy jeszcze się wstrzymać i poczekać co inni powiedzą na temat działania tego generatora klatek ?
-
@Kyle A da się jakoś, że tak powiem zresetować do zera te błędy UDMA CRC Error Count w SMART tego dysku ? I jeszcze jedno ważne pytanie - czy dane od tych błędów się uszkadzają czy mogą się uszkodzić, np. podczas kopiowania (kopiuj-wklej) lub przenoszenia (wytnij-wklej) z i na ten dysk ? To mnie trapi bardzo, nie ukrywam.
-
Witam. Mam pytanie jak w tytule. Mam dysk Crucial MX500 4TB który ma 103 błędy UDMA CRC Error Count w SMART w programie CrystalDiskInfo. W związku z tym pytanie - czy dysk jest uszkodzony i oddawać go na gwarancję ? Dysk jest prawie nowy, bo niedawno go kupiłem (jakieś 4 miesiące temu) oraz włożyłem do kompa i działał do tej pory, ja wiem, może kilka-kilkanaście godzin. Poza tym reszta w SMART wygląda chyba w porządku - stan dysku "dobry" i na 100%, żadnych relokowanych sektorów, błędów, ostrzeżeń, itd. . Sprawdzałem także ten dysk poleceniem chkdsk w wierszu poleceń i nie było błędów. Mogę jeszcze przeskanować całą powierzchnię tego dysku (każdy sektor) za pomocą programu HD Tune Pro w sekcji Error Scan, ale to za przeproszeniem cholernie czasochłonne i nie będę ukrywał, że nie mam ochoty tego robić, bo to będzie trwało nawet i 8-10 godzin, a pewności co pełnej sprawności lub awarii tego dysku dalej nie będę miał. Czy to jest wina tego dysku czy może za luźnego lub uszkodzonego kabla SATA którym ten dysk jest połączony z portem SATA na płycie głównej ? A może to jakiś defekt samej płyty głównej, np. uszkodzony jakiś kontroler SATA ? Niestety obawiam się, że to z tym dyskiem jest coś nie tak, ponieważ podłączyłem go także na próbę do laptopa poprzez kieszeń na dysk SATA w formacie 2,5 cala zamontowaną zamiast napędu optycznego i po odpaleniu na tym lapie CrystalDiskInfo też jest te 103 błędy UDMA CRC Error Count w SMART, a ta kieszeń na dysk SATA w formacie 2,5 cala zamiast napędu optycznego jest raczej chyba napewno w pełni sprawna, gdyż jest chyba nawet jeszcze na gwarancji dlatego, że kupiłem ją gdzieś w trzecim kwartale 2023 roku, a zatem ma nieco ponad półtora roku, a poza tym wcześniej był włożony do niej dokładnie taki sam dysk jak ten, czyli też Crucial MX500 4 TB i on nie miał żadnych błędów w SMART w CrystalDuskInfo. Być może jednak mimo wszystko jest inaczej i nie mam racji mówiąc o awarii tego dysku. Jeśli się mylę to o co tu chodzi z tymi błędami na tym dysku o których mowa w tym wątku ? Za wszelkie porady i pomoc z góry dziękuję.
-
Witam mam pytanie odnośnie tego który model karty graficznej lepiej kupić do komputera jak w tytule - na którym nowe gierki pokroju Cyberpunk'a 2077, Doom The Dark Ages, Black Myth: Wukong, Quake RTX, Quake 2 RTX, Portal RTX, Dziedzictwo Hogwartu, Alan Wake 2, Indiana Jones and the Great Circle, itp. będą lepiej działać ? Pytam się, bo wiem, że RTX 5060 jest na PCI-E 5.0, a RTX 4060 na PCI-E 4.0, a moja płyta główna w tym kompie ma tylko PCI-E 3.0 więc RTX 5060 będzie patrząc z tej strony bardziej ograniczany przez tego kompa niż RTX 4060. Jednak z drugiej strony patrząc RTX 5060 obsługuje Multi-Frame Generator, z kolei RTX 4060 jedynie zwykły Frame Generator, a różnica między Multi-Frame Generator a Frame Generator polega chyba na tym, że ten pierwszy potrafi generować 3 wirtualne klatki na jedną rzeczywistą klatkę obrazu, natomiast ten drugi tylko jedną wirtualną klatkę na jedną rzeczywistą klatkę obrazu, czy mam rację ? Poprawcie mnie jeśli się mylę w tej kwestii. I teraz jak do tego podejść - czy aby nie będzie tak, że mimo, iż 5060'tka będzie bardziej ograniczona przez ten PCI-E 3.0 to mimo to będę na niej osiągał lepszy FPS w grach niż na 4060-tce, ponieważ 5060-tka będzie generować dwa razy więcej klatek aniżeli 4060-tka ? Jak to wyważyć ? Jak to "ugryźć" ? Jak do tego podejść ? Waham się z zakupem, gdyż nie wiem co będzie w moim przypadku lepsze - 5060'tka czy 4060'tka, a ceny obydwu tych kart są prawie, że takie same na dzień dzisiejszy, tj. ok. 1400 zł. Nie ukrywam, iż nie chciałbym źle wybrać i zmarnować pieniążków dlatego, że dokonałem złego wyboru pomiędzy tymi dwoma kartami. Nie będę też udawał, że nie zależy mi też na Path Tracing'u w grach, stąd właśnie decyzja o zakupie karty z serii RTX 4xxx lub RTX 5xxx, a nie np. RTX 2xxx albo RTX 3xxx. Poza tym pobór mocy tych dwóch modeli kart graficznych nad którymi się tutaj zastanawiam jest wyraźnie mniejszy niż kart z serii RTX 2xxx lub RTX 3xxx, a to też ma dla mnie niebagatelne znaczenie, bo nie chcę przeciążyć zasilacza i spalić tego kompa. Poza tym prąd tani już teraz nie jest, a będzie z tym tylko gorzej w przyszłości więc z tego względu pobór mocy także mnie interesuje. Do tego przy wyższym poborze mocy dochodzą wyższe temperatury pracy, a jak wyższe temperatury to i łatwiej pewnie o awarię takiej grafiki, a nie chcę zaraz lub co chwilę oddawać grafy na gwarancję, bo ta się uszkodziła z powodu przegrzania. Patrząc pod kątem samego poboru mocy to 4060-tka wygrywa z tą drugą, ale te 20-30 W więcej na 5060-tce może jakoś ja i mój zasilacz przeboleje jeśli miałaby być dzięki niej lepsza wydajność w grach. Mnie osobiście wystarczy jak będzie minimum 30 klatek na sekundę, choć jak będzie więcej, np. 60 to napewno się nie pogniewam. Mam jakiś stary monitor IBM, który ma maksymalną rozdzielczość 1650x1050 więc nawet Full HD nie wchodzi póki co w grę jeśli nie zmienię tego monitora. Do tego ten monitor ma maksymalną częstotliwość odświeżania jeśli mnie pamięć nie myli 75 Hz, choć ja mam i tak ustawione 60 Hz więc domyślam się, że i tak nie zobaczę więcej FPS'ów na ekranie niż te 60, maks 75 więc w związku z tym klatkaż w przedziale 30-60, może 30-75 FPS'ów mi w zupełności wystarczy choć oczywiście zapewne byłoby lepiej jakby było raczej 60, ewentualnie te 75 FPS'ów, ale trudno - jak będzie 30 FPS'ów to może jakoś to przeżyję. Tym bardziej, że planuję grać jedynie w trybie single player, a multi player mnie raczej nie interesuje, zresztą i tak mam chyba zdecydowanie za wolny internet na takie sprawy. Chodzi mi jedynie o to aby było na tyle wystarczająco i przyzwoicie płynnie żebym nie ginął co chwilę w tych grach w które zamierzam grać podczas przechodzenia kampanii w trybie single player, a będę grał raczej na najniższym poziomie trudności, bo nie chcę się niepotrzebnie wnerwiać, bulwersować i frustrować podczas rozgrywki - to ma być czysta przyjemność i pełen relaks oraz odpoczynek, a nie darcie ostatniego włosa z głowy, katorga i droga przez mękę. Jestem graczem raczej starej daty więc dla mnie granie i w 15-20 FPS'ach nie jest czymś obcym dla mnie, nadzwyczajnym, niezwykłym oraz niespotykanym chociaż raczej wolałbym uniknąć takiego klatkażu. To także nie jest rzecz jasna kupno grafy po to aby zaspamować, przechwalać się, filozofować, mądrzyć się i popisać się przez kumplami - to ma po prostu na tyle dobrze działać tak żeby dało się grać, oczywiście z tymi wszystkimi ulepszaczami typu DLSS Super Resolution, DLAA, DLSS Ray Recontruction i oczywiście DLSS Frame Generator lub DLSS Multi-Frame Generator, bo bez tego ani rusz jak podejrzewam patrząc na to jak przykładowo taki Cyberpunk 2077 z włączonym pełnym Path Tracingi'em na najwyższych ustawieniach graficznych ze wszystkimi innymi bajerami na full chodzi nawet na takim potworze jak RTX 4090. Ja oczywiście o 4K, nawet 1440p mogę zapomnieć, a maks dla mnie to teraz 1650x1050, w przyszłości może Full HD/1080p/1920x1080. Za wszelką pomoc i porady z góry dziękuję. Poniżej podaję konfigurację tego kompa: CPU: Intel® Xeon® Processor E5-1650 v4 (6 rdzeni, 12 watków, 3.6 GHz, Turbo do 4.0 GHz) RAM: 32 GB DDR4 (2 x 16 GB DDR4) PSU: 700 W, oryginalny do tego modelu kompa (HP Z440) MB: oryginalna płyta główna do te modelu kompa (HP Z440)
-
@stempel91 Wielkie Dzięki za pomoc. Mam tylko jedno pytanie jeszcze - co masz na myśli mówiąc o porównaniach lokalnych ? Poza tym to wszystko. @silwerek Tobie także Wielkie dzięki. Domyślam się, że "Hash collision" to zjawisko gdzie dwa pliki o różnej zawartości/danych dają mimo wszystko identyczną/tożsamą/taką samą sumę kontrolną/hash, dobrze myślę ? Tu tylko chciałbym się upewnić, poza tym to wszystko.
-
Witam. Mam następujące pytanie. Chodzi mi o porównanie dwóch lub więcej plików, które w teorii są wszystkie oczywiście identyczne/tożsame/takie same jeśli chodzi o ich zawartość/dane pod względem tego czy rzeczywiście są one takie identyczne/tożsame/takie same. Przykładowo - mam plik obrazu *.iso* o rozmiarze równo 4 GB na dysku wewnętrznym i drugi teoretycznie taki sam plik obrazu *.iso* o rozmiarze także równo 4 GB na pendrive. Pytanie, jeśli chcę się upewnić, że te dwa pliki są rzeczywiście tożsame/identyczne/takie same pod względem zawartości/danych (zarówno plik z dysku wewnętrznego jak i ten z pendrive'a) to co jest lepsze/dokładniejsze/bardziej precyzyjne pod tym względem ? Opcja "Porównaj wg zawartości..." w Total Commander czy np. porównanie jednego pliku z drugim za pomocą algorytmu SHA-3 512 w PS Hash ? Teraz tak - domyślam się, że żeby mieć 100-procentową pewność, że takie dwa pliki są rzeczywiście identyczne/tożsame/takie same pod względem ich zawartości/danych to należy każdego z nich sprawdzić bit po bicie, czy dobrze myślę ? Czyli, jeśli przyjąć umownie, że te dwa pliki mają rozmiar po równo 4 GB każdy z nich to - 4 GB x 1024 MB = 4096 MB x 1024 KB = 4 194 304 KB x 1024 B = 4 294 967 296 B x 8 bitów = 34 359 738 368 bitów. A zatem należy w każdym z tych dwóch plików sprawdzić po kolei każdy z tych 34 359 738 368 bitów pod względem tego czy są one rzeczywiście identyczne/tożsame/taki same. Domyślam się, że każdy taki bit przyjmuje wartość 0 lub 1, ponieważ mamy do czynienia z systemem binarnym/dwójkowym, czy dalej dobrze główkuję ? Więc jeśli się okaże, że każdy z tych 34 359 738 368 bitów ma identyczne/tożsame/takie same wartości w tych dwóch plikach to znaczy, że te dwa pliki są rzeczywiście identyczne/tożsame/takie same pod względem zawartości/danych, czy tak to jest ? Teraz przechodząc do porównania między opcją "Porównaj wg zawartości..." w Total Commander i porównaniem jednego pliku z drugim za pomocą algorytmu SHA-3 512 w PS Hash - czy któraś z tych opcji sprawdza te pliki właśnie bit po bicie tak żeby mieć 100-procentową pewność, że te dwa pliki są rzeczywiście identyczne/tożsame/takie same pod względem zawartości/danych ? Pytam o to, bo chciałbym na przyszłość wiedzieć co jest lepsze/dokładniejsze/bardziej precyzyjne do takich zadań ? Jak rozumiem wynik takiego porównania dwóch plików bit po bicie gdzie jest sprawdzany/analizowany/porównywany każdy bit w każdym z tych dwóch plików to ciąg zer i jedynek, czy tak ? Jeśli zarówno opcja "Porównaj wg zawartości..." w Total Commander jak i porównanie jednego pliku z drugim za pomocą algorytmu SHA-3 512 w PS Hash jednak nie sprawdza takich dwóch plików bit po bicie gdzie jest sprawdzany/analizowany/porównywany każdy bit w każdym z tych dwóch plików to czy istnieje jakieś inne oprogramowanie które potrafi robić takie rzeczy ? Jeśli tak to proszę o nazwy takich programów. Za wszelkie wskazówki i pomoc z góry dziękuję.