Skocz do zawartości

azztt00

Użytkownik
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia azztt00

  1. Co dokładnie masz na myśli? Rzadko kupuję elektronikę bezpośrednio ze sklepów, zazwyczaj z marketplaceów (często w niemieckiej dystrybucji wielkiej sieci sklepow online na A) i nigdy na taką minę się nie w.... 😞 Błąd, że nie płaciłam kartą, tylko pobraniem, bo już by leciał wniosek chargeback i pewnie była by zupełnie inna sytuacja i inne czasy "obsługi". To jest trochę przykre, że wiele osób ma już to za standard i to akceptuje, mimo, że takie praktyki często łamią prawo. Staram się być cierpliwa 😄 ale to nie takie proste już walcząc z tym w zasadzie od lipca, to jak mocno lekceważą takie sprawy jest mega irytujące, tym bardziej ,że w innych "dużych firmach" sprzedających elektronikę, z takim poważaniem klienta nie miałam styczności.
  2. Coś w tym złego? 🙂 Że a) uprzedzę innych jakie praktyki XKOM stosuje do swoich konsumentów b) może ktoś zauważy tę sprawę z tego sklepu i uda mu się ją rozwiązać? 🙂 Żebyś chociaż jakiś sensowny argument napisał, było by spoko.
  3. Zacząłeś być nie miły już od pierwszej Twojej wypowiedzi, więc traktuje Cię z wzajemnością 🙂 Czyżby hipokryzja? 😄 Ja nie potrafię ironii rozpoznać? Ja obrażam? No to właśnie, nie rozpoznałeś ironii o rezygnacji z gwarancji co pisałam na maxa prześmiewczo, dwa obrażasz ,że nie potrafię.. 🙂 Skoro tak uważasz, z tego co ja wiem jeżeli jedna i druga strona ma opinie rzeczoznawcy a są sprzecze, powoływany jest biegły sądowy, ale co ja tam mogę wiedzieć, przecież kolega jeszcze komunę pamięta 😉 Zdaje sobie sprawę, dlatego rozpoczęłam nagłaśniać temat po forach, nie mam na celu "szukania pomocy u innych" - jeżeli ktoś rzuci radą spoko doceniam. Wątków już masę przeczytałam, cel jest taki żeby to nagłośnić ,żeby zauważyli ,że jest problem bo z obserwacji wynika ,że po takich nagłośnieniach ktoś x-kom magicznie odnajduje sprawę i jakoś udaje się ją rozwiązać. Czy udaję najmądrzejszą hm, prawie.. chyba ciągle mnie pouczasz więc zdaje się, że może nie tylko we mnie żyje taki kompleks? 😄 PS. takich spraw nie załatwia policja - z tego co się orientuję od tego jest instytucja UOKiK 🙂
  4. Bogatą Pan Radio ma wyobraźnię, raczej liczę ,że znajdzie się ktoś kto miał z nimi problem podobnej kategorii i podzieli się doświadczeniem w jaki sposób został on rozwiązany. Dziękuje za Twoje dotychczasowe podbijanie tematu 🙂 Kto wie, może i sam x-kom zauważy wątek i nagle komuś uda się odnaleźć moje maile z 1 października 🙂 Wielu osobom widzę, po forach ,że przyniosło to jakiś efekt, jeżeli nie to wybiorę dłuższą drogę. Nie będę tu sugerowała jaką bo jeszcze koledze od wiedzy głowa zacznie boleć, że w tym kraju takie prawa i opcje są 🙂
  5. Świadoma 🙂 Wzajemnie Panie Radio 🙂
  6. Przepraszam ,że odpowiem stanowczo, ale nigdzie nie napisałam ,że jest taki wymóg, tylko, że co do zasady dla sprzedającego jest do korzystniejsze bo stanowi dowód. Gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem, nie musiałbyś mnie przepraszać 🙂 Swoją drogą PRZYKŁADOWO po naprawie telefonu jak wymieniają Ci samą baterię, masz pełną gwarancję na samą baterię od nowa 🙂 Widać słabo znasz własne prawa jako konsumenta. Buhahaha, skisłam, Panie Kolego, pojechałeś po bandzie na maxa, a jak sie w tych czasach pogrywa z tak dużym przedsiębiorstwem? Grzecznie czeka się pół roku aż oddadzą sprzęt lub nie? A jeżeli nie to wówczas błaga się i prosi aby się zlitowali? Może jeszcze kwiaty im wysłać? 🙂 No nie mam zamiaru Ci zdradzać mojego planu działania co by było gdyby, ale na pewno 6 tysięcy im nie odpuszczę jeżeli sprzęt nie wróci lub jeżeli pieniądze nie wrócą 🙂 No oczywiście, znudził mi się, nic dodać nic ująć - dlatego chce odzyskać sprzęt, żeby przekazać go do rzeczoznawcy który na bank będzie kantował i oszukiwał to, do czego sąd może ponownie powołać biegłego sądowego rzeczoznawce. Więc Twoja logika w tym przypadku niczego się nie trzyma. Oczywiście najlepiej jakbym sprzęt naprawiła teraz na swój koszt, przeprosiła firmę i zrezygnowała pisemnie z ich gwarancji i rękojmi, tak się teraz postępuje z dużymi firmami ? Albo lepiej, może faktycznie powinnam napisać tak jak sugerujesz "A weźcie sobie ten sprzęt" 🙂 Jeżeli nie masz zamiaru w żaden sposób pomóc odzyskać mi sprzętu z reklamacji którego nie odsyłają - jakoby nie miałeś nigdy styczności z X-KOM w takich sprawach, to idź robić offtop w innych wątkach, bo temat dotyczy tego ,że nie oddają sprzętu, a reszta to dodatkowe detale, które są mniej istotne w świetle tego, że sprzęt za 6000 leży u nich i cholera wie czy i kiedy go odzyskam.
  7. Oczywiście nie jest to (przynajmniej na tą chwilę) prawnie uregulowane, że jest obowiązek wystawienia takiego dokumentu - Ale co do zasady, po wykonaniu naprawy, sprzedawca powinien udokumentować, co dokładnie zostało zrobione, ponieważ stanowi to dowód (na korzyść sprzedawcy), że spełnił swój obowiązek w zakresie rękojmi, oczywiście jeżeli produkt wraca sprawny nie ma to znaczenia, poza xkomem nie spotkałam się jeszcze z żadnym serwisem po naprawie sprzętu który takowego dokumentu nie wystawił na żądanie. Widocznie X-Kom ma do ukrycia to, że zrobił aż tak dużo, że najpewniej nic - stąd brak dokumentacji.
  8. W zasadzie sprawa się tyczy tego że nie odsyłają mi sprzętu, a ,że nie chcą uznać reklamacji, bo przez rzeczoznawcę i sąd sobie z tym poradzę. Ale u mnie jest problem między innymi z zacinającym się PC po uśpieniu/wygaszeniu ekranu (nie był to problem windows, bo na sformatowanej czystej instalacji było to samo), w ustawieniu monitora na 144hz w laptopie szalały wentylatory GPU i się przegrzewał nawet w bezczynności, z portem hdmi jakaś wada bo po podłączeniu zewnętrznego monitora pojawiały się losowych momentach biało-różowe poziome pasy (ten sam monitor i kabel na innym sprzęcie działa bez zarzutu), bluetooth w losowych momentach rozłącza, łączy rozłącza łączy w takim efekcie domino po kilka razy z rzędu - pomagało na jakiś czas wyłączenie modułu bluetooth i włączenie, ale problem pojawiał się notorycznie (podłączona tylko mysz i słuchawki, oczywiście na innym sprzęcie nic takiego się nie działo), matryca z nierównomiernym podświetleniem - wada jakaś fabryczna albo kiczowe pakowanie do wysyłki w fabrycznym kartonie bez zabezpieczeń, bateria w spoczynku/uśpieniu potrafiła rozładować się do 0 przez noc (oczywiście nic w tle nie odpalone) - na innym sprzęcie mi się to nie zdarzało. Coś na nim musi być uwalone, oczywiście serwis nic nie znalazł , jak to serwis xkom z tego co widzę obecnie po wielu wątkach na rożnych forach.
  9. @X-KOM
  10. Cześć wszystkim. Mam nadzieję, że pomożecie mi odzyskać sprzęt, który po zakończonej reklamacji (odrzuconej z adnotacją nie wykrycia usterek) pozostaje u sprzedawcy, a ten ani nie podaje terminów odesłania, nawet nie odpisuje na moje maile, sprzęt jest zakupiony za kwotę 5799zł, więc być może moje martwienie się ma sens... **Sprawa tyczy się firmy X-KOM**, pokrótce produkt był wysyłany na pierwszą reklamacje, która została uznana jednak zmieniono żądanie z odstąpienia od umowy na naprawę - ok mieli prawo i to respektuję. Po powrocie sprzęt dalej wykazywał te same wady, nie było też żadnego pisma serwisowego potwierdzającego jakąkolwiek wymianę/naprawę, a na żądanie również mi go nie udostępniono - wręcz nie odpisano mi nawet na e-mail z takim żądaniem. Reklamacja (druga) składana była 17 września 2024, a odpowiedź x-komu z odrzuceniem reklamacji, bo sprzęt ponoć sprawny i nie wykazuje opisanych usterek otrzymałam dnia 01.10.2024 Od tego czasu wysłałam do x-kom prośbę dnia 1.10.2024, z prośbą o prośbę pisma serwisowego co było wymieniane, żeby mieć na dowód do sprawy sądowej (jako dokument dodatkowy, po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy). Do dnia dzisiejszego oczywiście żadnego kontaktu ze strony x-kom nie było, nie otrzymałam żadnych informacji co dalej z moim sprzętem, ani informacji o które prosiłam - tak jakby pismo serwisowe z wyszczególnieniem co było robione w pierwszej reklamacji. Dowodzą tego nawet statusy na stronie X-KOM: Na dzień 9.10.11 czacie dostępnym na stronie, konsultant twierdzi, że "Paczka z towarem została przekazana do działu obsługi prawnej w celu realizacji zgłoszenia z tytułu rękojmi, aktualnie oczekuje na przekazanie do działu logistycznego w celu odsyłki". Dodatkowo konsultant chyba sugeruje, że nie otrzymałam odpowiedzi na maila pisanego 1.10.2024 ponieważ... "Każda wiadomość cofać będzie czas przesłanej wiadomości co może przełożyć się na czas w którym przesłana zostanie na nią odpowiedź". Dnia dzisiejszego (10.10.2024) oczywiście również nie mam żadnych informacji, ani o przygotowaniu takiej paczki (co w statusie X-kom było zawsze pokazywane na stronie oraz informacja była przesyłana na adres e-mail). Pofatygowałam się nawet wczoraj (9.10.2024), by napisać maila w tej sprawie aby się czegoś dowiedzieć, skutek oczywisty.. brak odpowiedzi W sprawę samej reklamacji zapoznany jest rzecznik konsumentów, lecz mam wrażenie ,że nie jest to zbyt kompetentny rzecznik - bo wnioskuje po odpowiedzi od rzecznika, że rozkłada ręce w sprawie samej reklamacji - sugeruje przesłać sprzęt do rzeczoznawcy, ale jak to zrobić bez sprzętu to nie bardzo wiem Panikuję? Być może tak, być może nie koniecznie, po prostu pierwsza reklamacja była składana w 4 lipca, zakończyła się naprawą i odsyłką sprzętu w sierpniu. Wróciła na reklamację we wrześniu i nie dość ,że odrzucono to nie odesłano towaru i nie mam możliwości nic robić - a sama firma unika chyba kontaktu skoro nie odpisuje na e-mail przez ponad tydzień czasu. Jak ktoś ma jakieś sugestie, rady co można zrobić oczywiście chętnie je "przyjmę".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...